Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 775
Får blåskjerm hver gang jeg starter maskina nå, kjører fint i ca 5-10 min og så kommer blåskjerm med melding om at den måtte stoppe for å hindre skade.

Jeg aner ikke helt hvordan jeg skal angripe en slik feil.. Google søk på windows og blåskjerm gir flere resultat en jeg klarer å lese på ett liv..

Jeg aner ikke hvordan problemet oppstod heller. Ikke installert noe. eller endret noe i senere tid.

Noen tips, pointers?
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
feilmeldinga som står a?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Det kommer vel ett nummer bak feilmeldinga?

Jeg har Vista, og der var det bare å google det nummeret så kom det hva som sannslynligvis var feilen
Nummeret er det du finner bak "STOP:", mest sannsynlig i dette formatet:
STOP: 0x00000000 (0x0000000, 0x0000000 etc..)

Google det før parentesen, så får du nok en ledetråd. Se også hvilken fil som crasher, det står ofte nesten øverst, eller like ovenfor stoppkoden.
En recovery løser ofte sånne problem, hvis ikke kan du reklamere mot selger.

For å skyte litt i mørke:
Se om du har mye støv i vifta, dette forårsaker gjerne en kræsj. Det enkle er ofte det beste
Sist endret av mr_burn; 21. august 2009 kl. 15:20.
Trådstarter


Ser ut som en mulig hardware feil Får endelig håpe det ikke er det.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hent ut dumpfilene fra blåskjermen ( c: \ windows \ minidump ) og post de på nettet en plass så vi kan analysere dumpene.
Trådstarter
Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.768.3

ID for nasjonal innstilling: 1044



Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: 1000007f

BCP1: 00000008

BCP2: 803D3130

BCP3: 00000000

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6001

Service Pack: 1_0

Product: 768_1


Zippa filene da det var flere.

http://www.yourfilehost.com/media.ph...e=minidump.zip
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du har hatt blåskjerm i april \ mai og august.

Derfor flere filer.

Ser ut som BSOD'en er grunnet NETIO.SYS.

Dette er visstnok en hotfix for problemer med denne - http://support.microsoft.com/kb/929547/en-us
Trådstarter
Atxbyea: Jeg fikk beskjed om at oppdateringen ikke tilhørte mitt operativsystem. Og så krasjet det igjen.

Når jeg tenker meg om, så tror jeg kansje at problemene oppstod etter en installasjon av SP2. Gjennom windows update.
Pga problemene fjernet jeg dette, og gikk tilbake til sp1. Og da var alt ok, til nå..