Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3382
Heisann

Nå er de fleste eksisterende trådene her om koffeinpiller ganske gamle så jeg ser meg nødt til å starte en ny en

Spørsmålet er - Er det noen som vet om det er sant at de ikke selger koffeinpiller i sverige og/eller Danmark lenger?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Hvorvidt de ikke selges i Sverige/Danmark er meg uvisst. Men du får det vel på resept eller du kan Bestille på nett.
De selger i alle fall på apoteket i Sverige. Du kan også kjøpe på apoteket i Norge, så vidt meg bekjent.
de selger på de fleste bodypower butikkene i sverige så vidt jeg vet. Men du får tak i det på 24 fitness, og fitness1 i karljohans gata hvis du spørr under disken, husk å snakk med tommy
Og disse er voksendoser?
Ikke sånne tullete norske doser?

( er ikke ute etter å få hjertet til å eksplodere, men er liksom ikke interessert i happymeal doser)

Å ja, en ting til - Får jeg de bare av legen hvis jeg spør om det?
Sitat av Srbija Vis innlegg
og fitness1 i karljohans gata hvis du spørr under disken, husk å snakk med tommy
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at du ikke trenger å spørre dem under disken, men at hvis du spør, så selger de det ("under disk" as opposed to OTC)?

Det er imidlertid ikke forbudt med koffeinpiller, så "Tommy" (Thorvildsen?) trenger ikke stresse med å pushe pillene under disken, medmindre det er et markedsføringstriks, da.

Sitat av Brobostos Vis innlegg
Og disse er voksendoser?
Ikke sånne tullete norske doser?
Vis hele sitatet...
Dosen bestemmer du jo selv. Det er jo mulig å ta flere piller. Jeg anbefaler imidlertid ikke å overskride det som er anbefalt (se pakningsvedlegg).
Sitat av Brobostos Vis innlegg
Får jeg de bare av legen hvis jeg spør om det?
Vis hele sitatet...
Det er ikke reseptbelagt, vel?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Brobostos Vis innlegg
Å ja, en ting til - Får jeg de bare av legen hvis jeg spør om det?
Vis hele sitatet...
Du må vel ha en relativt god grunn for å få de av legen
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Du må vel ha en relativt god grunn for å få de av legen
Vis hele sitatet...
Som nevnt, de er reseptfrie.
En kompis av meg kjøpte en liten bøtte med koffeinpiller i sverige. De han kjøpte har et koffeininnhold et sted mellom 150-300mg per pille, husker ikke nøyaktig. Synes det er en fin mengde koffein med tanke på at en liter redbull inneholder 320mg koffein.
Sist endret av mar10an; 25. november 2010 kl. 13:18.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Ser det nå, jeg hørte elsewhere at de var på resept, my bad
Jeg hører stadig vekk at de er reseptbelagte.
De er reseptfrie på apoteket ja. Leste det her å tenkte det var relevant:

Store mengder koffein kan være skadelig på kroppen. Og man kan vel si at du spiser relativt store mengder. Mengder på 5-10 g koffein oppgis faktisk å kunne være dødelig, mens doser på over 1 g kan gi til dels alvorlige bivirkninger.

Koffein gjør langt mer enn å være oppkvikkende og være vanndrivende. I tillegg til dette påvirkes blant annet muskler, hjertet og blodårene. Effektene til koffein gjør at du ved høye doser kan få effekter som søvnløshet, hvileløshet og opphisselse. Du kan også få syns- og hørselsforstyrrelser. Musklene kan bli stive og skjelve. Til slutt kan hjerterytmen øke kraftig og du kan få ekstraslag (hjerteklapp). Merker du noe av dette, er det tegn på at du har tatt for mye koffein.

Dersom du bruker koffein ofte, kan du utvikle en form for avhengighet av koffein. Dette merkes godt ved at du får hodepine når det er en stund siden du har tatt koffein.

Koffein er altså ikke noe ufarlig middel. I lave doser er det nok ganske uskyldig, men du skal være litt forsiktig med å ta slike kjempedoser på en gang slik som du gjør.
Sitat av Brobostos Vis innlegg
Jeg hører stadig vekk at de er reseptbelagte.
Vis hele sitatet...
Du hører feil
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Du hører feil
Vis hele sitatet...
Skal sant sier hører jeg jo litt dårlig på det ene øret...
Det kan ha skjedd endringer siden jeg sist kjøpte koffeinpiller, men jeg kjøpte i alle fall 2 bokser på bodypower på nordby-senteret i Sverige. Det er ikke mer enn max 3-4 mnd siden. Var ikke noe "under disken" eller spørring etter de, de sto oppstilt ved siden av alle andre pilleboksene i et åpent skap. 250mg pr pille, 150 piller pr boks og det kosta ca 100kr pr boks.
Du får kjøpt noe som heter Fanalgin. Inneholder 500mg fenazon og 30mg koffein. De er reseptfrie, men er ment til å brukes på samme måte som Paracet/Pinex (hodepine, febernedsettende, tannverk, mensensmerter osv).
Sitat av Brobostos Vis innlegg
Og disse er voksendoser?
Ikke sånne tullete norske doser?
Vis hele sitatet...
Har vel ikke en dritt å si om det kommer i 50 eller 500 mg pr pille, dosen avhenger jo av hvor mange piller du spiser. Forøvrig er koffein et grusomt stoff å ta "gode" doser av.
Det er jo sant nok, er jo ikke verre enn å ta flere piller, men jeg vil tippe at en bok på 100 stk piller à 250 mg i sverige er billigere enn norske à 50 mg f. eksempel.

Skal til sverige neste måned så jeg får jo felttestet dette her da
Sjekk f.eks denne: https://www.tn.no/butikk/produkt/fres-guarana

Inneholder guarana, som er rik på koffein. Bruker det selv for å starte dagen.
Sitat av momentum Vis innlegg
Sjekk f.eks denne: https://www.tn.no/butikk/produkt/fres-guarana

Inneholder guarana, som er rik på koffein. Bruker det selv for å starte dagen.
Vis hele sitatet...
Det der ser friskt ut.
Blir en halvliter av det der da?
Sitat av Brobostos Vis innlegg
Det der ser friskt ut.
Blir en halvliter av det der da?
Vis hele sitatet...
5dl er en halvliter, så ja; du får en halvliter med drikken pr. brustablett
Bruker å ta 2.5dl per tablett, smaker godt og funker som faen
Fanalgin? det er kofein piller tror jeg nok? er smertestillende
Jeg vil på det sterkeste fraråde å bruke fenazon-preparater for koffeinet de inneholder, og jeg synes det er uansvarlig å anbefale det. Det virker belastende på nyrene og kan medføre en hel del kjipe bivirkninger ved hyppig bruk. Må du absolutt ha i deg koffein i pilleform, sørg for å få tak i preparater med bare det.
Body butikken på nordby senteret nedre del har mange forskjellige typer piller med forskjellig pris og kvalitet. mye billigere enn i norge!
Sitat av Afasar Vis innlegg
Jeg vil på det sterkeste fraråde å bruke fenazon-preparater for koffeinet de inneholder, og jeg synes det er uansvarlig å anbefale det. Det virker belastende på nyrene og kan medføre en hel del kjipe bivirkninger ved hyppig bruk. Må du absolutt ha i deg koffein i pilleform, sørg for å få tak i preparater med bare det.
Vis hele sitatet...
https://www.tn.no/butikk/produkt/fres-guarana dette er vel ikke ett fenazon-preparat?
Sitat av momentum Vis innlegg
https://www.tn.no/butikk/produkt/fres-guarana dette er vel ikke ett fenazon-preparat?
Vis hele sitatet...
Neida, dette produktet inneholder bare koffein (og muligens noen andre alkaloider fra gauarana) som aktive ingredienser. Personlig ville jeg funnet et produkt uten kunstige søtningsmidler og fargestoff, men det er en personlig preferanse
Pro Plus Koffein-piller

Bestiller disse ofte selv, og det er null stress med toll osv. Er ikke 100% sikkert her og nå, men tror de inneholder ca. like mye koffein som en kopp kaffe (30mg). Vil tro at dette er billigere enn å kjøpe i Norge/Sverige?
kjøpte piller i dag fra body power på nordby-senteret ved svinesund.

betale 159 SEK for 150 piller.

pillene inneholder 250 mg koffein.

I tillegg til koffein har du kun mikrokristallincellulosa(stoffet som blandes med koffeinet for så å bli presset til piller), isomalt(søtningsmiddel) og magnesiumstearat("pulveret" utenpå piller)
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Bli Cola addict slipper du piller og cola smaker godt! win-win!
Kjipt for tenna og kjedelig med bilringen du sikkert får av å drikka cola dagen lang.