Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1507
Hei Freaks!

Da har jeg kommet så langt i planene mine at jeg skal investere i speilreflekskamera.
Planen er da å kjøpe Canon EOS 550D m/18-55IS, og er det da noen som er kjent med dette kameraet? Ut ifra testene osv. jeg har lest så er dette et kjempekamera til en hyggelig pris.

Har dere noe andre forslag?
Maxpris 5000,- (:

Tar i mot alle forslag!

Mvh,
Susehuet

PS; Måtte bare legge med bildet jeg tok med min gamle Sony Ericsson Satio fra verandaen en sein sommerdag i 2010!
Fikk også faktisk 2 priser for dette under ei fotokonkuranse, selv om jeg sendte inn bildet bare for morroskyld!


http://img651.imageshack.us/img651/4035/rondanerobin.jpg
Sist endret av Susehuet; 2. januar 2012 kl. 17:31.
Dama mi har EOS 550D, og jeg har prøvd det. Det eneste jeg fant ut med dette kameraet er at jeg absolutt SKAL ha et sånt selv og SKAL anbefale alle det!
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Dama mi har EOS 550D, og jeg har prøvd det. Det eneste jeg fant ut med dette kameraet er at jeg absolutt SKAL ha et sånt selv og SKAL anbefale alle det!
Vis hele sitatet...
Flotters!

Er det da med standardobjektivet 18-55IS?
Sist endret av Susehuet; 2. januar 2012 kl. 18:03.
Fikk 550d med 18-55mm i julegave og er bare superfornøyd, anbefales på det sterkeste.
Hær er noen av bildene jeg tok med det på nyttårsaften: http://imgur.com/a/9k0o5
Sist endret av HuskaIkke; 2. januar 2012 kl. 18:05.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Fikk 550d med 18-55mm i julegave og er bare superfornøyd, anbefales på det sterkeste.
Hær er noen av bildene jeg tok med det på nyttårsaften: http://imgur.com/a/9k0o5
Vis hele sitatet...
Fine bilder!

Da er det avgjort, jeg går for dette kameraet!
550D er et lite og fint kamera som er veldig brukervenlig. Kos deg!
Ditt første speilrefleks?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
550D er et lite og fint kamera som er veldig brukervenlig. Kos deg!
Ditt første speilrefleks?
Vis hele sitatet...
Mitt første speilrefleks ja!
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Mitt første speilrefleks ja!
Vis hele sitatet...
Er du flink til å ta bilder på manuell instilling?
Det er noe du burde lære deg hvis du ikke kan det fra før av, så blir bildene jævlig mye bedre enn auto + at du ser mer pro ut :P
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Er du flink til å ta bilder på manuell instilling?
Det er noe du burde lære deg hvis du ikke kan det fra før av, så blir bildene jævlig mye bedre enn auto + at du ser mer pro ut :P
Vis hele sitatet...
Man må prøve å feile litt først. Det er det man lærer av!
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Flotters!

Er det da med standardobjektivet 18-55IS?
Vis hele sitatet...
Sikkert for sent å si det nå, men:
Ja
Sist endret av KRS93; 3. januar 2012 kl. 01:36.
Har brukt det selv i ett år, og er på 60D nå. Var veldig fornøyd med det, men jeg syntes det hindret meg litt i å bli enda flinkere, men så er jeg på vei til å gjøre foto litt mer enn amatør.

Men det er bare å gå for det!

Men skaff deg et annet objektiv enn den dritten som følger med! Kan anbefale Sigma 18-50mm 2.8. Veldig bra objektiv. Koster noen lapper, men det er det mer enn verdt!
Sitat av missjones Vis innlegg
Har brukt det selv i ett år, og er på 60D nå. Var veldig fornøyd med det, men jeg syntes det hindret meg litt i å bli enda flinkere, men så er jeg på vei til å gjøre foto litt mer enn amatør.

Men det er bare å gå for det!

Men skaff deg et annet objektiv enn den dritten som følger med! Kan anbefale Sigma 18-50mm 2.8. Veldig bra objektiv. Koster noen lapper, men det er det mer enn verdt!
Vis hele sitatet...
Er det dette objektivet du snakker om? http://www.fotovideo.no/WebPages/Pro...1&ref=acdc5928
Nei, ikke det, ett med litt bedre optikk. Men du kan vel bruke det også Er jo ganske rimelig. Men tror det er ganske "plastik" følelse av det. Som Canon 1.8 er. Fint objektiv, men mine (har hatt tre) har gått i stykker for ingenting, og det er ofte feil på dem. Anbefaler også Canon 50mm 1.4. Veldig lekkert!
Nå er sigma og tamron billige objektiver som egentlig ikke annbefales, men de duger.
Enig med folk her , gå for canon eos 550d, syns oppgraderingen vs 600d bortsett fra flipout skjermen er ikke verdt de ekstra hundre kronene man må betale !
Pluss så har man magiclantern firmware som gjør kameraet om til et fullblods videokamera !
Ingen spesiell erfaring med 550. Men 600d'en har jo noen finesser som kan være verdt å tenke på. Pakken jeg linket til er med to batteri, linse og fjernkontroll. Kan anbefale det på det varmeste.