Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 7279
Er det noen som vet om noen programmer som fungerer som piratdekoder for Tv-kort?

Jeg har lett men finner lite om det.

Tross alt, det som finnes i en piratdekoder er en liten progga chip. Da ville man jo tro at en pc kunne gjøre det samme, om ikke enda bedre?
Ja, det er mulig å kode sine egene piratkort.
Da trenger man et pci kort no software og et programerbart kort!

Allt dette får man kjøpt på www.sat.nu


Mr Turbo posta det for en stund siden
Better than thou.
Tror han mente slik at han har tv in og vil se parabol the pirat way på pc'en sin..?
men etter hva jeg har hørt så skal man kunne bruke 486en som man har gjemt bort til dekode in realtime, så med en gang kodene skiftes, så blir bilde svart, datamaskinen finner koden, og så har man kanalen tilbake igjen..

har også lett etter lignende, men den siden som hadde masse info om det var nedlagt...
Sist endret av Scoody; 27. november 2001 kl. 21:59.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Husker at en venn engang for lenge lenge siden fortalte meg om at han var på besøk en plass far far away....
Uansett. Der var han på besøk med en annen fyr og etter å ha chilla litt med litt smaltalk så stakk de bort til en annen fyr. Det som var så gøy da, var at den fyren bare satt inn et kort inni pc'n sin, trykkte på ditt og datt også kom det opp en MASSE forskjellige kanaler.

So what?
Tenkte bare eg sku nevne det. Vis det er non som er intresserte i forsettelsen på historien så kan eg jo alltid spørre han om han kan hooke meg up med den fyren også kanskje han kunne fortalt litt om åssen det funka og slikt? Just a thought.
Trådstarter
Tenkte mere på programvare som gjør samme jobben som en piratchip.

Og det er vanlig kabeltv det er snakk om. Ikke parabol
▼ ... over et år senere ... ▼
Har kjøpt meg tvkort nå og tar opp tråden igjen!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis man har en pc og et satelitt tuner kort (fullt lovlig), så kan man installere program som f.ex progdvb og en plugin som heter yankse, laste ned en softcam fil og man har masse gratis kanaler...

Fordelen er at man slipper alt kortmaset, i tillegg til at pc'en fungerer 1000 ganger bedre enn de gratis tunerne CD og via gir ut. I forhold til en dreambox er vel forskjellen mindre... sPørs hva annet du vil bruke pcen til.
Fangs78. takk for svar. Kan du utdybe dette litt eller om du har noe linker til sider (skandinaviske) som beskriver fremgångsmåte. Takker på forhånd.
Jeg har et slikt "satelitt kort" som fangs beskriver. Det finnes engelsk forum som forklarer dette.

Dette er klippet fra www.dvbn.com

How to set up Progdvb in 5 easy steps:

Please don’t find this patronising but there seems to be a lot of Newbie questions lately, and I hope this will be of use to Newcomers

-Step1….Do some research first..You need to know yourself what it is you are trying to do and whether it can be done. For example..what satellite/channels you are after and what encryption is being used. This info can be found at http://www.lyngsat.com There is also a very useful tool at the top called the search button. This will scan every word typed in this forum, so if you have problems just enter a word that is relevant and lots of info will be presented to you

-Step2….Download Essential files..The basic files you will need are…
Progdvb…Download from http://www.progdvb.com (Make sure you download full install and not just .exe file)
Yankse…..Download from http://yankse.dvbnetwork.com
Up to date Softcam.key file…Can be downloaded or edited yourself. To download try the upload section on http://www.dvbsoft.net
And maybe the latest transponder ini file from http://joshyfun.cjb.net (May not be necessary though. Try scanning with default files first and if you don’t get all channels then download new file)

-Step3….Install files..Firstly run Progdvb.exe..This will install Progdvb into a default folder C:\progdvb\ I cant see any point in changing that. Assuming you are using latest version you will be given the option to choose which card you are using…simple enough. You will then be asked what modules to install, don’t worry too much which of these you choose for now. Next unzip Yankse into progdvb folder. This will extract into its own folder (MDYankse-1-07.0-TT) inside progdvb. You will notice there are 2 dll files..one called Yankse.dll and the other called Yankse_w98.dll. YOU ONLY NEED TO USE ONE depending on your operating system For XP use Yankse.dll For 98 or ME use Yankse_w98.dll Delete the one you don’t need Copy the one you need into Progdvb folder Finally unzip softcam.key file into Progdvb folder Step4….Setting up and scan..Run Progdvb and if all is well you wont get any error message. If your card has started you will see % setting for quality and level at bottom of window. These will probably be at zero or very low Select from top menu Settings>DiSEqC..a box will pop up with DVB Card and a green ball underneath. Double click on the green ball and another box will pop up.. From the drop down list select the ini file for the satellite you want to scan then press ok then ok again to close the first box Now go to Channel list>Channel search and across to selected satellite and click. This should now start scanning Step5….Sit back and enjoy viewing Ok That is about it for this basic set up. There is a lot more to do such as editing channel lists and auto updating of softcam.key file but I don’t want to take all the fun out of it Please bear in mind that the most important of these steps is STEP1 RESEARCH Good luck in your research and viewing
Vis hele sitatet...
Dette hjalp i allefall meg. Men det er tross alt ikke den beste løsningen. Den innebærer bruk av mye mer avanserte program og ikke minst linux. Først da får du pc'n til å bli en ekte tuner. Men det må du ikke spørre meg om :P

Hvis du trenger ordforklaring kan du spøøre meg eller evt. www.google.com

Lykke til
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!

Har fulgt oppskriften over, og finner alle kanaler. Men de er registreret med røde V'er nesten alle sammen. Har funnet en softcam.key fra 10-8-2004. Er ikke Conax og NDS cracket?
Har slitt med dette jeg også. Canal Digital skifter conax fortere en fy og de som lager akyene prioriterer ikke thor sattelittene. Men mener at du skal kunne se Viasat sine kanaler nå.
Har hørt at NDS systemet til viasat ikke er knekt enda. Men hvor laster dere ned nye softkeys til progdvb? Send gjerne på PM...
jeg henter sofkeys fra upload section slik som guiden beskriver. Men skal vistnok være mulig å fikse slik at de oppdaterer seg automatisk. Men det er bedre at du spør på det forumet da jeg ikke er noe spesielt skilled på dette.
Får inn viasat, men det er vel sansynligvis på viaccess og ikke nye NDS. På canal digital får jeg kun nrk1 og nrk2.

Dessuten hakker både video og lyd. Hva kan dette komme av? Noen som har noen ideer?
Forhør deg på det forumet. Vet det går ann men kan hende du må ty til nye mer avanserte metoder som ikke guiden dekker.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gå inn på http://tabascoweb.net/forum/ (Norsk Parabol Forum)
Der er det folk som kan hjelpe
▼ ... over et år senere ... ▼
Fungerer dette forsatt i 2006?
det lurer faktisk jeg og på...om det finnes noe software som gjør at medie-pc'en min, som mottar signaler fra det analoge kabelnettet, finner alle kanaler man ellers måtte betalt for..?
Om man bruker cs burde det igrunn fungere...?
Dette er ikke et helt kurant svar, men.
For et års tid siden, var jeg på besøk hos en kompis som brukte pcen sin som mediecenter i stua si (med prosjekter og hele pakka!).
Når han fant ut at han ville se på tv, så stakk han en diskett i pcen med dms på (damn small linux), rebootet og hentet fram noe programvare som automagisk fant alle nøkler og koder som trengtes.
Pcen var direkte tilkobla (via en com-port) dekoderen (hardwired). Og vips. Så hadde han alaskens kanaler, jeg tror han hadde rundt 400 kanaler eller noe slikt no'.
Ganske vilt. Go linux!;D
Sist endret av colamannen; 23. oktober 2006 kl. 20:48.
Jeg regner med at det analoge kabel-nettverket er borte ganske snart, ihvertfall i mitt område (Akershus). Hvordan/om digital kabel-tv crackes vet jeg ikke, men jeg kjenner noen som har en stabil supply av koder for en amerikansk satelitt så det er definitivt fortsatt mulig.
(Kan dele ved privat forespørsel

Hvordan tilstanden er med norske satelitt kanaler vet jeg ikke, men jeg er også interesert kanskje noen her vet?
Hadde besøk av "the cable guys" her om dagen for å aktivere internetten. Så i samme anledning forhørte jeg meg om mulighetene for å bruke stue-pc'n min for å få "ekstra" kanaler fra kabelnettet. Svarene var nedrivende....
Med mitt, og de fleste, kabelnett er det slik at signalene som kommer i kontakten er egentlig digitale, men du kan koble til en antennekabel og få analoge kanaler. Her er det ingen ekstra å hente ut.
Skal man ha digitale signaler må man ha ekstra dekoderboks, og kort fra tjenesteleverandøren. Kabelgutta sa de hadde prøvd det meste, men at eneste som funka idag var cardsharing med dreambox....
Synd.Trist.Leit.

-TJ-
Det sies at UPC (nå GET) ikke bruker kort på side digitaledekodere. Noen som kan bekrefte/avkrefte?
Kan ellers nevne at cardsharing på parabol funker fett.
Kan gjøres med Linux PC + season interface, dersom dere ikke har Dreambox.
▼ ... noen uker senere ... ▼
GET bruker kort i sine digitale dekodere.....
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Ja, det er programkort i de nye dekoderne fra Get (såkalte Get box) som distribueres i disse dager.

Produsent: Kaonmedia
http://www.kaonmedia.com/ufile//product/20051220/181257-95533.jpg

Om det er cracket enda vet jeg ikke. Jeg vet i hvert fall at vi (jobber der ) kan oppdatere og endre programpakker til alle tider, uten at kortbytte er nødvendig. Kortnummer og dekodernummer må også stemme overens i systemet for at det skal virke, så jeg tror det kan være litt vanskelig.

edit: Eldre dekodere som Motorola (STC) bruker ikke kort. (Selv om det er kortleser på dem).
http://www.get.no/web/images/cms/admin/bilder/produkter/Moto
Sist endret av KaldBlod; 22. november 2006 kl. 21:07.
Sitat av Gubbe
Det sies at UPC (nå GET) ikke bruker kort på side digitaledekodere. Noen som kan bekrefte/avkrefte?
Kan ellers nevne at cardsharing på parabol funker fett.
Kan gjøres med Linux PC + season interface, dersom dere ikke har Dreambox.
Vis hele sitatet...
Fortell litt mer? Hvilken linux versjon anbefales, og hvilket tv-tuner program anbefales? Finnes det noe spes forum som er spesielt tilegnet dette feltet?
▼ ... over et år senere ... ▼
Når vi hadde tid til å følge med i stormen her i heimen, programmerte vi egne kort - når det tok slutt hadde vi et parabolkort med ledninger på (OK, JEG VAR 10!) som vi kobla på en gammal laptop med 6 fargers skjerm. Tuneren vi brukte (Og fortsatt hadde brukt hvis fjernkontrollen ikke var ødelagt) er av merket FORCE. De kan visst softmoddes til det ikke er igjen mer orginalt der >.<
Sist endret av excubated; 20. november 2008 kl. 00:14. Grunn: Typo
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av excubated Vis innlegg
når det tok slutt hadde vi et parabolkort med ledninger på (OK, JEG VAR 10!) som vi kobla på en gammal laptop med 6 fargers skjerm.
Vis hele sitatet...
Det heter Season Interface kort.
Disse kortene fungerer ved at du har en PC ved siden av dekoderen som emulerer selve smartkortet.


For mer relevant piratstoff til parabol kan forumet STOP STOP aka Team PDK anbefales etter som de har mye innen pirat.