Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2234
Så har den tiden kommet at jeg er MØKK lei min Lg opimus av tidligste utgave. Den er 2 år gammel og, ja jeg holder på å klikke hver dag.

Jeg er HELT grønn på mobiler siden jeg rett og slett ikke bryr meg i dem mye.

Vil ha en telefon som har følgende:

Godt kamera
God plass
Kjapp
touch skjerm
Simpel telefon uten for mye dill og dall av instillinger.
Bluetooth.

Vil ikke ha noe I-produkt, av personlige grunner

Noen som kan hjelpe ?
Den mobiltelefonen du bør kjøpe er.. umulig å si!

Jeg anbefaler Samsung S3.

Dill og dall installerer du selv om du skulle ønske det.
Nokia lumia.
Har selv en Nokia Lumia 920, helt fantastisk mobil! Bedre mobilkamera skal du lete lenge etter, liker veldig godt Metro UI og er ikke vanskelig og bruke.

Er et lite mangel på "apper" enda, men det kommer seg.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Har hatt en HTC one i et par måneder nå, ikke akkuratt den billigste telefonen på markedet, men kan anbefales på det varmeste
Når det kommer til å finne mobiler som tåler å falle er lumia et godt valg. Den tåler ganske mye - bakdelen er bare at det er windows phone, som betyr mye mindre utvalg av applikasjoner. Men om det ikke er så farlig for deg er windows phone et greit OS på mobilen. Jeg var veldig fornøyd med min Lumia når jeg hadde den, og har ikke noe vondt å si om den. Eneste grunnen til at jeg byttet mobil var at jeg hadde lyst til å drive litt med utvikling av android applikasjoner.
Sist endret av etse; 27. juni 2013 kl. 20:17.
Noen som har erfaring med huawei p2 eller p6?
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Vil ikke ha noe I-produkt, av personlige grunner
Noen som kan hjelpe ?
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du ikke ha noe i-produkt?

Godt kamera - ja, iphone 4s og 5 har også mulighet til å ta panoramafotografier. Den har også et kamera over touchskjermen som du kan bruke til å ta bilder av deg selv med, eller ha videosamtaler med.
God plass - iPhone'en er tilgjengelig i 16 GB, 32 GB og 64 GB.
Kjapp - ja, sålenge du ikke jailbreaker og installerer masse dritt.
touch skjerm - ja.
Simpel telefon uten for mye dill og dall av instillinger.- ja, hele Brukergrensesnittet er lett og forstå, og innstillingene er lette å forstå og lette å endre.
Bluetooth - ja, og det er lett og sette opp.

Jeg spør igjen hvorfor vil du ikke ha en iPhone?
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Hvorfor vil du ikke ha noe i-produkt?

Godt kamera - ja, iphone 4s og 5 har også mulighet til å ta panoramafotografier. Den har også et kamera over touchskjermen som du kan bruke til å ta bilder av deg selv med, eller ha videosamtaler med.
God plass - iPhone'en er tilgjengelig i 16 GB, 32 GB og 64 GB.
Kjapp - ja, sålenge du ikke jailbreaker og installerer masse dritt.
touch skjerm - ja.
Simpel telefon uten for mye dill og dall av instillinger.- ja, hele Brukergrensesnittet er lett og forstå, og innstillingene er lette å forstå og lette å endre.
Bluetooth - ja, og det er lett og sette opp.

Jeg spør igjen hvorfor vil du ikke ha en iPhone?
Vis hele sitatet...
Pris vs. hardware - rip off.... Regner og med at de fleste har forstått at apple lanserer en ny versjon hvert halvår med få endringer bare for å kunne tjene mest mulig penger hele veien. Sammenlign en iphone 5 med mobiler i samme prisklasse, det går ikke.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Overraskende mange som anbefaler Lumia! Det er jo faktisk den telefonen som passer til TS beskrivelse, spesielt "Simpel telefon uten for mye dill og dall av instillinger". Android er ikke simpelt og iOS er ikke med. Da blir det enten en Samsung Ativ S eller Lumia som er aktuelt. Lumia "vinner" pga. utrolig godt kamera med Carl Zeiss-optikk.

øyvind95: Hvorfor skal du presse på han en iPhone? Han spør etter god plass, som jeg tolker som at han vil ha musikk/videoer på telefonen. Dette er et hassle med iPhone, og indeed "mye dill og dall av instillinger". Kameraet er forsåvidt heller ikke noe bedre enn den gjennomsnittlige mobil anno 2012/13, i motsetning til Lumia som blir omtalt som blant annet en god kameramobil.

Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Pris vs. hardware - rip off.... Regner og med at de fleste har forstått at apple lanserer en ny versjon hvert halvår med få endringer bare for å kunne tjene mest mulig penger hele veien. Sammenlign en iphone 5 med mobiler i samme prisklasse, det går ikke.
Vis hele sitatet...
De lanserer ikke en ny mobil hvert halvår, men hvert år. Samsung lanserer en ny flaggskip-mobil hvert år, og et titalls andre modeller i året. Sony kommer ut med nesten en modell i måneden, HTC i kvartalet. Syns du 1 år er for lite? Det blir ingen god butikk av å lansere en ny modell hvert.... 2 år? 3 år?

Her sammenligner jeg iPhone 5 med en annen mobil i samme prisklasse, det går helt fint an. Jeg har ennå til gode å finne en telefon med like god kvalitetsfølelse som iPhone gir. App-utvalget til iPhone er også overlegent alle andre plattformer.

Jeg håper virkelig at du svarer med til tross for at postcounten din er på 1337 :P
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Overraskende mange som anbefaler Lumia! Det er jo faktisk den telefonen som passer til TS beskrivelse, spesielt "Simpel telefon uten for mye dill og dall av instillinger". Android er ikke simpelt og iOS er ikke med. Da blir det enten en Samsung Ativ S eller Lumia som er aktuelt. Lumia "vinner" pga. utrolig godt kamera med Carl Zeiss-optikk.

øyvind95: Hvorfor skal du presse på han en iPhone? Han spør etter god plass, som jeg tolker som at han vil ha musikk/videoer på telefonen. Dette er et hassle med iPhone, og indeed "mye dill og dall av instillinger". Kameraet er forsåvidt heller ikke noe bedre enn den gjennomsnittlige mobil anno 2012/13, i motsetning til Lumia som blir omtalt som blant annet en god kameramobil.
Vis hele sitatet...
Apple er nå en av de som har designet en av de fineste mobilene og datamaskin'ene In My Opinion, i tillegg så får de masse priser for alle tingene de har designet(blant annet: iMac G3 og iPod.)
Sist endret av øyvind95; 27. juni 2013 kl. 23:01.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Overraskende mange som anbefaler Lumia! Det er jo faktisk den telefonen som passer til TS beskrivelse, spesielt "Simpel telefon uten for mye dill og dall av instillinger". Android er ikke simpelt og iOS er ikke med. Da blir det enten en Samsung Ativ S eller Lumia som er aktuelt. Lumia "vinner" pga. utrolig godt kamera med Carl Zeiss-optikk.

øyvind95: Hvorfor skal du presse på han en iPhone? Han spør etter god plass, som jeg tolker som at han vil ha musikk/videoer på telefonen. Dette er et hassle med iPhone, og indeed "mye dill og dall av instillinger". Kameraet er forsåvidt heller ikke noe bedre enn den gjennomsnittlige mobil anno 2012/13, i motsetning til Lumia som blir omtalt som blant annet en god kameramobil.



De lanserer ikke en ny mobil hvert halvår, men hvert år. Samsung lanserer en ny flaggskip-mobil hvert år, og et titalls andre modeller i året. Sony kommer ut med nesten en modell i måneden, HTC i kvartalet. Syns du 1 år er for lite? Det blir ingen god butikk av å lansere en ny modell hvert.... 2 år? 3 år?

Her sammenligner jeg iPhone 5 med en annen mobil i samme prisklasse, det går helt fint an. Jeg har ennå til gode å finne en telefon med like god kvalitetsfølelse som iPhone gir. App-utvalget til iPhone er også overlegent alle andre plattformer.

Jeg håper virkelig at du svarer med til tross for at postcounten din er på 1337 :P
Vis hele sitatet...
Du sammenligner med en 1års gammel mobil... Og for det om ligger samsungen litt over. Det at iphone er kvalitet er bare juks. Jeg har reparert dusinvis av de. Du hadde nok blitt overrasket over hvor mye som bare er ubrukelig vekt og glass, absolutt ikke kvalitet. Det at man føler kvaliteten går ut på hvor naiv du er.

Det at Samsung føles som low - qual er fordi den har lav vekt og består av mye plast. Greia er at disse materialene er bedre kvalitet. Er det ikke litt rart at en Samsung skjerm ligger på over 1000kr men iphone sitt ligger på under 100kr?

@oyvind95: Syns synd på deg om du betaler så mye ekstra for design, for det er egentlig det eneste Apple tilbyr. Hvis du ser bortifra at man liker OS'et.

Skulle gjerne vært mer utfyllende, men bruker mobilen.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Pris vs. hardware - rip off.... Regner og med at de fleste har forstått at apple lanserer en ny versjon hvert halvår med få endringer bare for å kunne tjene mest mulig penger hele veien. Sammenlign en iphone 5 med mobiler i samme prisklasse, det går ikke.
Vis hele sitatet...
Trodde de fleste hadde skjønt at den totale pakken som telte. Men er enda noen som lever som konfirmant og vil ha ultrahaxelitewarlod1337fantasilion-skjermkortet sitt med 1 terra ram og 17tusen terbabyte med lagringsplass.Har Note 2, men når jeg holder i iPhone 5 så kjennes den mye mer solid ut. så unibody aluminium vs plast? iPhone vinner på design.
Sist endret av mo3; 27. juni 2013 kl. 23:19.
jeg for min del gikk fra iphone (hatt siden mai 2011) til en s4, å jeg er helt forelska i telefonen. den er simpel, men likevel full av muligheter, sykt kraftig, og skjermen er fantastisk. i tillegg har den mye artige funksjoner man faktisk blir litt glad i
Sitat av mo3 Vis innlegg
Trodde de fleste hadde skjønt at den totale pakken som telte. Men er enda noen som lever som konfirmant og vil ha ultrahaxelitewarlod1337fantasilion-skjermkortet sitt med 1 terra ram og 17tusen terbabyte med lagringsplass.Har Note 2, men når jeg holder i iPhone 5 så kjennes den mye mer solid ut. så unibody aluminium vs plast? iPhone vinner på design.
Vis hele sitatet...
Henviser deg til min tidligere post rett over. Dessuten vet vi alle på forumet at du er brainwashed fanboy No. 1.

FYI: Apple produktene er nå konfirmantenes drøm. Jokes on You.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Det at iphone er kvalitet er bare juks. Jeg har reparert dusinvis av de. Du hadde nok blitt overrasket over hvor mye som bare er ubrukelig vekt og glass, absolutt ikke kvalitet. Det at man føler kvaliteten går ut på hvor naiv du er.
Vis hele sitatet...
Du har nok reparert mange iPhones fordi "alle" har det.

Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Henviser deg til min tidligere post rett over. Dessuten vet vi alle på forumet at du er brainwashed fanboy No. 1.

FYI: Apple produktene er nå konfirmantenes drøm. Jokes on You.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk selv fra iPhone fem til Samsung.
Sist endret av mo3; 27. juni 2013 kl. 23:23.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jeg for min del gikk fra iphone (hatt siden mai 2011) til en s4, å jeg er helt forelska i telefonen. den er simpel, men likevel full av muligheter, sykt kraftig, og skjermen er fantastisk. i tillegg har den mye artige funksjoner man faktisk blir litt glad i
Vis hele sitatet...
Samtig, så kanskje den har mange funksjoner som man ikke trenger, og som bare tar opp plass på harddisken på telefonen. Dette har ikke iphone, det har bare applikasjonene du faktisk trenger.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du har nok reparert mange iPhones fordi "alle" har det.
Vis hele sitatet...
Argumentet var ikke at de er dårlige for jeg har reparert mange, men heller det at jeg har god kjennskap til konstruksjonen. Jeg har åpnet hver eneste generasjon med iPhone.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Argumentet var ikke at de er dårlige for jeg har reparert mange, men heller det at jeg har god kjennskap til konstruksjonen. Jeg har åpnet hver eneste generasjon med iPhone.
Vis hele sitatet...
Du burde få jobb i Apple siden du ser hvor ubrukelig den er inni. Rart Appleingeniørene ikke har funnet ut det samme.

Til TS. med dine "krav", må du uansett gå for en smartphone. Vil du ikke bruke mye penger så kan du kanskje gå for s2 eller s3.
Sist endret av mo3; 27. juni 2013 kl. 23:30.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Du sammenligner med en 1års gammel mobil... Og for det om ligger samsungen litt over. Det at iphone er kvalitet er bare juks. Jeg har reparert dusinvis av de. Du hadde nok blitt overrasket over hvor mye som bare er ubrukelig vekt og glass, absolutt ikke kvalitet. Det at man føler kvaliteten går ut på hvor naiv du er.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at du synes at iPhone'en er dårlig kvalitet er fordi alle iPhone'ene du har reparert var/er eid av folk som ikke vet hvordan de skal passe på og ta vare på telefonen sin.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Jeg henviser dere til Geekbench resultater, jeg liker selv iPhone men akkuratt nå hadde jeg nok falt på Android.

http://browser.primatelabs.com/ios-benchmarks

http://browser.primatelabs.com/android-benchmarks

Ellers: Kvalitetsfølelsen er tilstede på enkelte Android mobiler nå om dagen, og det har iallefall kommet seg kraftig, jeg kommer til å gå over til en Android om det kommer en laget av aluminium (liker ikke plastfølelsen) og med fysiske knapper.

(Og til TS, S4 er en fin mobil, og Nokia Lumia er bra på Windows Phone siden )
Sist endret av Freddy_fred5; 27. juni 2013 kl. 23:34.
Hold kjeft og hold dere til topic, han ville IKKE ha en I-shitt. Så det er jo ikke noe vits i og diskutere det en gang.

Jeg vil også annbefale lumia 920.
Sitat av MyOwnGod Vis innlegg
Hold kjeft og hold dere til topic, han ville IKKE ha en I-shitt. Så det er jo ikke noe vits i og diskutere det en gang.

Jeg vil også annbefale lumia 920.
Vis hele sitatet...
Ikke bli [COLOR="Red"]SUR[/COLOR]
Sist endret av øyvind95; 27. juni 2013 kl. 23:34.
Underholdende argumentering her fanboys.

Jeg er ingen ingeniør, men du trenger ikke mye utdanning for å sammenligne det der.

Dere for komme med noen ordentlige mot argumenter om dere vil beskytte elskede Apple. Forsøkene deres på å gjøre mine argumenter ugyldige med ren dritt slenging blir for barnslig..
@myowngod: det er ikke off topic. Disse iguttene prøver å overbevise om at iphone er riktig vei å gå, da bør TS få vite hvorfor han ikke bør.
Sist endret av iMAGINE123; 27. juni 2013 kl. 23:36.
Sitat av MyOwnGod Vis innlegg
Hold kjeft og hold dere til topic, han ville IKKE ha en I-shitt. Så det er jo ikke noe vits i og diskutere det en gang.

Jeg vil også annbefale lumia 920.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke testet nyeste windows for mobile, men det var mye minus som ikke ios/android har.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Nå har jeg ikke testet nyeste windows for mobile, men det var mye minus som ikke ios/android har.
Vis hele sitatet...
Så annbefal en android telefon da, og ikke en iPhone som han sa klart i fra om at han ikke ville ha.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Ikke bli [COLOR="Red"]SUR[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Ikke gå mer offtopic nå da, værsåsnill.

TS ønsker ikke en iPhone, det må du respektere.
I tillegg til bra kamera og alt som er nevnt her, kan jeg si om nokia lumia 920 at telefonen er veldig solid. Det er ikke en ripe i min etter et halvt år, og jeg bærer rundt på den i lomma sammen med nøkler og alt mulig. Den har også falt i gulvet noen ganger uten å ta synlig skade av det.
Sitat av MyOwnGod Vis innlegg
Så annbefal en android telefon da, og ikke en iPhone som han sa klart i fra om at han ikke ville ha.
Vis hele sitatet...
Sitat av mo3 Vis innlegg
Til TS. med dine "krav", må du uansett gå for en smartphone. Vil du ikke bruke mye penger så kan du kanskje gå for s2 eller s3.
Vis hele sitatet...
akkurat, ja.
Problemet med å anbefale en telefon er det at TS ikke er spesifikk nok. Det finnes utrolig mange som passer beskrivelsen han sin, men til slutt så er det en smakssak.
Sitat av mo3 Vis innlegg
akkurat, ja.
Vis hele sitatet...
Sorry, min feil.
Kjøp Samsung Galaxy Note II. Jeg har selv en iPhone 5, men når jeg bruker Noten til en venn av meg så får jeg bare lyst til å knuse iphonen, note II topper alt, har selv prøvd Lumia 920, HTC One X men det er ingenting som topper Note
Sitat av HeavyMacro Vis innlegg
Kjøp Samsung Galaxy Note II. Jeg har selv en iPhone 5, men når jeg bruker Noten til en venn av meg så får jeg bare lyst til å knuse iphonen, note II topper alt, har selv prøvd Lumia 920, HTC One X men det er ingenting som topper Note
Vis hele sitatet...
Da kan du glede deg til Sony experia Z Ultra!
Støtter note 2 har selv note 1 og den er fantastisk. Den tåler også ekstremt mye har mistet den i bakken ganske mange ganger ( ca 1 gang i ulen) og ingen skader har skjedd. Den er rask har god og stor skjerm og er bare en nytelse å bruke.
Eller så er nok galaxy s4 eler htc one gode valg.
Sist endret av iColdman; 28. juni 2013 kl. 02:44.