Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 10353
Nå kommer sommeren. Det betyr for noen lettkledde babes, grilling og sol. For meg betyr det dritt. Det er alt for varmt. Det er så varmt at man ikke får sove. Man blir svett unansett hva man gjør. Man kan ikke pakke seg inn i en god hettegenser uten at noen ser rart på deg. Man blir solbrent, og folk har hele tiden et behov for å fremmheve at " Sommer 09 - the best ever". Det eneste som er bra med sommeren er at det er skolefri og ferie.

Noen ganger er jeg helt overbevist om at jeg er alene om å føle det sånn. Er det noen som har det som meg? Og hvorfor er egentlig folk så fan av sommeren?

Møkkavarme..
Gled deg til de tider da sommer ikke betyr fri, men bare alle bakdelene med sommer + jobb. Dessuten er jeg egentlig ikke helt sikker på hva du sikter til når det gjelder varme, for det er mindre enn 3 dager siden vi fikk nysnø i fjellene her.
Lettkledde babes, grilling og sol.. Ja, jeg tror faktisk du kan være veldig nært alene om å ikke like det
kompisen min er sånn....prøv å lik sommeren du, vil neppe ende som han! det lover jeg deg!!
Sitat av Hatred Vis innlegg
EMO111!!!!
Vis hele sitatet...
Ja jøss. Jeg må være prototypen på emo.
Sommer i Norge er jo kaldt... Jeg kommer i storform når jeg har 30grader i skyggen liksom.

Sommer er det beste som finnes. Jeg har vel det motsatte av deg vil jeg tro, siden jeg får vinterdepresjoner og ikke sommerdepresjoner. Sommeren er en tid man slipper å måtte ta på seg 7lag med klær for å slippe å fryse. Sommeren er en tid for avslapping da man kan sitte på stranden og sole seg med en kald pils. Den beste måten å våkne opp til er også sol i ansiktet om morgenen, da man vet at været er bra og man ikke har så mange bekymringer. Med en gang solen kommer er det nesten som om alle depresjoner og bekymringer bare forsvinner, man blir rett og slett bare glad.
Er enig med at det er alt for varmt til tider, men det kan kureres med en kald pils i skyggen.
Sett opp vinduet, skaff deg vifte og vær glad for det fine været.
Flytt opp til Finnmark og slutt å klag! Jeg har enda ikke opplevd én sommer som kan beskrives med intens varme, solbrenthet og lignende synonymer.
slutt å klag, det sier jeg og ass... hva med å ikke klage på forum, å heller prøve å gjøre det beste ut av det?
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Man blir svett unansett hva man gjør.
Vis hele sitatet...
Jo dårligere kondisjon, jo raskere svetter du. Kom deg ut og ta en treningsøkt, gutt!
Kjenner noen som er enig med deg i det, du er ikke alene.
Selv elsker jeg både vinter og sommer, men sommer er favoritten. Grunnene er selvfølgelig subjektive. Her er noen av de mest sentrale for meg: lettkledde babes, grilling, sol, festing, ut på sjøen, skolefri og sosiale treff utendørs.

Jeg foreslår du gir sommeren en ny sjanse.
"Det er alt for varmt" - Kle deg lettere. På sjøen er det ofte kjøligere hvis du har mulighet til det. Bade?
"Det er så varmt at man ikke får sove" - Ligg bare under dynetrekket eller et tynt teppe med full gjennomtrekk.
"Man blir svett uansett hva man gjør" - Svette er kroppens naturlige mekanisme for å bl.a. avkjøle deg når du blir for varm. Prøv å gå lettere kledd og unngå jogging eller fysisk krevende øvelser så unngår du kanskje dette. Dropp hettegenseren
"Man blir solbrent, og folk har hele tiden et behov for å fremmheve at " Sommer 09 - the best ever" - Bruk solkrem, så blir du brun istedefor rød. Folk prøver bare å tenke positivt. Se lyst på den tiden som kommer.

"Smil til verden og verden smiler tilbake"

Posten din minner meg forresten om sangen "Jokke og Valentinerne - Her Kommer Vintern"
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
slutt å klag, det sier jeg og ass... hva med å ikke klage på forum, å heller prøve å gjøre det beste ut av det?
Vis hele sitatet...
Nå var ikke hovedpoenget å klage, men å høre om det er "flere" der ute. Jeg hører dere "sommerfolka" klage hver eneste dag om vinteren, så det blir vel litt feil å si det slik. Ønsket å sette i gang en diskusjon om hva som egentlig er så bra med sommeren vs. vinteren. Det budskapet kom tydeligvis ikke helt fram.

Prenix: Jeg er jente.
Dette minte meg litt om Jokke & Valentinerne med Her Kommer Vinteren.

Er du av typen som aldri blir brun og som aldri heller prøver noe særlig på å bli det
Er du ansett som en kjedelig kujon, for det du stort sett ikke gidder å bade
Har du problemer, med å omgås overdrevent positive folk
Du æ’kke aleine, vi er mange som har det sånn

Er du av typen som liker å sitte, sitte inne å pimpe når sola skinner
Er du av typen som er svak for sport, men bare på skjermen og bare når vi vinner
Da har du problemer i følge peanøtthjerneforbundet
Men du æ’kke aleine, vi er mange som har det sånn

Folkens jeg kommer med nyheter jeg må be om absolutt stillhet
Ventetida er over det kommer til å falle snø i natt

Her kommer vinteren
Her kommer den kalde fine tida
Her kommer vinteren
Endelig fred å få

Lailailailailailailailailailailailai
Lailailailailailailailailailai

Er du av typen som lar deg irritere av folk som alltid skal imponere
Har du et kjøleskap har du en TV har du alt du trenger for å leve for

Her kommer vinteren
Her kommer den kalde fine tida
Her kommer vinteren
Endelig fred å få

link
Sist endret av Quetzalcoatl; 5. juni 2009 kl. 12:53.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Syns vinteren er best. Eneste jeg assosierer med sommer er og kjøre sykkel.

Men er MYE, MYE, MYE vanskeligere og stå opp om vinteren.
Sitat av puffman Vis innlegg
Dette minte meg litt om Jokke & Valentinerne med Her Kommer Vinteren.
Vis hele sitatet...
Hørte den nettopp, og ble da inspirert og sittende å tenke over det. Derav at den tråden minner deg om denne sangen. Bra sang!
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Prenix: Jeg er jente.
Vis hele sitatet...
Det gjelder også for jenter.
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Nå var ikke hovedpoenget å klage, men å høre om det er "flere" der ute. Jeg hører dere "sommerfolka" klage hver eneste dag om vinteren, så det blir vel litt feil å si det slik. Ønsket å sette i gang en diskusjon om hva som egentlig er så bra med sommeren vs. vinteren. Det budskapet kom tydeligvis ikke helt fram.

Prenix: Jeg er jente.
Vis hele sitatet...
hoho, "dere sommerfolka", snakker vi generalisering? jeg er ikke superfæn av vinter, men klarer å holde meg fra å sutre om at alle damene er godt påkledd og at det er kaldt osv
Sitat av prenix Vis innlegg
Det gjelder også for jenter.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig skjønner jeg at dette gjelder for jenter også. Er veldig aktiv hver dag, så jeg tror ikke det er kondisjonen det står på. Jeg ville bare presisere at jeg ikke er gutt, som du kalte meg.

Men okei. Hvis folk skal ta denne tråden som klaging kan vi bare drop it dead.
er det så forferdelig rart at det blir tatt som klaging da?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
er det så forferdelig rart at det blir tatt som klaging da?
Vis hele sitatet...
Kan ikke du bare slutte å pirke og henge deg opp i hvert eneste ord som blir sagt og se hva jeg skriver i en helhet?
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Hørte den nettopp, og ble da inspirert og sittende å tenke over det. Derav at den tråden minner deg om denne sangen. Bra sang!
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg ser den =) Bra sang, ja.

Personlig elsker jeg sommeren, men det har kanskje noe med at i barndommen min hadde jeg bare 1-2maaneder daarlig sommer, for og saa maakke snoe hver eneste dag. Kaldt og jaevlig. Om sommeren blir det grilling ute, lettkledde jenter, fjellturer, skogsturer, mindre klaer, mer positivitet, glade mennesker, plus at jeg liker dyrelivet her i Norge bedre paa sommertid.

Proever man og sette pris paa noe, saa vil man finne det og sette pris paa. Leter man etter noe negativt med noe, saa kan jeg garantere deg at det finner du....overalt ! Soek positivitet, saa finner du positivitet!

GOD SOMMER!
Alt blir det man gjør det til selv, og den innstillingen man har. Tenker man negativt på det, blir det negativt og trist.
Jeg skjoenner egentlig ikke hvor dere vil med den kranglinga? Meningloest spoer du meg, Sprer man positivitet, faar man positivitet tilbake. Leter du etter noe negativt med en person saa finner du det. Akkurat dette gjelder hver eneste ting i vaar virkelighet.

(Engelsk tastatur)
Personlig så ranker sommeren bittelitt høyere enn vinteren. Alt har sine fordeler og ulemper.

Sommer
Fordeler:
- Vandre rundt i lette klær.
- Sløve i sola
- Sosiale sammenkomster
- Pilse ute
- Damene går rundt i skjørt og små tank-tops
- GRILLING!
Ulemper
- Kan bli vanskelig å sove, ihvertfall her i nord pga sol hele døgnet og varme.
- Insekter
- Jeg har en tendens å legge på meg hver sommer, damn that barbeque...

Vinter
Fordeler:
- Kjøre snøskuter
- Behagelig å sove i kulde, imo.
- Insektene er borte.
- Leke i snøen.
Ulemper:
- Jentene går rundt i strømpebuksa og svæær boblejakke.. Er dette normalt ellers i landet eller er det bare Tromsø?
- Slafsevær.
- Må busse frem og tilbake fordi man ikke har lappen til bil enda.
Det nest beste spørsmålet du kan stille deg er: Hva ville Jesus gjort?
Men i og med at det kan være du ikke tror på Gud og Jesus og Den Hellige Ånd vil det beste spørmålet være: Hva ville MacGyver gjort?

Jeg tror Jesus ville tryllet frem en bris i ny og ne, Mac ville lagd en salve som gjorde at han holdt seg kald
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Nå kommer sommeren. Det betyr for noen lettkledde babes, grilling og sol. For meg betyr det dritt. Det er alt for varmt. Det er så varmt at man ikke får sove. Man blir svett unansett hva man gjør. Man kan ikke pakke seg inn i en god hettegenser uten at noen ser rart på deg. Man blir solbrent, og folk har hele tiden et behov for å fremmheve at " Sommer 09 - the best ever". Det eneste som er bra med sommeren er at det er skolefri og ferie.

Noen ganger er jeg helt overbevist om at jeg er alene om å føle det sånn. Er det noen som har det som meg? Og hvorfor er egentlig folk så fan av sommeren?

Møkkavarme..
Vis hele sitatet...
Du ville høre hva folk mente om sommer vs. vinter? Hvis du ikke klarer annet enn å klage så mye om sommeren er det veldig vanskelig å få til en god diskusjon med deg om det. Kom deg ut av eska di og gi ting en sjanse, tviler på at sommeren blir noe bedre for deg med holdningene du har. Sommeren har ufattelig mye bra å by på.
Eg har liknande problem som OP her. Eg har derimot fikset dei med å elske sommarnatten!
Ingenting er finare enn å nyte solnedgangen frå ein liten båt på ein fjord. Grei temperatur er det og om natten!
Ikkje så veldig fan av sommer selv. Men når det regner om sommern er det greit!
Så lenge varmen ikkje tar over.
Sommer vs Vinter

Positivt med sommer - Masse bading, drikke pils, spise jordbær, reise på ferie, trene og kose seg med venner.
Negativt med sommer - Mygg, veps og bier.

Postivt med vinter - Lage snømenn og snøhuler, lage engler i snøen, stå på ski og snowboard.
Negativt med vinter - Kulden.

Jeg liker best sommer, det er min personlige mening
Enig at det kan bli for varmt når man sover, det hater jeg, men ellers er sommer digg. bade, damer, pils drit chill da! og få litt farge på kroppen :P
Jeg skjønner ikke hvordan du kan hate bier. Veps derimot.
Begge årstider har sine fordeler Men jeg må nok si at jeg foretrekker sommeren gitt. Grilling, kald pils og lettkledde jenter er livet!
Kjøp deg en vifte..?
Jeg kan forstå synspunktet ditt når du er negativ mot sommeren.

Personlig så liker jeg egentlig begge årstidene like mye, kanskje litt mer positiv til sommeren (pga. jeg liker varme).

Men hvis man f.eks er en person som ikke liker å få mye oppmerksomhet kan jeg jo tenke meg at bikini vær når man er jente kanskje ikke akkurat er det beste?

(Ikke ta dette på feil måte)

Nå vet jeg ingenting om deg, men jeg kan vel si for min egen del at jeg kanskje ikke akkurat er den som ser best ut i badebukse :P Er det kanskje derfor du ikke liker sommeren? Ser du snakker om hettegenser osv.

Det er jo mange som har forskjellige meninger om årstidene, men uansett syntes jeg det er viktig å komme seg ut litt Selv om man kanskje ikke føler seg komfortabel med lite klær eller rett og slett hater varmen.

Jeg er vel ikke akkurat direkte stolt over meg selv i badebukse, men jeg er vel ikke nevneverdig flau over det heller, vokse mennesker godtar det meste, vi går ikke på barneskolen lenger.
jeg er enig med deg greenfeber ! eneste måten og komme gjenom sommeren på er og sitte inne hele dagen intil en vifte på full guffe!kansje stikke ut en tur med venner litt utover kvelden da temperaturen begyner og synke.
Sitat av flexd Vis innlegg
Jeg kan forstå synspunktet ditt når du er negativ mot sommeren.

Personlig så liker jeg egentlig begge årstidene like mye, kanskje litt mer positiv til sommeren (pga. jeg liker varme).

Men hvis man f.eks er en person som ikke liker å få mye oppmerksomhet kan jeg jo tenke meg at bikini vær når man er jente kanskje ikke akkurat er det beste?

(Ikke ta dette på feil måte)

Nå vet jeg ingenting om deg, men jeg kan vel si for min egen del at jeg kanskje ikke akkurat er den som ser best ut i badebukse :P Er det kanskje derfor du ikke liker sommeren? Ser du snakker om hettegenser osv.

Det er jo mange som har forskjellige meninger om årstidene, men uansett syntes jeg det er viktig å komme seg ut litt Selv om man kanskje ikke føler seg komfortabel med lite klær eller rett og slett hater varmen.

Jeg er vel ikke akkurat direkte stolt over meg selv i badebukse, men jeg er vel ikke nevneverdig flau over det heller, vokse mennesker godtar det meste, vi går ikke på barneskolen lenger.
Vis hele sitatet...

Der traff du spikeren på veggen.
Bier er bare irritabel når du sykler/kjører og de flyger på trynet ditt osv.
Men veps og mygg er bare jævlig.

Mitt tips: Ta av deg hettegenseren, finn en snasen t-skjorte og stikk ut i sommer.
Ingen ting kan slå en sommer natt/kveld med pils i hånda og masse gode venner rundt deg *mimre*
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Der traff du spikeren på veggen.
Vis hele sitatet...
Da repeterer jeg meg selv, trening. Gjør så du blir fornøyd med din egen kropp, da vil hverdagen gå så mye enklere, og du vil elske sommeren!

Edit: Før jeg begynte med kroppsbygging/styrke, gikk jeg aldri uten t-skjorte, på grunn av usikkerhet. Etter et par år med trening øker selvtillitten, og du blir mye mer sikker på deg selv, og er fornøyd når du ser deg i speilet, og kanskje til og med smiler!

Du har et kjempegodt startpunkt til å begynne å trene skikkelig, om du er misfornøyd med kroppen. Her har du agresjon du kan benytte deg godt av for treningen du (kanskje) har i vente.

Edit2: Treningstips? Usikker på hvor du skal starte? Send på en PM, så skal jeg hjelpe deg i gang.
Sist endret av prenix; 5. juni 2009 kl. 13:39.
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Der traff du spikeren på veggen.
Vis hele sitatet...
Hiv deg på treningsstudio, sleng i deg mer proteiner, mindre karbs. Hata sommern før, nå elsker jeg sommern.
*sprade rundt med 6-pack*
kjedelig streiting
Kan være litt varmt på sommern av og til, dog så er det ingenting jeg hater mer enn høsten/vintern når det er 3 timer sollys om dagen. Blir faen så deppa av det.
Dersom du har problemer med å sove om natta, skaff deg persiener, luft skikkelig og om nødvendig, en vifte (som drittunge tidligere nevnte).

Ellers er varmen sommeren drar med seg noe du må tilpasse deg til, ellers må du isolere deg hjemme til det går over...

Finn deg noen klær som beskytter deg mot solens varme stråler, men som ikke gjør deg svett og klam...
Anbefaler stoffer som puster, eller treningstøy beregnet for å skille ut svette.
Selv digger jeg klær av linstoff, blir aldri svett selv om jeg reiser farlig nær ekvator.

Bruk solkrem og drikke masse vann.
Vann er viktig for at kroppen skal holde seg "chill'd" og du bør ikke bli dehydrert.

Utrust deg godt når du skal ut i farlig vær.

Hilsen en gærning fra tromsø som laffer rundt i frakk om sommeren fordi DET SNØR I JULI!
Sommeren er jo helt fantastisk! Hytta, båt, sjøen, kalde pils i varmen, grilling, plasking i vannet, kalde pils varmen, spise frokost ute, lite tøy, fri fra skolen, mye penger i lomme boka pga mer tid til jobbing. Hva er det ikke å like ?

Men hva er det som er så mye bedre med vintere ? Jeg bare på dette: Ski, en unnskylding til å sitte inn og "den kalde fine tia".
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom du har problemer med å sove om natta, skaff deg persiener, luft skikkelig og om nødvendig, en vifte (som drittunge tidligere nevnte).

Ellers er varmen sommeren drar med seg noe du må tilpasse deg til, ellers må du isolere deg hjemme til det går over...

Finn deg noen klær som beskytter deg mot solens varme stråler, men som ikke gjør deg svett og klam...
Anbefaler stoffer som puster, eller treningstøy beregnet for å skille ut svette.
Selv digger jeg klær av linstoff, blir aldri svett selv om jeg reiser farlig nær ekvator.

Bruk solkrem og drikke masse vann.
Vann er viktig for at kroppen skal holde seg "chill'd" og du bør ikke bli dehydrert.

Utrust deg godt når du skal ut i farlig vær.

Hilsen en gærning fra tromsø som laffer rundt i frakk om sommeren fordi DET SNØR I JULI!
Vis hele sitatet...
har hørt at å spise salte chips og skal være bra, kan hende bare fordi det er godt, men har vell noe med svetten å gjøre i guess
Foretrekker senhøst / vinter av den enkle grunn at jeg ikke tåler sol (Yup, fact. Sterk sol tømmer meg TOTALT for energi på under 2 minutter). Jeg er heller ikke noe glad i varme.. Det vil si at fra våren til senhøst er jeg redusert til å måtte holde meg innendørs med vifter og kaldt drikke hver jævla dag. Dritkult.
Jeg er egentlig størst fan av høst/vinteren. Det er ingenting som gir meg mer ro i sjelen enn å gå en tur i et snødekket landskap hvor snøen laver ned og alt er rolig. I tillegg har man muligheten til å stå på brett så og si hver dag, og hva er vel bedre enn det?

Det eneste som kan måle seg er vår/sommer. Det er få ting som kan måle seg med en varm sommerdag i ellers kalde Norge. Alle ladiesene går relativt lettkledd, folk spiser is og er generelt lykkelig.

Når jeg tenker på det, er egentlig alle årstidene fantastiske=)
Prøv å skriv ned alle de negative sidene, og så tenker du over "Hva kan jeg gjøre for å gjøre de negative sidene til positive?"
Sånn må jeg gjøre stadig vekk, og det fungerer for meg
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
har hørt at å spise salte chips og skal være bra, kan hende bare fordi det er godt, men har vell noe med svetten å gjøre i guess
Vis hele sitatet...
salt binder vannet i kroppen. : )
vet ikke hva det betyr, men jeg har hørt det flere steder.
skjønner virkelig ikke hvordan noen kan hate sommeren, sommeren er jo topp!
sol, varme, stranda, sene netter med pils, grilling, mm.
Ingen ting er bedre en sommeren og vinteren gjør meg deprimert og får meg til å gjøre teite ting :P
jamen yolo da.
luni's Avatar
Det er sjelden jeg bruker "liker du det ikke får du flytte!", men været er det jo lite å gjøre med. Derimot er vi så heldige at vi har et veldig variabelt klima her i landet, så man trenger jo ikke engang reise til utlandet for å finne kaldere klima enn Trondheim.

Vardø, lengst i nordøst, ligger i den arktiske klimasonen, siden årets varmeste måned har en snittemperatur på under 10°C.

Eller Svalbard:
Om sommeren ligger temperaturen stort sett på plussiden, med en gjennomsnittstemperatur på 6°C.

Ikke et alternativ for deg? Hadde glatt tatt et år på Svalbard selv, hvis ikke jeg var så glad i sommer. Virker som et spennende sted å tjene opp litt grunker.