Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 8964
Jeg har en kompis som kjøpte lovlige cannabisfrø i tyskland og tok det med hjem til Norge. Han planta det rett ved huset sitt og skulle se hvordan det vokste. Nå har den stått i rundt 2 måneder og det ser ut som det begynner å komme buds. Synes det er rart hvis det er lovlig frø som faktisk kan gi virkning. Noen som kan se om dette på planten kan gi virkning? Se bildet.
Trådstarter
10 1
Dette ble altså kjøpt på et apotek uten resept.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg ler her jeg sitter iallefall
Cannabisfrø kan kjøpes lovlig i flere land, å importere de til Norge er derimot ikke lov som du kanskje vet. Er de beregnet til å produsere noe røykbart så vil han få en joint eller tre fra den, men utifra bildet ser det desverre ut som den har fått baller, altså en hannplante, men bildet er for uklart til at jeg kan si sikkert .
det ser ut som det er en hunplante på de hårene på toppen som til slutt blir en bud. ta gjerne et bedre bilde av den øveste tusten.
forøvrig vil aldri denne planten gi noe spesielt god effekt da lysforholdene er altfor dårlig. Ser ut som at den har begynt å blomstre før den er ferdig vokst også.

edit: nå skal det sies at den så forbasket fin og frisk ut til å ha vokst ute uten tilsyn.
Sist endret av dekar; 27. august 2014 kl. 16:19.
Trådstarter
10 1
Sitat av DuFinnerMegIkke Vis innlegg
Cannabisfrø kan kjøpes lovlig i flere land, å importere de til Norge er derimot ikke lov som du kanskje vet. Er de beregnet til å produsere noe røykbart så vil han få en joint eller tre fra den, men utifra bildet ser det desverre ut som den har fått baller, altså en hannplante, men bildet er for uklart til at jeg kan si sikkert .
Vis hele sitatet...
Det er flere grønne små frø som begynner å vokse sammen med hårene på toppen? Vil det si at det er en hanplante? Og hvis det er en hanplante, er det umulig å få noe effekt da?

Sitat av dekar Vis innlegg
det ser ut som det er en hunplante på de hårene på toppen som til slutt blir en bud. ta gjerne et bedre bilde av den øveste tusten.
forøvrig vil aldri denne planten gi noe spesielt god effekt da lysforholdene er altfor dårlig. Ser ut som at den har begynt å blomstre før den er ferdig vokst også.

edit: nå skal det sies at den så forbasket fin og frisk ut til å ha vokst ute uten tilsyn.
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at det ikke går ann å plante marijuana i Norge med bra effekt? Har ikke noe bedre bilde, men kan be kompisen ta et. Legger inn når jeg har skaffet det.
Sist endret av Roy549; 27. august 2014 kl. 16:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En hannplante - eller Hamp vil ikke gi noe spesiell effekt. Det inneholder særdeles små mengder THC, men det inneholder CBD om jeg ikke tar feil.
Sitat av dekar Vis innlegg
det ser ut som det er en hunplante på de hårene på toppen som til slutt blir en bud. ta gjerne et bedre bilde av den øveste tusten.
forøvrig vil aldri denne planten gi noe spesielt god effekt da lysforholdene er altfor dårlig. Ser ut som at den har begynt å blomstre før den er ferdig vokst også.

edit: nå skal det sies at den så forbasket fin og frisk ut til å ha vokst ute uten tilsyn.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at lysforholdene har vært dårlig?

Sitat av Roy549 Vis innlegg
Det er flere grønne små frø som begynner å vokse sammen med hårene på toppen? Vil det si at det er en hanplante? Og hvis det er en hanplante, er det umulig å få noe effekt da?


Så det du sier er at det ikke går ann å plante marijuana i Norge med bra effekt? Har ikke noe bedre bilde, men kan be kompisen ta et. Legger inn når jeg har skaffet det.
Vis hele sitatet...
Er det frø eller pollensekker? Er det frø så kan du få noe ut av den, er det "baller" så er det ikke noe vits.

Det går fint å plante cannabis ute i Norge, men det er en del forhold som bør være tilrettelagt for utendørsdyrking (strain, jordsmonn, lysforhold ++).
Sist endret av DuFinnerMegIkke; 27. august 2014 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det hunnplante så kjør på. Også verdt å finne ett bra grower forum. Var ett dansk ett jeg likte godt, men dette var år siden og minnet mitt er på rømmen.
Sitat av mocp Vis innlegg
Er det hunnplante så kjør på. Også verdt å finne ett bra grower forum. Var ett dansk ett jeg likte godt, men dette var år siden og minnet mitt er på rømmen.
Vis hele sitatet...
Ringer dcf en bjelle? Dansk Cannabis Forum. Har selv ett par timer fartstid der.

Og TS, det første som slo meg når jeg så bildet var "det der er en hermie", altså en tvekjønnet plante. Ta ett close-up bilde når du førster i gang!
Trådstarter
10 1
Sitat av Knarq Vis innlegg
Ringer dcf en bjelle? Dansk Cannabis Forum. Har selv ett par timer fartstid der.

Og TS, det første som slo meg når jeg så bildet var "det der er en hermie", altså en tvekjønnet plante. Ta ett close-up bilde når du førster i gang!
Vis hele sitatet...
Skjønte ikke helt hva du mente med danske forumet og fartstid..
Tvekjønnet plante, er det røykbart?
Sist endret av Roy549; 27. august 2014 kl. 19:13.
Trådstarter
10 1
Sitat av dekar Vis innlegg
det ser ut som det er en hunplante på de hårene på toppen som til slutt blir en bud. ta gjerne et bedre bilde av den øveste tusten.
forøvrig vil aldri denne planten gi noe spesielt god effekt da lysforholdene er altfor dårlig. Ser ut som at den har begynt å blomstre før den er ferdig vokst også.

edit: nå skal det sies at den så forbasket fin og frisk ut til å ha vokst ute uten tilsyn.
Vis hele sitatet...
Her er et bilde som er litt tydligere
Det jeg ser ser ut som en hann-plante. Det du ser er ikke begynnelsen på nugs, men heller frø. http://www.ilovegrowingmarijuana.com/wp-content/uploads/2013/02/how-tell-difference-male-female-marijuana-plant.jpg
Trådstarter
10 1
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det jeg ser ser ut som en hann-plante. Det du ser er ikke begynnelsen på nugs, men heller frø. http://www.ilovegrowingmarijuana.com/wp-content/uploads/2013/02/how-tell-difference-male-female-marijuana-plant.jpg
Vis hele sitatet...
Ja, det ser ut som en hanplante. Vil det si at den er ubrukelig da eller?
En hannplante produserer ikke frø bare for å ha det sagt.
Trådstarter
10 1
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det jeg ser ser ut som en hann-plante. Det du ser er ikke begynnelsen på nugs, men heller frø. http://www.ilovegrowingmarijuana.com/wp-content/uploads/2013/02/how-tell-difference-male-female-marijuana-plant.jpg
Vis hele sitatet...
Det ser mer ut som en tvekjønnet plante. Jeg søkte på hann-plante og jeg fant ingen med sånn lyse hår på toppen. Men det finnes heller ikke hun-plante med såkalte "baller".
^^ Fasit
Trådstarter
10 1
Sitat av DuFinnerMegIkke Vis innlegg
^^ Fasit
Vis hele sitatet...
Er det mye rus i en tvekjønnet plante? Noen som vet?
Sitat av Roy549 Vis innlegg
Er det mye rus i en tvekjønnet plante? Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Ja kan få bra rus av det og. Er masse frøpot som blir solgt.
Ettersom dette var av en "lovlig" type frø, vil jeg anta at genetikken i planta er såpass ubrukelig mtp rus, at det ikke er noe vits i å håpe på å få noe særlig funk ut av dette...
Du vil kanskje få en svak buzz, men det får du om du røyker brennesle o.l også...

Skal dere plante weed, kan dere like så godt plante et frø fra weed dere har kjøpt, eller ordentlige frø fra leverandør...
Trådstarter
10 1
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Ettersom dette var av en "lovlig" type frø, vil jeg anta at genetikken i planta er såpass ubrukelig mtp rus, at det ikke er noe vits i å håpe på å få noe særlig funk ut av dette...
Du vil kanskje få en svak buzz, men det får du om du røyker brennesle o.l også...

Skal dere plante weed, kan dere like så godt plante et frø fra weed dere har kjøpt, eller ordentlige frø fra leverandør...
Vis hele sitatet...
Dette var noe kompisen min gjorde for morro skyld
Vi har bestilt og fått 10 frø female fra nederland. Vi brukte opp 4 stykker for ett par uker siden men det viste seg at alle ble ødelagt etter en kald uke med rein og dritt vær. Vi skal prøve igjen når sommeren kommer neste år
Sitat av Roy549 Vis innlegg
Dette var noe kompisen min gjorde for morro skyld
Vi har bestilt og fått 10 frø female fra nederland. Vi brukte opp 4 stykker for ett par uker siden men det viste seg at alle ble ødelagt etter en kald uke med rein og dritt vær. Vi skal prøve igjen når sommeren kommer neste år
Vis hele sitatet...
Da bør du ha de inne i en 4 ukers tid, og starte prossesen sann i midten av april. Da er de robuste og tåler så og si alt av vær. Du bør kjøpe auflowers (da de ikke krever 12 timer med mørke for å blomstre), og "outdoor" frø pakke. Lykke til!
Trådstarter
10 1
Sitat av narni Vis innlegg
Da bør du ha de inne i en 4 ukers tid, og starte prossesen sann i midten av april. Da er de robuste og tåler så og si alt av vær. Du bør kjøpe auflowers (da de ikke krever 12 timer med mørke for å blomstre), og "outdoor" frø pakke. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for tipset. Vi har kjøpt pineapple kush. Det er ikke autoflowering, men det er outdoor plant. Håper på det beste
Sist endret av Roy549; 27. august 2014 kl. 22:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Roy549 Vis innlegg
Takk for tipset. Vi har kjøpt pineapple kush. Det er ikke autoflowering, men det er outdoor plant. Håper på det beste
Vis hele sitatet...
Det kommer ann på hvor i norge du bor om det vil funke å gro ute. Bor du oppe i nord vil ikke sommeren være lang eller varm nok til å få en vanlig plante til og bli ferdig før kulda setter inn for fullt.
Bor du i nord bør du søke opp Ruderalis
Northern Jack/lights har jeg hørt er krysset med en arktisk plante for å lettere kunne dyrkes her i nord.
Fleip eller fakta?
http://sensiseeds.com/en/filter/outdoor/cool

https://www.barneysfarmshop.com/barn...l-climate.html

Mange seedbanks har en egen kategori hvor du kan velge frø utifra klima. Hvis du skal starte å gro seriøst eller bare vil få en innføring så er Dyrkehåndboken (https://norcan.org/ipb/page/index.ph...aandboken-r132) obligatorisk lesestoff
Sist endret av DuFinnerMegIkke; 28. august 2014 kl. 13:35.