Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1379
Mer film! deflagrering av ca 1g NC filmet med Casio Exilim EX-F1 på 600fps

http://www.youtube.com/watch?v=IIthhjr4iq8
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Du fikk deg kameraet til slutt ja

ellers bra klipp.
Sist endret av Brainiac; 13. september 2009 kl. 22:37.
deflagrering av ca 1g NC... ligner på det som er inni noen smell-burstagsgreier...am i right?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Smell bursdagsgreier = party poppers?
Alle slike artikler inneholder sølvfulminat.

Men nokk om det.
Fett klipp Begynner og føle jeg er den eneste i verden som ikke har det kameraet.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Flott video!

Det er NC i de litt store rørene som skyter opp konfetti. Men det pleier å bare være en liten "pad".
Noen konfettirør bruker også lufttrykk (spesiellt de lange rørene hvor man drar i en tråd), men de man tenner på innholder veldig ofte NC.
De små party popperne innholder sølvfulminat som Up nevner.
det er god gammeldags hjemmelaget NC jeg tenner på nitrert med 98% 21ml H2SO4 og 9ml 65% HNO3..
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
ingen har sagt du ikke fyrte opp NC?
hmm.. virket som om noen antydet at det var noe jeg hadde funnet i bursdagsfyrverkeri, og sånt kan jeg jo ikke ha på meg:P

Men resten av folket som driver å sprenger å herjer her inne.. kult om dere legger ut filmer når dere lager noe fett! syns det er alt for lite filmer her inne med tanke på hvor mye som sprenges rundt om i landet
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Vi hadde en show-off del, men den ble lagt ned av diverse grunner.
Joda, men det er vel ikke forbudt å lage en tråd om et eller annet stoff man tester ut for så å vise en liten presentasjon i form av en film? Nettopp slik som 2verud har gjort.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Nei selvfølgelig ikke
Mente bare og svare på at han syntes det var altfor få filmer i forhold til hvor mange som sprenger og slikt.
Det var jo en gang en god del filmer, men så forsvant show-off delen, og derfor er det litt merksnodig lite