Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 7539
Har sikkert blitt foreslått før, men jeg fant det ikke.

Hvis man bare scanet kortet sitt, endret det du skal og printet ut på fotopapir, og så puttet det inn i den lille gjenomsiktige plastlomma i lommeboka så det blir vanskeligere og se at at det er fake. Ville det funke å bare vise det rett fra lommeboka? Hvordan tror dere at folk ville reagert når du viste det til dem? Ville de bedt deg ta den ut, eller ville flesteparten latt seg lure?
Skal du bruke det på steder som f. eks. polet tror jeg de fleste vil spørre deg om du kan ta det ut, og hvis ikke så tror jeg enten at de bare ikek lar deg kjøpe. er du uheldig så ringer de politiet.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kjipt å få dokumentforfalskning på rullebladet for noe så teit da
I tilfelle du ikke visste det
Sitat av Ond^Sofa
Kjipt å få dokumentforfalskning på rullebladet for noe så teit da
I tilfelle du ikke visste det
Vis hele sitatet...
Joda, jeg er klar over alt som kan skje.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vel, på polet godtar dei kun bankkort og førarkort og pass. Så der er vel vanskelig å sleppe igjennom. Har blitt nekta å kjøpe der fordi bankkortet mitt var litt slitt...

Men i pakkissjapper? Hææ? Aldri blitt spurt om leg sånne plasser. Og stortsett funker falsk heilt fint i vanlege butikka og slikt...men for all del, ikkje prøv på polet.
på polet har jeg handla med et fake leg i snart to år, bildet på bankkortet (som er skrapet og fått tusjet på nytt tall) er fem år gammelt, kortet gikk ut i 2004 en gang og er sprukket på to steder. funker som faen både på polet og utesteder og hvorsomhelst ellers det.

har kamerater som har scanna inn, endra og så printa på fotopapir. kjøp et tykt papir og få med begge sider av kortet, legg det så i en slik beskyttelsesting. har aldri erfart at de på polet tar ut kort fra slike, i alle fall ikke med mitt. utesteder har proffere folk sånn sett.
Du kan scanne inn forsiden av kortet, fikse på det og printe det ut på rett papirtype med lim bak på. Så fester du dette på bankkortet, og hvis du er nøyaktig kan du bruke dette overalt, uten å måtte skjule det bak den plastlommen. Har ikke gjort dette personlig, men kjenner en og det ble bra!

edit: Du må være veldig nøyaktig! IKKE prøv å bruk det hvis det har fått flisete kanter, du ser at det er printet, eller lignende. Dokumentforfalskning er ikke noe du vil få på rullebladet. "Og selvfølgelig må dette ikke brukes til noe ulovlig "
Sist endret av Laurentius; 24. desember 2005 kl. 13:01.
Her er et annet triks:
1. Scann inn baksiden av visa kortet
2. Forandre navn, dato osv med photoshop eller noe som ser bra ut
3. Skriv ut og klipp ut den biten av kortet som er forfalsket, prøv å få med noen kjennermerker på kortet slik at du kan "synkronisere" papirbiten med visa kortet best mulig.
4. Dekk kortet med en bit lamineringspapir som er større(!) enn selve kortet, og lim det på.
5. Klipp med saks på skrå inn mot kortet, da blir lamineringen helt perfekt klipt til.

Vist du prøver å rive av lamineringspapiret nå så drar du med deg orginal trykket på kortet faktisk, så godt fast vil det sitte
Du kan merke at dette kortet er falskt på to måter:
* Tall på visa kortene er trykt nedover i kortet (det er som små groper i kortet altså). Når du har lamineringspapir over hele kortet så er ikke de gropene der lenger..
* Vist du skraper med negelen mot den papirbiten som er forfalsket kjenner du at det er litt opphøyd, men det er umulig å se. Det er like mye opphøyd som tykkelsen på papiret seff


Jeg gjorde dette og kjørte en blindtest på to personer, de fikk 4 kort og et av dem var forfalsket. Jeg sa til dem at de fikk 15 sekunder å studere hvert kort, og ett av kortene var forfalsket. De fant ut at det var forskjellig dato på to kort, men viste ikke hvilket kort som var forfalsket. Han ene trodde banken hadde trykt feil Men når de fikk vite hvilket kort som var forfalsket så fant de ut de to ulempene jeg nevnte tidligere.
Sist endret av sputch; 24. desember 2005 kl. 13:50.
på noen pol har de slikt ett UV lys for å sjekke baksida på kortet ditt også da..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Popp
på noen pol har de slikt ett UV lys for å sjekke baksida på kortet ditt også da..
Vis hele sitatet...
Det er vel helst for å sjekke sedler
her så hender det seg de sjekker bank korta også

edit: fikk slengt opp ett bilde også, http://www.storform.net/Popp053.jpg
Jeg har førerkortet i plastlomma på lommeboka. De tar den aldri ut, men hender de bare tar på kortet for å kjenne at det ikke er en papir bit.

Heh... Jeg har ikke falsk legg, men jeg får kjøpt røyk overalt hvor jeg viser den Bare sånne fjortiss jenter som har helgejobb i en butikk som gidder å regne ut hvor gammel jeg er. Og så gjør de det og så bare sier de: "Hmm.. du er ik.. Okei da, værsågod"

Eneste jeg ikke har fått kjøpt er øl.. Men hva skjer hvis jeg skal betale og så legger jeg pengene på disken og så spør de etter legg, og så sier jeg at jeg ikke har med meg noe, og da sier de at jeg ikke får kjøpt, men så later jeg som om jeg blir sur og bare tar ølen og går.. asså de har fått penger... Får jeg straff for det?
Sist endret av Nicklas; 24. desember 2005 kl. 15:10.
sikkert ingen som gidder å anmelde deg, men om du kommer igjen og de gjenkjenner deg får du sikkert ikke handle der mer. ikke beste måten å skaffe øll på.
Dette trikset funker for meg som bor på landet i nord-norge, men jeg vet ikke om de er litt strengere i storbyene.. Jeg er genial fra før av folkens, så jeg vil gjerne si den geniale metoden geniale meg bruker! heh..

Uansett.. Cut the crap..

Det jeg gjør når jeg skal ha meg ett par pils på butikken med falsk ID:
På skolen har vi en genial ordning som heter busskort, og på dette kortet står alder, navn, skole, passbilde og linje. Dette kortet tok jeg bilde av med digitalkameraet for å redigere det på dataen. Dagen etterpå fikset jeg meg noe kaldlamineringspapir på libris, og jeg laminerte den nye ID'n min. Så stiftet jeg (med vanlige papirstifter) id'n fast i pengeboka.

Det som skjer når jeg kommer i kassa er selfølgelig at de spør etter id. Ta flipper jeg frem pengeboka og holder den not kassadama uten å gi id fra meg. De spør aldri om å få se nermere på id'n når de ser fra avstand at jeg har masse pengelapper i pengeboka som stikker ut overalt hvis dere skjønner hva jeg mener.
getlonewolf: Du har helt rett. De er tydeligvis strengere på slikt i storbyene. Et busskort er ikke gyldig legitimasjon, og det vil derfor ikke fungere på polet eller utesteder. Sannsynligvis vil du få problemer i de fleste dagligvareforetninger også.
Sitat av Nicklas
Eneste jeg ikke har fått kjøpt er øl.. Men hva skjer hvis jeg skal betale og så legger jeg pengene på disken og så spør de etter legg, og så sier jeg at jeg ikke har med meg noe, og da sier de at jeg ikke får kjøpt, men så later jeg som om jeg blir sur og bare tar ølen og går.. asså de har fått penger... Får jeg straff for det?
Vis hele sitatet...
omtrent dette skjedde med en kamerat, han hadde lånt legget og brillene til en annen kamerat, de var nesten identiske, så gikk han i disken, dama så på legget og han fikk kjøpt, så kom butikk sjefen og sa at han som eide legget allerede hadde vært der før. Så fikk han ikke kjøpt
En kompis har idn til en annen kompis som han nå har brukt i nesten 5mnd. Han har vært på utesteder og butikker, og de går på samme greia gang på gang.
okey..skal man ha øl...kjøp med noe brød og "vanlige" daglivarer i tillegg... så ser du litt i tyggishylla når de slår inn varene. De sier prisen og du smiler pent. gir de pengene å går mens du setter inn mp3 spiller din :P du kan late som du ikke hører kassadama hvis hun plutselig skulle tenke på leg. :P (funker hvertfall til meg det trikset :P)

eller så har vi løsbart/skjegg...tru det elelr ei, men den virker veldig godt. Ingen spør en mann med skjegg om han er under 18 år liksom :P
PS. langt hår gjør omtrent samme nytta som løsskjegg. (men med langt hår og løsskjegg for man kjøpt hva man kunne drømme om selv om man bare er 8 år :P)
Jeg har opplevd at både folk med kraftig skjeggvekst og folk som kjøper dagligvarer i tillegg(inkludert meg selv) har blitt spurt om legitimasjon.
Min mor på 30ognoen år har faktisk blitt spurt om leg, men hun er under 160 høy, og dama bak kassa var ikke veldig høy hun heller, ny var hun også for sjefen sto rett bak :P
Mistenker de deg fordi du ser ung ut så vil de nok at du skal ta den ut, men husk at det er 2 år i buret for forfalskning av penger. Så hvordan det er med legitimasjon det vet jeg ikke, men tror reglene er stramme. :/
Bruk mopedlappen, men hold foran bokstaven.
wolf stemmer det,
kjenner en som brukte traktorlappen i 2år for og kjøpe øl og tobakk, når de ser lappen er det få som gidder og sjekke fødselsdatoen siden det ser ut som en billapp,

men trodde mopedlappen var litt annerledes enn billappen? men tar sikkert feil!
jeg har en komplett guide på hvordan man lager egne bankkort i photoshop med bilder i god kvalitet, men problemet er att jeg ikke har laminat printer og blanke plastkort hvor jeg kan printe det på. en kopi må virkelig være god for att det ikke skal vekke mistanke, derfor er det nok bedre å bare låne legg av dine venner.
...GRØNNSAK ALARM, GRØNNSAK ALARM!111!!! (:crazy_ass_banana)
Nå har jeg jobbet i kiosk noen år, og det eneste rådet jeg kan gi deg når det gjelder sånne ting så er det å bare prøve uten. Det er helt umulig å vite hvor gamle folk er nå om dagen uansett. Jeg har sikkert klart å selge røyk til ungdom under 18, men jeg har også prestert å spørre en 27åring om legitimasjon...


Ellers lønner det seg å kjøpe øl og lignende sammen med vanlige matvarer i begynnelsen av uka. Det er ihvertfall da jeg aldri må vise leg, men hvis jeg bare skal kjøpe øl på en lørdag så blir jeg oftere spurt. Gå med litt voksne "studentaktige" klær og prøv å forholde deg normal og voksen. Og for all del ikke presenter deg med fjortisjakke (boblejakke med pelsrundt hetta) og mopedhjelmen under armen.
Falsk ID ja, har sett mye på forumet om hvor straffbart det er å bruke falskt ID. Jeg lastet ned (eh, nei, jeg så på tv for et par år siden) den serien "Politiet" som gikk på TV Norge. Der var det ei jente som ble tatt for å bruke ei venninnes ID, og hun slapp unna med et forelegg på 3000 kr, har hun vært heldig eller er ikke straffen "mere enn det"?
Man forfalsker da ikke noe ved å bruke feil bankkort? Noen som har noe lovdata på akkurat den seansen?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
bah! si til en kompis at han skal kjøpe til dere og vent tålmodig på 18årsdagen deres eller bare spør foreldrene deres... er ikke vanskeligere..
Sitat av Haakon
Man forfalsker da ikke noe ved å bruke feil bankkort? Noen som har noe lovdata på akkurat den seansen?
Vis hele sitatet...
Åh, okei. Trodde det gikk under samme greia jeg.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
en av de aktuelle straffene er vel å bli nektet å bruke bankkort de neste par årene...
Thomasw: Jeg aner ikke om det er noe forskjell, men jeg syns ikke det er logisk med forfalskning når man faktisk ikke forfalsker.

Men Norge liker ikke lyving så. Vet aldri.
Jeg har en teori:
- stift studentbeviset fast i pengeboka
- lenk pengeboka fast til buksa med en sånn derre moderne lenke
Jeg er seriøs, og mener ikke en kjetting eller noe sånt!
etter å ha lest masse om falsk legg her så laga eg meg et:P blei ganske dårlig trur eg. Men poenget er at eg gjekk i ein butikk der ein beit på (han såg grundig på da) finn ein butikk med folk som ikkje er såå sylskarpe! eg har aldri sett eit bankkort til ein som er under 18 med sånn tall groper som det skal vere på dei korta som er ekte.? noen som veit noe om det?
En kompis av meg fant en kjapp guide på nettet, gikk på polet og kjøpte sprit 15 år gammel han. Funka fett! Selv har jeg brukt bruttern sin legg, bildet ligner ikke i det hele tatt på meg, men det funker hver gang det også. De kan faktisk ikke nekte på at det er deg på bildet... Bildet på bankkortet mitt ligner ikke på meg det heller...
Jeg ble tatt for dokumentforfalskning for noen år siden. Fikk det på rullebladet og 1000,- (merkelig nok ikke mer) i bot.

Jeg er født i 86 og skrapte lett vekk litt nederst på 6 tallet. Så skrapte jeg litt øverst og fylte det med blekk. Vips, 85 istedet. Dette ble ganske bra, men tydeligvis ikke bra nok
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har et legg jeg kjøpte på en side som hette www.fakeidexpress.com .. siden er lagt ned nå av en eller annen grunn... men dn id'en funker fett p polet i bergen ass, og det har dn gjort i siden jeg var 15
▼ ... flere år senere ... ▼
noen som har erfaring med løsskjegg?
Sitat av iDark Vis innlegg
Min mor på 30ognoen år har faktisk blitt spurt om leg, men hun er under 160 høy, og dama bak kassa var ikke veldig høy hun heller, ny var hun også for sjefen sto rett bak :P
Vis hele sitatet...
MILF ALARM; WHOOP WHOOP! Det var ikke høyden vet du, morra di er bare digg!

Jeg tror det er få som ser på bildet når det først sjekker leg, jeg brukte i hvert fall en kompis sitt leg fram til jeg ble atten, og hørte aldri noen klage på bildet.. Så fort jeg ble atten derimot, så fikk jeg spørsmål om bilde av meg selv egentlig var meg.
Sitat av JackJawler Vis innlegg
Har sikkert blitt foreslått før, men jeg fant det ikke.

Hvis man bare scanet kortet sitt, endret det du skal og printet ut på fotopapir, og så puttet det inn i den lille gjenomsiktige plastlomma i lommeboka så det blir vanskeligere og se at at det er fake. Ville det funke å bare vise det rett fra lommeboka? Hvordan tror dere at folk ville reagert når du viste det til dem? Ville de bedt deg ta den ut, eller ville flesteparten latt seg lure?
Vis hele sitatet...
Skal holde meg on-topic her:

Ja, jeg ville tro det. Det har funket for meg før, men det kommer sikkert ann på hvor du bor/ hvor strenge de er også videre.

Det kunne jo vært en tanke og lime det over at gammelt kort..? Så i tilfelle du MÅ ta det ut, så har du hvertfall en sjanse
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
eller scanne innbakdelen på kortet ditt, mixe litt med fødselsnr ditt sånn at det ser ut som du er over 18 men ikke så veldig mye over, printer ut i fotopapir på VELDIG høy kvalitet, og limer det bakpå. hvis du vil bruke dette som vanelig bankkort så kan du nok lime det over stripa sånn at du kan bruke det fordet
Er født i 84, og husker godt når vi var rundt 16-17, da skrapte vi 4 tallet til et 1 tall (noe som gjorde en 16 åring til en 19 åring). og tok blank neglelakk over for og skjule skrapingen.
Så til dere som er født i 94 skrap det 4 tallet ned til et 1 tall og bingo!
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Er født i 84, og husker godt når vi var rundt 16-17, da skrapte vi 4 tallet til et 1 tall (noe som gjorde en 16 åring til en 19 åring). og tok blank neglelakk over for og skjule skrapingen.
Så til dere som er født i 94 skrap det 4 tallet ned til et 1 tall og bingo!
Vis hele sitatet...
Nice! Dette var et godt tips. Tenker jeg prøver det, men er ikke dette dokumentforfalskning?
Sitat av heimertkåre Vis innlegg
Nice! Dette var et godt tips. Tenker jeg prøver det, men er ikke dette dokumentforfalskning?
Vis hele sitatet...
Jo, det er det.
Men skal man utgi seg for å være eldre enn det man egentlig er så blir det fort dokumentforfalskning.
Ok, da er det vel bedre å bare bruke løsskjegg og litt voksne klær og kanskje noen briller og sånt.
Hvor kan man få kjøpt lamineringspapir?
skal vedde på at du finner det på www.google.no ...
Tro meg, har søkt igjennom. Fant bare masse firmaer å piss. Men lurte på om det er mulig å få kjøpt i butikker som bokhandleren f.eks?
Jeg har faktisk brukt hårspray til å laminere mitt falske id. Er født i 88, skrapt om til 86 da jeg var 19 år, slik at jeg ble 21. (Jeg ser ut som jeg er max. 17 år.)
Brukte en 0.1 sort tusj, en knappenål og hårspray.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
jeg vet det er litt dumt spørsmål, men noen som vet om hvordan jeg kan få forandret 29.07.92 til at det ser ut som jeg er eldre enn 16?