Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2729
Hei, vet det finnes uendelig med slike tråder men jeg vil se hva dere selv tenker.

Jeg fyller 18 i November å har planer om å ta trafikalt grunnkurs etter helgen. Jeg har friår, noe som vil si jeg har mye tid pluss en over 25 som også går hjemme som kan hjelpe til med øvelseskjøring.

Lurte også på om noen har tips til teoribok? har sett på denne, https://www.cappelendammundervisning...tion?id=154958 men finnes det noe bedre der ute?

Vet det kommer veldig an på hvor god jeg er til å kjøre men er verdt et forsøk
Ring en av kjøreskolene i nærheten. Har sikkert en god oppdatert bok å selge. Jeg brukte litt over en måned på lappen. Hvor lang tid det tar kommer jo ann på om kjøreskolen har mange elever, og om det er lang ventetid på oppkjøringen.
Exonize's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ring en av kjøreskolene i nærheten. Har sikkert en god oppdatert bok å selge. Jeg brukte litt over en måned på lappen. Hvor lang tid det tar kommer jo ann på om kjøreskolen har mange elever, og om det er lang ventetid på oppkjøringen.
Vis hele sitatet...
Det er en kjøreskole med mange lærere så tror det skal gå ganske raskt, men hvor mye øvelseskjørte du?
Ta tester på denne siden til du glatt klarer uten feil og deretter skumleser du gjennom boken du selv linker til, så er det i boks.

Anbefaler deg og ta teorien deretter dra på intensivkurs. Jeg kjørte opp i Brønnøysund på denne skolen, og betalte vell 25k med alle avgifter osv, vell verdt pengene forr og få lappen på ei uke!


Edit: Fikset link.
Sist endret av Mozzie; 22. august 2013 kl. 21:35.
Svaret er 42.

Nei, men seriøst, det er helt umulig å vite hvor lang tid du vil bruke, det finnes garantert et gjennomsnitt, men hvordan mener du at vi skal kunne vite om du befinner deg over eller under dette gjennomsnittet?

Har du noe som helst kjøreerfaring fra før, kjører du for eksempel moped? Det er mye som spiller inn, det at du har muligheten til å øvelseskjøre kan gjøre at du slipper unna med færre kjøretimer på kjøreskole, men som sagt er det veldig vanskelig å gjette på hvor mange timer du trenger.
Sist endret av Veggen; 22. august 2013 kl. 21:39.
du rekker det lett før november!, kjøp deg teoriprøver på teoritentamen.no og sitt å pugg i 7 dager og du greier teorien lett. Hvis du sier til sjåførlæreren din att du har lyst til å få lappen ganske nærme bursdagen din legger dem som regel opp for dette. Jeg fikk teoribok når jeg hadde trafikalt grunnkurs eller var inkludert i prisen elns.
Det avhenger av hvor trygg du føler deg i trafikken, hvor mye du studerer og hvor fort du lærer. Hvis du investerer mye tid i dette vli du lære fort og klare det raskt.

Bruk mye tid på å øvelseskjøre!! Jeg ville kombinert det med å ta en kjøretime med en profesjonell innimellom, sånn at du får "riktig lovlig" læring samtidig som du tillærer deg erfaringen.

Det er kjørelæreren som avgjør når du skal ta lappen. Overbeviser du han eller hun, så er du som regel klar.
Kjøp heller denne boka og ta testen på teoritentamen.no som nevnt over.