Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3041
Jeg og noen venner sitter ofte å spiller poker i friminuttene der vi bruker penger til innsats (vi bruker bare 1-kroner og 50-ører)

Er dette lovlig? Har hørt at det er lov å spille poker på egen eiendom der eieren/arrangøren ikke tjener noe mer en det han vinner (altså han tar ikke penger for leie av lokale)

Men hvordan er det når vi spiller på skolen?

Tja er vel opp til skolen. Tror ikke de bryr seg så veldig når det er snakk om så små innsatser. Og politiet bryr seg nok hvertfall ikke om et pokerspill blant venner med så lave innsatser.
Dere får ta på dere dress og ta med sigarer, print ut sedler og lat som dere spiller om tusenvis av kr i klasserommet. Så skriv her hva som skjer.
Vi gjorde det samme på skolen, dog med noe høyere innsatser. Læreren brydde seg lite, for vi sa bare at vi ikke hadde pokerchips
Da regner jeg med at det går bra da Ingen lærere som har sakt noe ennå så
Nei, det er ikke lov å gamble om penger på norske skoler.
Vi gjorde det samme, men fikk ikke lov til å fortsette.
Hvem faen bryr seg om noe sånt er lovlig eller ikke?
Sist endret av JayHova; 5. desember 2011 kl. 17:42.
for noen år tilbake spilte vi på mcdonalds, 5-10 stk med 50-100 kr hver
gjorde mange titalls ganger, ingen sa noe som helst, og politiet var innom macern ofte og så på oss lol
spill til noen stopper dere skulle dere få problemer kan dere jo forklare at dere spiller for moro skyld?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
spill til noen stopper dere skulle dere få problemer kan dere jo forklare at dere spiller for moro skyld?
Vis hele sitatet...
regner med vi kommer til å gjøre det ja
Drit i regler!
Spill poker og vær glad!
Vi spilte poker på skolen endel i fritimene.
50,- Gav deg 1000chips. Du kunne gå når du ville og fikk penger tilsvarende chips til nærmeste tier.

Ingen kunne si noe på sjetonger.

Sitat av High-on-life Vis innlegg
Hvem faen bryr seg om noe sånt er lovlig eller ikke?
Vis hele sitatet...
Eh skolen?
Vi fikk streng beskjed av lærerene at hvis de tok oss i pengespill så ville politiet bli kontaktet.

men vi spilte bare med sjetonger vi...
Sist endret av Bombasa; 5. desember 2011 kl. 18:09.
lærerene kan fint gi anmerkninger og til og med anmelde til politiet om de vil, dte høres dumt ut men sånn er det..
Vi gjorde dette hvert friminutt på ungdomskolen, til slutt ble all kortspilling forbudt ...
Sitat av Hydroide Vis innlegg
Vi gjorde dette hvert friminutt på ungdomskolen, til slutt ble all kortspilling forbudt ...
Vis hele sitatet...
Biblioteket på skolen våres sluttet å dele ut kortstokker.

Det hjalp..
Norske staten har monopolisert all form for gambling. Derimot kan det spilles turneringer opp til 200 kr, om jeg husker rett, også lurer jeg på om det står noe slikt som; Om det sosiale står fremfor det økonomiske, så er det helt greit å drive med "gambling" Spørsmålet om hvorfor poker klubber, der folk med millioner på konto, blir stengt ned, selv om 100 000 for dem, er som 200 for meg, har jeg ikke noe svar på.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Lag dere kontoer på en pokernettside og spill mot hverandre der, no worries!
Da kan dere også spille mot hverandre på f.eks 4 forskjellige bord, slik at det blir 4 ganger mer action på de 10 minuttene dere har pause.

Avtal et lite vinnerbeløp på forhånd slik at han som har flest chips tilsammen vinner hele greia, trenger ikke være så mye. Konkurranse blir det uansett!
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Norske staten har monopolisert all form for gambling. Derimot kan det spilles turneringer opp til 200 kr, om jeg husker rett, også lurer jeg på om det står noe slikt som; Om det sosiale står fremfor det økonomiske, så er det helt greit å drive med "gambling" Spørsmålet om hvorfor poker klubber, der folk med millioner på konto, blir stengt ned, selv om 100 000 for dem, er som 200 for meg, har jeg ikke noe svar på.
Vis hele sitatet...
I Norge er det ulovlig å spille poker med pengeinnsats, end of case. Tror du ikke folk hadde organisert masse lovlige turneringer med entry på 200,- hvis det var lovlig? ...
Sitat av kongs1 Vis innlegg
I Norge er det ulovlig å spille poker med pengeinnsats, end of case. Tror du ikke folk hadde organisert masse lovlige turneringer med entry på 200,- hvis det var lovlig? ...
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg støtter ignoranse, dog er latskap en fin ting;

Det å spille poker i annet enn vennelag i Norge er forbudt. Du kan altså ikke arrangere en pokerkveld der fremmede eller "perifere kjente" deltar. Det er kun tillatt i "vennelag". Videre er det satt et tak på maksimalt 200 kroner per døgn for pokerspill i vennlig lag i Norge. Eventuell gevinst er da skattefri.

http://www.spillpenger.com/penger/skatt

Første linken jeg fant, bare for å vise til at; NEI, jeg tar ikke ting ut av løse luften. Kanskje jeg burde presisert at når jeg skrev det sosiale, så mente jeg blant venner.

Men slutt å vær så jævlig bastant, spesielt når du snakker om ting du tydeligvis enten har lest om i avisen, eller rett og slett bare funnet i løse luften.
Sist endret av SkyMarshal; 5. desember 2011 kl. 19:08.
Hvis lærerne spør så bare si at dere ikke spiller om innsats. Uansett tviler jeg på at de bryr seg.
Vi pleier å spille niggadice (craps) med 5-100kroners innsats... det er ikke helt lov, men lærerne gidder jo ikke complaine så mye dah.
På ungdomsskolen ble det spilt en hel del poker, til tider låste en av lærerne opp et grupperom til å spille poker i friminuttene Det var som regel ikke penger på bordet, men det ble ikke lagt skjul på det var penger som var innsatsen. Det gikk slik at vi satset verbalt, eks: "Høyner med 10 kr", for så og grave opp en bitter tikroning fra bukselommen etter runden var ferdig. Det dreide seg uansett heller aldri om mer enn en femtilapp på det høyeste.

Aldri noe problem med dette på ungdomsskolen, men det å spille med sedler på en videregående skole er kanskje ikke like smart.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Hvem faen bryr seg om noe sånt er lovlig eller ikke?
Vis hele sitatet...
Staten og politiet kanskje?

Men ærlig talt, er det ikke ganske dobbeltmoralsk av Staten å bannlyse alt som er av pokerspill, og taper man masse penger får man ikke fradrag på skatten, mens vinner man derimot på dette spillet som er strengt forbudt, ja da har du kemneren på døra rimelig fort!
Sist endret av williams123; 5. desember 2011 kl. 20:28.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Ikke at jeg støtter ignoranse, dog er latskap en fin ting;

Det å spille poker i annet enn vennelag i Norge er forbudt. Du kan altså ikke arrangere en pokerkveld der fremmede eller "perifere kjente" deltar. Det er kun tillatt i "vennelag". Videre er det satt et tak på maksimalt 200 kroner per døgn for pokerspill i vennlig lag i Norge. Eventuell gevinst er da skattefri.

http://www.spillpenger.com/penger/skatt

Første linken jeg fant, bare for å vise til at; NEI, jeg tar ikke ting ut av løse luften. Kanskje jeg burde presisert at når jeg skrev det sosiale, så mente jeg blant venner.

Men slutt å vær så jævlig bastant, spesielt når du snakker om ting du tydeligvis enten har lest om i avisen, eller rett og slett bare funnet i løse luften.
Vis hele sitatet...
Presiser neste gang du, den regelen vil jeg tro eksisterer for å minske politi ressursene. Og cool down! Skaff deg fitte, du trenger det inderlig. Og ikke be meg slutte å være "bastant" lol, les i mine forrige innlegg så vil du se at jeg er ikke "bastant" hele tiden LOL. Har du hørt om "dont judge a book by its cover"?
Sist endret av kongs1; 5. desember 2011 kl. 20:34.
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Presiser neste gang du, den regelen vil jeg tro eksisterer for å minske politi ressursene. Og cool down! Skaff deg fitte, du trenger det inderlig.
Vis hele sitatet...
Om dette er måten du argumenterer på i fremtiden, om du ikke allerede er en eldre herremann, så kan jeg anbefale deg å utvide vokabularet ditt
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Presiser neste gang du, den regelen vil jeg tro eksisterer for å minske politi ressursene. Og cool down! Skaff deg fitte, du trenger det inderlig. Og ikke be meg slutte å være "bastant" lol, les i mine forrige innlegg så vil du se at jeg er ikke "bastant" hele tiden LOL. Har du hørt om "dont judge a book by its cover"?
Vis hele sitatet...
Har alltid hatt inntrykk av at det bare sitter smarte, konstruktive mennesker her på freakforum, men noen ganger innser man at ikke det er tilfelle! Vet du forresten hva "lol" betyr? Til din informasjon er det ikke noe man bare slenger inn i en setning her og der for å få mer "trykk" i det man sier! LOL
Sist endret av williams123; 5. desember 2011 kl. 20:56.
Husker en gang for ca 1 år siden, da hadde vi en litt storkjeftet lærer som mente han var bedre enn oss i alt. Derfor fikk vi han til å satse 25.000,- på at han vinner i YATZY! HAHA! Og ja han tapte, alle gikk hjem med 2k hver seg
Sitat av williams123 Vis innlegg
Har alltid hatt inntrykk av at det bare sitter smarte, konstruktive mennesker her på freakforum, men noen ganger innser man at ikke det er tilfelle! Vet du forresten hva "lol" betyr? Til din informasjon er det ikke noe man bare slenger inn i en setning her og der for å få mer "trykk" i det man sier! LOL
Vis hele sitatet...
Er jeg den eneste "modne" av dere tre til å si: "Stay on topic"?! Og for din info, jeg vet hva LOL betyr og jeg bruker det som jeg vil i mitt innlegg
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Lag dere kontoer på en pokernettside og spill mot hverandre der, no worries!
Da kan dere også spille mot hverandre på f.eks 4 forskjellige bord, slik at det blir 4 ganger mer action på de 10 minuttene dere har pause.

Avtal et lite vinnerbeløp på forhånd slik at han som har flest chips tilsammen vinner hele greia, trenger ikke være så mye. Konkurranse blir det uansett!
Vis hele sitatet...
Vi har lett MYE på nettet etter pokersider, men ALLE er blokkert De er ganske så nazi på skolen jeg går på...

Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Hvis lærerne spør så bare si at dere ikke spiller om innsats. Uansett tviler jeg på at de bryr seg.
Vis hele sitatet...
Vi spiller ikke med sjetonger, men med mynter. Så det vises ganske godt at vi spiller med penger.

Går forresten på VGS så er ganske kjipt å få annmerkning pga poker. Menmen, kommer til å spille helt til en lærer sier ifra
Vel det er ikke lov siden det er snakk om penger, men Fuck The Police
Det er fullt lovlig. Store organiserte pengespill/spill med store summer er ikke lov, men et par kompiser som spiller om et par hundre kroner er lovlig.