Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3241
God Dag I Stuen.

Har en Linksys WUSB54Gv4 USB Trådløst nettverkskort. Det har en uvane å koble seg ut ca vært 10-15 minutt. Har også to laptoper koblet til routern og med dem fungerer det bra, så det er mest sannsynlig USB Nettverkskortet.
Noen som vet hva som feiler det og en måte å fikse det på?
oppdater driverne
sjekk når pcen står rett atme routern
hva er merket på routern
er det kryptering på ?
hva er merket til de 2 andre ?
prøvd å sette usb kortet på en av de andre pcene ?
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Jeg hadde et slikt problem, dog jeg datt ikke ut like ofte som deg. Problemet var at pcen stod for nært noen varmekabler. Hvis alt feiler så kan du ha det i bakhodet ihvertfall.
Trådstarter
Det rare er at med en gang jeg kjøpte pcen, og satte _den_ inn i støpslene, og i nettet, så funket alt bra. Nå har jeg handlet nytt internett, og maskinen sto i, og problemene begynner igjen. For på den forrige maskinen jeg hadde før denne igjen, sto den også i før jeg fikk internett (kræpp fra telehor). Da var problemene der også.... Funker ikke - Funker - Funker ikke

Driverne er oppdaterte, jeg ligger ikke nært værken varmekabler eller router. Hva mener du med kryptering?
telenor har hatt noen småproblemer rundt omkring nå for tiden, er nok bare det.

Men bruker du softwaren til linksys eller windows? linksys sin er litt rar, min oppførte seg noe slik som du beskriver når jeg brukte medfølgende (og lastet ned) software. La alltid windows styre trådløse enheter. Tro det eller ei, SP2 er knæsj.
Sist endret av catolh; 1. august 2006 kl. 05:46.
Trådstarter
Jeg lar windows styre trådløse nettverk, og har heller ikke telenor lenger, men lokalt adsl...
gå inn i egenskaper på nettverkskortet og fjern nettverket du er koblet til manuelt. Deretter lar du windows finne dette nettverket (kjekk popupting som spretter opp i systray). Når denne meldingen popper opp, går du via den og legger nettverket til pånytt.

Mener dette er noe som kan skje av og til, at windows prøver å koble til nettverket hele tiden, selv om du faktisk er koblet til.

Prøv, eller feil.
Regner med at du har Win Xp på boksen din? Neste spørsmål blir da, har du Service Pack 2 installert? Hvis ikke legg inn denne asap.

Dette skjer vanligvis når din tilkobling er konfigurert til å bruke 802.1x autentifisering og din nåværende maskinvare ikke støtter denne egenskapen. Dette ble rettet i SP2 fra MS. For å deaktivere dette alternativet, følg disse stegene:


Steg 1. Klikk Start og Kjør.

Steg 2. I boksen, skriv ncpa.cpl og trykk Enter (eller klikk på OK knappen).


Steg 3. Nettverkstilkoblinger vinduet vil dukke opp. Høyreklikk på Trådløs Nettverkstilkobling og velg Egenskaper.


Steg 4. Klikk på Autentifikasjon knappen.

Merk Deg: Om det ikke er en Autentifikasjon knapp, vennligst les Microsoft´s Knowledge Article #828940 for videre hjelp.

Steg 5. Autentifikasjon vinduet vil åpnes. Fjern haken for Aktiver nettverkstilgang skontroll ved å bruke IEEE 802.1x alternativet.

Dette kan hjelpe, uten å være 100% sikker.

Lykke til!

"Men live in a fantasy world. I know this because I am one, and I actually receive my mail there."
Trådstarter
Har SP2 ja....tror egentlig det choizz sa var problemet, men skjønte egentlig ikke så mye av det. Skal snakke med fyren som la inn noen greier på hdden min hva han gjorde for å få det til å funke...Takkk for alle svar