Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 13465
Noen ganger, rett før jeg sovner så begynner det å blinke med et hvitt lys (når jeg har øynene igjen), som et slags lys de har på partysteder som står og slår seg av og på veldig fort, dette er sykt irriterende, og jeg får ikke sove pga det. Jeg må stå opp og vente i en 10-15 min før jeg kan legge meg ned igjen og prøve på nytt
Sitat av Grimmy Vis innlegg
Noen ganger når jeg ligger i senga, før jeg sovner, er det som om jeg får et skikkelig elektrisk sjokk. Et skikkelig smell, midt i panna. Er seriøst som om noen tar en slegge å smeller den inn i panna mi, og jeg skvetter skikkelig til. Har skjedd flere ganger, skjer somregel rett før jeg sovner. Er mere "elektrisk" sjokk-aktig enn slag, men men. Vanskelig å forklare.
Vis hele sitatet...
I mange år skjedde nesten det samme med meg hver kveld før jeg sovna, Bortsett fra at det kjentes ut som om jeg ble løftet opp i luften og kastet ned i bakken med en fart på ?????? Km/t. Fik ett slags søt i hele kroppen som pleide å resultere i at jeg sparket eller slo veldig hardt i veggen. Veggen har fortsatt bulker i seg
Jeg har hatt søvnproblemer i over ti år, men når jeg først sovner, drømmer jeg som regel alltid. De handler mye om vann og sjø, og noe relatert til dette viser seg alltid i drømmene mine. Et par ganger har jeg opplevd å kunne kontrollere drømmene mine til en viss grad. En ting jeg ofte er forbauset over, er hvordan jeg kan fortsette drømmene jeg våkner fra, gjerne flere ganger etterhverandre, hvis jeg våkner.

Et par ganger har jeg opplevd søvnparalyse, mildt sagt helt forferdelig. Har også opplevd kvelningsfornemmelser hver natt i omtrent fire måneder. Våknet og fikk ikke puste med en gang.

Det med at det smeller når du sovner, er et velkjent problem. http://en.wikipedia.org/wiki/Exploding_head_syndrome
Sist endret av mrscox; 4. desember 2009 kl. 19:58.
Jeg har alltid en tendens til å være forberedt på å våkne når klokken ringer.
Før i tiden våknet jeg alltid brått når klokken ringte, nå ligger jeg på en måte og venter på at den skal ringe.
Jeg opplever ofte at jeg husker drømmene mine når jeg våkner. Har mye mareritt fortiden, så er ikke så kult.
Tror grunnen er at ting i livet mitt er vanskelig, mye stress, og tanker som kværner. Kan dette være grunnen til at jeg blir terrorrisert med mareritt jeg husker neste morgen?
Hvorfor har vi mareritt egentlig? Er ikke så kult å drømme at man slakter familie og venner
Sjekket litt rundt på det vide vev og fant:
Some of the common emotions that nightmares arouse include:

* anger
* anxiety
* depression
* fear
* guilt.

Nightmares also tend to have common, recurring themes. According to a recent survey by Travelodge, the three most common themes in nightmares are:

* being chased (While adults generally dream about being chased by a man, children dream of being chased by a threatening animals or a made-up figure.)
* falling
* having your teeth fall out.

Experts say scary dreams are not always a bad thing. Some researchers say they are the subconscious part of the brain letting off some steam.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av dong Vis innlegg
Jeg har tideligere hørt stemmer over en periode på 1/2 år. Gjerne en sitat fra noe jeg har hørt av andre mennesker tideligere på dagen/uken. Dette var utrolig realistisk, og var noen ganger overbevist om at noen var på soverommet mitt og sa setningen jeg hørte. Var utrolig kremmende de første gangene, men til slutt ble jeg på en måte vandt til det, og ignorerte det. Har det ikke nå lenger, og ser humoristisk tilbake på den tiden hvor dette var ett "problem".
Vis hele sitatet...
Ca. en til to ganger i måneden blir jeg sittende på PC-en så lenge at jeg til slutt knapt kan holde øynene åpne.

De gangene jeg gjør dette (og noen ganger når jeg på andre måter har hatt en lang dag med mange inntrykk), hører jeg ofte fragmenter av stemmer i det jeg legger meg og lukker øynene - noen av stemmene tilhører folk jeg kjenner godt, andre stemmer kan jeg ikke dra kjensel på i det hele tatt, noen av fragmentene drar jeg kjensel på, andre kan jeg ikke huske å ha hørt.

Jeg tror at selv de stemmene og fragmentene som jeg ikke drar kjensel på, har jeg hørt på ordentlig, og at de er blitt "registrert av underbevistheten". Som nevnt tror jeg også at det er en forbindelse med hvor mye jeg har opplevd iløpet av dagen - at dette er en måte for hodet å bearbeide noen av inntrykkene.

Forøvrig kan jeg nevne at jeg litt forsiktig fortalte om dette til moren min, hvorpå hun utbrøt "du også" og så fortalte hun at dette skjer med henne også men at hun aldri har turt å fortelle det til noen...

Takk til trådstarter og deltakere for interessant tråd.
Har holdt på med lucid dreaming i over ett år og begynner vel å bli rimelig flink.
La merke til noe nytt litt før jul, fullt mulig flere har gjort det samme.

Uansett, jeg er våken helt til det nesten blir utholdelig. Følelsen er helt jævlig men tanken er god. Litt etter legger jeg meg godt under dyna og lukker øynene, men holder meg nesten 100% clear. Og da ser jeg prikker og streker i sølv og gull og noe blått og litt rødt, og bare lar det komme. Åpner jeg øynene eller snur å vrir meg faller det tilbake ett par hakk. Jeg kjenner at hendene mine blir lammet og helt plutselig står jeg en plass midt inni en lucid dream.
Tar somregel 10 minutter vær gang jeg er ordentlig trøtt.

Helt klar over at jeg har gått fra våken til sovende tilstand, uten reality check.

Jeg husker nå på nyttårsaften at jeg kom hjem ganske full og kjempe trøtt, og ideen var å gjøre dette her.
Det gikk ikke så bra, Drømmen svingte frem og tilbake, det var akkurat som å stå på en båt du vanligvis har full kontroll over men som nå vugget frem og tilbake i unaturlig raskt tempo. Det var fullstendig iveien for hele drømmen. Og kjempe vanskelig og komme ut av.

Den gangen så var det de prikkene og strekene som formet seg til drømmen. Akkurat som at de var pixler i bildet, jeg så det helt tydelig. Så det var egentlig det jeg skulle fortelle om søvnfenomenet mitt =)

Take care.
Opplevde søvnparalyse for ikke så lenge siden, er noe jeg ville gjentatt om jeg kunne, tiltross for at jeg under paralysen var fylt med en terror og frykt jeg ikke har kjent maken til. Og jo mer jeg utfordret det til å ta meg, jo større ble frykten.
En helt spesiel følelse å kjenne hele kroppen og være relativt klar i hodet uten å kunne bevege meg om jeg ville.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Har holdt på med lucid dreaming i over ett år og begynner vel å bli rimelig flink.
La merke til noe nytt litt før jul, fullt mulig flere har gjort det samme.

Uansett, jeg er våken helt til det nesten blir utholdelig. Følelsen er helt jævlig men tanken er god. Litt etter legger jeg meg godt under dyna og lukker øynene, men holder meg nesten 100% clear. Og da ser jeg prikker og streker i sølv og gull og noe blått og litt rødt, og bare lar det komme. Åpner jeg øynene eller snur å vrir meg faller det tilbake ett par hakk. Jeg kjenner at hendene mine blir lammet og helt plutselig står jeg en plass midt inni en lucid dream.
Tar somregel 10 minutter vær gang jeg er ordentlig trøtt.

Helt klar over at jeg har gått fra våken til sovende tilstand, uten reality check.

Jeg husker nå på nyttårsaften at jeg kom hjem ganske full og kjempe trøtt, og ideen var å gjøre dette her.
Det gikk ikke så bra, Drømmen svingte frem og tilbake, det var akkurat som å stå på en båt du vanligvis har full kontroll over men som nå vugget frem og tilbake i unaturlig raskt tempo. Det var fullstendig iveien for hele drømmen. Og kjempe vanskelig og komme ut av.

Den gangen så var det de prikkene og strekene som formet seg til drømmen. Akkurat som at de var pixler i bildet, jeg så det helt tydelig. Så det var egentlig det jeg skulle fortelle om søvnfenomenet mitt =)

Take care.
Vis hele sitatet...
Å gå rett fra våken tilstand til LD uten en RC kalles for WILD(Wake Induced Lucid Dreams)
For noen dager siden opplevde jeg noe rart! Jeg lå i sengen, og i det jeg sovner eller kanskje tre sekunder etter at søvnen har tatt over, ser jeg en person i dress.. Noe tryllekunstner-stylish, fett nok.

..Men han holder en balong. Han stikker hull i den, og i det den sprekker smeller det så JÆVLIG høyt! Sykt vanskelig å forklare men det var HELT vilt hvor høyt det var. Jeg bråvåknet og kastet meg ut av sengen.. i to til tre sekunder (halvvåkentilstand) har jeg intens piping i ørene.... Jeg var litt redd, for jeg visste enda ikke at dette var en drøm. Trodde det brant eller noe lignende. Jeg ser ingenting i sengen eller noe rundt meg. Det streifet meg at dette MÅ ha vært en drøm.. Mamma kom inn å spurte hva det var, jeg hadde visst skreket brutalt og megahøyt... haha, sry, men måtte bare dele drømmen, den var elsk.

Btw, noen som har erfaringer med å våkne av en drøm, forså legge seg ned, sovne, og komme inn i drømmen sin igjenn?

Schtehal
Sitat av stehal Vis innlegg
Btw, noen som har erfaringer med å våkne av en drøm, forså legge seg ned, sovne, og komme inn i drømmen sin igjenn?
Schtehal
Vis hele sitatet...
Jepp. Ingen problem.

1) Fokuser på å komme tilbake til den drømmen
2) legg deg på den siden du våknet (viktig)

Tada.... :P
Jeg skulle sove, la meg ned i senga.. lukket igjen øya, så var det noen som skrek som kom nærmere og nærmere og høyere
(var halveis i søvne men sov ikke.) så backa jeg ut når lyden ble for høyt. Det fortsatte sånn lenge, prøvde og sove, backa ut etter 2min på grunn av en skrek eller spillte gitar drit høyt.

Noen som vet hva det var?
Sitat av NawaK Vis innlegg
Jeg skulle sove, la meg ned i senga.. lukket igjen øya, så var det noen som skrek som kom nærmere og nærmere og høyere
(var halveis i søvne men sov ikke.) så backa jeg ut når lyden ble for høyt. Det fortsatte sånn lenge, prøvde og sove, backa ut etter 2min på grunn av en skrek eller spillte gitar drit høyt.

Noen som vet hva det var?
Vis hele sitatet...
Kan ha vært bestemora mi... Nei asså hvis du var alene så vil jeg tippe at hjernen viste deg noe av dens krefter.

Slike ting skjer ofte når man er på vei inn i drømmeland. Følelsen av og falle er også gjenganger.

Men ta det med ro, er ikke noe uvanlig
Var også en periode for rundt 1 år siden som jeg nesten ikke klarte sove på et par uker( sovnet etter et par timer med den driten), fordi hver gang jeg lukket igjen øya og holdt på og sovne, så føltes det ut som hjertet stoppet og jeg ikke fikk puste. Så våknet jeg, men gikk vekk etter et par uker. Har ikke hatt det siden.
Sist endret av NawaK; 12. januar 2010 kl. 14:07.
Sitat av NawaK Vis innlegg
Var også en periode for rundt 1 år siden som jeg nesten ikke klarte sove på et par uker( sovnet etter et par timer med den driten), fordi hver gang jeg lukket igjen øya og holdt på og sovne, så føltes det ut som hjertet stoppet og jeg ikke fikk puste. Så våknet jeg, men gikk vekk etter et par uker. Har ikke hatt det siden.
Vis hele sitatet...
Hmm. Hørtes litt ut som "Old Hag Syndrome" Også kjent som søvnparalyse
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Hmm. Hørtes litt ut som "Old Hag Syndrome" Også kjent som søvnparalyse
Vis hele sitatet...
Virkelig? jeg synes da det ikke høres ut som det men, var jo bare det at jeg følte hjertet stoppet og jeg ikke pustet (det gjorde bare det i "drømmen" ) så jeg backet ut av søvnen og våknet. eneste som stemmer der er at det føltes som et trykk i brystet. nothing else. Noen annen forklaring på det?
Sist endret av NawaK; 12. januar 2010 kl. 20:37.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ser ofte "gjennom" øyelokkene mine. ser nesten bestandig et mørkt rom, med gammle møbler irundt. Åpner jeg øynene så ser jeg likhetene mellom rommet jeg er i, å det jeg "ser med øynene igjen". Er på en måte samme rom, bare at alt er gammeldags å veldig svart og grått.

Lucid dreaming har jeg opplevd siden jeg vart veldig liten, men er bare 3 år siden jeg faktisk fant ut hva det var osv.

Husker en drøm, der jeg var veldig usikker på om det var ekte eller ikke. For jeg hadde gjort noe kriminelt, å satt i en rettsal. Men pluttselig sammlet alle sammen seg irundt noe, akkurat som noen kasta penger i være.
Så jeg stakk av, gikk rundt med angst. Bestemte meg for å ta en reality check, så klep meg i armen. Så jeg trodde det var ekte, men jeg styrte meg selv, bare at jeg ikke hadde kontakt med "realiteten"
Husker også at jeg spurte folk i drømmen om dette var en drøm, for jeg var usikker.
Mye mye rart..

Søvnparalyse har jeg vel blitt ganske vant med nå, var forjævlig første gangen. Men når man er bevist på hva som skjer er det jo ganske fett, selv om det er creepy. Flere ganger åpner døra seg, noe kommer inn. Setter seg på seng kanten, kommer oppå meg, tar kvele tak osv osv. Kalles "The old hag"
Men sist gang jeg våknet til paralyse var spesielt. Ble ikke "angrepet" eller følte ikke at noe satt på meg, men ble løftet ut av sengen å bært rundt i rommet. Fikk noia som faen så kneeep igjen øynene så hardt jeg kunne, men varte i et par minutter.

Selv synes jeg det er ganske gøy å overbevise meg selv om at det ikke bare er fantasi, men ekte. Finnes lese-stoff der folk mener det har med aliens å gjøre osv osv, men vet egentlig ikke hva jeg tror om det. Men gøy å skremme seg selv med å tro på det en periode.

Husker også å våkne opp BRÅTT av at jeg "ikke fikk puste" - åpnet øynene i det samme sekund som jeg ble bevist, å jeg så meg selv ligge ved siden av meg i 3-4 sekunder Så meg selv i øynene før jeg blunket å var borte.

Har mange opplevelser å skrive om men blir aldri ferdig!

Tipper det er mange skriveleifer men gidder ikke lese over, peace

Sitat av Pappagutten Vis innlegg
Noen ganger, rett før jeg sovner så begynner det å blinke med et hvitt lys (når jeg har øynene igjen), som et slags lys de har på partysteder som står og slår seg av og på veldig fort, dette er sykt irriterende, og jeg får ikke sove pga det. Jeg må stå opp og vente i en 10-15 min før jeg kan legge meg ned igjen og prøve på nytt
Vis hele sitatet...

Det er en slags "migrene" - Ikke hodepine, men "synsforstyrrelser" selv om øynene er lukket. som i mitt tilfelle kommer av at jeg er veldig sliten. Så kjenner meg igjen der, er veldig plagsomt
Litt OT, kanskje: Noen ganger når jeg skal til å sove, så står noen ganger musikken på. I det jeg holder på å sovne, så har jeg korte drømmer om at jeg hører på akkurat den musikken som spilles i bakgrunnen, på en konsert, hos en venn eller noe lignende. Nei, ikke noe dagdrømming, men svært korte drømmer. Noen som har opplevd noe lignende?
Sist endret av ~Angelica; 22. januar 2010 kl. 07:33.
Har opplevd en del "konserter selv, i mange av tilfellene spillte jeg gitar og/eller bass før jeg la meg og da drømte jeg at jeg sto blant publikum og så meg selv spille med noen kompiser på Spektrum scene.
Ganske syke greier egentlig, enda sykere er at for ett par måneder siden så sovnet jeg på bussen på vei til skolen og våknet på benken på busstoppet før det stoppet jeg egentlig skulle av på(litt kjipt og ganske sykt).
Noen som vet hva det kalles?
Samme her! har drømt at kameraten min sin far gikk i stua og sang på "Boom Biddy Bye Bye" av Cypress Hill på grunn av at sangen stod på en tidlig morgen mens jeg sov.

Villeste jeg har opplevd var en fullblown Out of body experience. Var først i en drøm, og innså at jeg drømte, noe som medførte et kjapt flash, også våkna jeg i senga midt på natta, uten å kunne bevege på meg! Deretter hørte jeg et høylytt "SWOSH" og fløy vektløst ut av kroppen min uten å kunne gjøre noe med det. Jeg tenkte med en gang på kroppen min i senga og da havnet jeg med engang tilbake, men jeg kunne fremdeles ikke bevege kroppen. Like kjapt som jeg kom tilbake svevde jeg ut igjen til et "SWOOSH" og da bare svevde jeg litt rundt i det mørke rommet mitt over senga, i månelyset, og var mer våken og mer glad enn noen gang! Så fada det bare tilbake til det svarte...

Har også besøkt andres drømmer, noe som antageligvis er det nest villeste jeg har opplevd. Når det skjer flere ganger så begynner man å undres hva drømming egentlig er..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Akkurat i det jeg nesten sover så pleier jeg å føle at alt blir enorm stort. Jeg kjenner meg selv på armen og den føles gigantisk ut. jeg får ikke våknet igjen på noen minutter når dette skjer. Og noen ganger føles det ut som at jeg bare blir større og større og større.

Noen som har opplevd dette?
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg liker ikke disse drømmene i det hele tatt. Jeg vet at dette skjer hver gang jeg sover på ryggen. Det er litt plagsomt, fordi jeg elsker å sove på ryggen. Det som skjer meg er at jeg alltid er der jeg virkelig er. Jeg tror også jeg klarer å våkne samtlige ganger, og vet at jeg drømmer selv om det føles ut som en mellomting av drøm og virkelighet. Hver eneste gang så vil noen skade meg. Det er alltid et umenneskelig vesen som er der. De to siste gangene har det faktisk vært seksuell spenning mellom oss også, noe som freaker meg ut. Jeg har hatt dette i ca. Tre år nå, men er mindre redd enn jeg var da jeg opplevde det først.

Den siste jeg hadde var i dag. Jeg lå i sengen og noe lå over meg. Som vanlig klarte jeg ikke å rope på mamma, noe jeg alltid prøver på. Jeg vet at denne tingen ikke ville skade meg. Men vi lå i sengen, jeg så bare en svart skikkelse. Plutselig reiste det seg og gikk, og for første gang klarte jeg å bevege meg raskt og løp så etter. Men istedenfor å følge etter dette vesenet snudde jeg meg brått til venstre og gikk inn på badet der jeg visste at mamma stod. Jeg gikk bort til speilet og så meg selv inn i øynene. Jeg var likevel og hadde usannsynlig små pupiller til at det var så mørkt i rommet som det var. Jeg snudde meg mot mamma og stirret henne inn i ansiktet med psykotisk rolig blikk og sa "det er dette jeg mener". Hun ble redd og sa med skjelven og forskrekket stemme "åherregud, nå tror jeg på deg!". Så klarte jeg å riste dette vekk og lå i sengen og tenkte hardt "våkne våkne!!" Og jeg våknet til slutt.
Absolutt ikke gøy.

En av de verste jeg har hatt er da noen vil skade meg og jeg drar meg bortover gulvet til mammas rom. Hun får reist meg opp, jeg er likblek og holder på å besvime. Jeg syns disse "marerittene" er veldig ekle, jeg ass.
Har hatt noen veldig rare drømmer når jeg var liten, men husker knapt hvordan de var, eneste jeg kan huske er at jeg drømte om noe helt fucked up flyvende vesen og en gammel kjerring i rullestol eller noe lignende, som jeg ikke husker noe av hvordan utseende men uansett så fikk jeg vondt i kroppen når de skulle "ta meg" og kutte meg opp eller noe i den duren :X Høres sikkert veldig spesielt ut, husker og at det var sykt realistiskt, befant meg i rommet jeg sov i eller gangen utenfor, da jeg skulle komme meg vekk så klarte jeg knapt gå vekk, var en type kraftfelt som holdt meg igjen, og jeg klarte aldri våkne opp ;p Husker og jeg sparka de i trynet.

Hadde en lang lang periode med de der helvettes drømmene, har ikke hatt en sånn drøm på dritt lenge, har ikke drømt på fler år bortsett fra noen ganger, da har det vært nice drømmer bare som jeg vil oppleve igjen og igjen
Noen som vet om diverse psykedelika kan hjelpe på drømming? Er åpen for psykedelika så lenge det ikke er skadelig i høy grad
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da begynner jeg en liten periode med pause fra cannabis, så da kan jeg vente meg heftig drømmeaktivitet igjen. De første tre-fire nettene i en cannabispause, har jeg som regel veldig voldsomme drømmer; mye kaotisk, surrealistisk og meget grov vold (enten mot meg eller av meg mot andre). Når denne perioden gir seg, kan jeg se fram til meget god drømmeaktivitet av det litt mer normale slaget.

Kjipt det der at man drømmer mindre av å røyke cannabis. For min del så drømmer jeg ikke (husker det i hvertfall ikke) om jeg har tatt meg en joint i løpet av dagen. Det har ingenting å gjøre med om jeg er fjern når jeg legger meg eller ikke. Om jeg så bare har røyket en mornings, drømmer jeg ikke. Dette er ganske kjedelig for min del, for jeg har skikkelig lyst til å få dreisen på lucid dreaming. Har bare opplevd det et par ganger ved tilfeldigheter i barndommen. Nesten så jeg faktisk er villig til å ofre jointen helt for å få mer drømmer.
Sist endret av Kronisk; 24. april 2013 kl. 03:56.
Sitat av Knask Vis innlegg
Tror det er innsovningsfasen jeg liker best av alt med søvn.

Jeg liker godt å bare ligge der å prøve å holde meg i denne fasen så lenge som mulig når jeg er skikkelig utslitt.
Ofte skvetter jeg veldig eller rykker til med beina har jeg lagt merke til. At jeg faller eller blir truffet av biler, veltende steiner og vold er temaer som ofte går igjen.


Når jeg kommer hjem fra jobb etter to uker med 12 timers skift og ikke har såvet mer enn et par timer det siste døgnet er det perfekt for meg å være lenge i innsovningsfasen.

Da setter jeg meg ofte i sofaen med en iskald pils og setter på litt brå og oppstykket musikk. Da kan jeg sitte der å halvsove og skvette til av musikken og ta meg en slurk øl i ny og ne.
Metallica - Loverman er et ypperlig eksempel på hva slags musikk jeg pleier å høre på for å holde meg i denne tilstanden lengst mulig.
Vis hele sitatet...
Sånt skjer med meg også!
Kjæresten klager på at jeg ligger helt stille, så plutselig "hopper" jeg til, en slags rykning. Da er det at jeg har strammet det ene benet.

Husker det også for 1mnds tid siden, på hotell. Da våknet jeg selv av at jeg "sparket". Da var det fordi jeg drømte om ett slags hull(sykk?) litt lenger borti gangen som jeg hadde halveis snublet i tidligere på kvelden!

Så nå tråden var fra steinalderen.
Sist endret av KjemikalieX; 24. april 2013 kl. 07:23.
▼ ... over en måned senere ... ▼
For noen dager siden skjedde det noe veldig spesielt i drømmen min. Dette skjedde:

Jeg var med en gutt jeg har crush på, og jeg satt på fanget hans. Etter en liten stund, fikk jeg vondt i rumpa og jeg måtte bytte stilling. (Sånn smerte du får øverst på rumpa hvis du sitter på et fly, og setter deg langt frem på setet og tar bena opp på armlenet foran) Når jeg følte denne smerten, tenkte jeg at dette må være virkelighet siden det skal være umulig å merke smerte i en drøm. Så våknet jeg. Jeg lå på siden i senga mi og hadde absolutt ingen smerter i rumpa da jeg våknet.

Hva kan dette være?
det skal være umulig å merke smerte i en drøm
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt. Når jeg har vondt i hodet i virkeligheten har jeg også vondt i hodet i drømmen. Jeg har også kløpet meg i armen for å sjekke om jeg var våken. Jeg kjente det godt og trodde jeg var våken, men jeg sov faktisk. Det er virkelig ingen forskjell på om jeg klyper meg i armen når jeg er våken eller ikke. Jeg har også hørt at man ikke kan spise i søvne. Men jeg har spist bringebær og kirsebær og andre ting. I tillegg har jeg hørt at en drøm går like tregt som i virkeligheten. Yeah, right, så hvorfor har jeg drømmer på flere år? Jeg spurte også noen om jeg drømte og de sa nei (helt troskyldig!), men senere viste det seg at jeg drømte faktisk. Man skal ikke tro alt man hører.
Noen andre som får totalt absurde halvveis lucid drømmer hver gang de hviler en liten time midt på dagen? Ting som inception drømmer (våkna totalt tre ganger i drømmen, forskjellige plasser hver gang og like letta over at det bare var en drøm hver gang), røyka så mye at jeg ikke lenger klarte å se skikkelig (synet ble konstant dekka av noe jeg ikke kan forklare) på en blanding av en skole jeg har gått på før og noe som ligna et luksushotell og på en dagligvarebutikk, kjøpte en Porsche en gang. En gang var jeg totalt klar over at jeg drømte siden jeg satte meg opp i senga og det første jeg så var PC-en som konstant endra form, men klarte ikke kontrollere noe da heller. Kommer ikke på flere nå.

Også utrolig klare drømmer, husker utrolig mange detaljer fra de drømmene jeg fortsatt husker. Husker godt ting som folk, sted, hva jeg gjorde og litt sjeldnere tanker jeg hadde.

Synes det er litt merkelig at jeg sjelden har noen spesielle drømmer når jeg sover, men når jeg legger meg nedpå i en time så skjer det meste.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har ikke lest hele tråden, men e eg den einaste som har våknet og følt at eg blir trykt ned i senga? eg kunne ikkje bevege meg og kjente at eg vart "dytta ned.
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
Har ikke lest hele tråden, men e eg den einaste som har våknet og følt at eg blir trykt ned i senga? eg kunne ikkje bevege meg og kjente at eg vart "dytta ned.
Vis hele sitatet...
Søvnparalyse, hypnagogia. Du var i en tilstand med midlertidig lammelse av kroppen (paralyse) fordi du var i ferd med å våkne. Kroppen din var fremdeles paralysert. Er etter det jeg vil si ganske normalt å oppleve et par ganger i livet eller et dusin. No worries, bro.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hahaha.. det med søvn er ganske fascinerende. Husker den gangen hvor jeg halvsov med musikk i bakgr. Hadde en svak drøm om at jeg plutselig befant med i et lokale hvor de spilte samme sangen.