Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3776
En venn av meg snakker hele tiden om hvor digg det er når han tar det,
men er det egentlig et oppskrytt rusmiddel?
En ser på filmer og serier at det er det "beste" rusmiddelet og at alle som tar det blir i topp humør. Er det egentlig slik?
En annen jeg kjente sa at omgivelsene hadde mye å si, om en f. eks. tok det alene så var det bare helt ok, men om en tok det på en god fest så følte en seg skikkelig bra.
Jeg har også lest at en må blande med alkohol for å få den beste rusen, er ikke dette livsfarlig?
Oppskrytt.
God kaffe er bedre.
Jeg bruker sprøyter og har prøvd det meste av rusmidler som kan taes intravenøst den veien, og om du vil ha min vurdering så er kokain det absolutt beste! Om det er god kvalitet så går man rett ned i knestående av en god dose...kan jo kjennes litt ut som om man skal dø også, men det har ikke noe å si for det er så sykt godt allikevel.

Som nr 2 føler jeg at ritalin passer best, men problemet med den er at den gjerne har med seg angst og paranoia i høyere doser, sånn at når rushet gir seg så ønsker man nesten å dø for å slippe unna den jævlige følelsen i kroppen.

Nr 3 synes jeg er gode gamle amfetamin. Der er alt bare glede selvfølgelig...
Følte meg egentlig bare litt mer våken når jeg tok det med alkohol i julebordtiden.

Kanskje jeg drakk for mye og ødela mye av rusen, men var temmelig kjedelig.

Får prøve til sommeren igjen
Ja, det er oppskrytt, som nesegodt iallefall. Oppskrytt effekt. Kanskje for folk med kronisk dårlig selvbilde og selvtillit at det gir en digg boost. Har dog ikke prøvd noe annet enn å sniffe det.
Også så dyrt a gett!
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppskrytt i mine øyne og. Ja man blir kanskje i litt bedre humør men en kan ikke kjenne noe rusfølelse som for eksempel exstacy. Sånn sett er kokain rusen en ganske diffus følelse og mange syns ikke de kjenner noen ting fordi de venter på det å føle seg rusa som man merker en overgang og sensasjon med alkoholrus, hasjrus osv.

Kokainrusen er kort og mange blir irriterende pratsomme og cocky og en del blir aggressive og ødelegger hele byturen eller nachet. Å ta cola alene har jeg aldri gjort og de jeg kjenner som holdt på med det har dødd av overdoser.. Det er de som skal holde på et døgn ekstra når festen er ferdig eller starter sin egen fest fordi ingen andre orker å være med dem rusa, så drar de linje på linje i håp om eufori som varer lengre enn noen minutter
Spørs hvordan du tar det og kvaliteten må være topp ellers kan du like greit ta en linje med speed. Hvis du lager crack/base så er det helt fantastisk, mens linjer er kult det første halvgrammet.. Må egentlig blande det med alkohol for å få den skikkelige gode formen når du sniffer det
Sitat av Dial-up Vis innlegg
Kokain. Oppskrytt rusmiddel?
Vis hele sitatet...
Ja.
Folk sier crack eller kokain iv er kjempe digg men det er ikke så veldig gøy egentlig, man får en sterk rus i noen minutter hvor det piper i ørene og man får drithøy puls. Men det går fort over så sitter man bare og vil ha mer men det funker dårligere hver gang. Ødelegger hele kvelden for min del
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
oppskrytt! ikke verdt det i lengden
Det er et fint verktøy hvis man skal drikke mye, bare justere seg litt så man ikke blir sliten eller blacker ut. Men det er en veldig kort levd opplevelse, og man trenger mer og mer og alltid mer, dyrt og snorte penger. Er ganske sykt å skyte det ja, helt unikt fra andre inntaksmåter. Men er ikke verdt det, du fucker med helsa di. Eneste usecasen jeg ser er for å ikke bli alt for full på nyttårsaften og 17 mai evt ;p
Funker greit i sosiale lag, men synes liksom ikke det gir den helt store rusopplevelsen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Langt i fra oppskrytt hadde det ikke vært for sår nese.

god kokain

- veldig lite behøves.
- selvtillit
-årvåkenhet
-ego inflasjon, tror høyt om seg selv (ikke nødvendigvis negativt)
-indre ro
-fokus
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har prøvd stoffet mange ganger, og kola alle sier er knallgod kvalitet. Jeg tror nok det er veldig individuelt, men for meg var det et møkkastoff. Det gav litt kortvarig eufori i starten, så jager man etter følelsen resten av kvelden med justeringer. Det er hardt for hjertet og ikke verdt konsekvensen. Jeg har og testet crack som jeg forstår bedre at folk blir hektet på. Det er heller ikke å anbefaler. Ei anbefaler jeg amfetamin, men det er etter min mening mye gøyere en kokain.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppskrytt? Nei. Overpriset? Ja.
Kokain er konge stoff. Så lenge den er god, du kan drikke mer og forsatt fungere optimalt, du får mye mer selvtillit, mye mer energi, en heftig følelse av eufori. Men stoffet er overpriset, og mange stoffer er bedre as.


Amfetamin som gjør det samme, god amfetamin, som dekstroamfetamin fra apotek, er mye bedre på fest, fungerer på så si samme måte, varer mye lengre, påvirker hodet mest, ikke som gate-speed med dirring i kroppen.
Sitat av Mannen420 Vis innlegg
Kokain er konge stoff. Så lenge den er god, du kan drikke mer og forsatt fungere optimalt, du får mye mer selvtillit, mye mer energi, en heftig følelse av eufori. Men stoffet er overpriset, og mange stoffer er bedre as.


Amfetamin som gjør det samme, god amfetamin, som dekstroamfetamin fra apotek, er mye bedre på fest, fungerer på så si samme måte, varer mye lengre, påvirker hodet mest, ikke som gate-speed med dirring i kroppen.
Vis hele sitatet...
Men kokain-effekten varer i 40 min. Er det virkelig verdt det?
Sitat av klattus Vis innlegg
Men kokain-effekten varer i 40 min. Er det virkelig verdt det?
Vis hele sitatet...
Hvis den varer kun i 40 min har du dårlig coke. God coke varer i 90min.
Sitat av Mannen420 Vis innlegg
Hvis den varer kun i 40 min har du dårlig coke. God coke varer i 90min.
Vis hele sitatet...
Er ikke helt enig med det tjommi.
Effekten er bare ikke like merkbar ved lave doser som ellers, men for varigheten så har det har ikke mye å si om det er god eller dårlig coke, man doserer jo vanligvis utifra styrken på varene. Hvis noe er svakt så tar man høyere doser, og da varer greiene like lenge… eller?
Anonym bruker
"Tykk Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du en rolig person ellers så er det digg, men om du vanligvis stresser og fort kan bli overstimulert kan det bli veldig slitsomt. For min del må jeg ha inntatt minst 6 øl før jeg syntes det er digg, hvis jeg tar det i noe mer edru tilstand får jeg bare ubehag og rastløshet.

Nedturen derimot... aldri verdt det for min del
Ja ! Kjøp en dobbel americano isteden..
Sist endret av Bjørneboe; 11. april 2023 kl. 17:59.
Sitat av Mannen420 Vis innlegg
Hvis den varer kun i 40 min har du dårlig coke. God coke varer i 90min.
Vis hele sitatet...
90 min, på en stripe? Hvor handler du coken din?
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Er ikke helt enig med det tjommi.
Effekten er bare ikke like merkbar ved lave doser som ellers, men for varigheten så har det har ikke mye å si om det er god eller dårlig coke, man doserer jo vanligvis utifra styrken på varene. Hvis noe er svakt så tar man høyere doser, og da varer greiene like lenge… eller?
Vis hele sitatet...
Coken jeg handler, drar jeg linjer på 30-50mg, føler selve rusen i 60-90 min, og nummenheten i ca 20 min, så etter 60-90 min, får jeg en følelse av angst og uro som ved en for stor dose koffein som varer under en time.


Når jeg har kjøpt dårlig coke, varer effekten kun i 20-45 min, og jeg må ta større doser, som 0.1-0.2g, og får ikke i nærheten av samme følelse av velvære, selvtillit, energi.
Sist endret av Mannen420; 11. april 2023 kl. 18:15.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Før su vet ordet av det er du hekta, og klarer ikke drikke alc% uten cola

Jævla kjipt i familie/andre samen komster
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror alle liker god brus når de kommer borti det
▼ ... over et år senere ... ▼
Kokain har ofte blitt glamorisert og fremstilt som et eksklusivt og spennende rusmiddel i filmer, serier og populærkultur. Men i virkeligheten er virkningene av kokain langt fra det som vises på skjermen.

Mens noen mennesker opplever en kortvarig følelse av eufori, energi og selvtillit når de tar kokain, kan disse positive effektene raskt bli overskygget av de alvorlige negative konsekvensene. Kokain er et svært avhengighetsskapende stoff som kan føre til alvorlige helseproblemer, både fysisk og mentalt.

Bruk av kokain kan føre til hjerteproblemer, høyt blodtrykk, kramper, angst, depresjon og psykoser. I tillegg kan det føre til økt risiko for overdoser, som kan være dødelige.

Det er også viktig å være klar over at blanding av kokain med alkohol kan være ekstremt farlig og øke risikoen for helseproblemer og overdoser betydelig. Kombinasjonen av kokain og alkohol kan skape en ny kjemisk substans i kroppen som er mer giftig enn noen av stoffene alene, og dette kan være livstruende.

Selv om noen mennesker kan oppleve øyeblikkelig glede og eufori når de tar kokain, er det viktig å erkjenne de alvorlige risikoene og destruktive konsekvensene som følger med bruk av dette stoffet. Å stole på kokain for å oppnå lykke eller glede er en farlig og usikker vei å gå, og det kan føre til betydelige skader på helsen, relasjoner og livskvalitet på lang sikt.
Forjævlig oppskrytt.

Amfetamin er både rimeligere, deiligere, mindre skadelig (gjetter jeg på basert på erfaring) og man koser seg faktisk heller enn å fly rundt som verste apekatten å breie seg.

Har hatt en liten pose prima coke liggende i over et år fordi kompis glemte, som jeg ikke en gang har vurdert å røre fordi det er et så bedritent rusmiddel. Rører ikke driten igjen.

ALLE jeg kjenner som blir glade i Coke ender med å havne på kjøret og med varierende grad av suksess hente seg inn igjen. Coke suger

Og PS. Mitt verste ligg noensinne var på nach med nesa full av snø. Knulla ei ku av en dame på 160 kilo og følte meg som kongen der og da. Var på gråten etterpå. Hva var det han derre Rick James sa? Cocaine is a helluva drug
Sist endret av krystallkongen; 1 uke siden kl. 09:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har alltid ment at cola var oppskrytt, selv når de som brukte mye sa at det var utrolig bra varer. Tenkte at det ikke var noe for meg.

Men - var på fylla på Hawaii, og fikk en stripe av noe jeg møtte på stranden sent på kvelden. Det var ikke samme rusmiddel, en helt annen klasse. Holdt det gående utover natta med noen random folk fra Oregon og hadde det bare dritfett.

Har ikke testet i Norge etter det, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det igjen om jeg ikke skal til sør-amerika en tur da.
Synes folk virkelig det er nice med et rusmiddel som gir effekt i under en time før man trenger påfyll?

Av genuin nysgjerrighet, hvorfor foretrekkes Kokain fremfor for eksempel Amfetamin som varer 6x så lenge og som gir mye mer godfølelse?
Det er det største møkkastoffet jeg har vært borti. Og det med superkvalitet. Det sett borti ifra den første linjen man tar, når den kicker inn og når dopaminreseptorene får man tenning. Problemet er at man resten av kvelden ikke når det samme tenningspunktet, det blir som å jakte dragen man alldrig fanger. Med tanke på hvor farlig dette stoffet er for hjertet er det absolutt ikke verdt det. Jeg er sjeleglad for at det ikke fanget min interesse i den tid jeg leflet med sentralstimulerende. God gammeldags amfetamin var mye morsommere om man skal ha noe man blir våken på.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Synes folk virkelig det er nice med et rusmiddel som gir effekt i under en time før man trenger påfyll?

Av genuin nysgjerrighet, hvorfor foretrekkes Kokain fremfor for eksempel Amfetamin som varer 6x så lenge og som gir mye mer godfølelse?
Vis hele sitatet...
For meg feks gir kokain en million ganger bedre eufori enn amf. Amf blir jeg bare stimma og våken av . untatt iv da skjønner jeg hva du mener med godfølelse, men der er også kokain soleklart bedre
Sist endret av HeiG2006; 1 uke siden kl. 10:54.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
For meg feks gir kokain en million ganger bedre eufori enn amf. Amf blir jeg bare stimma og våken av . untatt iv da skjønner jeg hva du mener med godfølelse, men der er også kokain soleklart bedre
Vis hele sitatet...
La meg starte med å si at både Cola og Amfetamin er kjipe rusmidler som ikke bør inntas. For min del er det dog for sent.

Overraskende! Jeg opplever det litt motsatt. En lisse med cola gjør meg våken og bråkete. Selvopptatt.
Og å ta det alene er fullstendig uaktuelt da det nesten er et must å være med andre som er coked up så man kan prate om seg sjæl i munnen på hverandre.

Per time med rus er makka mye rimeligere og i mange tilfeller mer potent enn svindyr Kokain.

Amfetamin har jeg brukt nå og da for å få et spark i ræva og rydde hjemme, eller bare for å slappe av med rolig eufori og musikk. Langt ifra like stressende som Kokain.

Coke "passer" liksom bare i én setting og det er rundt masse folk og høy musikk.

Amfetamin derimot er mer allsidig og kan brukes både til å få unnagjort sjauer og arbeid, men det kan også gi enorm eufori og lyst til å sosialisere uten at man blir så høy på pæra.

Dette er kun egen erfaring og jeg prøver ikke å disse kokain eller de som nyter noen striper til helgen.

Jeg må innrømme at det i mitt tilfelle er lavere risiko for avhengighet med Coke da det aldri fristet å "kose seg med" i eget selskap.

Det er bare litt overraskende at en grammer med snø til en tusenlapp som gir så forholdsmessig lite rus ifht et gram speed til under halvparten av prisen foretrekkes av så mange
Sist endret av krystallkongen; 1 uke siden kl. 11:10.
Vil si det er oppskrytt, men er jo samtidig «gøy». Har alltid hatt gode kontakter på brus, og det er jo morsomt der og da, men ettersom åra går koster der mer enn smaker. Syntes bare det egner seg på fest, selvom det øker skadepotensialet betraktelig i kombinasjon med alkohol og sigaretter, så har jeg aldri fått noe ut av å ta kokain edru. Da kjenner jeg bare på den vanvittig høye pulsen man får, som gir meg angst og jeg sitter igjen med følelsen av «hva faen er det jeg holder på med». Har aldri blitt klok på vennene mine og de jeg har kjøpt kola som tar det som om de røyker cannabis, bare sette på en film eller henge ut hjemme og snorte til nesa er tett. «Problemet» med kokain og at man må justere så ofte, er jo at stjeler mye tid av selve festlighetene, spesielt om man er på fest med «streitinger» og tror du klarer å skjule bruken med hyppige turer på dass, kun snakke med de andre du tar coke med og da det mister litt av vitsen med å ta coke for min del. Dette er jo noen man lærer av, forhåpentligvis, så skjønner man at «less is more», små lisser eller nøkler her og der og sosialisere med alle er mye hyggeligere. Og fordelen med den korte varigheten fremfor amf er jo at man kan begynne å ta noen lisser klokka 1 på natta og så legge seg rundt 3-4. I motsetning til amf hvor man må ofre hele natta fordi du var «dum» nok til å ta ei lisse klokka 01:00.
Kommer helt an på hvem du spør og hva du forventer av rusen. Jeg personlig liker kokainrusen godt, den er ikke for overveldende og den milde-moderate euforiske følelsen passer meg mye bedre enn rusen jeg får av stoffer som mdma og amfetamin (har hovedsakelig bare brukt lisdeksamfetamin). Men det å knuse colaen og line opp er jo et eget lite rituale man gleder seg til og er nesten like avhengighetsskapende som rusen Jævlig teit egentlig. Og prisen er jo hinsides.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Synes folk virkelig det er nice med et rusmiddel som gir effekt i under en time før man trenger påfyll?

Av genuin nysgjerrighet, hvorfor foretrekkes Kokain fremfor for eksempel Amfetamin som varer 6x så lenge og som gir mye mer godfølelse?
Vis hele sitatet...

De aller fleste av oss normenn kan ikke leve på amfetaminrus 24 7, da ville samfunnet kollapset og du ville sluttet å få stønadene dine.

Det som er bra med kokain er at du kan ta to striper i løpet av kvelden (pluss et par pils) og fortsatt være delvis uthvilt neste dag.

Jeg er en ganske travel mann med mange forpliktelser, men å sette seg foran pcen en fredagskveld. Poppe en øl og en linje og starte et dota game. Da er jeg i mitt ess.

Derimot er kokain ganske dyrt. Sånn pris per minutt ruset så er vel det helt sikkert det dyreste rusmiddelet.
Sitat av aldarico Vis innlegg
Det er det største møkkastoffet jeg har vært borti. Og det med superkvalitet. Det sett borti ifra den første linjen man tar, når den kicker inn og når dopaminreseptorene får man tenning. Problemet er at man resten av kvelden ikke når det samme tenningspunktet, det blir som å jakte dragen man alldrig fanger. Med tanke på hvor farlig dette stoffet er for hjertet er det absolutt ikke verdt det. Jeg er sjeleglad for at det ikke fanget min interesse i den tid jeg leflet med sentralstimulerende. God gammeldags amfetamin var mye morsommere om man skal ha noe man blir våken på.
Vis hele sitatet...
Høres ikke ut som kokain. Jeg når toppen av eufori på 3-4 linja ofte, blir bare diggere og diggere helt til man har sittet i 10 timer og sniffet vekk 4 tusen og nedturen kommer, da er det plutselig ikke så kult lenger
Jeg FORSTÅR deg ❤️
Kimmythequiz's Avatar
15 9
Set and setting �� Cola kan være beste rusen om man er i rett setting.. Samme med alt annet sikkert.. Kommer helt an på hvilken mindset du er i, og hvem/hva du har rundt deg ��

Om du sitter hjemme alene og bare tenker å snorte på en lisse for å se en film, så er det ikke det beste, men om du er på fest/rave/byen etc, og danser masse for eks.. Og om du har drukket en del og begynner å bli slapp i synet og formen, så kan en stripe være din beste venn (uten å prøve å romantisere det ��).

VIKTIG!!!- Husk å drikke vann!!

Er dyrt og ikke så alt for ofte verdt det, men av og til så er det helt gull �� Jeg driver å bygger om bilen min, og hadde drukket 6-7 pils for litt siden imens jeg holdt på.. Ble slapp i trynet og fikk ikke mye gjort før jeg kom på at jeg hadde en pose i tursekken, så da ble det 2 små striper og god musikk som gjorde at jeg danset meg meg videre i byggingen og ble ferdig på et par timer ��

Men igjen, kvalitet er VIKTIG!
Ikke kjøp cola på gata, kjøp rent om du absolutt skal ha det! Ellers blir det som å sammenligne et telt mot en villa (uten å overdrive)..

Om du ikke kjenner noen som er lenger opp i gradene, så bør du heller bruke tid på å finne den rette personen som ikke bare er ute etter å loppe deg for penger og gi deg dritt tilbake..

Gjerne ta smakstesten først.. et par små korn på fingeren og gni det i munnen.. Du bør føle deg "tannlege-lammet" i munnen innen 30-60 sekunder, hvis ikke så bare dropp det.. Legg også merke til smaken

❤️❤️
Sist endret av Kimmythequiz; 1 uke siden kl. 01:30.
Leste et sted at det er omtrentlig like avhengihetsskapende som nikotin (om ikke mer). Tror jeg holder meg til amf