Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  837 94381
Det skal nok gå bra, det er bare på dialektord som "æ", "årne" osv det skjærer seg. Men da får det bli SMS på bokmål fra nå av.

Du nevnte Cydia, har sett mange som har nevnt dette rundt om på diverse forum, hva er det?
Sitat av usual
Det skal nok gå bra, det er bare på dialektord som "æ", "årne" osv det skjærer seg. Men da får det bli SMS på bokmål fra nå av.

Du nevnte Cydia, har sett mange som har nevnt dette rundt om på diverse forum, hva er det?
Vis hele sitatet...
Ordboka husker ord du skriver inn selv, så etter noen ganger kan du skrive årne automatisk uten å skrive "å" manuelt.

Cydia er et installasjonsprogram som gjør at du kan installere 3. parts programvare (som ikke er laga av Apple). Du må hacke/jailbreake telefonen for å kunne gjøre dette. Spør du meg er det ikke verdt det, fordi Appstore har alt du trenger, og vel så det.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Det stemmer som DonTomaso sier. Cydia er en installer-applikasjon. Programmet gjør den samme jobbem som gamle "Installer", men det skal være bedre. Jeg synes ikke det.
Kan noen komme med grunner til at Cydia er bedre enn Installer?
Jeg har akkurat oppgradert til 2.0.2 med min "First Gen." iPhone.
Det som plager meg mest, er at hver gang jeg innstallerer et nytt program, og telefonen gjør en "respring", flyttes alle program-ikonene fra der jeg pent plasserte dem i grupper!
Jeg blir gal av å flytte 30 ikoner hver gang jeg innsallerer én update elns.

Noen som har et tips for hvordan man kan "låse" posisjonen til programmene?

Pope: Jeg bruker både installer og Cydia, det at Cydia har flere apps, er fordi den er nermest "skreddersydd" iPhone 2.0, ivertfall har jeg ikke vært borti Cydia før jeg oppgraderte fra 1.1.4 til 2.0.2.
Iphonen min fikk en god dose øl og er helt forbanna dau. Jeg er egentlig over tapet og har fått meg ny telefon, da jeg ikke regner med at det er noe å gjøre. Er det mulighet for at noen kan bruke delene fra den, f.eks. skjermen?
Sitat av bobbo
Iphonen min fikk en god dose øl og er helt forbanna dau. Jeg er egentlig over tapet og har fått meg ny telefon, da jeg ikke regner med at det er noe å gjøre. Er det mulighet for at noen kan bruke delene fra den, f.eks. skjermen?
Vis hele sitatet...
VS: Defekt iphone (deletelefon?)
Sitat av Turbolego
Jeg har akkurat oppgradert til 2.0.2 med min "First Gen." iPhone.
Det som plager meg mest, er at hver gang jeg innstallerer et nytt program, og telefonen gjør en "respring", flyttes alle program-ikonene fra der jeg pent plasserte dem i grupper!
Jeg blir gal av å flytte 30 ikoner hver gang jeg innsallerer én update elns.

Noen som har et tips for hvordan man kan "låse" posisjonen til programmene?
Vis hele sitatet...

Fant det ut, måtte slette "Kate".
Sitat av Pope
Det stemmer som DonTomaso sier. Cydia er en installer-applikasjon. Programmet gjør den samme jobbem som gamle "Installer", men det skal være bedre. Jeg synes ikke det.
Kan noen komme med grunner til at Cydia er bedre enn Installer?
Vis hele sitatet...
Slik jeg har sett det så er Cydia mye flinkere til å automatisk laste ned tilleggspakker som f.eks. themes osv trenger. Dessuten synes jeg at Cydia per idag har et mye bedre utvalg enn Installer. Mulig at det finnes bedre Installer sources enn det jeg bruker tho.
Jeg syns også at nye Installer er knotete, og i og med at det er folk i Dev Team som utvikler begge så mener jeg at de bare bør holde seg til Cydia. Apt er også en, hva, 20 år gammel teknologi som er heftig utprøvd, mens Installer dør på seg hele tiden.

Etter at Cydia la på filter for utviklere vs GUI-brukere ser jeg ingen grunn til å fortsette med Installer. Nostalgi må vel være det eneste. Noen som har prøvd iTunes 8 ennå forresten?
Okaj, jeg gjorde den enorme tabben med å simpelt velge firmware å oppgradere til med itunes (holde inne alt knappen når du restorer) til 2.02 i håp om att det skulle fungere, joda, men app store funker ikke. Og det var det jeg ville.

Er det noen som kan forklare en idiot om hvordan jeg nå kan fikse firmware 2.0 med app store? eller bare degradere til 1,4 så jeg kan kjøpe det?


Takker.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Du kan jo prøve denne guiden fra ipod1.no? CLICKY
Har ITOUCH, glemte å si det.

Og når jeg gjenoppretter i itunes går den ned til 1,1,4 og oppgraderer til 2.0 igjen

Men det er en ugyldig 2,0 så den vil ikke fungere i appstore.

Jeg må få lagt inn på en firmware 2,0 og over. Låse opp, cydia, installer, trenger ikke det :P

Men takk for hjelpen
Hei, fortsatt penger og tjene på å kjøpe fra USA og selge i Norge?
Hva er en død (druknet) iphone verdt? Den har lite riper og sånn, men den har fått litt for mye fuktighet. Er en som vil kjøpe den som delemobil (skjermen), men aner ikke hva jeg kan ta

tozva: ikke før de klarer å cracke 3g
Sist endret av bobbo; 16. september 2008 kl. 23:51.
Skulle oppgradere min 1.1.4 iphone over til 2.1.0 i dag, og har møtt veggen. Uten å tenke det gjennom alt for mye oppgraderte jeg gjennom iTunes til 2.1.0, og regnet med at det skulle være null stress å kjøre QuickPwn etterpå. Dette viste seg å ikke fungere. QuickPwn gjenkjenner ikke oppgraderingen min, og kan derfor ikke simkort-unlocke/jailbreake noenting, og iTunes sier "The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported" (obviously ettersom det ikke er AT&T) iTunes nekter derfor å ha noe med iPhonen min å gjøre i det hele tatt, og ettersom jeg ikke lengre har det originale SIM-kortet, får jeg heller ikke satt inn det. iPhonen står konstant i "koble til iTunes"-modus. Så jeg sitter litt fast, noen idéer?
Sitat av hodevold
Skulle oppgradere min 1.1.4 iphone over til 2.1.0 i dag, og har møtt veggen. Uten å tenke det gjennom alt for mye oppgraderte jeg gjennom iTunes til 2.1.0, og regnet med at det skulle være null stress å kjøre QuickPwn etterpå. Dette viste seg å ikke fungere. QuickPwn gjenkjenner ikke oppgraderingen min, og kan derfor ikke simkort-unlocke/jailbreake noenting, og iTunes sier "The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported" (obviously ettersom det ikke er AT&T) iTunes nekter derfor å ha noe med iPhonen min å gjøre i det hele tatt, og ettersom jeg ikke lengre har det originale SIM-kortet, får jeg heller ikke satt inn det. iPhonen står konstant i "koble til iTunes"-modus. Så jeg sitter litt fast, noen idéer?
Vis hele sitatet...
http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=431&t=205649
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Soo.. SwirlyMMS på 2.1. Noen som har kastet seg på? Oppdaterte min i dag, og får sendt og mottatt med vanlige mms settings. Men.. Da jeg skulle teste, så opprettet jeg en mms, denne ligger nå i utboksen min og jeg har ingen mulighet for å få den slettet, ei heller sendt. Jeg får heller ikke slettet noen meldinger som ligger i innboksen til MMS. Dog har jeg bare en demo-lisens, er det det som gjør at jeg ikke får alle funksjonene?
får du ikke slettet dem når du sviper fingeren mot høyre over dem, eller finner du bare ikke ut at det er slik du sletter dem?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Å dæven! Var det så enkelt. Vel, sliter med tidlig alzheimers, så.. Takker
noen som vet om den ogg4iphone app'en virker på 2.0?

vil gjerne ha enn player på iphonen som spiller .ogg filer

takker for svar
Har sett denne guiden før, og var ikke helt det jeg var på utkikk etter. Hvis du leser posten min ser du at iTunes ikke vil ha noe med iPhonen min å gjøre i det hele tatt, noe som er problematisk.
Magisk: sleit en god stund med den der jeg også skal jeg si deg!
hodevold, jeg ville tatt kontakt med Geircito inne på det www.ipod1.no/forum Han hjelper deg garantert, og fikser opp med en gang
▼ ... noen uker senere ... ▼
Godt med smør
Sitat av Apeloff
Okaj, jeg gjorde den enorme tabben med å simpelt velge firmware å oppgradere til med itunes (holde inne alt knappen når du restorer) til 2.02 i håp om att det skulle fungere, joda, men app store funker ikke. Og det var det jeg ville.

Er det noen som kan forklare en idiot om hvordan jeg nå kan fikse firmware 2.0 med app store? eller bare degradere til 1,4 så jeg kan kjøpe det?


Takker.
Vis hele sitatet...
sært nok, ser det ut til å fungere nå. Alt jeg gjorde var å laste ned 2,0 firmware, og holde inne "alt" eller noe sånt mens du gjennoppretter din itouch, da får du selv velge firmware.

Og nå får jeg alle oppdateringene til 2,0 og har program, internet, itunes store, alt sammen.


Kan ikke være så veldig bra beskyttet? kan ikke begripe att noen gidder å betale 50 kr for det der :P
lette litt rundt på forumet men fant ikke noe som hjalp så da prøver vi her...

har nettop fått meg ny itouch og lurte på om det var noen enklere måte å få tekst til sangene mine uten å måtte gjøre det manuelt. Har i overkant av 1600 sanger så det hadde blitt litt av en jobb å gjøre det manuelt i itunes

setter pris på svar....
Hallo!

Min iphone er "hacket" kan jeg da oppgradere firmware uten at det blir no tull med telefonen???
Hvordan kan jeg lage min egen ringetone til iphone?
Sitat av GlennDaabu
Hallo!

Min iphone er "hacket" kan jeg da oppgradere firmware uten at det blir no tull med telefonen???
Vis hele sitatet...
Jada, hvis du gjør det på rette måten.
Sitat av FSS
Hvordan kan jeg lage min egen ringetone til iphone?
Vis hele sitatet...
Bare å lage en hvilken som helst lydfil om til m4r og legg den over fra iTunes til iPhone.
http://img46.imageshack.us/img46/8198/itunesproblemercv8.th.jpghttp://img46.imageshack.us/images/thpix.gif

Den feilmeldingen får jeg når jeg prøver å overføre musikk til min ipod.
Har prøvd å restarte ipoden flere ganger, men uten å lykkes.

Noen forslag? Noen som har vært borti lignende problemer?

Og, etter jeg får den feilmeldingen så forsvinner ipoden fra itunes. Og jeg
må sette den inn igjen for å få den opp.
Sist endret av Stigern; 15. oktober 2008 kl. 03:16.
Her er en side med griselekre wallpapers til iPhone og Touch, for de som har lyst på det.

http://poolga.com/en
Jeg får ikke kobla meg opp mot det tråløse nettet hjemme. Faktisk ingen tråløse nett.
Hjemme har jeg en ST780 med ett WEP-kryptert nett. Jeg har prøvd å slå av krypteringa også, uten at dette hjalp.

Dette er en iPhone 3G.

Så tenker jeg at det kan være noen IP, DHCP DNS, statisk - instilling som kan være feil, men dette kan jo ikke jeg no om.
Er det noen som har peiling og tips?
Sitat av Pugge
Jeg får ikke kobla meg opp mot det tråløse nettet hjemme. Faktisk ingen tråløse nett.
Hjemme har jeg en ST780 med ett WEP-kryptert nett. Jeg har prøvd å slå av krypteringa også, uten at dette hjalp.

Dette er en iPhone 3G.

Så tenker jeg at det kan være noen IP, DHCP DNS, statisk - instilling som kan være feil, men dette kan jo ikke jeg no om.
Er det noen som har peiling og tips?
Vis hele sitatet...
Siden det er 3G kjører vel du 2.x på den?

Det har vært en del WiFi- problemer ang. 2.x. Mangen har opplevd at den plutselig har sluttet å fungere, vært vekke en stund, og plutselig kommet tilbake. Andre har måttet gjennopprette, nedgradere, oppgradere, osv.

- Prøv den på noen annet sitt trådløse nett.
- Gjennopprett innstillingene dine (Innstillinger -> Generelt -> "Nullstill").
- Gjennopprett iPhone i iTunes.

Se om du kan finne noen hjelp her:

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?...&sd=a&start=15 <-- iPhone 1G, men fine tips.
http://discussions.apple.com/thread....02820&#7802820
Sist endret av Svoldal; 21. oktober 2008 kl. 09:06.
skal kjøpe meg ipod touch og lurer på om det er noe stor risk for brick vis man jailbreaker den. og om det er mulig og unbricke vis det skulle gå galt. en ting til kan jeg legge inn software gratis som jeg laster ned fra fks piratebay gratis vis itouchen er jailbreaket.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av PirateX
skal kjøpe meg ipod touch og lurer på om det er noe stor risk for brick vis man jailbreaker den. og om det er mulig og unbricke vis det skulle gå galt. en ting til kan jeg legge inn software gratis som jeg laster ned fra fks piratebay gratis vis itouchen er jailbreaket.
Vis hele sitatet...
Det er en sjanse for at den bare dør, ja. Men den er ganske liten. Da må du ha gjort noe veldig feil under JailBreakingen. Det skal være mulig å unbricke den også, ja, men dette er en litt vanskeligere prosess.

Software legger du inn med installeren som følger med når du jailbreaker, med mindre du klarer å komme deg inn på den med Total Commander e.l.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Siden linkene til iPhone/iPod Touch firmware, som jeg postet tidlig i denne tråden, er døde, kommer jeg med en oppdatering.

http://www.trejan.com/projects/ipod/

Hvis dere opplever at noen av linkene på FW-siden ikke virker, som jeg har opplevd, er det ikke verre enn å kopiere filnavnet til FW'n du skal ha og lime det inn i gugel. Da får du opp mange forslag. Jeg lastet nettopp ned 2.1 på et kvarter.
Tanken m å samle alt i èn tråd er sikkert god, men herreguud så uoversiktlig. Så tilgi at jeg ikke ar lest igjennom de søttenørti sidene...

Uansett, jeg irriterer meg grønn over at det ikke (som jeg kan finne) er noe søkefunkjson i itunes på Iphone! På Mac er det jo ikke nødvendig å bla gjennom alfabetisk etter artist eller sang eller skive og det er ikke verdens største problem om ikke alt er tagget ordentlig for du skriver inn tekst og fortløpende dukker alle låter inneholdende teksten opp, right?

Er det noe alternativ til dette på iPhone, evt en application? Kan ikke skjønne at jeg er eneste som irriterer meg over slikt as...

Takk takk!
Hei!

Jeg skulle som sagt kjøpe meg en iPod touch men lurte på om synkroniseringen av filmer.
Jeg husker når jeg hadde Ipod 80gb så var det store problemer med å synkronisere inn filmer, fordi jeg måtte få filen over til iPod format noe som ødelagte min dag iallefall. (Fordi det tok flere timer og gjøre..)

Noen som vet om det finnes en måte og ikke gjøre dette på? Eller er det engang nødvendig?

Takk for svar.
Forresten, flytt gjerne posten. Den er garantert feil sted..
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Apu
Hei!

Jeg skulle som sagt kjøpe meg en iPod touch men lurte på om synkroniseringen av filmer.
Jeg husker når jeg hadde Ipod 80gb så var det store problemer med å synkronisere inn filmer, fordi jeg måtte få filen over til iPod format noe som ødelagte min dag iallefall. (Fordi det tok flere timer og gjøre..)

Noen som vet om det finnes en måte og ikke gjøre dette på? Eller er det engang nødvendig?

Takk for svar.
Forresten, flytt gjerne posten. Den er garantert feil sted..
Vis hele sitatet...
Du kan konvertere filmen med SUPER. (Det er _litt_ avansert, men konverterer filmene veldig bra i tillegg til at størrelsen på filen blir betydelig lavere enn fra de andre konverteringsprogrammene. Du må nok gjøre det og så legge de over til iTunes, så for å synkronisere. Er ikke så vanskelig når du først har fått taket på det.
Eller så kan man bruke videora, funker fint fint for meg
Sitat av M72
Du kan konvertere filmen med SUPER. (Det er _litt_ avansert, men konverterer filmene veldig bra i tillegg til at størrelsen på filen blir betydelig lavere enn fra de andre konverteringsprogrammene. Du må nok gjøre det og så legge de over til iTunes, så for å synkronisere. Er ikke så vanskelig når du først har fått taket på det.
Vis hele sitatet...
Kunne du kanskje gitt meg en link? Jeg finner det ikke, sorry jeg er newb.
http://www.itavisen.no/sak/792187/MTV_knuser_Youtube/

Hvor lang tid tror dere det tar før vi har en MTV App til iPhone?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av goillum
http://www.itavisen.no/sak/792187/MTV_knuser_Youtube/

Hvor lang tid tror dere det tar før vi har en MTV App til iPhone?
Vis hele sitatet...
Omtrent like lang tid som det tar for Apple å godkjenne Adobe´s Flash-modul til iPhone vil jeg tro.
sorry, gidder ikke lese hele tråden.
Hvordan skaffer jeg meg norsk tastatur på iphonen? med æøå.
Husker ikke helt eksakt, fordi jeg ikke har iphone, men tror at man bare kan gå inn på innstillinger og forandre det der.
transe; det funker i allefall ikke på min
Transe: hvis du ikke har iPhone, eller vet hvordan man fikser den, trenger du strengt tatt ikke svare på slike spørsmål.

panserjohan: Har du software 2.x.x finnes det ikke. Har du 1.x.x må du jailbreake, og , installere ifon.no-sourcen i installer, og legge inn "Norsk tastatur inkl. MobileEnhancer".
ok, don: har 2.x.x (husker ikke helt, tror det er 2.1.1 eller noe) Nesten så jeg har lyst til å degradere kun pga tastaturet.