Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 4216
jeg tenkte på denne når jeg kjørte buss en gang, og så hvor mye penger som buss sjåføren hadde i den brune veska si. så da kom jeg på denne ideen om å rane en buss. her er den. si hva dere synes og hva som kunne gått gærent?


først velger du deg en busstopp et litt øde sted. (hvor det ikke er noen andre som skal på bussen akkuratt da, og helst ingen som ser deg!) helst ved en annen busslinje en de du vanligvis tar.
så har du på deg en hettegenser, og kansje en sæggebukse eller en vanlig olabukse. og en finnlandshette. ta på deg hetta på gensern så ingen ser at du har på deg finnlandshetta under.
gå ombord på bussen med hode bøyd, så du skjuler finnlandshetta. gå bort til buss sjåføren og legg en lapp på "bordet" forran ham. på lappen står det f.eks. "dette er et ran. gi meg alle pengesedlene du har" (blir mye kluss hvis han skal begynne å trykke for å få alle myntene)
hvis fram en kniv/pistol/eller lignende, som du har i jakka lett tilgjengelig.
når du får pengene går du rolig av bussen igjenn. forhåpentligvis la ingen av pasasjerene merke til hva som nettopp skjedde!
da kan du spasere vekk derfra som en rikere mann.

Og fem minutter etterpå kommer snuten til den øde plassen du rana bussen på med hundepatrulje og sniffer deg opp.
Det er ikke verdt risken å rane en buss. No særlig mye penger har de heller ikke.
Trådstarter
Sitat av cyanid
Og fem minutter etterpå kommer snuten til den øde plassen du rana bussen på med hundepatrulje og sniffer deg opp.
Det er ikke verdt risken å rane en buss. No særlig mye penger har de heller ikke.
Vis hele sitatet...
de har et par tusen der. det er mye for en fattiglus som meg. og er du rask akn du komme deg til en annen busstopp og ta bussen vekk igjenn. (til en stor by, hvor de ikke finner deg)
Å gå på en annen buss like etter ranet er en dårlig idè. Politiet får selvfølgelige vite at en persjon som matchet beskrivelsen bussjåfør1 gir til dem, gikk på bussen til bussjåfør2.Du blir snappa opp av kameraet eller bussjåfør2 husker nok om deg til å gi snuten gode spor. Antagelig blir den bussen stoppet lenge før du rekker og komme deg til en stor by.
Trådstarter
Sitat av cyanid
Å gå på en annen buss like etter ranet er en dårlig idè. Politiet får selvfølgelige vite at en persjon som matchet beskrivelsen bussjåfør1 gir til dem, gikk på bussen til bussjåfør2.Du blir snappa opp av kameraet eller bussjåfør2 husker nok om deg til å gi snuten gode spor. Antagelig blir den bussen stoppet lenge før du rekker og komme deg til en stor by.
Vis hele sitatet...
med litt planlegging får du til mye!
la en sekk ligge ikke så langt ifra der du raner bussen. i sekken har du nye klær. (vertfall genser.) bytt klær/genser og legg finnlandshetta i sekken. hva mere skal de kjenne deg igjenn på?
Sitat av phyconinja
hva mere skal de kjenne deg igjenn på?
Vis hele sitatet...
Høyde, ca. vekt, holdning. Jeg kjenner igjen folk selv om de har andre klær på seg.
Kroppsfasong,høyde. De sjekker ut deg for at du var eneste personen i omerådet på tidspunktet bussen ble rana. De finner penger og en sekk med finnlandshette og kniv.
Trådstarter
Sitat av Mushy
Høyde, ca. vekt, holdning. Jeg kjenner igjen folk selv om de har andre klær på seg.
Vis hele sitatet...
går du inn med en dårlig holdning. ganske bøyd i ryggen osv.. og hvis du bruker en ganske STOR hettegenser. så forsvinner mye av det. så kan du skifte til en genser som er ganske trang.

Sitat av cyanid
Kroppsfasong,høyde. De sjekker ut deg for at du var eneste personen i omerådet på tidspunktet bussen ble rana. De finner penger og en sekk med finnlandshette og kniv.
Vis hele sitatet...
flukt planen må kansje planlegges mere etter hvor dette gjøres. så kansje du ikke trenger å bruke buss da. kansje du kan løpe gjennom skogen eller noe. eller haike eller ta toget eller noe. planlegg flukten utifra hvor du gjør det.


hvis dere er redde for hunder så tar det litt tid å få hundene dit. å er ikke sikkert de gidder det for et par tusen spenn.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Skal du rane noe som helst, så gjør det med et smell. Drit i hvor tettbebygd det er, folk er ikke helter.

Pek en pistol på bussjåføren, ta hele veska (drit i å få dem til å tømme den), og stikk. Få en kamerat til å kjøre deg langt faen vekk.

Forøvrig er det en innmari u-kul ting å gjøre. Det er ikke akkurat som om bussjåfør er et veldig bra betalt yrke, og om du er så fattig som du sier, så er bussen kjekk å ha..
Du kan jo også ha på det platåsko, ei pute under genseren og løsnese, uansett så er det en dårlig plan mate.
Sier det ikke for å kritisere, men for å hindre deg å gjøre no utrolig dumt. Letttjente penger er å blir utrolig fristende. Men å rane en buss er utrolig risky. Grovt ran er fort noen måneder bak murene.
Hunder sniffer veldig dårlig når det er kaldt. Det er nok ganske streng straff hvis du blir tatt siden det er våpen involvert, og passasjerer på bussen. Mye "bedre" å skaffe penger der du kan unngå å treffe på noen.
Trådstarter
Sitat av cyanid
Du kan jo også ha på det platåsko, ei pute under genseren og løsnese, uansett så er det en dårlig plan mate.
Sier det ikke for å kritisere, men for å hindre deg å gjøre no utrolig dumt. Letttjente penger er å blir utrolig fristende. Men å rane en buss er utrolig risky. Grovt ran er fort noen måneder bak murene.
Vis hele sitatet...
tviler på at jeg hadde gjort det selv da. :P
jeg har allerede fått skjennepreken av dama mi for å ha prøvd å rappe en cola fra en automat. (les anndre tråder for å vite hvordan) så hadde vell ikke blitt så populær om jeg hadde rana en buss. hun vet jeg er fattig så hu hadde nokk reagert om jeg plutteselig hadde begynnt å bruke mye penger.
flukt planen må kansje planlegges mere etter hvor dette gjøres. så kansje du ikke trenger å bruke buss da. kansje du kan løpe gjennom skogen eller noe. eller haike eller ta toget eller noe. planlegg flukten utifra hvor du gjør det.


hvis dere er redde for hunder så tar det litt tid å få hundene dit. å er ikke sikkert de gidder det for et par tusen spenn.
Vis hele sitatet...
Haiking og tog er dårlig idè. Getaway car er en bedre idè,men det er altid noen som observerer bilen din. Men som sharq sier, gjør det med et smell, større sjangse å bli tatt på et øde sted enn midt i byen blant hundrevis av folk.

oog, de gidder det ikke for et par tusen, de gidder det for grovt ran. Har du pistol eller kniv er det lett at ting baller seg på..sett at snuten jager deg gjennom skogen og tar innpå, desperat trekker du kniven/pistolen og bare truer dem fort et halvår ekstra i fengsel. Viser du frem en pistol blir du i beste fall skutt i foten.

men dette er værste scenarioet da. Det kan jo også hende at du spaserer derfra uten noe problemer
Trådstarter
Sitat av narkis
Det er nok ganske streng straff hvis du blir tatt siden det er våpen involvert, og passasjerer på bussen. Mye "bedre" å skaffe penger der du kan unngå å treffe på noen.
Vis hele sitatet...
er du smart så bruker du kniv. det er vel ikke ulovelig å ha på seg en vanlig speiderkniv?
og du truer ikke buss sjåføren bare viser han at du har kniven. kan virke skremende på noen det.
Hehe... det er vel ikke ulovlig å ha en vanlig speiderkniv. det er derimot ulovlig å bruke den til å true til seg penger fra en stakkars bussjåfør

Legg denne planen på is du kompis
Hva hvis det IKKE virker skremmende på sjåføren, og han har balltre da?

Skriker du "dette er et ran", og ber alle legge seg ned på bakken, mens du tar/ får pengene også beinflyr til en fluktbil. Er det få som får med seg hva som skjedde. De fleste blir sjokka.
Trådstarter
Sitat av cyanid
Har du pistol eller kniv er det lett at ting baller seg på..sett at snuten jager deg gjennom skogen og tar innpå, desperat trekker du kniven/pistolen og bare truer dem fort et halvår ekstra i fengsel. Viser du frem en pistol blir du i beste fall skutt i foten.
Vis hele sitatet...
jeg trokke akkuratt at jeg hadde gjort det. hadde de tatt meg igjenn hadde jeg heller overgitt meg en å fly på politiet. da hadde politiet vertfall vært etter meg om jeg slepper unna. og hvis jeg ikke gjør det blir det jo lengere fengsel som du sier. dum ide, jeg gjør ikke det!

Sitat av cyanid
Hehe... det er vel ikke ulovlig å ha en vanlig speiderkniv. det er derimot ulovlig å bruke den til å true til seg penger fra en stakkars bussjåfør

Legg denne planen på is du kompis
Vis hele sitatet...
ikke hvis du bare viser ham at du har kniven. (ikke svaier den opp i trynet på han eller sier hva du kan bruke den til. )
Typen til søstera til dama mi. Ble bitt av en hund i armen, når de løp gjennom skogen etter en kjøretur i fylla. : Ikke noe å satse på det der.
Trådstarter
Sitat av solrikioo
Hva hvis det IKKE virker skremmende på sjåføren, og han har balltre da?

Skriker du "dette er et ran", og ber alle legge seg ned på bakken, mens du tar/ får pengene også beinflyr til en fluktbil. Er det få som får med seg hva som skjedde. De fleste blir sjokka.
Vis hele sitatet...
men du får alle personenes oppmerksomhet. med min plan vil folk se en person gå på bussen også gå av igjenn. ikke mye folk tenker mere over. "feil buss" tenker de vel bare åsså glemmer de det!
ikke hvis du bare viser ham at du har kniven. (ikke svaier den opp i trynet på han eller sier hva du kan bruke den til.
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt.
Alle skjønner jo hva kniven er til når du står der med en finnlandshette og en lapp som det står dette er et ran på....
Trådstarter
Sitat av cyanid
Dummeste jeg har hørt.
Alle skjønner jo hva kniven er til når du står der med en finnlandshette og en lapp som det står dette er et ran på.... Eller?
Vis hele sitatet...
ja. men hvis du skal dømmes for dette da. så spør politiet sjåføren: "truet han deg med kniven?" hva skal han svare da? "han viste den til meg?" det er jo ikke å true det?

ps. morsomt om noen leser dette åsså gjør det da. kansje vi får se dette på nyhetene iløpet av uka?
Hvis du har en frakk med mange kniver henges på innsiden, og klokker på andre siden. Kan det jo hende at han tror du er selger.
første vil jeg si at for litte penge, og det er ikke vært for 1000-2000kr.
er faktisk mer penger og rane en penge transport, som kjører rundt.

men hvis du skal skal robbe den bussen så skaf deg en purke radio(purken sier faktisk en del over den).
- ta på deg flere lag med klær så du blir større.
- bruke stemme forvrenger(koster 150kr på nete)
- ikke gjør det på øde plass.
- hvis du skal bli kvitt spore hunden, så gå mye rundt i samme område/i tilfeldige retninger og snu 180grader, og gå andre veien noen ganger. når du stikker fra stede går du litt kryss i det samme om råde.
hunden vil slite med og finne ut hvor du gikk ut siden den fanger opp deg overalt (lukt blir borte ganske fort så gjør det rett før du skal rane)
NB: IKKE ta med mobilen din !!!!
Trådstarter
Sitat av ranvik
første vil jeg si at for litte penge, og det er ikke vært for 1000-2000kr.
er faktisk mer penger og rane en penge transport, som kjører rundt.

men hvis du skal skal robbe den bussen så skaf deg en purke radio(purken sier faktisk en del over den).
- ta på deg flere lag med klær så du blir større.
- bruke stemme forvrenger(koster 150kr på nete)
- ikke gjør det på øde plass.
- hvis du skal bli kvitt spore hunden, så gå mye rundt i samme område/i tilfeldige retninger og snu 180grader, og gå andre veien noen ganger. når du stikker fra stede går du litt kryss i det samme om råde.
hunden vil slite med og finne ut hvor du gikk ut siden den fanger opp deg overalt (lukt blir borte ganske fort så gjør det rett før du skal rane)
NB: IKKE ta med mobilen din !!!!
Vis hele sitatet...
trenger ingen stemmeforvrenger egentlig. legge en lapp hvor det står "dette er et ran. gi meg alle pengesedlene du har." osv..

ikke ta med mobilen er et godt tips. greit å vite til senere åsså. TAKK.
At hunder sniffer dårlig når det er kaldt er bare en myte. Dette er også forøvrig og vadde igjenom bekker da hunder utmerket kan brukes til vannsøk etter personer. Det er også forørvig forskjell om du vil at hunden skal gå med høy snute eller lav snute. Sporet regnes som ferskt i ca 2 timer. Da vil hunden følge det med største letthet.
Etter ca 6-8 timer er sporet middels ferskt og hunden vil bruke noe lengere tid.
Etter 12-16 timer er sporet svakt og hunden kan gå av sporet noen ganger og ha problemer med å finne det igjen.
24> sporet er borte og det er nesten håpløst og finne igjen noe.

Den eneste som kan ha innvirkning på spor er regn. Dette kan skylle bort spor utrolig raskt.
At politiet vil prøve med en hunde enhet er nesten gitt hvis sjåføren kan peke retningen du løp i. Og disse hunden kan spore deg helt bort til inngangsdøra di. Jeg ville heller hatt min egen bil i nærheten og skifta klær i den og kjørt mot nærmeste store by med mye mennesker og trafikk. Tilbragt resten av dagen i byen og dratt hjem etter det.
Hvis du først skal ta en buss ville eg gjort som noen eg kjenner gjorde for noen år siden, nemlig å rane siste bussen når den kommer tilbake til stedet hvor de parkerer bussen om natten. Løp opp til sjåføren når han eller hun kommer ut av bussen, og tving til deg pengene med en kniv eller noe. Vil du ha litt bedre tid på deg, teiper du sjåføren så d går en stund før han eller hun får meldt fra. Løp så til et litt øde sted hvor du har en scooter eller en bil stående...De eg kjenner som gjorde dette fikk faktisk med seg rundt 15 tusen, og da kan d kanskje være verdt d om du har lite penger....
Sitat av Cheezy
og da kan d kanskje være verdt d om du har lite penger....
Vis hele sitatet...
Greit om jeg tar en tur til deg, binder deg fast og tar alt du har om jeg føler jeg har litt lite penger en dag?

De aller fleste som prøver seg på slik tull blir tatt, uansett hvor mange forutsetninger du tar kan det være et kamera i bussen eller noen som ser deg. Er overraskende hvordan de finner godt skjulte folk.
En ting jeg tenkte på, hvis det er ett øde sted, med lite folk på bussen. Hvordan kan det være så mye penger der da? Jeg ville heller ranet noe større.
Hva i alle dager får dere til å tro at hunden tilfeldigvis får denne ranspersonens
lukt i snuten sånn helt uten videre? Med tanken på hvor jævla mange det er som tramper av og på busser?

Jeg skal ikke si så altfor mye, men såvidt jeg vet må de iallefall ha noe bestemt å gå etter.

Og foresten, hva skjer med grammatikken da barn og voksne?
Hver setning startes med stor bokstav. Det er iallefall en
start for noen av oss.
Sist endret av frevev; 20. mars 2006 kl. 15:19.
Trådstarter
Sitat av MartinB
En ting jeg tenkte på, hvis det er ett øde sted, med lite folk på bussen. Hvordan kan det være så mye penger der da? Jeg ville heller ranet noe større.
Vis hele sitatet...
jeg sa aldri at bussen kjørte en øde rute. eller at det var lite folk på bussen. (men det lønner seg at det ikke er allt for mange på. )

Sitat av frevev
Og foresten, hva skjer med grammatikken da barn og voksne?
Hver setning startes med stor bokstav. Det er iallefall en
start for noen av oss.
Vis hele sitatet...
Sorry. Jeg er lat. Det ligger ikke som en vane. Så da årker jeg ikke gå tilbake å rette alle setningene
Hør på en som er dømt for ran: Å RANE EN BUSS ER IDIOTI! Du får glatt 2 år for det, og.. 3-4000 i buss penger blir ikke mye timelønnf or å sone ass
Sitat av phyconinja
jeg sa aldri at bussen kjørte en øde rute. eller at det var lite folk på bussen. (men det lønner seg at det ikke er allt for mange på. )
Vis hele sitatet...
Sitat av phyconinja
først velger du deg en busstopp et litt øde sted. (hvor det ikke er noen andre som skal på bussen akkuratt da, og helst ingen som ser deg!)
Vis hele sitatet...
I rest my case. (20 tegn)
Trådstarter
Sitat av DrO|A
Hør på en som er dømt for ran: Å RANE EN BUSS ER IDIOTI! Du får glatt 2 år for det, og.. 3-4000 i buss penger blir ikke mye timelønnf or å sone ass
Vis hele sitatet...
skal man rane en buss så sattser man på at man kommer seg unna da.
gidder ikke sitte inne i 2 år uansett hvor mye penger jeg hadde tatt jeg. (og jeg hadde vel åsså mistta allt)

Sitat av MartinB
I rest my case. (20 tegn)
Vis hele sitatet...
jeg ser ikke hva du mener. :§
jeg sa en øde BUSS STOPP. se på ordet "STOPP". det er en plass hvor bussen stopper hvis noen skal av eller på. en øde bussrute er noe annet. da er det få som tar bussen alle bussruter har vel en litt øde buss STOPP? uansett om det er en populær buss eller en ikke så populær buss.
Alt folk tenker på. Hadde nok funket. Viss ikke sjåføren hadde gjort motstand.
Tenk på det. Er du i stand til å knivstikke en bussjåfør?
Jeg satt på bussen og overhørte en samtale mellom sjåførern og en annen passasjer. Og de kom inn på temaet. Busssjåførern fortalte at på nattbussen på lørdagskveldene, er d normalt og ha 10 - 14.000 kr i kassa..

Så med litt god planlegging så kan d så absolutt være verdt forsøket
Ok, greit, men sjangsen for at ett av alle buss stoppene på ruta er øde er vel små. Jeg vet ikke hvor du bor, men her jeg bor er det ikke mange ruter hvor det er mange folk, og så går brått alle folka av bussen. Så folk kan få ett øde buss stopp å rane.
Å rane en buss er bare dumt. Kamera som fanger deg, altid tilskuere..

Sjansen for at du blir tatt ligger vel på 95% elns ;P
Trådstarter
Sitat av kristoffer2200
Alt folk tenker på. Hadde nok funket. Viss ikke sjåføren hadde gjort motstand.
Tenk på det. Er du i stand til å knivstikke en bussjåfør?
Vis hele sitatet...
jeg er ikke dum. jeg skal jo ikke skade/drepe ham heller. gjør han botstand og jeg ikke får tak i pengene så bare går jeg av bussen.

Sitat av MartinB
Ok, greit, men sjangsen for at ett av alle buss stoppene på ruta er øde er vel små. Jeg vet ikke hvor du bor, men her jeg bor er det ikke mange ruter hvor det er mange folk, og så går brått alle folka av bussen. Så folk kan få ett øde buss stopp å rane.
Vis hele sitatet...
det er vel ikke folk på hvert buss stopp der du bor? det er det verfall ikke her i strøket. mange buss stopper som vanligvis blir kjørt forbi. men som de stopper på hvis noen skal av eller på der.

Sitat av Pumpkin
Å rane en buss er bare dumt. Kamera som fanger deg, altid tilskuere..
Sjansen for at du blir tatt ligger vel på 95% elns ;P
Vis hele sitatet...
tar du mange forhådsregler på utseende så minker nokk de sjangsene
Alle som fokuserer på øde stopp og såkalte endestopp, som ofte er, som dere sier, øde. Da lurer jeg på følgende, hvordan i helvete skal dere komme dere vekk fra stedet?
Trådstarter
Sitat av tore-
Alle som fokuserer på øde stopp og såkalte endestopp, som ofte er, som dere sier, øde. Da lurer jeg på følgende, hvordan i helvete skal dere komme dere vekk fra stedet?
Vis hele sitatet...
jeg mente ikke øde som midt i ørkenen heller da. bare et sted med ikke så mange som vanligvis tar buss. sorry for feil ordvalg.
Igjen, det er ikke mange steder.
Trådstarter
Sitat av tore-
Igjen, det er ikke mange steder.
Vis hele sitatet...
hva mener du med ikke mange steder?
bare på busslinjen jeg tar er det mange. jeg har tatt den bussen hver uke i 2 år. og senest for en månede siden la jeg merke til en buss stopp som jeg ikke hadde sett før. men den hadde visst alltid vært der.
Kan ikke du bare prøve og fortelle oss hvordan det gikk, så kan vi enten le av deg fordi du ble tatt eller vi kan rakke ned på deg fordi det er patetisk.
jeg tror det er mye mer penger en et par tusen kroner i en veske på bussen hvis du velger en populær rute..

Jeg tror ikke det er noe problem å klare dette uten å bli tatt, en skikkelig forkledning, klesbytte, en bøtte til å brenne de gamle klærene og tingene i rett ved siden av. En stjålet sykkel til å stikke av med som du dumper i en elv, en kompis å ha byttet hos til ting roer seg, og en annen kompis som gir deg alibi, sett film eller noe, velg en film du har sett før og en kompis som bor litt øde og alene slik at det ikke går ann å bevise eller motbevise det.

Enten velger du å slå til på en snu plass hvor bussen må stå å vente, eller så må du slå til på parkeringsplassen hvor bussene står over natten. Som tidligere nevnt i tråden velg den siste bussen som kommer inn.. Velg en populær rute også tror jeg du kan lett dra litt cash på det. Hvis du tar en nattbuss rute på en lørdag når den parkerer blir det fort litt cash.

Ganske enkelt å klare dette tror jeg..
Du kan få en kompis til å late som om han ble påkjørt. Sjåføren går ut, du knabber vesken.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg vet ikke hva det koster å kjøre buss der dere holder til, men her i Stavanger koster det 20kr for en busstur for voksne.
En full buss tar 45 personer.

45*20=900 + diverse folk av og på hele tiden 400kr = 1300kr + vekslepenger

En 1500kr i en bussveske med andre ord. Småpenger. Ingenting å risikere dritt på rulleblad/fengsel for.
vet ikke om du har tenkt på det før men hva med å få en deltids jobb, eller gå med aviser om det må, det beste med det er at det ikke finnes så mye å tape men faktisk noen tusenlapper i mnd'en og en attest som hjelper deg videre i livet med å søke jobb..
Trådstarter
Sitat av Cyber
jeg tror det er mye mer penger en et par tusen kroner i en veske på bussen hvis du velger en populær rute..

Jeg tror ikke det er noe problem å klare dette uten å bli tatt, en skikkelig forkledning, klesbytte, en bøtte til å brenne de gamle klærene og tingene i rett ved siden av. En stjålet sykkel til å stikke av med som du dumper i en elv, en kompis å ha byttet hos til ting roer seg, og en annen kompis som gir deg alibi, sett film eller noe, velg en film du har sett før og en kompis som bor litt øde og alene slik at det ikke går ann å bevise eller motbevise det.

Enten velger du å slå til på en snu plass hvor bussen må stå å vente, eller så må du slå til på parkeringsplassen hvor bussene står over natten. Som tidligere nevnt i tråden velg den siste bussen som kommer inn.. Velg en populær rute også tror jeg du kan lett dra litt cash på det. Hvis du tar en nattbuss rute på en lørdag når den parkerer blir det fort litt cash.

Ganske enkelt å klare dette tror jeg..
Vis hele sitatet...
jeg har en kjæreste som bor aleine for øyeblikket. hvis hu kan gi meg alibi så går jo DET greit. men er litt usikker på om hu gidder. tviler på det egentlig.

det med å slå til på parkeringsplassen når bussen har parkert kan vi bare glemme. buss sjåføren lar jo ikke penga ligge i bussen. går han vekk så tar han med seg veska med pengene.

noen som har en fin ide om hvilken rute (i drammens området) som kan lønne seg?

Sitat av Golder
Jeg vet ikke hva det koster å kjøre buss der dere holder til, men her i Stavanger koster det 20kr for en busstur for voksne.
En full buss tar 45 personer.

45*20=900 + diverse folk av og på hele tiden 400kr = 1300kr + vekslepenger

En 1500kr i en bussveske med andre ord. Småpenger. Ingenting å risikere dritt på rulleblad/fengsel for.
Vis hele sitatet...
hvis vi tar den bussruta som jeg vanligvis tar. så er det 44 kr for en voksen, 22 for barn, herfra og inn til byen, og det er dit de flesste drar. + at folk sitter på fra lengere vekk fra byen en jeg bor. det er litt penger!

Sitat av boohaze
vet ikke om du har tenkt på det før men hva med å få en deltids jobb, eller gå med aviser om det må, det beste med det er at det ikke finnes så mye å tape men faktisk noen tusenlapper i mnd'en og en attest som hjelper deg videre i livet med å søke jobb..
Vis hele sitatet...
jeg har fakktisk søkt på jobber. men er litt vanskelig å finne en jobb som jeg kan ta, + å få den jobben. det er åsså et minus at jeg er UNDER 18. men jeg har prøvd.
fjell bussen er det jo masse folk på. rute 11 og 12 tror jeg.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Husk å skriv triprapport når du kommer hjem da. Slik at du koster staten minst mulig i rettssaken. Hvem trenger sporhunder når du bare kan dra opp nFF? Darwin på sitt beste.