Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5854
Halåys!

Kunne trengt hjelp med å sette på DMZ modus på ruteren Zyxel p2606HWT som er levert av Telenor. Ikke stort mer å si vel (?)


Takk
Prøvd å finne IP-adressen til ruteren ved hjelp av å sjekke hva din standard gateway er?

Fyr opp CMD, skriv ipconfig. Da står det IP-adresse, nettverksmaske og standard gateway under nettkortet som er aktivt. Tast inn IP-adressen som står under standard gateway i nettleseren.
Nå kommer du deg inn i rutermodemet, du må eventuelt logge deg inn, men det finner du ut av. Her får du gjort det.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Jeg finner det ikke inne på rutermodemet .. :/
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Kan jeg spørre hva jeg skal åpne disse filene i? :>
Sitat av Juni0r Vis innlegg
Kan jeg spørre hva jeg skal åpne disse filene i? :>
Vis hele sitatet...
Adobe Reader 9.4 , får du gratis på linken under.
http://get.adobe.com/no/reader/?promoid=BUIGO
NB: se opp for Toolbare dritten under install.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Ok, takk (tifuckingstegn^^)

Skjønner ikke helt hvor jeg skal finne i disse manualene hvordan jeg enabler DMZ modus. Finner ingenting. Please help
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Dette er egentlig ganske viktig. Noen som kan hjelpe en som er litt blank på området?
Du skjønner ikke hvordan du skal finne noe ?

Bruk find i reader og skriv inn dmz, dette er elementær EDB.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Hvilke av de tre linkene som ranvik lenket til skal jeg trykke på? hva er forskjellen :L blir forvirret når du sender 3 forskjellig manualer eller hva det er du har sendt forskellig av

hvorfor kommer jeg ikke inn på lenkene dine lenger?

Er noe galt med lenkene, help plz .

De to første linkene du sendte, fungerer. Jeg søker etter "dmz" men det kommer opp at den ikke finner noe.
Den tredje linken får jeg ikke åpnet. Noen forslag? :>

Vær så snill å hjelp meg, det er ikke noe som heter DMZ inne på routermodemet, og det står ingenting i manualene som Ranvik sendte.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Shady Banana
Quix's Avatar
Har samme ruteren og skal da ha tilgang til DMZ settingen, men jeg finner det ingen plass. Har sett på dokumentene Ranvik viste, men fant ikke noe om DMZ der... Hjelp ?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Gammel post men har samme ruteren selv og dmz ligger under:
NAT -> Port Forwarding -> default server -> ip til maskin som skal settes i dmz.
Mulig du må endre i firewall settings i ruteren også:
Firewall -> Rules -> Wan to Lan -> Lag ny "rule" hvor du setter at all TCP og all UDP er tillat.