Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1082
Har hørt noe om at det at mac ikke får virus er en myte, men hva vet vel jeg. Uansett, jeg får nå stadig hotmail-innboksen proppet med "postmaster reply" om mailer som ikke kan leveres til mottaker, mailer jeg seff ikke har sendt. Først var det kun til kontaktene mine (virket det som) så jeg antok det var en windows-pc jeg bruker innimellom som var synderen, og slettet liksågodt kontaktene mine, jeg bruker stort sett g-mail til alt annet enn søppel uansett.

MEN, så har det flotte meg fortsatt, og sender jeg visstnok bilde av en random kjerring til cocklovers@sympatico (som jeg håper jeg slipper å spesifisere at jeg ikke har noe tilslutning til) så nå begynner jeg virkelig å lure.

Er det Macen min som har virus, og hvor skal jeg i såfall henvende meg/hvilket virusprog er bra og gratis? Eller er det hotmailen min som er hacka og hva gjør jeg så med det?

Much obliged.
Alle systemer kan vel i grunn bli infisert av virus. Grunnen til at det ikke lages så mange til mac er at apple ikke har rare brukermengden i forhold til Windows. Det er mye mer lønnsomt for virusskapere å lage et virus til windows da rundt 70-80% av verden bruker dette systemet. Langt flere pc'er og infisere.

Googlet meg fram til dette virus programmet. Kan ikke garantere for at det er noe serlig bra, men...
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Det er hotmailkontoen som er komprimert, har vært en bølge med det i det siste. Skift passord.
Hørt noe om at det er myte ja, eller i det minste en sannhet med modifikasjoner. Visste ikke at man burde håpe på at apple ikke får større markedsandel, men...

Testa å skifte passord, så er det bare å krysse fingra. Pardon my n00b, men vet man hvordan de har fått det til, denne bølgen? Kan det være fordi jeg kjedet meg og skrev svar til en nigeriansk svindel-greie? Ser at det kanskje ikke var så lurt men til mitt forsvar kjedet jeg meg veldig!

Om det ikke gjorde susen dreper jeg kontoen as, merker jeg har lett etter en unnskyldning til å kutte navlestrengen til crappy 90-talls side og microsoft lenge nå, og msn er den nye gårsdagen etter mIRC uansett.

takker!
Jeg har fått 2 kontoer som har blitt bestevenn med denne masseutsendelsen av spam.

Tilfeldigvis så var det rett etter at jeg brukte den direkte innloggingen for å lese epost som startsiden.no har.

Og heldigvis hjalp det å bytte passord =)