Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 7699
Homemade Retard
zeicko's Avatar
hei.

Vi skal da på klassetur til polen ganske snart.vi skal da til Kraków. så det jeg lurer på er om det finnes noe som er verd og besøke? butikker,steder,osv
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Spritsjappa på torget.
Sitat av zeicko Vis innlegg
hei.

Vi skal da på klassetur til polen ganske snart.vi skal da til Kraków. så det jeg lurer på er om det finnes noe som er verd og besøke? butikker,steder,osv
Vis hele sitatet...
du går ikke tilfeldig vis i 8 klasse?
Var der i høst og Rooster var ofte besøkt God mat var det og!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av etsi Vis innlegg
Var der i høst og Rooster var ofte besøkt God mat var det og!
Vis hele sitatet...
ja men klarer man og fokusere på og spise
Lissomsjef
Gj3dda's Avatar
En tobakks kiosk (vis du røyker). får kjøpt sigg der om du ser litt moden ut, og den er jævlig billig.
Sitat av DannyFugl Vis innlegg
Spritsjappa på torget.
Vis hele sitatet...
Anbefaler også denne
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av blåhval Vis innlegg
Anbefaler også denne
Vis hele sitatet...
tar ikke sjangsen.blir jeg ferska blir jeg sendt hjem på egen regning.
Anbefaler deg å besøke noen av turistattraksjonene der, samt besøke restauranter som du synes ser bra ut. For all del bare gå litt rundt i byen og gå etter det du interesserer deg for.

Bare ikke hør på de gjøkhodene som poster at du skal besøke spritsjappe og kjøpe tobakk siden dette bare vil resultere i en taxi til flyplassen og et fly hjem. (Slik var det med oss ihvertfall, utenom et par med spesialtillatelse ang. tobakk.)
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av staM Vis innlegg
Anbefaler deg å besøke noen av turistattraksjonene der, samt besøke restauranter som du synes ser bra ut. For all del bare gå litt rundt i byen og gå etter det du interesserer deg for.

Bare ikke hør på de gjøkhodene som poster at du skal besøke spritsjappe og kjøpe tobakk siden dette bare vil resultere i en taxi til flyplassen og et fly hjem. (Slik var det med oss ihvertfall, utenom et par med spesialtillatelse ang. tobakk.)
Vis hele sitatet...
endelig et fornuftig svar! kp til deg
Sitat av zeicko Vis innlegg
tar ikke sjangsen.blir jeg ferska blir jeg sendt hjem på egen regning.
Vis hele sitatet...
Kjøp en billig sekk rett før dere drar, kjøp samtidig sprit og legg det i sekken. Når dere skal dra legger du bare sekken inn sammen med resten av bagasjen (Eller ved siden av sjåføren som lemper all bagasjen inn) og setter deg i bussen.

Om de finner den er det ikke din, men om de ikke finner den tar du den med deg hjem.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av www2 Vis innlegg
du går ikke tilfeldig vis i 8 klasse?
Vis hele sitatet...
10ende. *titegn*

alkohol eller tobakk er uaktuelt!
Kom også på at det var mange slike taxier som gikk på strøm, som ble brukt til guiding i byen. Det kostet ikke all verden og er absolutt verdt turen! Vi var en gjeng som prøvde en slik når vi var der og tror ikke vi betalte noe mer enn en 50-lapp for en tur rundt i byen.

Og husk å smak på isen der, er utallige issjapper rundt om kring der.

God tur!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av staM Vis innlegg
Kom også på at det var mange slike taxier som gikk på strøm, som ble brukt til guiding i byen. Det kostet ikke all verden og er absolutt verdt turen! Vi var en gjeng som prøvde en slik når vi var der og tror ikke vi betalte noe mer enn en 50-lapp for en tur rundt i byen.

Og husk å smak på isen der, er utallige issjapper rundt om kring der.

God tur!
Vis hele sitatet...
takk det skal sjekkes ut
Hvilken tid drar dere?!
Vi drar den 10.Juni!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
29.mai *titegn*
Faen også da! ;o
Sku ha vært samtidlig!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
ja! hadde vært kult og truffet noen andre norske
Ligger en Quicksilver butikk ca rett ved siden av kirka på torget hvis du er interesert i slikt. Er ihvertfall noe billigere der enn i Norge
Også er det er kjøpesenter rett utforbi "bymuren" i enden av gågaten, der det er mange butikker som kan være kjekke. Dette er nye butikker.
Også må du selvfølgelig sjekke ut torget
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av QwertyC Vis innlegg
Ligger en Quicksilver butikk ca rett ved siden av kirka på torget hvis du er interesert i slikt. Er ihvertfall noe billigere der enn i Norge
Også er det er kjøpesenter rett utforbi "bymuren" i enden av gågaten, der det er mange butikker som kan være kjekke. Dette er nye butikker.
Også må du selvfølgelig sjekke ut torget
Vis hele sitatet...
skal gjøre det
Polske pølser og polsk øl (de har jo alkoholfritt øl)
Sitat av zeicko Vis innlegg
ja! hadde vært kult og truffet noen andre norske
Vis hele sitatet...
Ja!
Vi skal dra sammen med en klasse fra oslo-området ^^
Adidas-butikken. Den er stor og blå, og har helt syk service.

Da jeg var der hadde de 2 personer til å vise hvor prøverommet sto, 1 person til å holde tingene dine, 1 som sto ved inngangen og sa velkommen, 1 som sto i kassen og til slutt 1 person som brettet sammen klærne dine og stiftet kvitteringen inn i den lille boken den kom i.

Billigere enn i Norge var det også.
Saltgruven utenfor Krakow er absolutt noe å få med seg når en der. Det kommer du garantert ikke til å angre på.
kommer garantert til og møte norske folk vi møtte folk allerede i sverige, var ei ganske fet sjappe ed musikk accesories og stæsj anbefaler denne vist du liker sånt
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av vann Vis innlegg
Saltgruven utenfor Krakow er absolutt noe å få med seg når en der. Det kommer du garantert ikke til å angre på.
Vis hele sitatet...
vi skal i den
De elbil greiene er helt rå hvis du møter rett person. Det gjorde vi og han bare: I drive like Petter Solberg. Og når vi kjørte rundt som solberg i byen var han 2cm unna splitter nye biler som sto parkert mens han ropte: I like fitte!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av kitarspelern Vis innlegg
De elbil greiene er helt rå hvis du møter rett person. Det gjorde vi og han bare: I drive like Petter Solberg. Og når vi kjørte rundt som solberg i byen var han 2cm unna splitter nye biler som sto parkert mens han ropte: I like fitte!
Vis hele sitatet...
haha. da hadde vært awsome !
Sitat av QwertyC Vis innlegg
Ligger en Quicksilver butikk ca rett ved siden av kirka på torget hvis du er interesert i slikt. Er ihvertfall noe billigere der enn i Norge
Også er det er kjøpesenter rett utforbi "bymuren" i enden av gågaten, der det er mange butikker som kan være kjekke. Dette er nye butikker.
Også må du selvfølgelig sjekke ut torget
Vis hele sitatet...

Rett borti gata fra den finner du jo DC butikken og
Noe greit der, kansje litt oppbrukt mye av det(tenker på vanlige DC klær med logo)

Stikk også innom taxfree'n på båten for snus (om dere reiser med kiel-ferga)
Vi fikk jenta med størst pupper i klassa til å gå ned å kjøpe for oss. Det værste var at hun faktisk fikk kjøpt og
Sist endret av ohsnap; 21. mai 2010 kl. 10:26.
Sitat av ohsnap Vis innlegg
Stikk også innom taxfree'n på båten for snus
Vi fikk jenta med størst pupper i klassa til å gå ned å kjøpe for oss. Det værste var at hun faktisk fikk kjøpt og
Vis hele sitatet...
Han har allerede sagt at tobakk og sprit er uaktuelt. Men om han skulle vurdere dette ville jeg kjøpt siste dagen, da blir han jo mest sannsynlig ikke sendt hjem, pga de skal reise hjem dagen etterpå uansett
Sitat av simen929 Vis innlegg
Han har allerede sagt at tobakk og sprit er uaktuelt. Men om han skulle vurdere dette ville jeg kjøpt siste dagen, da blir han jo mest sannsynlig ikke sendt hjem, pga de skal reise hjem dagen etterpå uansett
Vis hele sitatet...
Vi ble fersket, ingen av oss ble sendt hjem. Tror dette har veldig mye å si på hvor strenge lærere han har
Besøk Maria kirken, det koster litt å komme inn (20 kr trur jeg), men den er helt nydelig, det er ikke ei lita rute som ikke er dekorert på innsiden. Til venstre for kirken er det ei koselig liten gågate med mange fine butikker og tvers over, i torgalmenningen, får dere kjøpt alt mulig rart, fra mat til møbler og klær, der går det fint å prute også. Mye fint treverk og krystall (som er typisk for Polen og derfor super gave hjem til a' mor). Skal dere besøke saltgruvene mens dere er der? Hvis ikke spør læreren om det er mulig, for de er virkelig noe å få med seg.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Skobutikker er det også flust av. Kjøpesenteret er også fun hvis du er keen på billig redbull etc.
Wawelborgen kan du ta en titt på, den er veldig fin.
Mariakirken
Saltgruvene definitivt!


På torget er det mange koselige spisesteder og et marked, anbefales.
Det finnes mange butikker i Krakow, billigere enn i Norge på det jeg handlet hvertfall. Gå langs gågaten og veiene som stikker ut derifra. Husker også at det var en vei i enden av gågaten som gikk i en slags bue og ut igjen til den andre siden av torget, der var det noe markedslignende greier.
McDonalds. Burger til 1 slåti, aka 2.50 kr! : D
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
zloty, zloty.
Kjøpesenter:
http://maps.google.com/maps?f=q&sour...04576&t=k&z=18
Det legger en dagligvare i øverste etasje i den nordre enden der de har noe red bull-plagiatgreier i litersflasker til 3[polenpenger] pr. flaske ^^

Og om jeg ikke husker feil så ligger det ei sjappe med metalleffekter (band t-skjorter og hele pakka) ett stykke nedover denne gata:
http://maps.google.com/maps?f=q&sour...02288&t=k&z=19
Innehaveren er helt sprø når det kommer til nordmenn og han gav oss masse greier med på kjøpet, bl.a. 10stk Iron Maiden-plakater ^^
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dominic Vis innlegg
Kjøpesenter:
http://maps.google.com/maps?f=q&sour...04576&t=k&z=18
Det legger en dagligvare i øverste etasje i den nordre enden der de har noe red bull-plagiatgreier i litersflasker til 3[polenpenger] pr. flaske ^^

Og om jeg ikke husker feil så ligger det ei sjappe med metalleffekter (band t-skjorter og hele pakka) ett stykke nedover denne gata:
http://maps.google.com/maps?f=q&sour...02288&t=k&z=19


Innehaveren er helt sprø når det kommer til nordmenn og han gav oss masse greier med på kjøpet, bl.a. 10stk Iron Maiden-plakater ^^
Vis hele sitatet...
har du noen kjennetegn så den er lettere og finne ??
På vei hjem fra vår tur stoppa vi i Berlin, der var jeg innom hard rock cafe. Mange kule signerte gitarer og utstyr fra kjente band. er kanskje hard rock cafe i polen også.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av RubiksRune Vis innlegg
På vei hjem fra vår tur stoppa vi i Berlin, der var jeg innom hard rock cafe. Mange kule signerte gitarer og utstyr fra kjente band. er kanskje hard rock cafe i polen også.
Vis hele sitatet...
å det hørtes spennende ut synd vi tar fly da :/
Han musikk duden var jeg og innom. Sykt fresh type!
Vær obs på at krystaller, smykker og ringer av ekte sølv (se kode gravert i ringen eller smykket) er, for å si det rett ut, fittebillig. Husker jeg kjøpte med meg et par ringer og slikt til andre og betalte bare en brøkdel av tilsvarende vare hjemme i Norge.

Hvis dere skal besøke saltgruvene bør du også prøve å få med deg en sånn spesiell saltstein som du kan ha på nattbordet. Denne skal visst åpne luftveiene og gjøre det lettere å puste. Tror den gjør slik at du ikke skal være tett i nesen også.

Noe mer kom jeg ikke på akkurat nå

Sitat av RubiksRune Vis innlegg
På vei hjem fra vår tur stoppa vi i Berlin, der var jeg innom hard rock cafe. Mange kule signerte gitarer og utstyr fra kjente band. er kanskje hard rock cafe i polen også.
Vis hele sitatet...
Jepp, er en i Krakow. Var ihvertfall det når vi var der, tror det skal være i stort sett alle hovedstader (og noen andre store byer?)
Sist endret av staM; 21. mai 2010 kl. 17:20.
Når vi var der for ca en måned siden med samme opplegget som dere (minus flyturen). Så "hang" vi rundt et kjøpesenter som var ganske stort (anbefaler deg å besøke Pull&Bear butikken der). Og litt i en gågate.

Edit: Glemte helt å si at dette var i få minutters gang avstand fra Maria kirken.
Sist endret av gitarhenrik; 21. mai 2010 kl. 17:47.
Dere må uansett komme dere til saltgruvene. Dette er en fantastisk attraksjon!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
[quote=Matthiesen;1717424]Dere må uansett komme dere til saltgruvene. Dette er en fantastisk attraksjon![/QU
ja. det er garantert at vi skal dit.
Skal dokke til gamle eller nye sentrum?...

Btw, når du er der, stikk inn på den finaste resturanten du finner og kjøp det dyraste som er der!
Polen er fantastisk billig når det gjelder mat

Og husk du må alltid prute med "gate seljere".
Eg og ein kompiss tenke å teste ut sann sykkeltaxi og vi fekk pruta ned prisen (20-25 zloty) til 15 -10 zloty.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Skal dokke til gamle eller nye sentrum?...

Btw, når du er der, stikk inn på den finaste resturanten du finner og kjøp det dyraste som er der!
Polen er fantastisk billig når det gjelder mat

Og husk du må alltid prute med "gate seljere".
Eg og ein kompiss tenke å teste ut sann sykkeltaxi og vi fekk pruta ned prisen (20-25 zloty) til 15 -10 zloty.
Vis hele sitatet...
gemle sentrum trur jeg.
Er utallige steder som er verdt å besøke! Husk å få med deg minnemerker, og de store turistattraksjonene som er der. Det er et utrolig mektig syn, som du kommer til å verdsette senere, og ikkje minst skryte av det til mange som kommer til å vere misunnelige

Regner med at dere tar turen med hvite busser? Den som går innom forskjellige konsentrasjonsleirer, saltgruvene og mange andre minnesmerker? Var med på den turen når eg gikk i 10 klasse selv, og har mange sterke minner fra det. Var en utrolig bra tur! Anbefales på det sterkeste!
Anbefaler deg å besøke skate parken Quicksilver!! fyfan det var skikkelig fett! keegt!