Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2771
God Kveld!

Jeg har vært bort i en del psykedelika, men aldri sopp.
Nå tenkte jeg at tiden var kommet for å prøve dette. Har planlagt en tur med en kompis i skogen, men er også ivrig å prøve dette alene på rommet mitt. Har trippet alene ett par ganger før, uten noe problem.
Men nå har det seg slik at jeg har flyttet hjem igjen til foreldrene mine, så huset er som regel opptatt. Så det jeg har tenkt litt på er å ta jomfruturen på rommet mitt på natten når alle har lagt seg. Virker dette helt høl i hue, eller tror dere det hadde gått fint? Har rom i kjellern og de kommer aldri ned etter at de har lagt seg. Har også fått høre at flein er litt vanskelig å kontrollere til tider, så tror dere bare at å vite at foreldrene mine er i samme hus kan trigge en badtrip?
Det er ikke lurt å ha noen risikomuligheter - selv om det bare er minimale ting så kan slike ting trigge en intens fryktrespons da du turer hardt. Du kan også bli fersket av foreldrene dine, og det er lite kult. Da må du enten velge imellom å bo på et mentalsykehus om du ikke inrømmer fleinspisingen, eller å få problemer med politiet. Anbefaler deg å vente, selv om det muligens hadde gått fint.
Trådstarter
35 4
Ja, du har nok rett i at det er det beste Litt offtopic, men hvor mange sopp ville du anbefale meg å starte med?
Som sagt har jeg vært bort i psykedelika før og aldri hatt en badtrip. Hørt at 30 sopp er en fin førstegangsdose, stemmer dette? Og har du noen anelse om hva jeg kan forvente av 30 sopp?
takk for svar
30 sopp kan veie like mye som 10 sopp gjør, hvis du har vekt tilgjengelig kan det være lurt å vente til de er tørket så du får dosert riktig.
Trådstarter
35 4
Og hvor mange gram anbefaler du da?
Som sagt er antall sopp dumt å regne dosering fra. Kjøp en veldig nøyaktig vekt, som kan måle ned til 0,01 gram.
En fin dose er ett gram. Så kan du eventuelt øke til 1,5 andre gangen.

(Tok selv kun 0,75 gram første gangen, det var alt jeg fant det året. Det fikk meg opp på en fin level 2 trip)
Sitat av Birgibba Vis innlegg
Som sagt er antall sopp dumt å regne dosering fra. Kjøp en veldig nøyaktig vekt, som kan måle ned til 0,01 gram.
En fin dose er ett gram. Så kan du eventuelt øke til 1,5 andre gangen.

(Tok selv kun 0,75 gram første gangen, det var alt jeg fant det året. Det fikk meg opp på en fin level 2 trip)
Vis hele sitatet...
Vil det funke å starte med 0,75 og ta mer etter noen timer hvis effekten ikke blir sterk nok? Eller vil dette bli uforutsigbart og dumdristig?
Sitat av wat Vis innlegg
Vil det funke å starte med 0,75 og ta mer etter noen timer hvis effekten ikke blir sterk nok? Eller vil dette bli uforutsigbart og dumdristig?
Vis hele sitatet...
I motsetning til f.eks alkohol - så vil flere sopp etter at trippen allerede har startet - ikke øke nevneverdig i styrke selv om man inttar flere sopp. Trippen vil vare litt lengre - uten å bli særlig sterkere.

Selvsagt er alt relativt. Om du inntar 50 sopp, venter et par timer, for deretter å innta 100 sopp - så vil trippen øke i styrke. Men vil aldri nå de høyder den ville nådd om du inntok alt på en gang.
Sist endret av Bearass; 3. september 2014 kl. 10:28.
Du må ikke undervurdere flein sin varierende styrke. Det sies at de små er sterkere enn de store voksne eksemplarene. Det har jeg ingen kilder på.

Min første opplevelse med flein var for mange år siden. Spiste tilsammen 180 flein. Starta me førti femti også fylte jeg på fordi det gikk lang tid uten effekt. Type 3 tima.. Og trippen i seg selv går over 7-9 timer så i ditt tilfelle ville jeg tatt med telt/oppsøkt hytte i skogen me en venn eller to.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Du må ikke undervurdere flein sin varierende styrke. Det sies at de små er sterkere enn de store voksne eksemplarene. Det har jeg ingen kilder på.
Vis hele sitatet...
Små eksemplarer har generelt en høyere prosentvis andel virkestoff enn
større eksemplarer, mens store eksemplarer generelt har totalt sett mer
virkestoff, men altså lavere prosentandel i forhold til soppens vekt.

En undersøkelse av psilocybin-innhold i norsk fleinsopp gjort i 1981/82
viste en variasjon fra 0,17 til 1,96 % psilocybin av tørr vekt. "Normalt"
regnes innholdet å ligge på rundt 1 % eller litt over. Dvs. at 1 gram
tørket sopp vil gi omlag 10 milligram psilocybin. Jfr. Erowid er en
"common dose" på mellom 6 og 20 milligram.
▼ ... over en uke senere ... ▼
30 sopp burde vel gå greit alene på rommet om natten uten at noen merker noe.
Herregud da, mann!
Dexxter's Avatar
22 0
Har aldri tatt sopp før, men kan selv si at du skal vel aldri gjøre noe i foreldra dine sitt hus selv om de sover?
Har sitti hos en kompis å trekt bønne på rommet hans mens foreldra sover, og det ender aldri bra, og har kompiser som tar X på rommet når morra deres har lagt seg og det går aldri bra!
Har røyka utallige mange ganger mens de har vært hjemme, og det har aldri vært noe problem.(og ja, jeg vet at det er stor forskjell på flein og weed) Men jeg er enig i at det ikke er helt ideelt. Vet at de ikke kommer ned på natta, med mindre jeg bråker mye, og de lurer på hva som skjer. Det eneste jeg har vært bekymret for er om at bare å vite at de er i samme hus, kan utløse en badtrip.
Sitat av Illusious Vis innlegg
Har røyka utallige mange ganger mens de har vært hjemme, og det har aldri vært noe problem.(og ja, jeg vet at det er stor forskjell på flein og weed) Men jeg er enig i at det ikke er helt ideelt. Vet at de ikke kommer ned på natta, med mindre jeg bråker mye, og de lurer på hva som skjer. Det eneste jeg har vært bekymret for er om at bare å vite at de er i samme hus, kan utløse en badtrip.
Vis hele sitatet...
Ta deg en tur ut i naturen.. Så slipper du hele det dilemmaet der.. Umulig å si hvordan det vil påvirke trippen din å være i samme hus som foreldrene dine - men det høres unektelig ikke ideelt ut.

Man bør behandle psykedelika med respekt, og ikke gamble på settinga. Dette er ekstra viktig når det er første gang..
Digital nomade
trippy's Avatar
Ikke ta det på gutterommet hvis du har noen andre i huset, har selv gjort dette før og det var ikke noe artig, endte opp med at jeg tenkte på det hele tiden. Ta med deg noen varme klær, tepper etc. og ta en tur i naturen, får personlig en stooor trang til å komme meg ut når jeg spiser sopp.