Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1091
Hei!

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en ny gaming laptop og funnet mange til bra priser.

Men nå har det seg slik at jeg har en kamerat som har en ASUS G73S, som jeg regner med til dags dato er litt utdatert som han vil selge.
Denne var ganske dyr da han selv kjøpte den for 3-4 år siden, men ettersom jeg hovedsaklig spiller Dota 2 og litt casual mmo-spilling som denne PC-en kjører ganske bra lurer jeg på om det er et bra valg å kjøpe denne, eller om det heller vil lønne seg å kjøpe en ny i 5-6000 kroners klassen?

Han ville ha rundt 5000 spenn for den.

Link:
http://www.komplett.no/asus-g73sw-17...911#!tab:extra
5000 for en 3-4 år gammel laptop ? nei fytti katta... jeg solgte en "low end" gaming laptop for 3k og den kosta 12k ny. den var ikke mer en 1 år gammel og noen måneder.
Sist endret av Tombøtte; 27. januar 2014 kl. 02:14.
Hmmm... Kjøpe gammel eller ny laptop til fem tusen.
Jeg vet at dette er freakforum, men til og med oss kan du ikke lure.
Atuhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hmmm... Kjøpe gammel eller ny laptop til fem tusen.
Jeg vet at dette er freakforum, men til og med oss kan du ikke lure.
Vis hele sitatet...
Greia er at for 5k får jeg ikke en superb gamingmaskin, mens den andre var "Top shit" for noen år siden, og siden jeg ikke har noe særlig peiling på hva som er bra pc-deler tenkte jeg det kunne være verdt det å spørre.
Sitat av Atuhl Vis innlegg
Greia er at for 5k får jeg ikke en superb gamingmaskin, mens den andre var "Top shit" for noen år siden, og siden jeg ikke har noe særlig peiling på hva som er bra pc-deler tenkte jeg det kunne være verdt det å spørre.
Vis hele sitatet...
Den laptoppen er helt grei, men om du leter litt finner du nok en bedre en til ca samme pris.

Du vil kunne spille alle dagens spill på den men du må ned en del på grafikk innstillingene. Hadde en slik før som var nesten lik bare med 5850m og i7 QM740. Ytelses messig var den ca helt lik den du har der. Jeg kunne da spille nye spill helt fint på høye detaljer i 720p HD. Skulle jeg opp på 1080p, måtte jeg ned på medium detaljer.
Atuhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Den laptoppen er helt grei, men om du leter litt finner du nok en bedre en til ca samme pris.

Du vil kunne spille alle dagens spill på den men du må ned en del på grafikk innstillingene. Hadde en slik før som var nesten lik bare med 5850m og i7 QM740. Ytelses messig var den ca helt lik den du har der. Jeg kunne da spille nye spill helt fint på høye detaljer i 720p HD. Skulle jeg opp på 1080p, måtte jeg ned på medium detaljer.
Vis hele sitatet...
Informativt svar, mange takk!