Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1731
Hei. Nå i det siste har jeg erfart mye FPS drop i WoW. Den går opp og ned fra 60fps til 25-30fps hele tia, og det gir seg aldri. Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre for å bli kvitt det. Trenger hjelp!

Spec:
Intel Core? i5 Quad Processor i5-760
ASUS P7P55D-E LX, P55, Socket-1156
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
XFX Radeon HD 4890 1GB GDDR5
Og du har prøvd å skru av eventuelle latterlige brannmurer og antivirus du har installert ?
Har ikke innstallert noe sånt. Bruker standard Windows brannmur.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sjekk om du har noen prosesser som bruker noen kraft uten om wow.

Angi anfinitet så wow bruker flere kjerner
(Oppgavebehandlig > Høreklikk på wow.exe > Angi Anfinitet)
Sist endret av Alphanio; 27. september 2010 kl. 22:57.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Sjekk om du har noen prosesser som bruker noen kraft uten om wow.

Angi anfinitet så wow bruker flere kjerner
(Oppgavebehandlig > Høreklikk på wow.exe > Angi Anfinitet)
Vis hele sitatet...
CPU'n kjører bare på 20% mens WoW kjøres.
Men når jeg ser nøye etter, så har jeg ekstremt minneforbruk, men kan ikke se hva det kommer fra. Har over 1GB forbruk uten WoW.
Forøvrig, har du 64bits operativsystem eller 32bits ?

I en slik config burde du har 64bits uansett.
Jeg kjører Win7 64bit.
Prøvd å installere skjermkortdriver på nytt?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Prøvd å installere skjermkortdriver på nytt?
Vis hele sitatet...
Hm, kanskje det kan være en muliget. Prøver straks!

EDIT: Når jeg tenker meg om så innstallerte jeg de på nytt i helga, men siden det fortsatt er sånn så hjalp det vel ikke.

Bump! titegn
Sist endret av Exhizor; 27. september 2010 kl. 23:10.
▼ ... over et år senere ... ▼
Tjuvlåner denne tråden litt jeg. Jeg har et lite problem som dessverre er ganske akutt. PCen jeg har er knapt et år gammel, og har følgende specs:
  • Intel i7 2630QM (2 Ghz)
  • 8 GB RAM
  • Nvidia Geforce GT555M 3GB, 590 Mhz

Det som skjer er at FPSen dropper til latterlige 5-10 FPS på det verste, særlig i raids sammen med cirka 25 stk., men også i litt mindre folketrange plasser. Broren min har en Dell XPS 1530 PC med like bra/dårligere specs enn meg, og han opplever 60 FPS omtrent hele tiden. Dermed er WLANet mest sannsynlig utelukket. Han spiller også på samme server som meg, så jeg antar at WoW sine servere også er utelukket da. Kanskje relevant info å nevne at jeg kan alt-tabbe ut av spillet, vente litt, og når jeg alt-tabber tilbake er FPS drastisk økt. Dessverre bare midlertidig, tar ikke lang tid før den er like lav. Annen relevant info er dette bildet, som viser at DxDiag sier at grafikkortet mitt er noe annet BS enn det Geforce-kortet det egentlig er (noen andre er sikkert flinkere til å tolke informasjonen på DxDiag enn meg).

Noen vil vel si at jeg skal reformatere eller noe sånt, men som jeg nevnte i begynnelsen er problemet ganske akutt, fordi jeg har fortløpende raids et par dager framover i uka her, og raid-besetningen er allerede ganske redusert.

Ikke nøl med å spørre om mer info om det trengs.
Sitat av Don Marioso Vis innlegg
Tjuvlåner denne tråden litt jeg. Jeg har et lite problem som dessverre er ganske akutt. PCen jeg har er knapt et år gammel, og har følgende specs:
  • Intel i7 2630QM (2 Ghz)
  • 8 GB RAM
  • Nvidia Geforce GT555M 3GB, 590 Mhz

Det som skjer er at FPSen dropper til latterlige 5-10 FPS på det verste, særlig i raids sammen med cirka 25 stk., men også i litt mindre folketrange plasser. Broren min har en Dell XPS 1530 PC med like bra/dårligere specs enn meg, og han opplever 60 FPS omtrent hele tiden. Dermed er WLANet mest sannsynlig utelukket. Han spiller også på samme server som meg, så jeg antar at WoW sine servere også er utelukket da. Kanskje relevant info å nevne at jeg kan alt-tabbe ut av spillet, vente litt, og når jeg alt-tabber tilbake er FPS drastisk økt. Dessverre bare midlertidig, tar ikke lang tid før den er like lav. Annen relevant info er dette bildet, som viser at DxDiag sier at grafikkortet mitt er noe annet BS enn det Geforce-kortet det egentlig er (noen andre er sikkert flinkere til å tolke informasjonen på DxDiag enn meg).

Noen vil vel si at jeg skal reformatere eller noe sånt, men som jeg nevnte i begynnelsen er problemet ganske akutt, fordi jeg har fortløpende raids et par dager framover i uka her, og raid-besetningen er allerede ganske redusert.

Ikke nøl med å spørre om mer info om det trengs.
Vis hele sitatet...
Hvilken nettverks linje har du? Wow kan ha problemer med lite nett.

Du kan jo også lese litt her:
http://www.mmo-champion.com/threads/...set-to-resolve

Mange sier også at det er noen addons, som gjør dette
Sist endret av WindowsLate; 24. april 2012 kl. 19:15.
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Hvilken nettverks linje har du? Wow kan ha problemer med lite nett.
Vis hele sitatet...


Ping og FPS drops er helt forskjellige ting, så FPS drop har ingenting med nettlinjen din å gjøre. Du kan ha 1000 i ping og samtidig ha 60+ FPS og omvendt.

FPS drop skyldes maskinen / maskinvare.
Ping / Latency skyldes nettlinje / feil på nettverkskort.


@Don Marioso
Oppdater driverene og sjekk instillingene dine på wow. Se om du har samme instillinger som broren din og kjør noen tester med wow.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Don Marioso Vis innlegg
Tjuvlåner denne tråden litt jeg. Jeg har et lite problem som dessverre er ganske akutt. PCen jeg har er knapt et år gammel, og har følgende specs:
  • Intel i7 2630QM (2 Ghz)
  • 8 GB RAM
  • Nvidia Geforce GT555M 3GB, 590 Mhz

Det som skjer er at FPSen dropper til latterlige 5-10 FPS på det verste, særlig i raids sammen med cirka 25 stk., men også i litt mindre folketrange plasser. Broren min har en Dell XPS 1530 PC med like bra/dårligere specs enn meg, og han opplever 60 FPS omtrent hele tiden. Dermed er WLANet mest sannsynlig utelukket. Han spiller også på samme server som meg, så jeg antar at WoW sine servere også er utelukket da. Kanskje relevant info å nevne at jeg kan alt-tabbe ut av spillet, vente litt, og når jeg alt-tabber tilbake er FPS drastisk økt. Dessverre bare midlertidig, tar ikke lang tid før den er like lav. Annen relevant info er dette bildet, som viser at DxDiag sier at grafikkortet mitt er noe annet BS enn det Geforce-kortet det egentlig er (noen andre er sikkert flinkere til å tolke informasjonen på DxDiag enn meg).

Noen vil vel si at jeg skal reformatere eller noe sånt, men som jeg nevnte i begynnelsen er problemet ganske akutt, fordi jeg har fortløpende raids et par dager framover i uka her, og raid-besetningen er allerede ganske redusert.

Ikke nøl med å spørre om mer info om det trengs.
Vis hele sitatet...
Hva er varmen? Mitt skjermkort i laptopen Klokker seg ned når det blir for varmt... er ikke det som skjer? Dessuten, du bruker ikke mere en et par timer på formatering
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Hvilken nettverks linje har du? Wow kan ha problemer med lite nett.
Vis hele sitatet...
Typetall av 6 tester på to forskjellige PCer. Lavest resultat av testene. Høyeste resultat av testene er samme som typetallet (24,90 Mbit/sec).

Edit: Hvor kan jeg sjekke varmen på GPU?
Sist endret av Don Marioso; 24. april 2012 kl. 19:29.
Sitat av Don Marioso Vis innlegg
Typetall av 6 tester på to forskjellige PCer. Lavest resultat av testene. Høyeste resultat av testene er samme som typetallet (24,90 Mbit/sec).

Edit: Hvor kan jeg sjekke varmen på GPU?
Vis hele sitatet...
Du kan bruke Hwmonitor

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Don Marioso Vis innlegg
Typetall av 6 tester på to forskjellige PCer. Lavest resultat av testene. Høyeste resultat av testene er samme som typetallet (24,90 Mbit/sec).

Edit: Hvor kan jeg sjekke varmen på GPU?
Vis hele sitatet...
Programmer som Speedfan
Og Speccy gjøre dette for deg!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Problemet ditt ser da passelig opplagt ut.

Du har to skjermkort i maskinen din, integrert Intel HD-graphics og Nvidia, den swapper mellom disse, men denne funksjonen suger hard pesselurskoillt.

Normalt sett kan man force det dedikerte kortet til å være aktivt på flere måter, enten via bios, skru på high performance mode i windows og å ha strømkabelen koblet i hele tiden.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Også kan man høyreklikke på exe fila til spillet og trykke på "velg grafikk prosseor" Så velger du GT555'en
Ser ut som at det er to problemer, som sannsynligvis henger sammen med hverandre. Det ene er det AtxbYea sier om swapping mellom grafikkort, nummer to er at temperaturen på det meste er hele 98° C, noe som (jeg antar) er farlig høyt. Jeg skal prøve å blåse litt komprimert luft inn i maskina, men det blir litt vrient når jeg samtidig skal unngå å ugyldiggjøre garantien. Tips? I tillegg hadde det vært flott om noen kunne beskrevet litt mer detaljert hvordan man forcer WoW til å bruke GeForce-GPUen, finner ikke "velg grafikkprosessor" i Oppgavebehandling.

På forhånd, takk.

Edit: Temperaturen er omtrent det samme for GPU og CPU.
Sist endret av Don Marioso; 24. april 2012 kl. 20:41.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Å blåse trykkluft inn i viften anbefaler jeg ikke, løsne skruene for keyboard på undersiden av maskinen og deretter løft av keyboard for å blåse støvet _UT_ av maskinen.
Sitat av Don Marioso Vis innlegg
Ser ut som at det er to problemer, som sannsynligvis henger sammen med hverandre. Det ene er det AtxbYea sier om swapping mellom grafikkort, nummer to er at temperaturen på det meste er hele 98° C, noe som (jeg antar) er farlig høyt. Jeg skal prøve å blåse litt komprimert luft inn i maskina, men det blir litt vrient når jeg samtidig skal unngå å ugyldiggjøre garantien. Tips? I tillegg hadde det vært flott om noen kunne beskrevet litt mer detaljert hvordan man forcer WoW til å bruke GeForce-GPUen, finner ikke "velg grafikkprosessor" i Oppgavebehandling.

På forhånd, takk.

Edit: Temperaturen er omtrent det samme for GPU og CPU.
Vis hele sitatet...
http://i.imgur.com/fteny.png
Slik^^

Uansett, det som skjer er nok at nvidia gpu'en din deaktiverer seg fordi den blir for varm og intel tar over, som altså ikke er egnet til gaming i det hele tatt
Sist endret av x1co; 24. april 2012 kl. 20:47.