Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4274
Hei!

Forrige helg var jeg med i spillkonkurransen Ludum Dare, en online konkurranse hvor alle som vil kan lage et spill. Vi får 48 timer til å ferdigstille spillet.

Jeg lagde et spill som heter "Time Ball", hvor du er en ball som kan stille tilbake tiden opptil 10 sekunder (temaet vi måtte følge var "ten seconds").

Jeg skrev et blogginlegg om spillet her: http://mortie.org/?p=265

Spillet kan spilles på mortie.org/?webapp=timeBall. Det er skrevet i JavaScript, og kan derfor spilles direkte i nettleseren uten plugins.

Alle kommentarer mottas med takk
bug i spillet: gå til venstre med en gang så faller ballen gjennom brettet.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Vet det, dog ikke funnet noen måte å fikse det på. 48 timer + lage spill = spaghetti <.<
Synes at ballen reagerer veldig sakte når du trykker på W.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Husk dette: bruk space for å stille tilbake tiden i maks 10 sekunder. Burde sikkert forklart det klarere i OP. Det er nemlig ganske umulig uten, og utfordringen består mye i å reagere raskt nok med space-knappen når du er på vei inn i døden.
Hadde spillet bare reagert raskt nok på tastene, så kunne det vært noe =)
HVOR SLÅR MAN AV MUSIKKEN ?!
Spillet reagerte dårlig på W tasten, noe som førte til død veldig fort.
Enkelt og kult mtp. begrensningene (tid og tema). Musikken sitter enda i hodet mitt.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Hos meg er det ikke noe problem med treig reaksjon på tastetrykk. For dere hvor det er et problem, hviket OS bruker dere? Hvilken browser?

@Iluwu
esc for meny, m for music toggle.
Bruker Chrome og windows7 ulti 64
Game disconnected
pokemon's Avatar
var veldig treg reaksjon på hoppingen som andre også sier..
Absolutt null problem med input lag her. Tøff idé og bra gjennomført!

EDIT: Firefox, win8
Sist endret av tripflag; 31. august 2013 kl. 13:44.
W-tasten reagerer dessverre tregt her òg. Firefox, Win8.
Jupp, klarer ikke spille, W tasten fungere nesten bare når jeg står stille..

I tillegg så skal du ha jævlig heftig reaksjoner for å faktisk rekke å rewinde rett før du dør ^.^

Men ellers kreativt morsomt spill :P
Null input lag her, win7->firefox
▼ ... over en uke senere ... ▼
OSX 10.8.4, Safari.
Du burde legge "lavaen" litt lavere slik at jeg har bedre tid til å rewinde før jeg dør.

Rekorden min er bare 76k
Null problem med input lag her heller. Bra jobba egentlig.
Genialt konsept ihvertfall! Rekorden ble på 92596.

Føles dog ekstremt ugjennomført ut, og du burde gjøre noe mer ut av det. Power ups og lignende, og ikke bare bruke kjedelig musikk fra garage band.
Som han sa så er litt av pointet å rewinde når man nesten dør av treg W