Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2520
Hei,

Jeg har nå fagprøven i elektro, om litt under to uker, å jeg sitter her med:

- Montørhåndboka
- NEK 400:2010
- FEL

......Pluss en haug med post-it lapper... Jeg trenger litt hjelp med å merke bøkene mine, for det som er viktig å kunne, å finne raskt fram til!
Hadde vært fint om noen elektrikkere der ute, kunne komme med gjerne sidetall, tabeller, osv, som er lurt å markere!
Hvordan jeg skal merke i NEK, på en måte, det er lett å finne frem i den!

feks ;

- 5.4 Overbelastningsbeskyttelse (s 106 Montørhåndboka)
- Tabell 52B-1 (s 188 Montørhånboka)
- Spenningfall ( s 199 Montørhåndboka)
- Stikkkontaktuttak Bolig (s214 Montørhåndboka)
- 7.2 Boliger (s208 Montørhåndboka)
- 3.3 Tverrsnitt på beskyttelsesledere ( s43 montørhåndboka)

osv
For det første heter det elektriker, ikke elektrikker :-)
Også husk å bruke "5 sikre" under selve fagprøven; risikovurdering, sluttkontroll, samsvarserklæring, kursfortegnelse og utstyrsdokumentasjon.
Husk også å lage HMS plan med plan for hvilket personlig verneutstyr du trenger, førstehjelpsutstyr, samt plan for håndtering av avfall (kildesortering).
Sist endret av Dani87; 4. mars 2014 kl. 19:29.
Sitat av Dani87 Vis innlegg
For det første heter det elektriker, ikke elektrikker :-)
Også husk å bruke "5 sikre" under selve fagprøven; risikovurdering, sluttkontroll, samsvarserklæring, kursfortegnelse og utstyrsdokumentasjon.
Husk også å lage HMS plan med plan for hvilket personlig verneutstyr du trenger, førstehjelpsutstyr, samt plan for håndtering av avfall (kildesortering).
Vis hele sitatet...
Elektriker* hehe

Jeg får jo et skjema over alt som skal være med, når jeg får oppgaven, så det er ikke noe problem. Trenger hjelp med å få markert spesielt NEK og Montørhåndboken, så den er lett/rask å slå opp i
Eat to bite?
Curver's Avatar
Har ikke boka foran meg (montørhåndboken) Men kortsluttningsberegninger, overgangsresistanse til jord (og jord beregninger)
Soneinndelinger på badet (om du ikke er flink til å huske sone 0,1 og 2.)
Utløsertidene på jordfeilbryteren i IT og TN.. (dette burde du huske tror jeg )
Beregning for gjennomsluppet energi gjennom vernet (eller hva det heter)

Skal si ifra om jeg kommer på mer
Lykke til!