Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3342
Hei,

Rekker ikke vinmonopolet i dag, så trenger tips til noe godt fra butikken. Øl er godt, men kan ikke drikke det pga magen. Drikker vanligvis hvitvin med god syrlig smak (f.eks "Paxis"). Er ute etter noe som ikke er for søtt og ikke for dyrt.
De har vin med 4,7% på Ica, og den er faktisk ganske god. Både hvit og rød mener jeg. 70 kroner for en flaske på 70cl.
Cider er ikke min greie, men hvis jeg må er grevens en helt brukbar en.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Somersby Double Press er ålreit.
Bor ved grensa. Kjøper en Liter 21,9% vodka på matbutikken. Smirnoff er kanskje litt msøtt for deg? Jeg Grevinnens er en fin relativt lite søt cider. Fungerer å dytte i seg.
Grevens Brut er god, og den er ikke for søt .
Dersom du bor i Nord er Mack sin hylleblomst cider helt fantastisk. Du kan lese mer om den her: http://www.mack.no/produkter/cider (ikke egentlig pga Norsk Lov) mener den har veldig lite tilsatt sukker.
Sist endret av kn^tte; 20. januar 2014 kl. 16:31.
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
De har vin med 4,7% på Ica, og den er faktisk ganske god. Både hvit og rød mener jeg. 70 kroner for en flaske på 70cl.
Cider er ikke min greie, men hvis jeg må er grevens en helt brukbar en.
Vis hele sitatet...
Jeg er på ingen måte noen vinsnobb, men den butikkvinen var jo virkelig helt intenst jævlig. Jeg orket ihvertfall ikke å drikke det opp en gang..
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg er på ingen måte noen vinsnobb, men den butikkvinen var jo virkelig helt intenst jævlig. Jeg orket ihvertfall ikke å drikke det opp en gang..
Vis hele sitatet...
Jeg har bare prøvd den hvite vinen, og den var helt grei! Ikke at den var fantastisk akkurat, men brukbar pluss til å være fra Ica.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Bor ved grensa. Kjøper en Liter 21,9% vodka på matbutikken. Smirnoff er kanskje litt msøtt for deg? Jeg Grevinnens er en fin relativt lite søt cider. Fungerer å dytte i seg.
Vis hele sitatet...
Hvor for du kjøpt dette?
Sitat av BongRips Vis innlegg
Bor ved grensa. Kjøper en Liter 21,9% vodka på matbutikken. Smirnoff er kanskje litt msøtt for deg? Jeg Grevinnens er en fin relativt lite søt cider. Fungerer å dytte i seg.
Vis hele sitatet...
Jøss, hvilken grense bor du ved?
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Jøss, hvilken grense bor du ved?
Vis hele sitatet...
Den mellom Danmark og Tyskland.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hei,

Rekker ikke vinmonopolet i dag, så trenger tips til noe godt fra butikken. Øl er godt, men kan ikke drikke det pga magen. Drikker vanligvis hvitvin med god syrlig smak (f.eks "Paxis"). Er ute etter noe som ikke er for søtt og ikke for dyrt.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at du ikke kan drikke øl pga magen? Kjøp sånn øl med mindre karbohydrater i da. Hvis ikke er det bare cider og rusbrus, og er ikke akkurat mindre kalorier i det.
Sitat av Heisenberg1 Vis innlegg
Hva mener du med at du ikke kan drikke øl pga magen? Kjøp sånn øl med mindre karbohydrater i da. Hvis ikke er det bare cider og rusbrus, og er ikke akkurat mindre kalorier i det.
Vis hele sitatet...
Kan godt være på grunn av kullsyre, men da er det relativt lite alternativ å velge mellom på matbutikker...
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Det ble visst "Greven's cider med skogsbær". Eneste de hadde bortsett fra øl.

Lenge leve bygda.

Men den var heldigvis ikke så ille. Mer syrlig smak enn søt, noe jeg var på utkikk etter.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Heisenberg1 Vis innlegg
Hva mener du med at du ikke kan drikke øl pga magen? Kjøp sånn øl med mindre karbohydrater i da. Hvis ikke er det bare cider og rusbrus, og er ikke akkurat mindre kalorier i det.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg sliter med kvalme og dårlig matlyst. Øl får meg til å spy ganske kjapt. Ganske synd siden jeg faktisk liker øl ganske godt. Kan drikke pils hvis jeg har litt piller, opiater eller pepper innabords. Har ingen peiling hva som feiler magen.

Mulig jeg har ødelagt magen pga stort forbruk av medisiner og rusmidler.
Sist endret av Mexxy; 20. januar 2014 kl. 20:43.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Jøss, hvilken grense bor du ved?
Vis hele sitatet...
Norge og Svergie. Var litt usikker på Prosenten når jeg tenker meg om, men den er rundt 20. 18 år på kjøp. Veldig billig.
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Jeg har bare prøvd den hvite vinen, og den var helt grei! Ikke at den var fantastisk akkurat, men brukbar pluss til å være fra Ica.
Vis hele sitatet...
Kom ikke til å tenke på at den hvite kunne være bedre, men det tror jeg faktisk på at den kan være. Jeg hadde den røde og den var bare ekkel. Saft med vin i på en måte. sånn 15 og tar noe fra skapet og blander noe typ smak.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Bor ved grensa. Kjøper en Liter 21,9% vodka på matbutikken. Smirnoff er kanskje litt msøtt for deg? Jeg Grevinnens er en fin relativt lite søt cider. Fungerer å dytte i seg.
Vis hele sitatet...
Må man ikke på systembolaget for å kjøpe over 3.5%?
"Bare Rusbrus" fra Rema 1000, smaker vodka og Battery =D
Sitat av Muradi Vis innlegg
Lenge leve bygda.
Vis hele sitatet...
får du ikke tak i hejmkok?
Cpt. Morgan ferdig mix på glass flaske, smaker som kaptein-sabeltann is. Anbefales!