Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1414
Hallo, telenor har ikke mulighet til å levere internett der jeg bor for øyeblikket fordi det er fullt så jeg leter etter noen internettleverandører som ikke leier internett av telenor som også har mulighet for å levere i Bergen.

Noen som kan hjelpe?
Sist endret av Klobo; 9. desember 2007 kl. 21:53. Grunn: Stor bokstav der det ikke skulle være
bkk? kanskje tele2 også?
NextGenTel...?

Bredbånd Langdistanse: 1800/350 I året: 3986,- Pris Måned: 299,-
Sist endret av tobbe666; 9. desember 2007 kl. 22:01.
Trådstarter
17 1
Bkk og nextgentel leier av telenor og tele2 kan ikke levere her. Leser på lyse nå men finner ikke mulighet til å se om de kan levere.
Det er kun BS at telenor ikke kan levere. vi og naboene mine hadde trådløst fra bkk, men de la det ned. så når begge søkte om "bredbånd" fra telenor, fikk naboen beskjed om at det ikke va mere plass, mens vi som hadde telefonabb. fra telenor, fikk uten problem.


Kanskje prøve google? søke på "bredbånd bergen". det kommer sikkert mye du ikke har hørdt om før, men du får jo bredbånd


http://www.get.no/web/produkt/internett det kan jo hende de kan levere?

http://www.bredbandsguiden.no/?gclid...FSEmEgodCwzp9Q
Sist endret av Rellativ; 9. desember 2007 kl. 22:18.
Trådstarter
17 1
Get kunne ikke levere og jeg fant ikke noen nye leverandører på de 2 første sidene på google. Får fortstte å lete. Og hvis dere lurer, jeg bor bare 5 minutter fra lagunen.
Jeg bor 15min fra Lagunen (utover mot Milde) og vi har tilgang på telenor/tele2. Men de la nye kabler for en stund siden...så..
Sist endret av tobbe666; 9. desember 2007 kl. 22:29.
Det telenor sier at er fullt er sentralen. Hvis sentralen er full kommer dere ingen vei, så lenge det dreier seg om noe som går over kobbernettet (ie, telefonlinjer). Det vil gjelde alle leverandører.
Sitat av meitemark
Det telenor sier at er fullt er sentralen. Hvis sentralen er full kommer dere ingen vei, så lenge det dreier seg om noe som går over kobbernettet (ie, telefonlinjer). Det vil gjelde alle leverandører.
Vis hele sitatet...
Det kan være andre firmaer eier DSLAM'er inne i denne sentralen. Da er det ikke sikkert disse er fulle.
Finnes det ingen trådløse overføringsmuligheter?. hvis kobbernettet er fult, så er det jo en mulighet. vet hastighet og slikt blir kraftig redusert. men du kommen iallefall på nett.
Trådstarter
17 1
Telenor foreslo http://www.telenor.no/bedrift/produk..._bredband.html og det blir vel siste utvei om jeg ikke finner noe annet.
http://osei.no/produkter/bredband
Disse leverer i Bergen vet jeg. Sjekket ut disse?
Trådstarter
17 1
"Det ser dessverre ikke ut til at vi kan levere bredbånd til deg for øyeblikket. Vi leverer kun i Bergen sentrum. Mener du at du befinner deg innenfor dette området, men likevel fikk feil her, vennligst ta kontakt med oss."
hvis du bestiller analog linje, altså vanlig telefonlinje fra telenor, og det er fullt så er de pliktig til å opprette ny linje til deg. dette koster sikkert noen kroner, men er en løsning mange har vært nødt til å benytte seg av for å få telenor til å få ut fingen. når analog linje er på plass så kan man prøve å bestille adsl på samme linjen.
Sitat av bo1e
hvis du bestiller analog linje, altså vanlig telefonlinje fra telenor, og det er fullt så er de pliktig til å opprette ny linje til deg. dette koster sikkert noen kroner, men er en løsning mange har vært nødt til å benytte seg av for å få telenor til å få ut fingen. når analog linje er på plass så kan man prøve å bestille adsl på samme linjen.
Vis hele sitatet...
det funker fint, koster 750kr max. og hvis dem ikke har levert 30dager etter monterings dato så slipper du det og.

normalt må dem kansje grave 200-300m , og da går tiden veldig fort.
Sist endret av ranvik; 9. desember 2007 kl. 23:55.
Stikk inn på www.BredbandsGuiden.no og tast inn ditt postnummer. Da kommer alle de leverandørene som kan levere til deg fram i en liste til venstre
Trådstarter
17 1
Det står på nettsidene til telenor/de som leier linje av telenor at de kan levere men de kan ikke det.