Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1304
Studerer fitness og PTpå Bali,Indonesia og laptopen (Dell XPS 17) min tar snart kvelden. Det er ting som at USB-portene ikke fungerer, touchpaden fungerer ikke. Jeg har funnet ut at den er upraktisk stor og mye småfeil, spesielt når jeg studerer i utlandet. Dette er jo ting som egentlig kan bli reparert. Kjøpte den av en kompis for 1 år siden for 6.000 kr.

Hva anbefaler dere at jeg gjør? Prøver å fikse laptopen jeg har eller kjøpe en Mac? Isåfall hvilken Mac?
Maskinen trenger litt reparasjon. Verkstedene lokalt koster neppe mye. Finn ett godt verksted og fiks de billigste feilene.
En ekstern USB mus koster USD 2.
http://www.ebay.com/itm/Genuine-Dell...-/290888910604
Hvis du velger å selge den senere så får du bedre betalt for en maskin uten feil. En Mac i ett fuktig klima kan vente.
Du kan eventuelt se om du finner en prisgunstig ny Lenovo du liker. Se opp for eventuelle lokale luksuskatter.Det kan tenkes at Singapore/Hong Kong er billigere.
Elektronikk kan være fristende å kjøpe i utlandet pga pris, men man sitter med skjegget i postkassa når man får feil på den etter et år.
Sist endret av mo3; 25. august 2013 kl. 15:41.
Trådstarter
37 0
Sitat av mo3 Vis innlegg
Elektronikk kan være fristende å kjøpe i utlandet pga pris, men man sitter med skjegget i postkassa når man får feil på den etter et år.
Vis hele sitatet...
Har jeg ikke muligheten til å kjøpe "internasjonal" forsikring eller lignende dersom jeg kjøper Macen hos en premium reseller? Er ganske desperat etter en fungerende laptop, men trenger en mer praktisk laptop enn den store Dell PCen jeg har.