Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1798
Jeg ønsker meg da en telefon til jul, av mine kjære foreldre - så prisen kan være alt fra 1kr til 10,000kr...

Jeg har da lyst på en touch telefon, noe ála Iphone 3gs, men jeg har hørt en del dårlige ting om den så jeg er litt usikker. Jeg liker musikkfunksjonene på den, og den enkle tilgangen til facebook osv. Så det jeg egentlig lurer på er om det er bedre touch telefoner enn Iphone 3gs...?

Telefonen MÅ se bra ut utseendemessig, den MÅ har god plass til musikk spesielt, men også kanskje filmer og bilder. Telefonen bør også ha enkle menyer som er lett å finne fram i. Jeg bruker telefonen hovedsaklig til ringing, sms'ing og musikklytting.

Kan en av dere freaker finne den perfekte telefonen til meg?
Ja, det finnes bedre tlf nå. Mange nye mobiler med googles Android på, de er absolutt verdt en sjekk.
joda. Google Android virket jo greit nok, men det virket også som det var mer tilpasset "jobbtelefoner", og at det egentlig ikke var beregnet på unge mennesker. Jeg bryr meg fint lite om GPS og andre altfor avanserte ting.

Som sagt bruker jeg telefonen mest til ringing, sms'ing og musikklytting. ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
Uansett hva du gjør, ikke kjøp HTC med Windows Mobile! Disse telefonene er helt ubrukelige og ubeskrivelige irriterende!

Ble overrasket over hvor bra HTC Hero var, og hvor rask GPS-funkjonen på denne var (i forhold til HTC Tytn II eller Nokia sin toppmodell n97). Widgets og de 7 redigerbare skjermene man har er også veldig praktiske.

Men etter det du spesifiserer vil jeg så absolutt anbefale iPhone til deg. Best til lyd- og video avspilling. Også masser av plass til musikk ++
Samsung i8910 Omnia HD
Vis jeg kunne ha fått valgt hvilken som helst telefon i julegave så har jeg valgt den der!

Mulig jeg hadde valgt SE nye telefon:
Sony Ericsson Satio U1i
For min del (har prøvd min mors HTC hero) så anbefaler jeg iPhone på det varmeste.
Kjøpte 3G når den var ny og i dag kom min nye 3GS Har aldri hatt så stor glede av en telefon før og det sier jeg deg, du kommer til å elske den. En kompis av meg som egentlig alltid har vært stor motstander av iPhone ble helt omvendt når jeg lot han låne min 3G i en helg. Det hele endte med at han kjøpte den av meg og nå er han helt "frelst". Til den bruken du ønsker dekker iPhone dine behov helt fult ut, og skulle du få fler behov utover det, så dekker iPhone de også.
Ville sett på HTC HD2. Den er nylig testet i HjemmePC, og ble best i test der. Iphone 3GS var også med i testen.
Gå for en HTC Hero eller annet speller nytt HTC Android.

Kjempefine telefoner.

Om du KUN skal ha Musikk-SMS-TLF.
Gå for en dyr Sony Ericsson. Den er ødelagt innen ett år uansett(SE lever sjeldent lengre en 1 1/2 år hos yngre brukere)
Hvorfor er det ingen fler som anbefaler iPhone? Android er jo ikke så bra at det gjør noe.
Hva skjer med anti apple fans her i dag?
Sist endret av trauMa; 1. desember 2009 kl. 15:45.
Har selv HTC Hero, er beste mobilen jeg har hatt noensinne. Jeg mener den er bedre enn iPhone, du har mange flere muligheter. Nå holder jeg på å teste forskjellige Custom ROMs som både bruker nye Android 2.0 og 2.1.
trauMa: Folk må da få ha andre meninger enn deg?

Jeg har siden skolestart eid en HTC Hero og kan bare si at jeg er storfornøyd med den.
Anbefaler HTC HD2...
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Samsung i8910 Omnia HD
Vis jeg kunne ha fått valgt hvilken som helst telefon i julegave så har jeg valgt den der!

Mulig jeg hadde valgt SE nye telefon:
Sony Ericsson Satio U1i
Vis hele sitatet...
Omnia HD så veldig deilig ut. Vet du om den har vanlig headset inngang? Jeg tror vanlig er 3,5 mm, eller tar jeg feil her? Men ihvertfall, inngang til vanlig headset slik at jeg slipper noe ekstra greier for å kunne bruke headset...

Ellers har jeg sett litt på denne: http://www.amobil.no/artikler/lg_km900_arena/69704/3

Perfekt på alt som het multimedia - må jo være perfekt for meg? Pluss at den er ripesikker!

Jeg velger heller Iphone 3gs foran noen Sony Ericsson telefoner, jeg har hatt så ekstremt dårlig erfaringer fra de. Selv om de fleste telefonene fra det merket er blitt betydelig bedre.. ^^

EDIT: HTC Hero hadde ganske lite minne til musikk da.. Er ekstra minnekort dyre?
Sist endret av Boo-Boo; 1. desember 2009 kl. 17:02.
HTC sin Tattoo virker litt fet da

Riktignok er den ikke så super på teknologifronten som alle supertelefonene, men den er rettet mot HTC for ungdom
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Omnia HD så veldig deilig ut. Vet du om den har vanlig headset inngang? Jeg tror vanlig er 3,5 mm, eller tar jeg feil her? Men ihvertfall, inngang til vanlig headset slik at jeg slipper noe ekstra greier for å kunne bruke headset...

Ellers har jeg sett litt på denne: http://www.amobil.no/artikler/lg_km900_arena/69704/3
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=VbkqKPHd25w

vis du ser 3:30 - 3:36 i den filmen så ser du at det er 3.5 mm jack på den.
så ja, du slipper sånn ekstra dritt for å bruke headset på den!^^
Apple iPhone 3gs ftw. Har vært borti stort sett alt som er av touchscreen telefoner. Kan med hånden på hjertet si at iPhone er den beste jeg har vært borti.
Ville helt klart valgt en android telefon, mye åpnere enn iphone, selv uten root
Har du mulighet for det, så vent. Sony Ericsson Xperia X10 ser dritdeilig ut! Hvis du ikke kan vente, eller virkelig hater SE, hadde jeg gått for HTC Hero. Android eier Iphone, mye større muligheter som folk har sagt over her, og prisene i forhold til teknologi er mye bedre. Nokia N900 er også ganske snasen, hvis du har noe mot SE. Hørtes ut som om det tar litt lenger tid i å sette seg inn i menyer osv, men bør ikke være noe problem.
Hvis du er ute etter en super mobiltelefon, kjøp HTC HERO. Jeg har akkurat fått meg den og stortrives. Den kan rett og slett alt.

ANBEFALES!
Mobil er vel ganske smak og behag. Jeg har nå iPhone 1gen og venter på at 3GS skal komme hjem i posten til meg
Så jeg anbefaler iPhone på det sterkeste.

Har hatt mye HTC opp gjennom tiden, siden første Qtek telefonen (som det den gang het). For hver nye telefon skulle det være et nytt mirakel og alle telefoner skulle gå så mye kjappere. Men til slutt ga jeg opp, klarte ikke å leve med HTC lenger og har sverget på å aldri ha en Windows telefon igjen.

Dama tenker på Nokia N97 som ser helt grei ut, men den har vel ikke støtte for multitouch, som er en nedtur. I alle fall for meg som er vant med iPhone.

Har også hatt noen touch telefoner fra LG. De har kommet seg ganske bra, men touchen føles forferdelig ut etter min mening.

Alle på forumet kan vel komme med sine egne meninger, som jeg har gjort nå, så mye de vil. Det viktigste er at du tar de 3-4 beste telefonene du blir anbefalt/har lyst på og tester disse hos enten venner som har de, eller en el-kjede butikk som har skikkelige telefoner på veggen sin En telefon er ganske personlig og spiller mye på det du er vant til fra tidligere.
HTC Hero er jo en av de største verdige konkurrentene til iPhone. Oppsett som er likt iPhone, mindre sperrer, og android market, som er Android sin "App Store".

Gi den en sjangse!
Sist endret av Buddapower; 2. desember 2009 kl. 23:34.
Antar trådstarter driter hardt i operativsystem når han skal bruke den mest til ringing, sms og musikk.
Selv har jeg Samsung Jet og er veldig glad i den. Den er rask, ser bra ut, har en standard meny og tre skrivebord som du kan fylle med widgets som facebook, musikkavspiller etc..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Uansett hva du gjør, ikke kjøp HTC med Windows Mobile! Disse telefonene er helt ubrukelige og ubeskrivelige irriterende!

Ble overrasket over hvor bra HTC Hero var, og hvor rask GPS-funkjonen på denne var (i forhold til HTC Tytn II eller Nokia sin toppmodell n97). Widgets og de 7 redigerbare skjermene man har er også veldig praktiske.

Men etter det du spesifiserer vil jeg så absolutt anbefale iPhone til deg. Best til lyd- og video avspilling. Også masser av plass til musikk ++
Vis hele sitatet...
bullsh*t, jeg eier htchd2 og den er en drøm.. ja den skjører winmo
annbefaler og htc hd2, smooth telefon. styr unna crapple
Nå er jo julaften forbi, så hva ble det til Boo-Boo?