Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2729
Røyka en joint med en kompis i går før vi dro på kino, no big deal. Pleier å være chill osv., men i går badtrippa jeg noe helt sykt, og er dermed redd for at jeg må gi opp røykinga. Har ikke spesielt høy toleranse da jeg bare røyker i ny og ne. Hadde også spist lite når vi røyka (og weeden var bra). Highen begynte vanlig, men etter 5-10 min mistet jeg fullstendig kontakt med virkeligheten. Er utrolig vanskelig å forklare hvordan det var, men skal prøve å huske det viktigste.

Gikk inn i en utrolig rar transe som var helt fremmed. Begynte med at det føltes som jeg var i tredje person, men samtidig self-concious som faen. Kjentes litt som jeg kunne "spectate" hele verden, og syntes det var absurd hvor liten jeg og min tilværelse var. Dette utviklet seg til selvmordstanker (på en måte), alt føltes meningsløst og fake, uten betydning. Kjentes litt ut som et dataspill hvor jeg var stuck i en "dårlig" character.

Gikk gjennom mange rare tanke-loops om dype spørsmål, men det var liksom en sterk angst under det hele. Husker spesielt at jeg så for meg hverdagslivet som pessimistisk og depressivt, og at livet egentlig var et helvete (når jeg våknet i dag ble jeg positivt overrasket over hvor positivt livet var). Prøvde å gripe i positive minner/tenke på familie osv., men hadde dårlig minne + hadde sluttet å "bry" meg om familien, de føltes like meningsløse som meg selv. Påxdette tidspunktet hadde jeg nok 180+ i puls.

Men verste med det hele var at 100% klar over at jeg var stuck inni denne forvrengte virkeligheten, og etterhvert begynte jeg å få panikk. Trodde jo at jeg holdt på å bli gal, og var jo livredd for at dette var permanent, noe som forsterket angsten. Satt bare å venta på trippen skulle være over, fikk ikke med meg noe av hva som skjedde i filmen vi var på, men kom tilbake inn i virkeligheten etter ca. to (lange) timer.

Definitivt det skumleste jeg har vært med på, og kan sies at jeg er litt traumatisert.

Ville bare dele historien, men hadde vært beroligende om noen har opplevd lignende. Googlet litt rundt og tror "depersonalisering" beskriver best hvordan det føltes.
Kjenner meg veldig igjen. Har vært depersonalisert flere ganger for et par år tilbake hvor jeg var jævlig stresset og røykte masse. Ikke noen kjekk opplevelse nei. Spesielt det du sier med å "spectate" seg selv, observere meg selv gjøre og si ting, men føle at alt jeg gjør og sier går på "automat" mens det egentlige "jeg" bare observerer mine handlinger. Verden føles rar og merkelig. Man kan være et sted man har vært mange ganger før, plutselig føles det alikevel ekstremt fremmed.

Jeg ser på det som en "mild" psykotisk tilstand. Merkelig nokk, selv 450ug med LSD har ikke fått dette fram i meg, bare hasj, lite mat, lite søvn og mye stress.
Du røyket kanskje for mye.

Å bli paranoid er noe normalt for nybegynnere; jeg husker jeg trodde politiet var alltid etter meg når jeg var nybegynner.... hadde mistanker om at alle var "undercover".... Ble jo tatt inn av purken et par ganger så det var jo ikke helt tome frykter.

Å se verden i en annen perspektiv er jo litt av poenget med å røyke weed. Jeg får til å spille gitar på en helt annen måte, mye bedre (mener jeg og har hørt fra folk). Å gjøre matte etter å ha røket er noe av det kjekeste jeg vet, føles ut som at alt faller på plass.
Andre kan male, snekre, skrive eller gjøre sport bedre når de er "fjerne".

Skal innrøme at jeg føller at verden er tom og meningsløst oftere når jeg IKKE røyker.. når jeg røyker er det mer slikt at jeg føler maten en unik gave man skal verdsette, blostrene noe man skal stope for, lukte på og se, fugle kvitringa til for å lyttes, venner og familie er dem beste man kan bruke tid med og sport, musikk og sjakk det beste man kan brukte tid på.....

Det med hjerte pulsen; husk at INGEN har død fra en weed overdose... noen gang... Jeg får mer enn 240 i puls når jeg spiller basketball eller sykler, så 180 er ikke nødvendigvis farlig. (husk at alle er annerledes, og føler du ubehag bør du kontakte lege)

Jeg personnlig har tider hvor jeg røyker daglig og har aldri disse episoder, men når det er første gangen på lenge føler jeg meg litt vel fjern og rar....

Husk at vist du blander weeden og alkohol kan det ha et ekstremt effekt....

Efekten du føler burde forsvinne raskt, weed har ikke en langvarig effekt, men vist ikke du føler deg bedre prøv å se om det er noe du kan gjøre for å få et mer positiv syn på livet ditt... det er kanskje en grunn du føler deg nedpå.

Tingen er kanskje å røyke mindre, eller la være...
Å bli depersonalisert er et psykotisk trekk som gjerne kommer ved hyppig og langtidsbruk av marijuana. Jeg tror ikke TS snakker om førstegangsnoia, han virker som en som har røykt seg ei bønne før.
de som utvikler psykotiske lidelser gjør det ofte etter flere års forbruk.

Følte lenge at jeg lagde fetere musikk og fetere riff når jeg var skev selv, har egentlig innsett at det var bare ekstra morsomt å være ruset, for da gadd jeg faktisk å sette meg ned med gitaren. Helt til en blir så nedrøykt at en ikke plukker opp gitaren lenger x). For meg, når jeg fikk psykiske symptomer med hasj var det lenge lenge etter det sluttet å være "gøy". Det var riktignokk fortsatt digg å rippe seg bowl etter bowl, men følte meg bare utrolig tiltaksløs, fraværende, og mer som en observatør i eget liv. Det var ikke et eneste fnugg av "gøy" eller "spennende" igjen i hasj, tvert imot. Jeg føler meg milevis mer i live uten!

Etter jeg sluttet å røyke for et par uker siden måtte jeg venne meg til at man skal av og til være sint, lei seg, og av og til kjede seg. Man blir veldig vant til å ha makten til å sette seg selv i en "state of mind". Nå når jeg ikke røyker lenger må jeg heller bare deale med den sinnsstemningen jeg har. Til slutt blir ikke sjakken, musikken og venner "gøyere" av hasj, det blir bare umulig å gjøre noe som helst uten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det beste du kan gjøre da er å spise noe så at du hadde spist lite virket nok inn, kanskje sovet lite også?
Da kan jeg bli sånn og jeg sliter med det uten å ha tatt noe også pga. jeg også er traumatisert.
Men for meg hjelper å røyke på PSTD symptomene og angsten min HVIS jeg spiser, sover og ikke røyker for mye.
Jeg tror du fikk i deg for mye. Gjør jeg det så spiser jeg sukker (som er førstehjelp for meg om jeg noier) for så å minne meg selv på: "Her har jeg vært før og dette går over". De årene jeg hadde det som du beskriver sluttet jeg å røyke.

Og pulsen er som skrevet over ikke farlig, noe som er viktig å si til seg selv for å få den ned. Å fokusere på høy puls gir høyere puls. Det tok meg mange år å klare gjennomføre det jeg skriver i praksis så mener ikke det er lett og vet hvor ubehagelig det er.
Sist endret av Iseline; 13. april 2015 kl. 00:16.
Det virker nesten som at du fikk noe som var blandet med kanskje noe kjemisk eller syntetisk.

Hadde en dårlig erfaring selv for en tid siden. Jeg bruker aldri andre rusmidler enn alkohol, men det var en litt rar hendelse - jeg fant en slags kongleformet plastklump på bakken da jeg gikk tur. Tok den med hjem, kuttet den åpen, og det stinka skikkelig hasj - mørk brun, nesten svart masse. Den veide nøyaktig 10 gram, så jeg tenkte jeg snublet over noe skikkelig bra greier. Min eneste erfaring med cannabis er at jeg har spist brownies et par ganger og røyket kanskje 1-2 ganger. Det er ikke noe for meg, liker å holde meg i festform og "oppegående" ..

Visste ikke helt hva jeg skulle gjøre med den, tenkte egentlig å selge den, men den hadde bare blitt liggende. Så en kveld, drakk jeg en god del og hadde det fint - lagde irish coffee, og te + brunt sukker + rom + fløte (ekstremt godt). Så tenkte jeg å være lur, og brøyt av en del av den klumpen jeg fant og hadde i teen. Jeg visste at det var dumt å gjøre, for jeg kunne ikke vite om det var rottegift eller arsenikk blandet i det. Men var i så fin form og tok et dumt valg. Det gav en dobbel ruseffekt, og jeg begynte å ha i mer og mer i teen. Etter hvert ble jeg så surrete i huet at jeg måtte legge meg nedpå .. Har aldri hatt en så fæl opplevelse. Dagen etter ser jeg at jeg bare har kanskje 2-3 gram igjen av de 10 jeg hadde.

Mye sammenlignet med hva du har opplevd, bare at det varte over 2 døgn. Måtte sjangle meg til dassen og spy flere ganger. Det var nesten umulig å gå, akkurat som at huet veide 50 kg. Pulsen gikk i maks fart og svetta som en foss hele tiden. Jeg husker jeg våknet av at jeg hadde sluttet å puste - så jeg hev etter pusten. Drømte så mye sprøe ting - så på klokka og den viste "søndag" - da jeg våknet etter å ha sovet, var det den samme dagen jeg drakk, det var blitt kveld. Jeg dro til og med til legevakta, fordi jeg ble bekymret for at dette var en permanent tilstand. De sa at det skal veldig mye til at det skal skje, så jeg fikk ligge der litt og de mente jeg kunne dra hjem. Nå har det gått over, men jeg merker fremdeles at kanskje 2-3% av hjernekapasiteten og personligheten er endret, noe som bekymrer meg. Men fungerer fint og har ingen utagerende adferd eller noe lignende. Om ikke annet er jeg bare blitt litt mer "dempet".

Tenkte bare å dele den historien for å si at du ikke er alene om å oppleve absurde og dårlige rushendelser. Jeg tenker dog at hvis man skal bruke cannabis, så må vel det beste være å dyrke det selv, eller med noen man kjenner veldig godt.

Kommer bare til å holde meg til alkohol og god mat resten av livet.
Arne, du overdoset på cannabis. Heldigvis er overdose på cannabis vanligvis bare psykisk jævlig, men fysisk sett relativt ufarlig, fordi hadde du overdosert slik på et annet stoff som heroin eller alkohol så kunne du ha dødd.
Røyker selv, og har gjort det lenge.

Har litt erfaring med baksiden av å ruse seg for ofte på cannabis, men dette hørtes "mørkt" ut.

Du burde kanskje være litt forsiktig fremover.
Cannabis er ikke en grønnsak.

Man kan ødelegge seg selv, og noen er mer sårbare enn andre.
Sist endret av Spaceman; 13. april 2015 kl. 16:54.
Hei,
Jeg har kun tatt 2 eller 3 trekk i mitt liv. Nesten alle rundt meg røyker. Jeg vil ikke røyke kun fordi det ikke var helt min greie. Røyker ikke vanlig sigarett heller så derfor.

Men ha et par forhåndsregler, som for eks jeg har.. Kanskje jeg tar feil, men det er min personlig terori

Drikk minst 2.5 liter vann osv daglig, hvorfor skulle jeg det når kroppen min ikke gir signaler om at jeg er tørst. Menneske og gererelt levende vesen er veldig veldig avansert skapt. Du har sensurer på hele kroppen, både fysisk og sykisk. Hvis din kropp mangler noe sier kroppen ifra, er du sulten får du bekjsed, mangler kroppen vann, blir du tørst, er det kaldt får du signaler om det osv..

Så regelen er: alt som er naturlig og ikke forgifter deg, er ikke skadelig. Cannabis er naturlig og du kan trygt røyke, men en ting er viktig her, noen er mentalt sterkt og ikke føler seg avhengig. Jeg har venner som har røyker siden fjortisstiden og nå er 30 er ikke avhengig. Fordi vi fyttet for 1 årstid til et sted hvor han ikke fikk tak i det og han oppførte seg helt normalt.

Bare hold deg unna dopp som er lab-produsert er du 99% ¨på sikre siden.

Blir man ikke avhengig av brus? Røyk? Sjokolade? Hvorfor nevnes ikke det.

Hvis du går tilbake i tid, vanlig sigarett var like fy fy som marjuana. Men etterhvert nesten hele verden begynte å røyke og GUDENE (myndighetene) mistet kontrollen ble det vanlig.

Jeg kjenner en del veldeig intelligense og kloke folk i Nederland som røyker, tro meg du vil aldri gjette de røyker hvis du ser dem på jobben