Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 5798
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Hei! Etter et google søk på "norsk undergrunn forum" kom wikipedia siden til nFF opp som nr.2 på lista. Ettersom jeg ble medlem for ikke så altfor lenge siden leste det som sto der. Det ble blandt annet nevnt om tittellene. (nFF Crew, Administrator) Jeg ble overasket da jeg så det var en "VIP" tittell som stod for "Very Important Pyrotechnician" eksisterer dette fortsatt?

Andre forum har ofte et slags ranking system, som da kan tillsi hvor pålitelige medlemene er, og hvor bra/dårlige svar de leverer. Jeg vet at vi har det her med kvalitetspoeng, men syntes at de blir gitt til morsomme svar og ikke bra svar. Har dere noen tanker om å få noen titteller som kan bli gitt til enkelt brukere som har gjort noe bra! Da mener jeg noe veldig bra. De som får denne tittellen skal være særdeles flinke og den skal ikke bli gitt til alle. Anyways dette var bare en tanke som slo meg og hadde syntes det var en artig idé. Hva syntes dere?
Før hadde kun VIP's og VIF's, samt moderatorer/crew/admins valgfri brukertittel, men det ble avskaffet til fordel for fri brukertittel til folket
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Før hadde kun VIP's og VIF's, samt moderatorer/crew/admins valgfri brukertittel, men det ble avskaffet til fordel for fri brukertittel til folket
Vis hele sitatet...
La meg gjette; var du en VIP?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av lurvelen Vis innlegg
La meg gjette; var du en VIP?
Vis hele sitatet...
VIF og VIP eksisterer enda i beste velgående, med tilhørende skjulte underforum, men det er ikke lengre like synlig hvem som er hva.
Nei, det var jeg nok ikke, men jeg husker sånn ca. hvem som var det. Hvordan det?
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tias Vis innlegg
VIF og VIP eksisterer enda i beste velgående, med tilhørende skjulte underforum, men det er ikke lengre like synlig hvem som er hva.
Vis hele sitatet...
VIF = very important freak? jøss jeg ante ikke dette! føler nesten ut som jeg
funnet forumets illuminati :P Idéen min var da at jeg syntes det burde bli synlig hvem som har fortjent disse tittelene.
Aldri likt at brukertittel ble tilgjengelig for alle, nu har jeg glemt de fleste VIF..
Dere skulle bare visst hva som skjer i VIF-forumet. Vi trekker i trådene opp mot regjeringen og planlegger slavehold av dødelige forumbrukere, for å nevne noe.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Myhre Vis innlegg
Dere skulle bare visst hva som skjer i VIF-forumet. Vi trekker i trådene opp mot regjeringen og planlegger slavehold av dødelige forumbrukere, for å nevne noe.
Vis hele sitatet...
haha! Follow up spørsmål til tråden. hva skal til for å bli en slik "VIF"?
(har forstått at hvis min plan om verdensherredømme skal lykkes, er dette neste steg)
Sist endret av lurvelen; 24. november 2013 kl. 21:52.
Sitat av lurvelen Vis innlegg
haha! Follow up spørsmål til tråden. hva skal til for å bli en slik "VIF"?
(har forstått at hvis min plan om verdensherredømme skal lykkes, er dette neste steg)
Vis hele sitatet...
Hemmelige ritualer, ofringer og det beste fra alle tidligere imperier som nå har gått under jorden for å styre verden fra skyggene.

(Neida. Oppskriften er mye vanskeligere enn som så. Man oppfører seg bra, skriver gode innlegg og er et aktivt forum-medlem)
Skal vi (oldschool) som ikke er innviet i det gode selskap føle oss mindreverdige?
Sist endret av SkyMarshal; 24. november 2013 kl. 22:11.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Skal vi (oldschool) som ikke er innviet i det gode selskap føle oss mindreverdige?
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke, og det er nettopp derfor man ikke lengre kan se hvem som er vif og ikke.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Nei, ikke mindreverdige. Men om du har oppført deg bra bør få litt tilbake for det, tenker jeg
Sist endret av lurvelen; 24. november 2013 kl. 22:17.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Skal vi (oldschool) som ikke er innviet i det gode selskap føle oss mindreverdige?
Vis hele sitatet...
Nei.

Man må gjerne ha overenstemmende meninger med resten av le speciale noe som ikke alle gidder å ha. Altså, man må unngå å komme opp på radaren til administratorer, moderatorer osv.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Skal vi (oldschool) som ikke er innviet i det gode selskap føle oss mindreverdige?
Vis hele sitatet...
De som kom fra iblis.nu er oldschool, vi andre er bare påtrengende etterstrebere.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Før hadde kun VIP's og VIF's, samt moderatorer/crew/admins valgfri brukertittel, men det ble avskaffet til fordel for fri brukertittel til folket
Vis hele sitatet...
Husker når det skjedde. Det var 1. april. Jeg samt mange andre var skråsikre på at det var aprilsnarr.
Genial dato å slippe det på
En informant jeg snakket med som ble vif har enda ikke følelse i venstre siden av kroppen. Informanten mumlet også noe om å aldri aldri spise agurk noensinne igjen. Helt hva han mente med det forble en hemmelighet. Det sagt så holder informanten fortsatt ved at det var verdt det. Han sa også at arret i hodet der chipen ble festet merket han dessuten ikke noe til. Det var uansett bare for "identifisering".
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nei.

Man må gjerne ha overenstemmende meninger med resten av le speciale noe som ikke alle gidder å ha. Altså, man må unngå å komme opp på radaren til administratorer, moderatorer osv.
Vis hele sitatet...
Presidentadministrasjonen ser alt, dog.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Hva annet en verdensherredømme handler disse undertrådene om? (ble litt nysgjerig)
Sitat av lurvelen Vis innlegg
Hva annet en verdensherredømme handler disse undertrådene om? (ble litt nysgjerig)
Vis hele sitatet...
Har hørt rykter fra de som har tilgang til forumet at, så fort man ser hva som skjer bak kulissene forstår man at det ikke er regjeringen som styrer landet egentlig - de som egentlig styrer landet er visstnok de som sitter i disse skjulte underfora.

Har og hørt rykter om at de leker 2 leker der:
- Velg en person som skal utestenges fra forumet uten saklig grunn
- Hvem skal vi slette tilfeldige innlegg fra i dag?

Dette forklarer hvorfor mange innlegg bare sporløst forsvinner uten noen kommentar.
The first rule of the Vif forum is...
Sitat av lurvelen Vis innlegg
Hva annet en verdensherredømme handler disse undertrådene om? (ble litt nysgjerig)
Vis hele sitatet...
Jeg kan godt svare, fordi jeg tenkte faktisk på dette her forleden; at vi burde være litt mer åpne om det skjulte VIF-forumet, rett og slett fordi kjennskap til dets eksistens kan gjøre at flere gidder å skrive flere gode poster og legge litt arbeid i innholdsproduksjonen sin her på Freak.no... Det blir en slags gulerot for gode poster.

For å være litt seriøs, så fungerer VIF som "gutteklubben grei". Vis at du er smart, ordentlig, ryddig, saklig og kommer med konstruktive innlegg over lang tid (vi snakker minimum 2-300 innlegg), så blir du VIF-et. Understreker at beslutning om hvem som blir nye VIF er opp tll Freak.no Crew; ikke oss vanlige VIFs.

Men alt i alt er det ikke noe "vanskelig" - du må bare være et bra medlem av Freak.no

Når du først er inne, så inneholder VIF-forumet mye spennende. Det er et sted du kan stille alle spørsmålene du ikke kan stille på det "åpne" forumet - og så kan dere tolke dere frem til hva det betyr...
Sitat av etse Vis innlegg
- Hvem skal vi slette tilfeldige innlegg fra i dag?
Vis hele sitatet...
Vi?? Du er altså en av dem!
Nei, fy f...

Foreslår at vi nye og gamle som ikke får innsyn gjør opprør. Vi som ikke får delta i "the deep weeb" på freakforum. Feigt, altså. Sultestreik, eller massiv flukt fra forumet er valgmuligheter. Hvem kommer med meg?
Sist endret av dØlLe dØcK; 24. november 2013 kl. 23:11.
Det var enklere for menigman før i tiden å se hvem som var VIF ja, men det vi gikk over til nå er bedre. Ett klikk og jeg kommer rett inn på facebook-siden deres.

Snart vil vi få implementert det litt bredere også, slik at vi kan sette det på vanlige brukere. Det er SÅ mye enklere og mer effektivt å gi advarsler via foreldre eller søsken.
Sist endret av meitemark; 24. november 2013 kl. 23:13.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det var enklere for menigman før i tiden å se hvem som var VIF ja, men det vi gikk over til nå er bedre. Ett klikk og jeg kommer rett inn på facebook-siden deres.
Vis hele sitatet...
Det må være interessant lesing.

Min favorittrett på facebbok er stekt cia toppet med nsa. Kanskje er det konspiratorisk, men du verden hvor godt.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg

Snart vil vi få implementert det litt bredere også, slik at vi kan sette det på vanlige brukere. Det er SÅ mye enklere og mer effektivt å gi advarsler via foreldre eller søsken.
Vis hele sitatet...
hahah, tror mor hadde blitt overaska av min søkehistorie her på freak:P
Jeg har vært her noen år uten og forstå at menneskene faktisk har eget forum. Må jo være mye festligere tråder der.
Sitat av RonaTa Vis innlegg
Jeg har vært her noen år uten og forstå at menneskene faktisk har eget forum. Må jo være mye festligere tråder der.
Vis hele sitatet...
Mennesker ville være å ta hardt i. I de fleste tilfeller kunne vi ha byttet de ut med et datavirus fra slutten av nitti-tallet og fått bedre innhold. Spesielt i "hva skal slettes nå"-trådene. Jeg sverger det er en loop der et sted, for uaexed kommer opp hele tiden.
Sitat av moridin Vis innlegg
Hemmelige ritualer, ofringer og det beste fra alle tidligere imperier som nå har gått under jorden for å styre verden fra skyggene.
Vis hele sitatet...
Ikke glem inngangsritualet for nykommerne.

Kort fortalt om hvorfor det ikke er synlig at folk er vifs lengre:
Før var dette synlig, og folk likte ikke dette, da det skapte et slags elitist-preg over forumet. Dermed fjernet crew (kru?) dette, og alle er fornøyde once again.

Sitat av RonaTa Vis innlegg
Jeg har vært her noen år uten og forstå at menneskene faktisk har eget forum. Må jo være mye festligere tråder der.
Vis hele sitatet...
Heller "robotene". Tviler på at en eneste vif er menneskelig.
Sist endret av Deadlock Radium; 24. november 2013 kl. 23:45.
Jeg mener at jeg har lest at VIF-delen ble omtalt som "casa de Stormen" for noen år siden.
Er dette bare intern humor av noe slag eller var dette denne klubben for dere som bedrev organtyverier før i tiden?
Hvor mange aktive vifs er det utenom admins?

Har alltid trodd at undertittelen i avataren var alt som gjorde en normal freak til en vif.
Jeg trodde med andre ord vifs forsvant helt når alle kunne bruke undertittel som de selv ville.

Dette skjulte VIF-forumet har jeg heller aldri hørt om før.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Dette skjulte VIF-forumet har jeg heller aldri hørt om før.
Vis hele sitatet...
we made a great discovery tonight, friends. One small mouseclick for a man, but a big mousescroll for mankind
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Det gjelder tydeligvis så klart å gi bort masse KP's også, til de vi mistenker er høyt oppe. Ass-licking på ett helt nytt nivå.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Dette skjulte VIF-forumet har jeg heller aldri hørt om før.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=123
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vis hele sitatet...
bare vri kniven i såret, ved å flashe linken til alle du...
Sitat av lurvelen Vis innlegg
bare vri kniven i såret, ved å flashe linken til alle du...
Vis hele sitatet...
Ja, det der er linken til alle hemmelighetene (JFK, bermudatriangelet og den siste paven (den klarte vi bra)).
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Spesielt i "hva skal slettes nå"-trådene. Jeg sverger det er en loop der et sted, for uaexed kommer opp hele tiden.
Vis hele sitatet...
Mine antagelser er altså blitt bekreftet.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Ja, det der er linken til alle hemmelighetene (JFK, bermudatriangelet og den siste paven (den klarte vi bra)).
Vis hele sitatet...
Hva med overvåknings-sakene som kommer frem i lyset for tiden?
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Hva med overvåknings-sakene som kommer frem i lyset for tiden?
Vis hele sitatet...
Uhm... vi har absolutt ikke noe med det å gjøre. I motsetning til de amatørmessige amerikanerne så har vi kontroll over hvem som har tilgang til våre data.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Mine antagelser er altså blitt bekreftet.
Vis hele sitatet...
Sorry, men teknokratiet har talt.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Hva med overvåknings-sakene som kommer frem i lyset for tiden?
Vis hele sitatet...
Shhh... de er ikke modne for denne kunnskapen enda!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
En siste ting jeg påpeker før jeg tar kveld.


Slutt med denne kp-horingen. Det begynner å bli ille nå altså, crewet. Dessverre brøt jeg mine prinsipper når det kom til prostitusjon på din post som inneholdt mitt navn meitemark, men det var siste gang.
Sitat av uaexed Vis innlegg
En siste ting jeg påpeker før jeg tar kveld.


Slutt med denne kp-horingen. Det begynner å bli ille nå altså, crewet. Dessverre brøt jeg mine prinsipper når det kom til prostitusjon på din post som inneholdt mitt navn meitemark, men det var siste gang.
Vis hele sitatet...
Er ikke så vanskelig å få KP. Vi har script (les om big data) som gir oss informasjon om hvordan vi skal poste for å få max KP basert på deltakere i tråden og hvem vi forventer at leser tråden. Forbausende nøyaktige selv om det jeg har bestandig sier at jeg skal poste kattebilder.

http://placekitten.com/200/300

Per programmets data om de som har lest tråden skal jeg nå få 2^64 KP. Jeg tror det er litt galt.
Sist endret av meitemark; 25. november 2013 kl. 01:39.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
En vif jeg kjenner sendte meg dette bildet da jeg spurte om hva som foregikk der tidligere i høst.

http://i.imgur.com/IyN6A2B.png
Sitat av tep0sen Vis innlegg
En vif jeg kjenner sendte meg dette bildet da jeg spurte om hva som foregikk der tidligere i høst.

http://i.imgur.com/IyN6A2B.png
Vis hele sitatet...
Akkurat slik jeg alltid har sett for meg vifs. Inkludert rosafargen.
Sitat av tep0sen Vis innlegg
En vif jeg kjenner sendte meg dette bildet da jeg spurte om hva som foregikk der tidligere i høst.
Vis hele sitatet...
Takker. Ut i fra innlegg og antall visninger er det lett og beregne eksakt hvem som ga deg det. Nå er det en mindre VIF. Hvem sier jeg ikke, men det er mulig politirapporten vil fortelle at det var en ulykke.
Sitat av Stormen Vis innlegg
For å være litt seriøs, så fungerer VIF som "gutteklubben grei".
Vis hele sitatet...
Soleklar diskriminering og totalt uakseptabelt imo. Hva med oss ugreie?
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Ikke glem inngangsritualet for nykommerne.
Vis hele sitatet...
Nå kom jeg til å tenke på en artikkel jeg leste for ett par år siden om en som havnet på sykehus etter at han hadde forsøkt seg på ett slags inngangsrituale for en lukket nettside. Hele seansen ble visstnok sendt direkte via webcam, og det var de som så på som ringte nødtelefonen. Husker ikke mer om hva som skjedde, eller om han i det hele tatt klarte seg. Jeg har googlet en stund nå, men finner ingenting. Jeg tenker jo mitt etter å ha lest denne tråden - er det noen som vet noe mer om dette?
Så det er det som har skjedd med WiP? VIP'ene sitter og godter seg i kjemikalier mens det for oss andre ser ut som om hobbyen er utdødd og nedlagt?

Vel, APC er sikkert ikke lei seg for det.