Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  434 148725
Er det mulig og lese manifestet på nett? Evt om man kan få lastet det ned på iPhone?
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Det du sier der er helt feil. Det finnes noe som heter ytringsfrihet, look it up.
Vis hele sitatet...
Håper jeg misforstår deg hvis du mener at han skal få spredd budskapet sitt om å bome og drepe folk pga ytringsfrihet. Avisene skriver vel det som passer dem for å få lesere, men syns ikke slike kanaler bør brukes til å spre slik propaganda.

Sitat av TigerJack Vis innlegg
Dette svinet fortjener null oppmerksomhet. Han burde ikke få åpen høring. Hans såkalte budskap til verden bør kveles av myndigheten, og hans stemme og ansikt bør aldri noensinne bli hørt og vist til noe menneske. Slik bekjemper man slike svin. Gjem ham i den nederste avkrok av en celle, fullstendig isolert fra andre mennesker. Lukk rettsaken fullstendig, og deretter sørg for at han får råtne i all evighet, uten dagslys og kontakt med andre mennesker.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig det jeg også mener. Gi han null oppmerksomhet. Dritt lei av å se bilder av han overalt. Planen hans er jo å bruke rettsaken til å spre de forskrudde ideene sine enda mer så håper for all del rettsaken blir lukket.
Som nevnt i andre fora, ABB *vil* at dere skal lese manifestet hans. Om dere ikke vil gi han den gleden, her er en tag cloud som viser i korte trekk hva det dreier seg om:

Tag Cloud
Sitat av Kejerith Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Flott om du leser før du poster. iPhone - lese PÅ Internett - .... - ????????.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Burde ikke manifestet hett: An European Declaration of Independence? Altså An ikke A?
Vis hele sitatet...
Tydeligvis ikke.
http://www.usingenglish.com/forum/as...-european.html
A European er riktig.
Sist endret av nikons; 24. juli 2011 kl. 17:17.
Hvorfor skal vi bedømme en person som er del av samfunnet vårt, når vi ikke kan gjøre noe med at folk blir som han? Det er jo meningsløst å beskylde personer for sitt syn, når det er den han er, vi burde ha gjort noe lenge før det skjedde. Vi er et rikt land, hvorfor ender folk opp som han? Ingen bryr seg om mennesker lenger. Har det noe å si hvilket syn folk har i verden, om drap er eneste utvei for å få det man behøver? Bedømmelsen av mennesker er det verste som finnes. Hvis vi kan bruke våpen og skyte ned mennesker på andre siden av verden, hvorfor skal ikke vi alle bare skyte hverandre ned? Slutt å spre hat, men prøv å forstå og gjør noe med det. Bedøm ikke andre mennesker på samme måte som han gjør, da er du ikke noe bedre. Ha respekt for dine medmennesker, og gjør det du kan for å hjelpe dem. Fundamentalismen ligger til grunn pga frykt, hva er da verre enn å bedømme at noen ikke er som deg. Tenk på voldtektene og drapene som skjer i norge, de er ikke stort bedre, og begått av mennesker som har en dårlig tendens, og de er ikke så langt fra menigmann.
Sist endret av avuna; 24. juli 2011 kl. 17:19.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Du er seriøst trangsynt hvis du klarer å sammenligne dette med handlingene til Anders Breivik. Idiot.
Vis hele sitatet...
Tror du de døde i Libya bryr seg om dine kunstige forskjeller? Tror du de døde bryr seg?

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvor mange tror du hadde dødd om man bare hadde fortsatt og la Gaddafi slakte ned opprørere da? Ved krig og bombing spesielt er det som oftest valget mellom to onder om du skjønner det,.
Vis hele sitatet...
Vel, det dør folk over alt. Poenget er at vi er i Libya pga politikk, ikke fordi vi bryr oss om libyske sivile. Tror du virkelig vi er i Aghanistan fordi vi synes synd på afghaniske jenter?
Sist endret av begonespiders; 24. juli 2011 kl. 17:22.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Burde ikke manifestet hett: An European Declaration of Independence? Altså An ikke A?
Vis hele sitatet...
Dersom man skulle begynnt å kverrulere på gramatikk, kan en vel heller spørre seg om det i det hele tatt burde eksistert?


Når det gjelder ytringen hans burde man ikke gjøre noe ekstragavant for å kvele budskapet hans. Selv om jeg tar all avstand fra hans handliger og budskap blir dette feil. Mulig gale mennesker kan ta budskapet, og desverre vil han nok få en viss tilfredstillelse. Men man bør ikke sensurere det man ikke liker, men man trenger heller ikke være behjelpelig med å spre det, absolutt ikke.

Kanskje kan dette også sette andre tilfeller i søkelyset.
Jeg vet det er mange mennesker som i mindre eller større grad er overbevist om lignende ekstreme konspirasjonsteorier. De fleste blir oversett, frdi man rett og slett ikke tror at folk kan være såpass langt bort, og fortsatt fungere noenlunde i samfunnet. Noen har det kun en kortere periode, og noen er kanskje ikke fult så overbevist.
Jeg vet det er mange som liker å lage slike teorier og historier for "gøy" og for å fyre opp under andre. Mens for noen er det blodig alvor, og ler ikke mens de graver bomberom, hamstrer, og bevæpner seg mens de venter på 2012.

De som er istand til slikt som skjedde i nå er nok veldig sjeldne, me det burde ikke skjedd. Da hadde det kanskje vært ok med en belysning av dette., og kanskje fører det til at det ringer en alarmbjelle i hodene til folk når slike emner er tema i diskusjoner.
Det er vnaskelig for et samfunn å håndtere slik, da nutcasene gjerne vil tolke det som et bevis på sin overbevisning dersom de blir oppsøkt. Men det er greit å være observant på det når man ser hvor langt det kan gå.



Det beste eller det eneste som hadde vært en straff hadde nok vært å la han få høre sannheten i regi av rettsapparatet, statsministeren m.m.
Den om at det er jøder ikke muslimer som snart har total kontroll på verden, og at hans aksjon var en del av deres plan for å ta kontroll over Norsk politikk før kristus tilbakekomst i år 2030. Der Jesus skulle tas som gissel for å fordrive Gud, erstatte han med en gulvkalv, og forene alle religioner inn i islam og adlyde kalven. Og at han aldri kunne slippes fri for å spre dette budskapet til verden, og dermed at han liv hadde vært en total flopp. osv.
Sist endret av z0p; 24. juli 2011 kl. 17:58.
Faren står frem og har ikke sett sønnen siden han var 15 - 16 år!!! Sykt...

Han har bodd med mor. han har ikka hatt inntekt de siste 3 årene.Sykt!!!

Hva har moren gjort? Har hun forsørget sønnen. Eller har hun prøvd å få ham til å jobbe???
Han skriver endel om aksjer og aksjehandel, kanskje noen euro kom inn der. Rart han bare bruker ordet euro om penger, aldri kroner. Nasjonalisten sin det ja(y)
Sitat av JohanneF Vis innlegg
Faren står frem og har ikke sett sønnen siden han var 15 - 16 år!!! Sykt...

Han har bodd med mor. han har ikka hatt inntekt de siste 3 årene.Sykt!!!

Hva har moren gjort? Har hun forsørget sønnen. Eller har hun prøvd å få ham til å jobbe???
Vis hele sitatet...
Hva har moren gjort? Hun har fulgt sine moderlige instinkter og gitt sitt eneste(?) barn mat og ly. Hun har kanskje til og med sett at sønnen har hatt problemer med psyke og latt være å 'presse' han ut i arbeid.

Det får være opp til politiet og rettsapparater å dømme de skyldige.
Hva har uansett arbeid å gjøre med denne saken?
Sist endret av Prognisse; 24. juli 2011 kl. 18:37.
Sitat av JohanneF Vis innlegg
Han har bodd med mor. han har ikka hatt inntekt de siste 3 årene.Sykt!!!

Hva har moren gjort? Har hun forsørget sønnen. Eller har hun prøvd å få ham til å jobbe???
Vis hele sitatet...

Hvis du leser manifestet, kan du lese at dette har vært frivillig. Alt var nøye planlagt.
Sitat av JohanneF Vis innlegg
Faren står frem og har ikke sett sønnen siden han var 15 - 16 år!!! Sykt...

Han har bodd med mor. han har ikka hatt inntekt de siste 3 årene.Sykt!!!

Hva har moren gjort? Har hun forsørget sønnen. Eller har hun prøvd å få ham til å jobbe???
Vis hele sitatet...
Ingen av de tingene er spesielt syke...
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvor mange tror du hadde dødd om man bare hadde fortsatt og la Gaddafi slakte ned opprørere da? Ved krig og bombing spesielt er det som oftest valget mellom to onder om du skjønner det,.
Vis hele sitatet...

Men enda har vi masse uskyldige mennesker. Du kan ikke bortforklare det.
Blir som når en som selger narkotika sier ''Hadde han ikke fått det av meg hadde han fått det av noen andre''

Uansett, dette er ikke en tråd for og diskutere Libya situasjonen. Da er dette den siste offtopic posten min her.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Men enda har vi masse uskyldige mennesker. Du kan ikke bortforklare det.
Blir som når en som selger narkotika sier ''Hadde han ikke fått det av meg hadde han fått det av noen andre''

Uansett, dette er ikke en tråd for og diskutere Libya situasjonen. Da er dette den siste offtopic posten min her.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke problemet. Enten så dør et par hundre uskyldige mennesker, eller så dør mange tusen uskyldige mennesker. Hva burde vi gjøre?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Han skriver endel om aksjer og aksjehandel, kanskje noen euro kom inn der. Rart han bare bruker ordet euro om penger, aldri kroner. Nasjonalisten sin det ja(y)
Vis hele sitatet...
Poenget er vel at dette manifestet skal kunne leses av folk over hele verden, å bruke NOK vil gjøre teksten vanskeligere og mer komplisert å forstå.
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvor mange tror du hadde dødd om man bare hadde fortsatt og la Gaddafi slakte ned opprørere da? Ved krig og bombing spesielt er det som oftest valget mellom to onder om du skjønner det,.
Vis hele sitatet...
Noe merkelig er det jo at Gadaffi fortsatt lever etter 500 bomber bare fra Norge. At opprørerne ble slaktet ned var klarsignalet USA har ventet på for å få tak i oljeressursene til Libya - derfor drøyes krigen ut. (tror jeg). Men dette er offtopic

Kirso: lite vits i å komme med frekke tilbakemeldinger når noen svarer deg. Det er du selv som ikke gidder å lete, linken ligger allerede mange ganger i denne tråden.

La nå endelig ABB's foreldre få fred. De er også ofre.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Hvorfor har han på seg en emblemdrakt i slutten av manifestet? Altså den med mange medaljer? Og hvorfor har han på seg en drakt som har blå striper og hvite hansker? Hva betyr dette?
Sitat av Martinzky Vis innlegg
det som er skremmende er at fyren tydeligvis er klar over handlingene sine, han kan resonere veldig bra, smart fyr i bunn og grunn. men likevel synes han dette er en god ide... skummel kombo å være glup, gæren, ressurssterk og politisk engasjert..
Vis hele sitatet...
Han er smart nok til å copy-paste godt, men det som er eigenprodusert er springande og litt "ufikst" om eg kan bruka eit slikt ord. Mesteparten av dagbokdelen virkar nokolunde rasjonell frå hans noko merkelege verdenssyn, med ein del faktautval som støttar hans eksisterande syn. Dog er det eit par glitsjar i ressonneringen og at han fremstår som logisk.

Det eg vil påstå dog, er at han IKKJE har planlagt dette i 9 år, men det er noko som han vil ha oss til å tru. første del av dagbokdelen bærer tydeleg preg av å bliott skrivi i retrospekt. Det ser ut som om han har byrja å skriva mesteparten i 2006, at det er vendepunktet hans. Det er også det året han melder seg ut av FrP og firmaet hans går inn (noko han vil ha oss til å tru at er planlagt).

Min teori er at det som han beskriv før 2006 er oppdikta og noko som skal setta han i betre lys, samt få han til å virka viktigare enn han er. Denne organisasjonen han skriv om høyres mest ut som om eksisterar i hovudet hans.

-meg
Den med de hvite hanskene og blå stripene er fra frimurerlogen han var endel av.
Den andre ser ut som en amerikanske marine korps uniform med gamle tyske medaljer.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Hvorfor har han på seg en emblemdrakt i slutten av manifestet? Altså den med mange medaljer? Og hvorfor har han på seg en drakt som har blå striper og hvite hansker? Hva betyr dette?
Vis hele sitatet...
Det blir vel bare spekulasjon fra min side, men så vidt jeg har skjønt fra manifestet så ser han jo på seg selv som en "leder" og at det han har gjort skal (i følge han selv) utløse en revolusjon, så han ønsker muligens å se ut som en lederfigur/general/konge/myndighetsperson/gud for etterfølgerne sine.
Sist endret av walbergz; 24. juli 2011 kl. 19:46.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Jo, men gården til Anders her er jo ikke fullsatt av dyr eller noe. Den er jo helt tom så vidt jeg har forstått...
Vis hele sitatet...
Man må ikke ha dyr for å ønske større avling, ifølge VG var det et grønsaksfirma som var skalkeskjulet...
Jeg mener alt dette personlige i manifestet hans viser en stor form for svakhet i forhold til hva det er jeg tror han prøver å oppnå med det. Eventuelle kommende "tempelriddere", som han jo forsøker å nå ut til, driter vel langt i om han liker "vocal trance" og at han var en vel ansett tagger i sine yngre dager. Syns mye av det personlige han blander inn i manuskriptet er veldig fåfengelig, jeg ser ikke det politiske poengets hans bak det, annet enn at han nok i tillegg til å være fullstendig psykopatisk også er veldig oppmerksomhetssyk, og har hatt et gryende behov for å få gjort kjent for omverdenen hans preferanser hva gjelder diverse, ettersom han jo er slik en nobel "champion" hevet høyt over alle oss vanlige dødelige som ikke er politiske i like stor grad.
Gi mannen isolert forvaring resten av livet hans. Lukket høring, og aldri la mannen se et annet menneske igjen etter han har entret cellen sin.
Sitat av monit Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Wow, wtf lissom..
Sitat av monit Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den er fake. Har sett folk sier at hele den greia det er fake som er laget for annledningen.
Sist endret av begonespiders; 24. juli 2011 kl. 20:04.
Sitat av begonespiders Vis innlegg
Den er fake. Har sett folk sier at hele den greia det er fake som er laget for annledningen.
Vis hele sitatet...
Finner ikke dato når jeg kjører WHOIS-lookup, så det er sikkert fake.
Sist endret av RosaElefant; 24. juli 2011 kl. 20:10.
Jeg kan ikke beskrive ABB annet enn en narsissistisk, scitzo med et forvrengt verdensyn. For en tragisk fredag.. kan ikke utrykkes med ord

dog jeg stiller spm til de?/dere som evt har studert frimurerlosjen og andre ordener osv.. kan de som har noen kunnskap om det utrykke seg/spekulere noe i dette dumme "manifestet" som abb viss nokk har skrevet selv... om det foreligger noen skjulte kode, beskjeder osv?
slik som blir beskrevet i dette programmet som gikk på nrk. shakespares skjulte koder

Edit: jeg tror det hadde vært ulogisk, ved et slikt "manifest" "fantasy bok" og ikke legge igjen noen skjulte koder dersom han hadde kunnskapen til det.
Sist endret av random40348; 24. juli 2011 kl. 20:59.
Jeg ville kalt han en narsisist lidende av storhetsillusjon (tempel ridder, folk (generasjoner) kommer til og takke ham i fremtiden, osv.). Han må da vel også han en form for sosiopati?

BTW, tipper alt dere finner av info på internet om han, er ting han vil at vi skal vite. Med andre ord, tror ikke dere finner noe ekstraordinert... Som sagt, planlagt LANG tid framover, og han er ganske intelligent og kalkulerende.
Noen som har noen spekulasjoner på om han har en eller annen form for psykose, eller lignende?
Narcissistiske preg er det ingen tvil om.
Følg med på nrk 1, debatt med psykiatriker, politiske redaktører osv osv.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Noen som har noen spekulasjoner på om han har en eller annen form for psykose, eller lignende?
Vis hele sitatet...
Man har ikke en psykose i 9 år.

Jeg tviler også sterkt på at han er Schizofren, han har bare fått en idé som har utviklet seg mer og mer. Dette endte opp med et helvette.
Noen som har noen spekulasjoner på om han har en eller annen form for psykose, eller lignende?
Vis hele sitatet...
Psykose er det neppe. Han har planlagt dette i så mange år og han gjorde det i den normale sinnstilstanden sin. Han lider åpenbart av personlighetsforstyrrelser, og har blitt formet over flere år til en kaldkynisk ekstremist.
En ting å si om han karen der. IDIOT!
Sitat av Susehuet Vis innlegg
En ting å si om han karen der. IDIOT!
Vis hele sitatet...
En idiot er han definitivt ikke - selv om jeg tror at jeg og du har forskjellige formeninger om en idiot.
Sitat av Kalars Vis innlegg
Folk stjeler dette, er ikke så umulig å få tak i.
Vis hele sitatet...
du snakker av erfaring eller?
ville ikke tro det var så lett å stjele en politiuniform.
Det er også skrevet i avisen at han er muligens homofil.
Sitat av Hemen Vis innlegg
Det er også skrevet i avisen at han er muligens homofil.
Vis hele sitatet...
link preas?
Sitat av Hemen Vis innlegg
Det er også skrevet i avisen at han er muligens homofil.
Vis hele sitatet...
Han nevner jo horer og kvinner i boken?
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
link preas?
Vis hele sitatet...
Det sto i dagbladet (db.no). muligens fjernet.
Fyren påstod at han latet som om han var avhengig av Wow, men det er jo tydelig at han har brukt tid på spillet. Han sier også at han latet som om han var usikker på sin egen seksualitet. Det kan jo være han formulerer seg på denne måten for å fremstå, i hans øyne, så sterk som mulig.
Sist endret av Jarne; 24. juli 2011 kl. 23:43.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Hemen Vis innlegg
Det er også skrevet i avisen at han er muligens homofil.
Vis hele sitatet...
Dette var en av metodene som ble nevnt i manifestet hans som måter å distansere seg fra familie og venner. Han var neppe homofil i virkeligheten. En annen metode han nevnte var å si at man er blitt avhengig av World of Warcraft...

- Say you play WoW (World of Warcraft) or another MMO and have developed an addiction for it. Say that are going to play hardcore for the rest of the year and it is no point trying to convince you otherwise. Inform them that you will be busy doing that in the future etc. Tell them that you are ashamed of it and you don’t want to talk any more about it. Make them swear to not tell anyone! (you just effectively prevented any more questions from that person AND made the individual assist you in protecting your cover from everyone else)

- Say you think you are gay and are in the process of discovering your new self and that you don’t want to talk any more about this issue. Tell them that you are ashamed of it and you don’t want to talk any more about it. Make them swear to not tell anyone! (your ego is likely to take a dent unless you are secure in your own heterosexuality, because they will actually believe you are gay. However, it’s an extremely effective strategy for stopping questions and prevent people from digging in your life when you don’t want them to.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok det var dette avisene refererte til.
Sist endret av ticks; 24. juli 2011 kl. 23:47.
Selv om han kanskje har hatt både homofile tendenser og spill-avhengighet.
Sitat av ticks Vis innlegg
Dette var en av metodene som ble nevnt i manifestet hans som måter å distansere seg fra familie og venner. Han var neppe homofil i virkeligheten. En annen metode han nevnte var å si at man er blitt avhengig av World of Warcraft...
Vis hele sitatet...
Si ikke det... Det er jo svært tydelig fra WoW-relaterte fora at han har vært ganske aktiv der. Det var tydeligvis ikke bare noe han sa han drev på med som skalkeskjul.
Sist endret av danielsk; 25. juli 2011 kl. 00:37.
Slike personer kan vi ikke forsvare oss mot uten å gjøre Norge til en ren politistat. Men det er ikke mange som GJØR sånt - håper jeg!