Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 6856
Sitat av DerComment Vis innlegg
Ja, men på en mer human måte.
La meg ta et klart eksempel hvordan politiet her burde ha gått fram: Først bruke verbal trussel mot demonstrantene, flytter de seg ikke, noe de sjeldent gjør, fyrer man løs med tåregassbomber, bomber, ikke politifolk med baton og tåregass på boks. Så er det å gå den gode gamle manngarden med politifolk med store skjold, eventuelt med ridende politi, for å flytte de gjenværende. Utover dette har politiet mer rett til å bruke fysisk vold, noe de bare gjør hvis de får fysiske trusler mot seg, ikke en 20åring som ikke vil flytte på seg, men folk som kaster stein/slår.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at det ikke var verbale trusler, og hvordan vet du at protestantene ikke var voldelige? Du var ikker der.

Å kaste tåregassbomber mot en folkemengde treffer hele mengden, de som faktisk flytter på seg, og sivile og barn som tilfeldigvis er der. Da er det bedre å spraye de enkelte som er voldelige eller som nekter å flytte seg. Jeg kan love deg at tåregass er tusen ganger værre enn å bli slått med en sånn liten kølle!

Manngard med skjold er bare for gigantiske riots på film. Politiet handlet helt riktig denne gangen.
Når man går dit frivillig, prøver å stoppe politiet i sitt arbeid. Nekter å flytte seg når de blir bedt om det, da er det naturlig at politiet må bruke andre midler til å få de bort. Greit nok det ser grotesk ut, mange demonstranter sitter på bakken. Men hjelper ikke det når de nekter å flytte seg, eller gjør masse annet faenskap for å så sette seg ned.
OT: Til dere som mener dette er å gå for langt.
Ikke tro dere er bedre enn de som mener det motsatte. Dette er ikke "virke tøff konkuranse".
Men kom men fakta og egne meninger. Ikke angrip de som sier imot dere.

Kort om saken:
-13. mai inngår Danmark en hjemsendelse avtale med Irak, der gjør det mulig at tvangsutsende de avviste irakiske asylsøkerne, som ikke reiser frivillig.
-15. mai søker en stor gruppe irakere kirkeasyl først i Vor Frue Kirke, siden i Brorsons Kirke, i København i protest mot utsendelses avtalen.
-4. juni kritiserer FN's flyktninghøykommissariat, UNHCR, Danmarks avtale med Irak om hjemsendelse af 272 avviste asylsøkere. Irakiske flyktninger fra de fem sentrale provinser bør ifølge FN's konventioner beregnes som flyktninger.
-12. juni understreker det irakiske utenriksministerium på sin hjemmeside, at Irak ikke tar imot avviste asylsøkere, der er tvunget til hjemsendelse. Integrationsminister Birthe Rønn Hornbech fastholder, at der er en avtale om tvangshjemsendelse.
-25. juni sendes de første seks avviste irakiske asylsøkerne med fly til Bagdad.
-4. august 2009 ber Integrationsminister Birthe Rønn Hornbech politiet om å få opp tempoet, med at få sendt de avviste irakiske asylsøgerne hjem. Politiet svarer at de gjør hva de kan.
Natten til den 13. august fjerner politiet 19 mannlige irakere fra Brorsons Kirke. Desuten arresteres fem demonstranter.

Politiet: De utførte en jobb som regjeringen var førnøyd med. Det var i forkant meldt til politiet at demonstrantene ville gjøre motstand, i følge tvmidtvest.dk. Tror jeg har blitt slått av en likens batong bak på låret (ser lik ut), du faller rett ned på kne og er smertefullt (kompis som fikk lov å prøve). Men ser klare fordeler med å bruke disse, ser egentlig litt verre ut enn det egentlig er.

Religion:"Av respekt for kirken er det som hovedregel ikke aktuelt for politiet å gå inn i kirker og bedehus for med makt å hente asylsøkere som skal sendes tilbake til hjemlandet." <- dette er instruksen som norske politimestere har fått og må si den er til dels latterlig. Hvorfor skal ikke et land få tvinge utenlandske statsborgere ut av landet uansett om de er i en kirke som er sponset av skatte betalerne, noe som invanderne også er. Dette er jo mennesker som den "gamle kristelige gud" ville at skulle tortureres og drepes.
Sitat av plohg Vis innlegg
Hvordan vet du at det ikke var verbale trusler, og hvordan vet du at protestantene ikke var voldelige? Du var ikker der.

Å kaste tåregassbomber mot en folkemengde treffer hele mengden, de som faktisk flytter på seg, og sivile og barn som tilfeldigvis er der. Da er det bedre å spraye de enkelte som er voldelige eller som nekter å flytte seg. Jeg kan love deg at tåregass er tusen ganger værre enn å bli slått med en sånn liten kølle!

Manngard med skjold er bare for gigantiske riots på film. Politiet handlet helt riktig denne gangen.
Vis hele sitatet...
Godt mulig de brukte verbale trusler, mitt forslag var på hvordan jeg mener politiet burde ha gått fram, at jeg legger ved noe som ble brukt, eller noe som muligens ble brukt bryr jeg meg lite om, det viktigste er hvordan de faktisk oppredde.

La oss se på opptøyene som var i Oslo under Palestina/Israel demonstrasjonen, der brukte de store tåregass bomber, meget effektivt. Folk flyttet seg fra områdene med en gang. Manngard med skjold blir brukt, ja også i film.

Mener du virkelig det? At de handlet riktig? Ja vell, får vel prøve å respektere det. Vi har vel to vidt forskjellige syn på humane handlinger.
Aner ikke helt hvor jeg vil med dette, men føler likevel for å lufte noen tanker.

Jeg har i utgangspunktet ikke store problemer med at Politiet tar affære mot de som hindrer deres arbeid. Københavnpolitiet er kjent for å opptre unødvendig brutalt i mange tilfeller, men det får bli en annen diskusjon.

For meg har dette mer med kirkeasyl å gjøre. Kirkeasylet har en stolt tradisjon i vesten og Skandinavia, og har helt siden kristningen for 1000 år siden kunnet gi fredløse og andre forfulgte trygt opphold for en kortere periode. I en tid da religionens makt overskygget alt turde ingen å krenke kirkens sfære, og en kunne dermed beskytte de aller svakeste; utstøtte som kun ville finne fiendskap andre steder. I de siste tusen års kriger har kirker blitt brukt som feltsykehus, da kirken kunne gi noe beskyttelse mot fienden, som tross stridighetene som regel ville respektere kirkens grunn.

Men verden mer og mer sekulær, og i dag er fryktgrunnlaget for kirkeasyl borte, dvs. det finnes ikke lenger noen som tror at de utfordrer Herren selv ved å ta seg inn i en kirke med makt. I tillegg opplever man i større grad at mennesker som (iallfall iflg. kravene for innvilget asyl) ikke "fortjener" beskyttelse bruker Kirken som en siste, desperat utvei. Likevel har kirkeasylet en sterk posisjon hos mange mennesker, inkludert meg selv, selv om jeg ikke er det minste religiøs. Jeg merker jeg finner ro i det at det finnes en institusjon som, iallfall i praksis, står over loven når det gjelder beskyttelse av privatpersoner, og som Politiet ikke uten videre kan storme og besudle. Men jeg føler det også problematisk at stadig flere misbruker det som opprinnelig var ment som en kortvarig beskyttelse til å utsette en uunngåelig utkastelse.

Jeg merker at jeg har motvilje mot å avvikle "ordningen", både når det gjelder Kirkens og Politiets tilnærming (kirkeasyl blir aldri innvilget, men oppstår idét en gjest nekter å fjerne seg fra kirken - ingen kirkens mann kan kaste ut et medmenneske - og det er heller ikke sånn at Politiet har noe særskilt forbud mot å innta en kirke og arrestere folk), og selv om jeg forstår og delvis er med på misnøyen med at stadig flere "misbruker" kirkens plikt til å hjelpe, veier de moralske fordelene ved å opprettholde asylet tyngre.
Sitat av DerComment Vis innlegg
Ja, men på en mer human måte.
La meg ta et klart eksempel hvordan politiet her burde ha gått fram: Først bruke verbal trussel mot demonstrantene, flytter de seg ikke, noe de sjeldent gjør, fyrer man løs med tåregassbomber, bomber, ikke politifolk med baton og tåregass på boks. Så er det å gå den gode gamle manngarden med politifolk med store skjold, eventuelt med ridende politi, for å flytte de gjenværende. Utover dette har politiet mer rett til å bruke fysisk vold, noe de bare gjør hvis de får fysiske trusler mot seg, ikke en 20åring som ikke vil flytte på seg, men folk som kaster stein/slår.
Vis hele sitatet...
Ressurser trylles ikke fram på et sekund.
Hm, altså, det må ha vært mulig og få den forbanna bussen til politistasjon på en annen måte enn det der.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av DerComment Vis innlegg
at jeg legger ved noe som ble brukt, eller noe som muligens ble brukt bryr jeg meg lite om, det viktigste er hvordan de faktisk oppredde.
Vis hele sitatet...
fantastisk ansvarsfraskrivelse her.

jeg ser ikke problemet, de fikk advarsler på forhånd om at politiet ville gjøre motstand om de hindrer dem i å gjøres deres arbeid.

de hindret politiet i å gjøre deres arbeid.
politiet ytret motstand.

hadde de brukt cs-gass ville sannsynligvis cs-gassens forkjempere syns det hadde vært ALT for ekstremt, og at de burde ha prøvd å flytte mengdene med kost og støvbrett istedet.

nei, politiet er her for å gjøre en jobb, det å beskytte oss andre.
med det ansvaret kreves det at man faktisk gjør jobben sin, til enhver pris.
det ansvaret har vi og gitt dem, og med det gitt tillatelse til å utøve vold mot mennesker som bryter loven.

demonstrantene trodde tydeligvis at politiet er noen harepuser de kan sette seg på bakbeina mot.

takk gud for at de ikke er det.
Sitat av Remien Vis innlegg
Hverken jeg eller noen andre her på forumet vet noe særlig utfyllende
Vis hele sitatet...
Jo da, grunnen til denne brutale (men nødvendige) oppføreselen fra politiets side ligger mange uker tilbake i tid.

Kriminelle med bakrgrunn i 2 moskeer forsøker å ta over et narkonettverk + 2 resturant kjeder, de har til og med gått i konflikt med Shit Happens (mc folk)

og er en pest og en plage for innbyggerne i visse deler av byen.

Det er til og med blitt satt i gang tiltak for å forhindre hjemmehjelp, postombringing, brannslukking og flere sikkerhetsfirmaer lignende Securitas er utestengte fra bydelen, disse folka har også regelrett henrettet motstandere på utesteder midt på dagen.

Har selv leilighet i et av områdene der dette foregår og skjønner ikke at de ikke setter inn nasjonalgarden i stedet for politiet.
Sist endret av Skapsprenger; 15. august 2009 kl. 11:21.
Sitat av Skapsprenger Vis innlegg
Jo da, grunnen til denne brutale (men nødvendige) oppføreselen fra politiets side ligger mange uker tilbake i tid.

Kriminelle med bakrgrunn i 2 moskeer forsøker å ta over et narkonettverk + 2 resturant kjeder, de har til og med gått i konflikt med Shit Happens (mc folk)

og er en pest og en plage for innbyggerne i visse deler av byen.

Det er til og med blitt satt i gang tiltak for å forhindre hjemmehjelp, postombringing, brannslukking og flere sikkerhetsfirmaer lignende Securitas er utestengte fra bydelen, disse folka har også regelrett henrettet motstandere på utesteder midt på dagen.

Har selv leilighet i et av områdene der dette foregår og skjønner ikke at de ikke setter inn nasjonalgarden i stedet for politiet.
Vis hele sitatet...
vis politiet prøver og få ned kriminaliteten så hadde jeg ikke brydd meg så mye men dem kunne brukt csgass/pp
men jeg når jeg tenker på dette så står jeg på mitt ståsted
vis nasjonalgarden hadde vært med da hadde det vært storm her
Rart hvor raskt muslimer mister sin motvilje til kristendom når de finner ut at de kan gjemme seg der. Jeg synes absolutt ikke at vi skal gi kirkeasyl til noen. Hva om man har drept noen, skal man gi kirkeasyl da? Eller hva om man bare har banket noen? Nei i prinsippet så har du brutt loven og skal dømmes for det.

Ang. saken så mener jeg politiet er i sin fulle rett til og opptre slik de gjør. Ja vel så er de litt brutale, men som folk har sagt før meg så kunne de jo bare flyttet på seg når de fikk beskjed om det.
Sitat av Abg Vis innlegg
Må si at jeg blir mer opprørt over Lucifer92 enn filmen. Fordi de som blir henta fra kirka er iranske og asylsøkere betyr ikke at de er farlige, terrorister, voldtektsmenn eller mordere som du nevner. du lever virkelig i en boble lucifer. blir oppriktig flau av å lese det du skriver. snakk om fordommer
Vis hele sitatet...
jaha så dopmiljøet som dem er en del av er et verdensfred fremmende miljø ?
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
jaha så dopmiljøet som dem er en del av er et verdensfred fremmende miljø ?
Vis hele sitatet...
Det er andre gang du du kommenterer den kommentaren der.

Førstegang var side 2. post 3.

Uansett. Hvilket dopmiljø? utlending = dealer, automatisk?
Hørt om hells angels i danmark? er de utlendinger?
Sitat av Skapsprenger Vis innlegg
Jo da, grunnen til denne brutale (men nødvendige) oppføreselen fra politiets side ligger mange uker tilbake i tid.

Kriminelle med bakrgrunn i 2 moskeer forsøker å ta over et narkonettverk + 2 resturant kjeder, de har til og med gått i konflikt med Shit Happens (mc folk)

og er en pest og en plage for innbyggerne i visse deler av byen.

Det er til og med blitt satt i gang tiltak for å forhindre hjemmehjelp, postombringing, brannslukking og flere sikkerhetsfirmaer lignende Securitas er utestengte fra bydelen, disse folka har også regelrett henrettet motstandere på utesteder midt på dagen.

Har selv leilighet i et av områdene der dette foregår og skjønner ikke at de ikke setter inn nasjonalgarden i stedet for politiet.
Vis hele sitatet...
der ser du det
Sist endret av lucifer92; 15. august 2009 kl. 12:37.
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Jeg skal hilse deg å si at dette ble en fordoms fylt diskusjon.

Tenk om det var en familie på 3 med et lite barn som hadde rømt landet fordi huse dems ble sprengt?

Er vell ca like sansynlig som om at det skulle være "voldtektsmenn" eller " dealere"..
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Jeg skal hilse deg å si at dette ble en fordoms fylt diskusjon.

Tenk om det var en familie på 3 med et lite barn som hadde rømt landet fordi huse dems ble sprengt?

Er vell ca like sansynlig som om at det skulle være "voldtektsmenn" eller " dealere"..
Vis hele sitatet...
Nei, men om vi bare skulle latt alle komme hadde landet vårt blitt overfylt av innvandrere. Jeg føler det er for gale at vi ikke kan hjelpe uheldige land mer, men det er lite vi kan gjøre med krig uten å bli fysisk innblandet. (Som vi allerede flere ganger har blitt.)

Men vi må holde en strek, om vi lar folk bøye den streken blir vi til slutt et fattig land uten noen som helst regler. Vi deler allerede ut penger til de innvandrerene som bor her, innvandrere i Norge utgjør 10,6 % av befolkningen i Norge, eller 422 600 personer.
Og innvandringen startet bare på 70-80 tallet (Da det kom kraftig igang.) hva skjer om vi åpner for fri innvandring og vi får se vårt land om si 30 år?
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Apu Vis innlegg
Nei, men om vi bare skulle latt alle komme hadde landet vårt blitt overfylt av innvandrere. Jeg føler det er for gale at vi ikke kan hjelpe uheldige land mer, men det er lite vi kan gjøre med krig uten å bli fysisk innblandet. (Som vi allerede flere ganger har blitt.)

Men vi må holde en strek, om vi lar folk bøye den streken blir vi til slutt et fattig land uten noen som helst regler. Vi deler allerede ut penger til de innvandrerene som bor her, innvandrere i Norge utgjør 10,6 % av befolkningen i Norge, eller 422 600 personer.
Og innvandringen startet bare på 70-80 tallet (Da det kom kraftig igang.) hva skjer om vi åpner for fri innvandring og vi får se vårt land om si 30 år?
Vis hele sitatet...
Vel.. Var kjanskje ikke det ejg sa vi skulle gjøre da men...

Jeg er klar over at det kommer mange innvandrer til norge.. So what? Det er sånn fremtiden blir. Deal with it!
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Vel.. Var kjanskje ikke det ejg sa vi skulle gjøre da men...

Jeg er klar over at det kommer mange innvandrer til norge.. So what? Det er sånn fremtiden blir. Deal with it!
Vis hele sitatet...
Det er kanskje framtiden, men vi burde holde på Norge. Vi burde la det være et NORSK land, jeg hører mye oppstyr om at folk føler Norge burde ta ut kristendom fra skoler. Det er tingene jeg føler vi må ta vare på, om landet vårt blir et multikulturelt land. (Det er allerede det, men ja.) så burde vi iallefall være Norge, med et Norsk styre. Og med Norske tradisjoner, om du forstår.
Sitat av Apu Vis innlegg
Det er kanskje framtiden, men vi burde holde på Norge. Vi burde la det være et NORSK land, jeg hører mye oppstyr om at folk føler Norge burde ta ut kristendom fra skoler. Det er tingene jeg føler vi må ta vare på, om landet vårt blir et multikulturelt land. (Det er allerede det, men ja.) så burde vi iallefall være Norge, med et Norsk styre. Og med Norske tradisjoner, om du forstår.
Vis hele sitatet...
ja det er sant det du sier vis norske personer blir halshugd ute på gata vis dem spiser gris eller et annet helig kjøtt så har det gått for langt
Sist endret av lucifer92; 15. august 2009 kl. 14:00.
kirke i norsk skole.. veit ikke helt jeg.. synns bare det er enda en av de tingene man bør dele skole er plikt, så da blir jo også kirken plikt.. Og bare for litt siden leste jeg at under forje kirke valg i østfold så var det bare 2% som stemte?? et tegn på at kirken er på vei ut?
Sitat av orlendo Vis innlegg
kirke i norsk skole.. veit ikke helt jeg.. synns bare det er enda en av de tingene man bør dele skole er plikt, så da blir jo også kirken plikt.. Og bare for litt siden leste jeg at under forje kirke valg i østfold så var det bare 2% som stemte?? et tegn på at kirken er på vei ut?
Vis hele sitatet...
ja ser sånn ut
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
ja det er sant det du sier vis norske personer blir halshugd ute på gata vis dem spiser gris eller et annet helig kjøtt så har det gått for langt
Vis hele sitatet...
når blei gris hellig kjøtt?
Sitat av orlendo Vis innlegg
når blei gris hellig kjøtt?
Vis hele sitatet...
er det ikke hellig kjøtt i thailand !
du fikk faen meg til og undre

Sitat av lucifer92 Vis innlegg
er det ikke hellig kjøtt i thailand !
du fikk faen meg til og undre
Vis hele sitatet...
joda
det er sant
Sist endret av lucifer92; 15. august 2009 kl. 14:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Apu Vis innlegg
Det er kanskje framtiden, men vi burde holde på Norge. Vi burde la det være et NORSK land, jeg hører mye oppstyr om at folk føler Norge burde ta ut kristendom fra skoler. Det er tingene jeg føler vi må ta vare på, om landet vårt blir et multikulturelt land. (Det er allerede det, men ja.) så burde vi iallefall være Norge, med et Norsk styre. Og med Norske tradisjoner, om du forstår.
Vis hele sitatet...

Joda, jeg kunen ikke vært mer enig, men det jeg mener er feks at hvis en innvandrer bryter en lov så burde de sendes rett tilbake straka vegen hjem. Men jeg synes de burde få EN sjanse. Til et bedre liv. Jobb. MEN, ja.. Det er vell en statistikk på at 80-90% av all kriminalitet er gjort av folk som ikke er norske statsborgere.. Der er problemet!
Men om man skulle begynne å sende folk hjem, kommer landet mest sansynlig til og avslå at det er en av dems folk, eller at de har rømt, ikke har papier, lages masse tull osv.

La meg fortelle en historie ejg fikk høre av en taxi sjåfør jeg kjørete med for ca 1/2 år siden.

Han var fra Pakistan. Han hadde innvandret til norge ulovlig for å skaffe penger til familien. Det tok ham ett år å komme fram til norge. Han sa at det var mest sansynlig det værste han ahdde gjort noen gang. Men han kom da fram til slutt. etter masse styr med papier osv, osv. fikk han lovlig oppholdstilatelse i norge.
Nå bor han i Bærum og jobber ca 18-19 timer i døgnet. Han var en utrolig flott kar.
Skulle ønske jeg fikk kjent han bedre, men taxi-turen var over.

Dette er poenget. Jeg er så 1000000% for å slippe slike folk inn i norge. Jeg har masse andre eksempler av samme typen jeg kunne fortalt om, men dere tar sikkert poenget mitt nå.

Og så det med at " De tar jobbene våre!!". Det er det mest patetiske jeg har hørt på lenge. Det gjør de hvertfall ikke..!! Det sier seg selv, at hvis en person er bedre kvalifisert enn deg, så får han/ hun jobben. Såppas burde alle skjønne. Også at norge får høyere befolkningstall gjøre at det blir lagd nye stilliger . Det går jo opp i opp?

Ta polakker for eksempel. "De" er utrolig billig arbeidskraft, og hva er galt med det?



Så da kommer dilemmaet..: Skulle vi bare la vær å gi dem en sjanse?



-Jazzin
åååå der ser du så mye mas om at vi trenger krl.. jeg fikk da en 4rer men det der lærte vi aldri
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det første som slo meg når jeg leste om saken er at politiet skal tjene folket, og ikke omvendt. Når såpass mange møter opp for å demonstrere mot det politiet har tenkt til å gjøre, så mener jeg at man burde prøve å finne en alternativ løsning, istedenfor å bare slå og spraye vilt rundt seg.
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skyfex Vis innlegg
Det første som slo meg når jeg leste om saken er at politiet skal tjene folket, og ikke omvendt. Når såpass mange møter opp for å demonstrere mot det politiet har tenkt til å gjøre, så mener jeg at man burde prøve å finne en alternativ løsning, istedenfor å bare slå og spraye vilt rundt seg.
Vis hele sitatet...
Veldig godt poeng. Støtter den opp.
Sitat av Skyfex Vis innlegg
Det første som slo meg når jeg leste om saken er at politiet skal tjene folket, og ikke omvendt. Når såpass mange møter opp for å demonstrere mot det politiet har tenkt til å gjøre, så mener jeg at man burde prøve å finne en alternativ løsning, istedenfor å bare slå og spraye vilt rundt seg.
Vis hele sitatet...
De er da fortsatt bare et mindretall av resten av Danmarks befolkning.
Sist endret av Parkett; 15. august 2009 kl. 19:18. Grunn: omformulering
Hinter du til at alle som ikke var der er enige med utkastelsen?
Eller mener du det er greit å ikke bry seg om hva minoriteten mener?
hva vet vi om dem?

Det kan hende de hadde en GOD grunn til det de gjorde? Mye av volden og kriminaliteten er utført av utlendinger -.-
Jeg mener selv om "noen" er uenige i utkastelsene og derfor hindrer politiet sitt arbeid, så må de fortsatt forvente konsekvenser. Blant annet i form av vold for å få de vekk.


EDIT:

Det kan hende de hadde en GOD grunn til det de gjorde? Mye av volden og kriminaliteten er utført av utlendinger -.-
Vis hele sitatet...
Mye av volden og kriminaliteten er også utført av Dansker, Nordmenn osv..
Sist endret av Parkett; 15. august 2009 kl. 19:24.
Sånn egentlig får jeg avsmak og kjenner irritasjonen over maktbruken men på en annen side så har politiet sin fulle rett da sivile blir kriminelle med en gang de forhindrer politiet i å gjøre jobben sin.

Uten at jeg kjenner noe videre til saken ville det nok vært enklere og bedre dersom politiet hadde "gitt opp" og tatt aksjonen en annen dag.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Vill starte en diskusjon på dette:

http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1206019.ece

Det danske politiet gikk inn i en kirke i kveld og hentet ut folk som ikke hadde oppholdstilatelse i landet. Det møtte opp danske statsborgere og prøvde og stoppe dem, men som dere ser i videoen blir de banket opp, og sprutet ned med pepperspary..

Jeg synes dette er helt forkastelig!

Diskuter!

" Der var knipler og peberspray i luften, da 300 demonstranter natten til torsdag forsøgte at forhindre Politiet i at trænge ind i Brorsons Kirke på Nørrebro. "
Vis hele sitatet...
Hva skulle være forkastelig med dette? De stilte seg i veien for arbeidet til offentlige tjenestemenn, og er det faktum at det skjedde i en kirke enda verre? Jeg er imot at kirken skal være et fristed for folk som ikke klarer å rette seg etter de regler og avgjørelser som blir tatt.
Kirkeasyl? Idioti.
Sitat av Skyfex Vis innlegg
Det første som slo meg når jeg leste om saken er at politiet skal tjene folket, og ikke omvendt. Når såpass mange møter opp for å demonstrere mot det politiet har tenkt til å gjøre, så mener jeg at man burde prøve å finne en alternativ løsning, istedenfor å bare slå og spraye vilt rundt seg.
Vis hele sitatet...
Skal politiet tjene de 300 som er uenige og lager bråk, eller resten av befolkningen som støtter politiet sitt arbeid?

Man kan ikke gjøre alle fornøyd
Resten av befolkningen er neppe enig med politiet og når hundrevis av ungdom velger å få juling for å vise hva de mener så er det ett sterkt signal på nettopp det.
De er uansett veldig alvorlig når politiet må slå seg vei gjennom demonstrerende ungdom.
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Skal politiet tjene de 300 som er uenige og lager bråk, eller resten av befolkningen som støtter politiet sitt arbeid?

Man kan ikke gjøre alle fornøyd
Vis hele sitatet...
Jeg syns du uttaler deg på litt tynt grunnlad når du påstår det er 300 mot, mens resten av landet støtter opprasjonen. Uavhengig av hvor mange som var med i demonstrasjonen, om det var 200, 300 eller 500, så trenger ikke det å bety at alle de resterende menneskene i landet er for. Jeg er enig i at de uten oppholdstillatelse burde sendes vekk fra landet, men ikke hvis sivilbefolkningen må bankes opp for at dette skal skje. Jeg så hele filmen, og ingen av demonstrantene gjorde noe annet enn å sitte i ro (inntil de ble slått eller banket opp).

Denne saken, og denne diskusjonen handler jo egentig ikke om hvor vidt folk uten oppholdstillatelse skal sende ut av landet eller ikke, den handler om hvor vidt det er akseptabelt at det danske politiet bevist skader ikkevboldelige demonstranter. Politiet er (som tidligere nevnt) for å tjene folket og ikke omvendt, og ikke mist, de er her for å skape trygghet, ikke frykt. Filmen jeg så ga meg overhodet ikke inntrykk av trygghet på noen måte. Og nei, argumentet som ble nevnt tidligere i tråden om at "en av de uten oppholdstillatelse kanskje muligens kan være en terrorist", (selv om det er utrolig liten sjans for dette), "og at det er bedre å banke opp demonstrantene enn å ende opp med 10 000 døde etter en bombe" (denne også imponerende urealistisk), fører heller ikke til en trygghetsrelasjon, i hvertfall ikke hos meg. Og det er heller ikke (etter min mening) holdbare argumenter for å uttrykke grov vold mot ikkevoldelige sivilister.

Faktum er at sivilbefolkningen blir banket opp av de samme personene som skal fremstå som trygghet og rettferdighet, dette er som Jazzin påpeker i første innlegg ikke noe annet enn forkastelig, uavhengig av om det finnes folk i landet uten oppholdstillatelse.
Trodde ikke at man ikke hadde lov til å hente ut folk som gjemte seg i en kirke, men, men...

Et par tidligere på tråden som bare sier at asylsøkerne var ulovlige i landet, men står jo lenger ned på siden at de skulle hentes ut for å se om de kunne identifiseres og for å se om noen av dem hadde fått papirer som i tilfellet sendte dem tilbake til hjemlandet.
Men igjen, når politiet stresser så fælt og setter igang så mye og slår seg vei gjennom demonstranter, så er det vel en mulighet for at de allerede veit hvem det er som gjemmer seg i kirka og har veldig lyst på å få tak i dem.

Uansett syns jeg ikke noe om måten de tar seg fram på. Å slå sløs på folk som står med armene løfta opp for å beskytte seg eller for å vise at de ikke utgjør noen trussel har jeg lite til overs for. Og hva faen er det for slags opplegg å gå langs mennesker som sitter helt rolig på rekke i mur og begynne å spraye dem i trynet med pepper spray ?! Da har du hakket for lite action i hverdagen.

Det burde da finnes bedre/roligere/mindre voldelige måter å gjennomføre ting på.
En ting som er litt komisk å se, er at det er mange av de samme som gjerne argumenterer voldsomt for hvor ille det er at vi mister "vår kristne kulturarv" og liknende, som nå syns kirkeasyl er noe idioti. Er det NOE vi har igjen av reell kristen kulturarv i dag, så er det nettopp kirkeasyl, ellers er norsk kultur i dag stort sett levert av hollywood, Kraft General Foods & co.

Har dere tenkt over en liten ting? Kirkeasyl er i praksis omtrent fengsel, bortsett fra at fengsler faktisk er laget for at folk skal bo der, mens rommene folk bor i i kirkeasyl IKKE er det. Dette utsetter folk seg for frivillig i år og dag uten noen "permisjoner" som man får i fengsel, for å slippe å bli sendt tilbake. Kanskje dette er et lite hint om at det virkelig er noe alvorlig galt i hjemlandet deres? Kanskje man faktisk burde

...men det tåpeligste argumentet av alle, som jeg har sett i denne tråden, var når en eller annen babla noe om at "kanskje de er terrorister" eller noe i den duren. Javel? For det første - hvis de faktisk skulle være "terrorister", så er det jo ganske greit å ha dem et sted hvor de ikke får gjort noe faanskap. For det andre - har du NOEN som helst begrunnelse for å kalle dem terrorister? Det ser jo heller stort sett ut til at "terrorister"/"opprørere" drar TIL irak & liknende for tiden, for å slåss mot USA & co der, mens folk som prøver å redde seg og familien sin unna disse tilstandene.

Til syvende og sist, så tviler jeg sterkt på at et flertall i befolkningen syns dette var riktig måte å håndtere situasjonen på.
Sist endret av atomet; 16. august 2009 kl. 11:38.
Og Danmark har faktisk vært ganske sterkt inne i Irak, som forøvrig er en ulovlig og forkastelig krig, som har sendt ett relativt stabilt land ut i ett kaos det vil ta mange tiår å rette opp igjen. Og mest sannsynlig så vil det være en verre diktator enn Saddam Hussein som til slutt greier det.

Og som sagt, når Danmark er med i den krigen, så sier det vel seg selv at de har ett ansvar i å ta vare på flyktingene som kommer fra landet de har vært med på å bombe sønder og sammen.

Folk her kommer med noen forkastelige synspunkter, der det blir antydet at alle utlendinger er terrorister og narkodealere. Det er ett veldig lite fåtall innvandrere som støtter terrorisme, og dere må også huske på at de aller fleste ofrene for al-qaida og andre fryktede terrornettverk er sivile Irakere og sivile innbyggere i andre Arabiske land. Så at disse innvandrerne skal støtte terrorisme er en helt latterlig påstand.

Og hele denne Kristendom versus Islam konflikten noen her kommer med er helt sprøtt. Husk at Kristendom, Jødedom, og Islam alle har oppstått i midtøsten, og at disse religionene har levd i fred der også. Det er stort sett når vestlige kristne eller vestlige jøder har begynt å innvolvere seg at det har oppstått konflikter.
Islam inkluderer Kristendom og Jødedom i Koranen, som "bokenes folk" og derfor har de i utgangspunktet en sterk respekt i Islam. Men det har moderne korsfarere som George W Bush og andre imperialister sørga for å sette en ganske kraftig stopper for.
Sitat av OoM Vis innlegg
Jeg sier meg da ikke LITT enig i det at politiet har noen som helst rett til å dunke mennesker halvt i hel med batonger og spraye de ned med pepperspray?! INGEN burde ha rett til dette. Kjenner jeg blir direkte provosert av hendelser som dette.

Kanskje litt aggresivt og jeg kjenner ikke historien, men, jeg kan ikke forstå at demonstrantene har tatt så av at det skulle så alvorlige og voldelige metoder til for å stoppe de. Er det virkelig nødvendig å slå en demonstrant 3-4 ganger i ryggen og bein med en batong? 10 ledere på en aktivist!
Vis hele sitatet...
Hva faen mener du ellers at man skal gjøre da? Tror du demonstranter står å kaster blomster etter politiet?

Om de ikke har lov til å være der, om de blander seg opp i ting de overhodet ikke har noe med, slå de gjerne 20 ganger over de arbeidsløse tafatte beina deres for min del...
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hva faen mener du ellers at man skal gjøre da? Tror du demonstranter står å kaster blomster etter politiet?

Om de ikke har lov til å være der, om de blander seg opp i ting de overhodet ikke har noe med, slå de gjerne 20 ganger over de arbeidsløse tafatte beina deres for min del...
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke bli så sur Tafsern, Oom mente vel egentlig bare at han kanskje følte det var unødvendig å være så aggressiv.
Tror OoM mente mest det at politiet slo kvinner som lå nede flere ganger for å flytte de.

Men husk, dette er bare en diskusjon. Vi trenger ikke hisse oss opp !
Sitat av tafsern Vis innlegg
Tror du demonstranter står å kaster blomster etter politiet?
Vis hele sitatet...
Ser ikke noen som kaster noe som helst på opptaket. Ser bare en masse mennesker som sitter på rekke på veien og blir unødvendig mye slått og sprayet i trynet uten å ha gjort no annet en å la være å flytte seg.
Tja...
Jeg synes ikke at politiet burde ha håndtert saken på den måten de gjorde, men kom igjen.
De folkene hadde ikke oppholdstillatelse. Det vil si at de ikke har tillatelse til å være på Dansk jord.
Vandrer de da likevel inn i Danmark, så må de regne med å møte konsekvensene.
Hvis en fremmed bare vandrer inn i ditt hus selv om du har sagt klart ifra til personen at du ikke ønsker besøk, så gjør du jo også det du må for å få dem ut, sannt?

Det er selvfølgelig kjipt at de ikke kan bo i sitt eget land, og at de føler de er nødt å gå så langt for å slippe unna, men får de "nei" til oppholdstillatelse i Danmark så er det mange andre land som også tar inn asylsøkere.
Sitat av Novachew Vis innlegg
Vandrer de da likevel inn i Danmark, så må de regne med å møte konsekvensene.
Hvis en fremmed bare vandrer inn i ditt hus selv om du har sagt klart ifra til personen at du ikke ønsker besøk, så gjør du jo også det du må for å få dem ut, sannt?
Vis hele sitatet...
Men nå har jo den danske stat vært med på å gjøre Irak ulevelig for dem, da Danmark er en av USA's nærmeste allierte i Irak-krigen.

Så om man brenner ned huset til naboen sin, så burde man vel hjelpe de å finne en ny plass å bo, eller hva?

http://modkraft.dk/spip.php?article11232

Og som dere ser har det vært store demonstrasjoner mot rydningen at kirka, så det var ikke bare de 300 aktivistene som var rundt kirka som var imot denne utkastelsen.
Sist endret av Saape; 16. august 2009 kl. 22:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.