Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 924
Skal kjøpe ny skjerm til min sønn på 20. den han har nå er minst 10 år og uten hdmi😆

Har NULLpeiling btw.

Trenger bistand og vil ikke legge mer enn 3000,- i skjerm.


Alt. 1 :

AOC
4.4 out of 5 stars, average rating value.

Ultrarask 240 Hz skjerm for Full HD-spilling
24,5" VA Full HD (1920 x 1080)
240 Hz oppdateringsfrekvens
1 ms responstid (GtG)
Adaptive-Sync
3000:1 kontrastforhold
Justerbar vippevinkel, svingning, høyde og rotasjon
100 x 100 mm VESA-montering

Alt. 2: (nyhet Cepter)

CEPTER ALPHA 24,5" FULL HD-GAMINGSKJERM

24,5" Full HD-gamingskjerm med 180 Hz Fast IPS-panel
24,5" Fast IPS Full HD (1920 x 1080)
180 Hz oppdateringsfrekvens
FreeSync, G-SYNC Compatible
HDR-støtte
3-sidig kantløst design
Justerbar hellingsvinkel
100 x 100 mm veggfestestøtte


Same same? Bare å velge en? Eller er det en som peker seg ut av disse to?😀

Hilsen mamma
Ville gått for Alt. 1 på grunn av høyere rating generelt, 1ms responstid og 240 Hz som kan være viktig når det kommer til gaming.
Gamingpappa her (og garantert utdatert ang hardware), men jeg tenker at det avhenger også av hva sønnen din spiller. Er han typen som er opptatt av å konkurrere online (da er høyere fps/hz viktig), men hvis han er mer «causal» og vil heller ha finere grafikk fremfor bildeflyt, så er 4K-skjerm kanskje noe å vurdere?
Burde kanskje høre med sønnen din hva han foretrekker og hva han spiller. Kanskje han foretrekker litt større skjerm feks
Ta han med å kjøp Forklar hvor prislista ligger, så kan han se skjermene i butikk og velge den som faller best i smak.
Alternativ 1 er gull
hvis han er hardkjernet fps-gamer så ville jeg gått for den her https://www.komplett.no/product/1169...kjerm-xl2411k#
Gamer her (Diamond 5 i Lol i season 2, Face it level 10 på GSGO i 2020ish, 5000 mmr i Dota2).

Du får det du betaler for, ofte. Jeg ville slått til når de har tilbud. Jeg har en skjerm til 1500, men av merket AOC. Alternativ 1 du linker til der er minst dobbelt så bra som min. Man trenger ikke så veldig dyrt utstyr, det er mitt tips.

Du ville vel ikke kjøpt joggesko til 10 000 fordi sønnen din vil jogge? Hvorfor da sløse penger på en bra PC?
Som andre sier, kommer veldig an på hva han spiller og hvor mye han spiller sammenlignet med vanlig PC bruk.

Man får 32" 4K skjerm for 3K med vanlig oppdateringsfrekvens, eller noe raskere med adaptive sync.

Man får 28" 1440p (mellom HD og 4K) for under 3K med rask oppdateringsfrekvens.

Man får 32" 1440p 165Hz for 3K nå.

Eller kansjkje du burde gå for en rimelig høy oppdateringsfrekvens 24" HD skjerm og sette av resten til en fremtid PC-oppgraderings gave.



Er du sikker på at PCen hans har noe nytte av en skjerm med høy oppdateringsfrekvens? Har den støtte for adaptive sync?
Sitat av Iran666 Vis innlegg
hvis han er hardkjernet fps-gamer så ville jeg gått for den her https://www.komplett.no/product/1169...kjerm-xl2411k#
Vis hele sitatet...
Den er 144hz. Alle som ts linket til er 240hz.
240hz er ikke nødvendig, 144hz holder samme hvor heftig gamer han er
https://www.komplett.no/product/1245...00?q=gamingskj
Kjøpte nettopp denne og er veldig fornøyd, jeg betalte 2500 for den og ser nå den er på tilbud til 1799kr.
Har ikke mye peiling på det, men har selv hatt AOC skjerm, og kan godt anbefale den hvertfall, min var nokk noe gamlere enn den du ser på og!
Finnmarking
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Gamer her (Diamond 5 i Lol i season 2, Face it level 10 på GSGO i 2020ish, 5000 mmr i Dota2).

Du får det du betaler for, ofte. Jeg ville slått til når de har tilbud. Jeg har en skjerm til 1500, men av merket AOC. Alternativ 1 du linker til der er minst dobbelt så bra som min. Man trenger ikke så veldig dyrt utstyr, det er mitt tips.

Du ville vel ikke kjøpt joggesko til 10 000 fordi sønnen din vil jogge? Hvorfor da sløse penger på en bra PC?
Vis hele sitatet...
Jeg har lagt rimelig mye penger i min PC på grunn av at jeg bruker den uhorvelig mye på fritiden. Jeg ser ikke på det som sløsing, jeg ser på det som en investering i livet mitt.
Sitat av lihku Vis innlegg
Jeg har lagt rimelig mye penger i min PC på grunn av at jeg bruker den uhorvelig mye på fritiden. Jeg ser ikke på det som sløsing, jeg ser på det som en investering i livet mitt.
Vis hele sitatet...
Men sett deg i TS sin situasjon da. Hun skal kjøpe ny PC skjerm til sønnen sin PC. Hvis den gamle PC skjermen er over 10 år gammel, så kan vi anta at også PCen er 10 år gammel.

Vil tippe sønnen til TS har brukt VGA fra PC til skjerm. Mao så ser jeg heller for meg at sønnen spiller minecraft istedet for CS2. Flaskehalsen vil uansett være i PCen, så en dyr skjerm kan ikke kompanseres for dette.

Ellers er jeg enig i det du skriver. Bruker man masse tid på en hobby er det ikke rart om man bruker masse penger på det. Tar man prisen delt på antall timer brukt, så tror jeg ikke det blir mange kroner per timer man "sløser".