Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1112
Joo, altså... jeg skulle sette inn en Ipod ledning til mac'en, så skurdde pcen seg av, og nå skrur den seg ikke på igjen

Er det noe som vet hva man skal gjore da ?`

takker for til bake meldinger
Homemade Retard
zeicko's Avatar
har du strøm på maskina ?
Hvis du ikke får skrudd den på igjen, så får du vel sende den til rep da :P
Er vel det eneste man kan gjøre med en mac som ikke funker
Trådstarter
2 0
ok, det er strømm i den
Høres ut som kabelen er defekt, da. Kan være kortslutning i den (jeg tror maskina skrur seg av om du kortslutter 5v og gnd i en USB-port).

Du kan prøve dette:
  1. Trekk ut iPod-kabelen
  2. Trekk ut strømforskyninga
  3. Ta ut batteriet (om det er en bærbar maskin)
  4. La den hvile i et par minutt
  5. Koble til strømmen og skru på

Dette burde resette eventuelle sikringer.
Om det er samme problem som vi gjorde på skolen, altså tok en skrue/nøkkel og stakk inn i USB porten på lærerens PC, som gjorde at den skrudde seg av, og ikke skrudde seg på igjen uten å ta ut batteriet. xD

Om det er samme greia, (noe det hørtes ut som) så må du bare ta ut alt av ledninger (USB kabler du har i, strøm og slikt) og batteriet. La det stå ute i noen minutter, så prøver du igjen!
Skal funke da.

Men det er vel det samme som jokke91 skriver. x)
Går det hele tatt ann å fjerne batteriet på Macbook-er?
Sitat av Lo-Down Vis innlegg
Går det hele tatt ann å fjerne batteriet på Macbook-er?
Vis hele sitatet...
Det meste går vel an, om det er lett er en annen sak...
Sitat av Lo-Down Vis innlegg
Går det hele tatt ann å fjerne batteriet på Macbook-er?
Vis hele sitatet...
Tjaa, om du har skrutrekker så går det vel. Man må skru av bakdekselet.
Såvidt jeg husker er derimot IKKE batteriet en "user serviceable" del på nyere macbooks (prisen for den ganske ekstreme batteritiden...), så hvis den er såpass ny har du vel fremdeles garanti, og den bryter du da hvis du tar ut batteriet på egenhånd. Så, hvis ledningen du brukte til å koble til ipod'en også er en original en fra apple (slik at de ikke kan skylde på at det er bruk av uoriginalt utstyr som er feilen) ville jeg definitivt ha ringt til dem (evt humac eller eplehuset), det der bør være en garanti/reklamasjonssak.
Sist endret av atomet; 3. juli 2011 kl. 15:46.
lefsespiser
lefze's Avatar
Vil tro at denne artikkelen vil hjelpe deg :
http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=no_NO
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Batteriet er ekstremt let å ta av fra de fleste macbooker. Jeg bruker ca 5 sekunder, trenger bare en vanlig kjøkkenkniv for å vri på en slags "skru"

Ikke akkurat så vanskelig.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Batteriet er ekstremt let å ta av fra de fleste macbooker. Jeg bruker ca 5 sekunder, trenger bare en vanlig kjøkkenkniv for å vri på en slags "skru"

Ikke akkurat så vanskelig.
Vis hele sitatet...
men som alt med mac. alt må læres
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Batteriet er ekstremt let å ta av fra de fleste macbooker. Jeg bruker ca 5 sekunder, trenger bare en vanlig kjøkkenkniv for å vri på en slags "skru"

Ikke akkurat så vanskelig.
Vis hele sitatet...
Da har du nok en modell som er fra før høsten 2009, som sagt er det ikke sånn på nyere modeller, der har de valgt å kunne bruke mer plass til batteriet på bekostning av at det ikke er så enkelt å bytte lenger: http://support.apple.com/kb/HT3371

Når det er sagt er det ikke veldig vanskelig heller, man finner guide på ifixit.com