Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4823
Jeg har en kompis som er maniskdepressiv. Han har gått på lithium i flere år. Nå er han forbanna på psykriatrien og har bestemt seg for å gå av/slutte. Er det noen her som har brukt dette og sluttet med det? Eller som kan noe om dette? Hvordan bør han trappe ned? Han ønsker å ikke trappe ned, men om noen her kan skrive hvordan dette kan være lurt, så kan jeg vise dette... Eller noen som har erfaringer med dette på noen som helst måte?

På forhånd takk for alle svar😊
Det der er jo bare galskap, regner med han går på Lithium fordi det virker og tar de maniske episodene. Fortell han heller at du ikke ønsker en manisk kompis. De fleste bipolare som slutter på Lithium uten annen behandling blir maniske og det er jo bare idiotisk og selvdestruktivt. Han kan være så forbanna på psykiatrien han vil men å la det gå utover en selv skader bare en selv.

http://forum.bipolarforeningen.no/index.php

PS Er det tilfeldig at du har lagt denne under rusmidler? For det er det definitvt ikke. Lithium virker stemningsstabiliserende, gjerne for å motvirke manier. Ikke noe man blir rusa på.
Sist endret av Yalla; 7. september 2016 kl. 08:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg gikk på Lithium i flere år og ble tatt av behandlingen cold turkey. Noen uker etterppå havnet jeg på sykehuset med intense smerter i magen og påfølgende to døgn på hospitalet med litt (mandig) grining. Jeg har lest flere oppleve det samme. Dette har med at lithium løses opp og sendes i blodbanen i magen og når denne balansen opphever, vil det føre til krig. Jeg anbefaler på det aller sterkeste å å trappe ned over lengre tid. Man merker ikke stort til lithium, annet enn at historien fra man tar dem er betraktelig roligere enn tidligere. Men kutter man cold turkey, KAN man raskt kjenne at dette er et stoff kroppen har blitt adaptert til.