Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2446
Hei, hei, og god kveld, freaks.

Eg har en venn på besøk, og vi skal spella MineCraft, eg har ein bærbare PC som eg har ein server på, og eg har ein stasjonær Windows 98 PC med 60 GB harddisk, og 256 MB RAM.

Er denne PC-en god nok for å spella MineCraft, eg skal installere Windows XP på den.

Vil det lage sykt, selv om eg kjører MineCraft med nesten all RAM-en?
Burde eg kjøpe mer RAM e.l.
Det er vel bare å prøve, men jeg tviler på at det vil kjøre laggfritt. Hvilken prossesor og hvilket skjermkort har pcen?
Nei du klarer ikke kjøre minecraft med det. Og oppgradere en pc fra før krigen, er ikke mulig.
her er anbefalt specs.
Det er jo greit å spørre før man begynner å stresse med installering av xp...

PS: Om jeg husker riktig er det ikke brukernes jobb å kjefte på hverandre
Kommer ikke i nærheten engang, om du vil kjøre minecraft glatt trenger du minst en 3 ghz dual core og 2 gb ram.

Selve java trenger 1 gb ram for og starte opp i det hele tatt, du får ikke kjørt spillet uten og få "out of memory"
Du trenger nok også ett ganske nytt grafikkort, for og ikke snakke om at du trenger windows xp for og kjøre minecraft kan jeg tenke meg.
Sist endret av Maniox; 29. juni 2012 kl. 21:05.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
>2012
>windows 98 pc
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Maniox Vis innlegg
Kommer ikke i nærheten engang, om du vil kjøre minecraft glatt trenger du minst en 3 ghz dual core og 2 gb ram.

Selve java trenger 1 gb ram for og starte opp i det hele tatt, du får ikke kjørt spillet uten og få "out of memory"
Vis hele sitatet...
Jaha? Jeg har kjørt dette med flotte 40 - 50 FPS og render distance på normal med 1.2 GHZ dualcore og et eller annet crappy internt skjermkort.
Og ja den hadde 512 MB ram. (en eller annen latterlig gammel laptop.)

Det kunne henge seg litt om jeg fant store huler og tilsvarende, men fungerte overaskende bra! Så nei, det trenger ikke 1 GB bare for å starte, men det er anbefalt.
Er forskjell på praksis og teori gitt...
Jeg sier ikke det var en fantastisk opplevelse å spille på craptoppen, men det var absolutt mulig å drepe noen timer uten å bli for frustrert av lagg.
*insert tittel her*
Alt for lite RAM, java spill SPISER RAM.
Sitat av Maniox Vis innlegg
Kommer ikke i nærheten engang, om du vil kjøre minecraft glatt trenger du minst en 3 ghz dual core.
Vis hele sitatet...
Tullball! Har ikke hørt en tettere påstand.
systemrequirementslab.com

Trenger vel bare å si det
Jeg har en HP laptop fra 2007, og tilogmed den lagger på minecraft.
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Alt for lite RAM, java spill SPISER RAM.
Vis hele sitatet...
Ikke bare RAM, men HELE pc-en!
Min Laptop kan ikke ha NOEN andre programmer enn Minecraft.
Sist endret av Bamse5b; 29. juni 2012 kl. 22:39.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Tullball! Har ikke hørt en tettere påstand.
Vis hele sitatet...
nå snakker vi ikke på short render distance og fast setting.

Du kan se tre lengder av en badeball forran deg.

512 mb ram og kjøre minecraft?

Nei beklager, den må du lengre ut i skauen med.
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
systemrequirementslab.com

Trenger vel bare å si det
Vis hele sitatet...
Må bare få nevnt at den siden er veldig ikke pålitelig.
Sitat av Maniox Vis innlegg
Kommer ikke i nærheten engang, om du vil kjøre minecraft glatt trenger du minst en 3 ghz dual core og 2 gb ram.

Selve java trenger 1 gb ram for og starte opp i det hele tatt, du får ikke kjørt spillet uten og få "out of memory"
Du trenger nok også ett ganske nytt grafikkort, for og ikke snakke om at du trenger windows xp for og kjøre minecraft kan jeg tenke meg.
Vis hele sitatet...
Java 1 GB RAM for å starte opp? What?
RuneScape er da Java-basert og har et systemkrav på 256 MB RAM.
er du serr? eller troller du?

Windows 98 .... er jo nesten ikke bra nok til og spille på 123spill engang...

men om du har lyst til og vite om den greier og dra det...........

sjekk ut http://www.systemrequirementslab.com/cyri/
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
er du serr? eller troller du?

Windows 98 .... er jo nesten ikke bra nok til og spille på 123spill engang...

men om du har lyst til og vite om den greier og dra det...........

sjekk ut http://www.systemrequirementslab.com/cyri/
Vis hele sitatet...
Det eneste internettspillet Windows 98 og Windows 98 SE kan spille er tetris uten noen fancy grafikker. har testet på den tech computers maskinen som står hjemme hos meg.
Hvorfor skal du bruke en museumsgjennstand til å kjøre minecraft? få heller foreldrene dine til å sponse en ny pc til deg...
Hva er specs på den bærbare?
Om den yter bedre kan det være en idé å hoste server fra den stasjonære.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Ta heller og bytt på å spille med den bærbare. Nå er jeg noob på området, men kanskje du kan installere Linux på den stasjonære for deretter å kjøre Minecraft virtuelt?
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg er et tog. tøff.
9 0
Notch har kodet minecraft alt for dårlig, håper jeb får fiksa opp i det nå siden notch ikke programmerer lenger. et spill med grafikk fra nittitallet burde ikke kreve en pc som kjører skyrim helt fint på ultra for ikke å lagge. enig?
Rett meg hvis jeg tar feil men krever ikke minecraft mer av prosessoren enn noe annet? RAM også riktignok, men grafikkortet trenger ikke være fancy
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av e6665 Vis innlegg
Notch har kodet minecraft alt for dårlig, håper jeb får fiksa opp i det nå siden notch ikke programmerer lenger. et spill med grafikk fra nittitallet burde ikke kreve en pc som kjører skyrim helt fint på ultra for ikke å lagge. enig?
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket trengte man ikke det? Har kjørt Minecraft helt fint på en ekstremt dårlig laptop.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av e6665 Vis innlegg
Notch har kodet minecraft alt for dårlig, håper jeb får fiksa opp i det nå siden notch ikke programmerer lenger. et spill med grafikk fra nittitallet burde ikke kreve en pc som kjører skyrim helt fint på ultra for ikke å lagge. enig?
Vis hele sitatet...
Grafikk fra nittitallet? Teksturene er i lav kvalitet ja, men når det er ferdig rendera er det mer som skal har vært prosessert av GPU en en del andre spill.

Og samtidig, dersom du synes at datamaskinen din er kraftig pga. Den kan kjøre skyrim, kan jeg si til deg at min gamle kunne kjøre skyrim helt fint, med ett grafikkort jeg fikk for ei 200lapp.

Minecraft krever mest av CPU og disk, ikke av GPU og RAM.

Kunne jeg forresten få spesifikasjoner? Da dersom maskinen din ikke takler minecraft hadde jeg blitt overrasket, da selv Macbooken til søstera mi kan kjøre det fint. (vi snakker vel 4-5 år gammel nå, billigste 13 modell)