Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2320
Hei! Jeg har et skjermkort på min laptop (selfølgelig), men lurer på om dette funker til og spille BF3 på. Jeg sjekka på GameDebate, og der sa de at det skulle funke, men kansje ha noen småproblemer på høyeste oppløsning.

Se bildet under.

http://img339.imageshack.us/img339/1967/gfxy.png
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Med 512 MB minne vil du slite veldig med å ha grafikken særlig høyt. Det er mulig du får kjørt det i lavere oppløsning med alt på low.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Med 512 MB minne vil du slite veldig med å ha grafikken særlig høyt. Det er mulig du får kjørt det i lavere oppløsning med alt på low.
Vis hele sitatet...
Finnes det noen løsning på det? Har VELDIG lyst på BF3 :P

Bør vel funke vis jeg kjøper GDDR3 minne med litt mere minne på?
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Finnes det noen løsning på det? Har VELDIG lyst på BF3 :P

Bør vel funke vis jeg kjøper GDDR3 minne med litt mere minne på?
Vis hele sitatet...

Bedre løsning er vel bedre skjermkort...
Nå vet ikke jeg hvordan eller om det går å putte inn mer minne? Jeg ville kjøpt et nytt.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Finnes det noen løsning på det? Har VELDIG lyst på BF3 :P

Bør vel funke vis jeg kjøper GDDR3 minne med litt mere minne på?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke kjøpe ekstra minne til et skjermkort?
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Bedre løsning er vel bedre skjermkort...
Nå vet ikke jeg hvordan eller om det går å putte inn mer minne? Jeg ville kjøpt et nytt.
Vis hele sitatet...
Ok, men jeg har hørt at det nesten er umulig og bytt skjermkort i en laptop, tar jeg feil eller er dette noe som lett lar seg gjøre? Og i så fall, hvor får jeg kjøpt sånne skjermkort?
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Ok, men jeg har hørt at det nesten er umulig og bytt skjermkort i en laptop, tar jeg feil eller er dette noe som lett lar seg gjøre? Og i så fall, hvor får jeg kjøpt sånne skjermkort?
Vis hele sitatet...
Det du sier er riktig, du får ikke byttet bare skjermkortet i en laptop fordi det sitter helt fast i hovedkortet. Skal du ha nytt skjermkort må du da kjøpe nytt hovedkort med et bedre skjermkort, ser du greia? Skyt meg om det går an å bare bytte skjermkort, dette har jeg faktisk ikke sjekka mye opp..

Jeg ville investert i helt ny pc, helst stasjonær (pga bedre kjøling og plass + lettere mulighet for bytte av hardware.)
Sist endret av Kusetjuv; 3. november 2011 kl. 15:23.
Det er umulig, de fleste bærbare har innebygd GPU i hovedkortet.
Stasjonær ftw !
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Det du sier er riktig, du får ikke byttet bare skjermkortet i en laptop fordi det sitter helt fast i hovedkortet. Skal du ha nytt skjermkort må du da kjøpe nytt hovedkort med et bedre skjermkort, ser du greia?

Jeg ville investert i helt ny pc, helst stasjonær (pga bedre kjøling og plass + lettere mulighet for bytte av hardware.)
Vis hele sitatet...
Ok, vel tusen takk for all hjelpen.

Men det her har egentlig vært planen hele tiden: Jeg har en laptop nå, som jeg ikke er helt fornøyd med, så har tenkt og bygge en stasjonær pc rundt juletider, har allerede begynt og bestille deler. Så jeg har tenkt og bare kjøpe BF3 og se om det funker, vis ikke kan jeg lett laste ned på den fremtidlige stasjonære pc-en fra Origon.


Men som sagt, tusen takk for hjelpen.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Ok, vel tusen takk for all hjelpen.

Men det her har egentlig vært planen hele tiden: Jeg har en laptop nå, som jeg ikke er helt fornøyd med, så har tenkt og bygge en stasjonær pc rundt juletider, har allerede begynt og bestille deler. Så jeg har tenkt og bare kjøpe BF3 og se om det funker, vis ikke kan jeg lett laste ned på den fremtidlige stasjonære pc-en fra Origon.


Men som sagt, tusen takk for hjelpen.
Vis hele sitatet...
Det lønner seg! Jeg hadde 2 bærbare før jeg skaffa meg stasjonær. Stasjonær angret jeg aldri på....mye bedre kjøling, mye bedre ytelse..alt er bedre.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
...har tenkt og bygge en stasjonær pc rundt juletider, har allerede begynt og bestille deler.
Vis hele sitatet...
Du burde heller spare penger og bestille alt samtidig. Hardware du bestiller nå kan være utdatert innen nyttår. Du sparer også fraktkostnader på å bestille alt samtidig.
Hopper inn i denne tråden siden det ikke er nødvendig med to tråder om det samme og spør; vil min laptop-gpu funke?

http://gpuz.techpowerup.com/11/11/03/7dt.png
Sitat av Zarbon Vis innlegg
...vil min laptop-gpu funke?
Vis hele sitatet...
Ja, men det kommer litt an på hvilken prosessor du har også. Nevn det så skulle du kunne få en grei indikasjon på hvordan du kan dra det spillet.

EDIT: Nevn også hvilken oppløsning du har på skjermen din.
Sist endret av apocalypse; 3. november 2011 kl. 15:42.
Zarbon: Det kommer til å funke, men ikke forvent mye, BF3 på laptop er begredelig. Skjermkortet er ikke alt! Cpu har også mye å si...
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Ja, men det kommer litt an på hvilken prosessor du har også. Nevn det så skulle du kunne få en grei indikasjon på hvordan du kan dra det spillet.

EDIT: Nevn også hvilken oppløsning du har på skjermen din.
Vis hele sitatet...
cpu er i7-2630QM, og den har 4gb ram, men vurderer 4 til.
1600x900 oppløsning.

Forventer ikke så mye av maskina, men hadde vært kult om det funket litt bedre enn kun på absolutt laveste innstillinger.
Sitat av Zarbon Vis innlegg
cpu er i7-2630QM, og den har 4gb ram, men vurderer 4 til.
1600x900 oppløsning.

Forventer ikke så mye av maskina, men hadde vært kult om det funket litt bedre enn kun på absolutt laveste innstillinger.
Vis hele sitatet...
Du burde kunne kjøre det greit på medium settings, ihvertfall med 1366x768-oppløsning. Vil nok fungere å kjøre det høyere også, men trolig ikke med akseptabelt med FPS.
La meg presentere canirunit.com

Veldig grei side for ytelsessammenligning. Helt farefri :-)
Sitat av Reitaner Vis innlegg
La meg presentere canirunit.com
Vis hele sitatet...
Takker. Testa med MW3 siden BF3 ikke lå i lista, og fikk pass på alt, så da funker det vel.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Takker. Testa med MW3 siden BF3 ikke lå i lista, og fikk pass på alt, så da funker det vel.
Vis hele sitatet...
bf3 ligger i lista :P testa det akkurat

edit: søk etter: Battlefield 3
Sist endret av Frufsa; 3. november 2011 kl. 16:11.
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Takker. Testa med MW3 siden BF3 ikke lå i lista, og fikk pass på alt, så da funker det vel.
Vis hele sitatet...
BF3 er på lista...
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
bf3 ligger i lista :P testa det akkurat
Vis hele sitatet...
Å herre, jeg trenger visst briller..
Fikk pass på alt der og.