Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1342
Hei, har nå nettopp bygget ferdig pcen, men den vil ikke starte.

ASUS Crosshair V Formula-Z
AMD fx8350
ASUS Radeon HD7970 3gb
Kingston Hyperx Beast 16gb 2400mz
Corsair TX 850w M
Noctua DH14
WD 3TB
samsung pro series ssd 128
samsuns pro series ssd 256

Den piper 1 gang ved oppstart, er ikke mulig å komme inn i bios.
Har prøvd diverse feilsøking uten hell, plugget inn og ut kabler etc.
Noen forslag?
Sjekke i hovedkort manualen din hva 1 pip er.
Er det et kort pip eller langt pip.

Du kan også søke på HK navn og beep codes på google for å komme fram til svaret ditt.
Etter hva jeg finner så betyr et kort beep at VGA er funnet, quick boot er disabled og at den ikke finner keyboard.

Syns du godt kan utdype hva problemet ditt er, nøyaktig hva du har prøvd å feilsøke på.
Hvor langt booter dataen?
kSharp's Avatar
Trådstarter
Den kommer ikke forbi POST, skrur seg av igjen i det POST skal til å starte. Har prøvd de forskjellige switchene pp hk, plugge inn og ut kabler på hk. Sjekke at alt er koblet riktig og får strøm. Hittil har ingen ting hjulpet.
Kan være en idé å slå opp i manualen før du begynner å vikle så altfor mye med bryterne.

Som nevnt tidligere betyr ét pip at den ikke finner noe tastatur. Googlet litt rundt, i 2min max, og så det var mange som hadde problemer med dette. En fikset det ved å resete BIOS og boot med minimalt av hardware.

http://www.manualslib.com/manual/409...Z.html?page=80
kSharp's Avatar
Trådstarter
Har nå prøvd det meste, lest rundt på nettet etc. I det pcen skal til å starte med POST så skrur den seg av og jeg hører fortsatt ett pip.

Gått tom for ideer.
Har du brukt pasta på cpu kjøleren? Kanskje litt dumt spørsmål men... Tenkte på at den bare blir varm og bare skrur seg av. Pc'n min piper en gang hver gang den startes, ingenting unormalt i det
Sist endret av sweem; 10. april 2013 kl. 16:37.
Sitat av kSharp Vis innlegg
Den kommer ikke forbi POST, skrur seg av igjen i det POST skal til å starte. Har prøvd de forskjellige switchene pp hk, plugge inn og ut kabler på hk. Sjekke at alt er koblet riktig og får strøm. Hittil har ingen ting hjulpet.
Vis hele sitatet...
Høres ut som om du ikke har nyeste versjon av BIOS som CPU'en krever..
Vet ikke mye her når det går på AMD, men man får akkurat samme problem om man putter en 3xxx-serie Intel processor i et Z68 kort. Da må man oppdatere til nyeste versjon av BIOS.
kSharp's Avatar
Trådstarter
Har sjekket litt rundt på nett og kommet frem til at hk har nyeste BIOS. Prøvde andre rambrikker, starte med og uten skjermkort. Starte uten hdd, med hdd, koblet ut ledninger til f.eks USB etc. Får forskjellige feilmeldinger hver gang og jeg kommer aldri forbi POST. Noen ganger kommer jeg til der jeg kan trykke <delete> for å gå inn i BIOS, andre ganger skrur pcen seg av før det igjen. Så mistenker at det er noe feil med hk, så det blir å sende det i retur til komplett.
noen hk må oppdage de forskjellige enheten selv ved å starte på nytt igjen noen ganger, skrur den seg av og ikke på igjen eller skrur du den av når ingenting skjer?
kSharp's Avatar
Trådstarter
hk skrur seg selv av når den ikke kommer inn i POST. tingen er at når jeg feilsøker et problem og forsøker å løse det så gir den en annen feilmelding.
Jeg venter fortsatt på oppdagelsen etter manglende bruk av avstandsskruer mellom chassis og hk
Sikker på at cpu'en ikke er defekt da? Hvis du har tilgang til en cpu som du er sikker på funker så ville jeg prøvd det før du evt. returnerer noe.
Ser at du har prøvd andre ram brikker, men har du prøvd å bruke bare 1 ram brikke på 4gb eller mindre? evt prøve den samme ram brikken i flere forskjellige slots..