Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2025
Johnny Cash mofos
Hei
Nå har sommeferien kommet og i sommerens ånd, har jeg bygget en båt av papp, duct-tape og søppelsekker. Jeg har da også kjøpt en motor som dette: http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?pid=105709

Båten er så godt som ferdig, men én utfordring gjenstår: hvordan lage båten vanntett?
Papp er som kjent ikke spesielt vannavstøtende, og det kan jo bli et problem med tanke på det er en båt

Har vært inne på tanken om å surre hele båten i duct-tape, men det blir jo fryktelig dyrt med tanke på at den er ca. 2 meter lang, og 130 cm bred.
Jeg har lest litt på nettet rundt dette uten å finne noe særlig.
Har dere noen gode forslag?
Du kan vel bruke søppelsekker på utsiden også?
En stor plastduk som du wrapper rundt hele undersiden?
Johnny Cash mofos
Trådstarter
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Du kan vel bruke søppelsekker på utsiden også?
Vis hele sitatet...
Ja, men det skal jo ikke mye til før det går hull på dem, og det kan jo by på problemer.
søplesekk + ducktape? ville tro det var problemer du hadde finni ut av føør du begynte på et sånt prosjekt? :P
lykke til

ps: bilder?
på bedriftsbesøk. de laget emballasje og deriblandt fiskekasser av papp som de gjorde vanntette med voks. Spørsmålet blir om det er praktisk siden jeg mener å huske at de varmet voksen i store kar og senket hele kassene nedi. kanskje voks kan varmes og sprayes på?

Muligens fins det noe plastmaling som den kan lakkes med. sjekk en fargehandel.

Hva fikk deg til å bygge en pappbåt?
Johnny Cash mofos
Trådstarter
Sitat av anmarix Vis innlegg
søplesekk + ducktape? ville tro det var problemer du hadde finni ut av føør du begynte på et sånt prosjekt? :P
lykke til

ps: bilder?
Vis hele sitatet...
Sålangt har du kanskje den beste løsningen! Burde kanskje tenkt litt over det før, menmen

Jeg har bare en dårlig film fra byggingen underveis, men jeg skal så klart legge ut en video av jomfruturen

Er det foresten noen som har navneforslag til båten?
Jeg holder en liten knapp på "Champagne lady of Kragerø" , men er åpen for innspill
M.S Pappkrus :P
Johnny Cash mofos
Trådstarter
Sitat av mortalf Vis innlegg

Hva fikk deg til å bygge en pappbåt?
Vis hele sitatet...
En epsiode av mythbusters kalt duct-tape hour, ga meg lyst til å lage en båt av kun teip, som dem. Men jeg har hverken utstyr eller kunnskap til å sveise en ramme som jeg kan så kan tape rundt

En båt av papp virket da som et godt alternativ
Hva med en presenning av noe slag? Denne vil være vanntett + at de er forholdsvis sterke.
M/S Pappskalle

Plast er nok veien å gå. I allefall om utgiftene skal holdes nede (antar det pga at ting er bygd i papp :P )
hadde vel vært bedre å bygge den i treverk om den sku holde litt lenger :P men morsomt at du gjør det da!
gleder meg til å se resultat.
Sitat av espen1812 Vis innlegg
Ja, men det skal jo ikke mye til før det går hull på dem, og det kan jo by på problemer.
Vis hele sitatet...
Wrap den inn i 2 lag med søppelsekk osv.
Så utpå dær legger du en hvit presenning, da går det ikke hull på søppelsekkene.