Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 44000
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av lu2saa08 Vis innlegg
Fikk i dag Valium 5mg av legen.
Noen som har prøvd å kan si om det funker og hvordan man "blir" av det?
Vis hele sitatet...
Valium (Diazepam) er ca dobbelt så sterkt som sobril. Vet ikke hvor mange du skal ta av det eller hvor mange ganger eller om det er til nød bruk.

Man blir ofte roet ned av valium, det tar også angst ganske bra.
Spørs seff. på dosering. Det finnes bare 5 mg tabletter i Norge.
Les pakningsvedlegg eller se på denne linken http://www.felleskatalogen.no/felles...che_84392.html
Trådstarter
25 0
Sitat av Tothep Vis innlegg
Valium (Diazepam) er ca dobbelt så sterkt som sobril. Vet ikke hvor mange du skal ta av det eller hvor mange ganger eller om det er til nød bruk.

Man blir ofte roet ned av valium, det tar også angst ganske bra.
Spørs seff. på dosering. Det finnes bare 5 mg tabletter i Norge.
Les pakningsvedlegg eller se på denne linken http://www.felleskatalogen.no/felles...che_84392.html
Vis hele sitatet...
har tatt 1 tablett (1time siden) men merker ingen effekt!:S hva er galt med meg!!! hehe:P
Kan jeg ta 2 tror dere? 2 på likt liksom?
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av lu2saa08 Vis innlegg
har tatt 1 tablett (1time siden) men merker ingen effekt!:S hva er galt med meg!!! hehe:P
Kan jeg ta 2 tror dere? 2 på likt liksom?
Vis hele sitatet...
Du dauer nok ikke at 2 valium.
Som noen nevnte er 5mg lite. Men du bør også følge legens forskrivning!

Valium gjør lite med deg hvis du ikke har angst, du må opp i større doser får å få rus...

Synes det er rart at 5mg ikke gjøre noe med din angst/uro

Jeg synes det hele virker litt rotete, beklager at jeg sier slik. Men er det angst/depresjon du har så maskerer kun valium problemet å gjøre det verre.
Du burde få utredning av din angst, så behandling for den.

Har du i det hele tatt vært til utredning for din angst/uro?
Trådstarter
25 0
Sitat av Tothep Vis innlegg
Du dauer nok ikke at 2 valium.
Som noen nevnte er 5mg lite. Men du bør også følge legens forskrivning!

Valium gjør lite med deg hvis du ikke har angst, du må opp i større doser får å få rus...

Synes det er rart at 5mg ikke gjøre noe med din angst/uro

Jeg synes det hele virker litt rotete, beklager at jeg sier slik. Men er det angst/depresjon du har så maskerer kun valium problemet å gjøre det verre.
Du burde få utredning av din angst, så behandling for den.

Har du i det hele tatt vært til utredning for din angst/uro?
Vis hele sitatet...

Jeg skal inn til legen på onsdag å snakke om angsten min! Eneste jeg ville få hjelp til nå er å komme gjennom denne utroligt vanskelige dagen!
Derfor jeg lurer på hva jeg kan gjøre?
Kan jeg ta 2 5mg valium? å hvordan "virker" de? blir jeg "glad" eller "slapp"?
Hva skjer liksom?
Pliis ikke noe moralprekener osv. jeg får hjelp av legen å mer kan jeg ikke gjøre.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av lu2saa08 Vis innlegg
Jeg skal inn til legen på onsdag å snakke om angsten min! Eneste jeg ville få hjelp til nå er å komme gjennom denne utroligt vanskelige dagen!
Derfor jeg lurer på hva jeg kan gjøre?
Kan jeg ta 2 5mg valium? å hvordan "virker" de? blir jeg "glad" eller "slapp"?
Hva skjer liksom?
Pliis ikke noe moralprekener osv. jeg får hjelp av legen å mer kan jeg ikke gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke bestemme om du kan ta 2 valium eller ikke, men 2 vil seff. virke bedre. Du bør lese det som står ang. dosering i pakningvedlegget eller på www.felleskatalogen.no Det finnes mye info om valium på hvis du søker litt runt.

Hvis du har angst/uro så bør 10mg valium ta en god del av angsten/uroen, sålenge du ikke har høy toleranse for benzo'er.
Du kan bli litt slapp, noen blir glad og energisk.
Det "rare" med medikamenter er at de virker forskjellig på alle. Vekt og høyde spiller også inn på hvor effektivt et medikament er. Ting som virker bra på meg, trenger ikke virke på deg.

Hvilken dosering har legen satt deg på?
Trådstarter
25 0
Sitat av Tothep Vis innlegg
Jeg kan ikke bestemme om du kan ta 2 valium eller ikke, men 2 vil seff. virke bedre. Du bør lese det som står ang. dosering i pakningvedlegget eller på www.felleskatalogen.no Det finnes mye info om valium på hvis du søker litt runt.

Hvis du har angst/uro så bør 10mg valium ta en god del av angsten/uroen, sålenge du ikke har høy toleranse for benzo'er.
Du kan bli litt slapp, noen blir glad og energisk.
Det "rare" med medikamenter er at de virker forskjellig på alle. Vekt og høyde spiller også inn på hvor effektivt et medikament er. Ting som virker bra på meg, trenger ikke virke på deg.

Hvilken dosering har legen satt deg på?
Vis hele sitatet...
han har satt ann på 1 tablett opptil 2-3 ganger dagligt ved behov.
Men han ble selv overrasket når jeg sa at sobrilen ikke funket!
Så tydeligt vis vet han ikke hva som jeg bør ta for å få effekt


doktorer tar swom regel den minste dosen å anbefaler. å det forstår jeg jo. men i dag har ingenting fungert