Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  238 20353
alle liker ei tight fjortisspija

En jeg kjenner er 32 og er sammen med ei på 18.. Vet ikke helt hva jeg synes om det, fordi jeg er kompis med begge de to å jeg synes det er helt greit liksom. De er nå forelsket ihverandre å hu er over 18, så jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt. Å jeg synes ikke at man skal dømme folk for akkurat det.. Please, have a nice warm cup of shut the fuck up.

edit: Siden man kom til å snakke om alder her i tråden.. Kanskje det var litt offtopic. *kremt*
Opprinnelig postet av Fase^
alle liker ei tight fjortisspija

En jeg kjenner er 32 og er sammen med ei på 18.. Vet ikke helt hva jeg synes om det, fordi jeg er kompis med begge de to å jeg synes det er helt greit liksom. De er nå forelsket ihverandre å hu er over 18, så jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt. Å jeg synes ikke at man skal dømme folk for akkurat det.. Please, have a nice warm cup of shut the fuck up.

edit: Siden man kom til å snakke om alder her i tråden.. Kanskje det var litt offtopic. *kremt*
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det samme som hun derre rødhåra berta fra Idol. Margareth eller noe. Er ikke hun sammen med en av producerne eller?

Uansett... Min tante er 32 og min onkel er 49. De er gift, men de er såpass voksne at aldersforskjellen der ikke er så stor. Men 18 pg 32, da begynner det å bli litt forskjell i modenhetsnivå. Når man runder 30 er det mange som roer seg ned og ikke "orker" eller "gidder" å feste rundt på byen som man gjerne gjør i ungdommen... Selvom man er glad i hverander og alt det der, er det en del grunnleggende forskjeller som gjør det litt knotete.
Den seksuelle lavalderen er ikke til for at folk ikke skal ha sex med mindreårige, den er for at det skal være lettere å ta de som utnytter mindreårige. Den bør være som den er.
Jeg synes denne diskusjonen har skapt en liten konflikt i hodet mitt. Jeg er veldig glad i damen min, men igår var dette ikke nok. Jeg måtte få vite hva andre synes om forholdet vårt. Så jeg gikk først til mine kamerater. Et par av dem synes det var helt på kanten mens resten synes det var helt greit. Så spurte jeg noen som jeg ikke kjenner så godt. (ville finne noen som svarer ærlig) Det som overrasket meg mest var at de personene jeg ikke kjenner så godt også stort sett syntes det var helt greit. Å få andres meninger var temmelig beroligene for meg og jeg greier endelig å fokusere tankene rundt det positive i forholdet igjen. Allikevel ligger farene i bakhodet sterkere enn før. Kansje det får meg til å være mere forsiktig med damen min i fremtiden.
Er mange 18 årige jenter som søker etter balanse i livet også. Ikke bare eldre gutter.

Leste en gang i illustrert vitenskap at jenter i ung alder søker etter forhold. Unge gutter søker etter sex. Eldre jenter søker etter sex og eldre gutter søker etter forhold.
Har en 13-åring veldig lyst til og går på en 30-40 åring velger da hu det!

Opprinnelig postet av Knightrider
Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke at det er så mange under 16 som knuller!
Jeg er selv 15, og er ganske sexy (se vedlegg). Jeg knuller ikke akkurat mye...

Tror man heller burde si at jenter burde knulle minst en gang om dagen når de er over 15, hadde blitt litt mere sjangs på meg da!
Vis hele sitatet...
der tar du grundig feil du. Her jeg bor trur jeg mesteparten har vært og knulla på noen mellom 15 og 20!
Hvor i helvette bor du hen da?
*grøsse*
Sist endret av turbo-xbox; 18. januar 2005 kl. 20:12.
Opprinnelig postet av Luric
Har en 13-åring veldig lyst til og går på en 30-40 åring velger da hu det!
Vis hele sitatet...
Ja, og hvis en treåring sier "ja" når du spør om hun vil ha kuk, så har barnet valgt det da. Det tar tid før man forstår de mulige og framtidige konsekvensene av en handling, og sex er ikke et av de områdene det er sunt å feile.

der tar du grundig feil du. Her jeg bor trur jeg mesteparten har vært og knulla på noen mellom 15 og 20!
Vis hele sitatet...
Mesteparten av hva da? Innbyggerene? Eller de du henger med?
HAHAHAHAHAHAHA!!!! (ikke lol)
IvIouraggar-med-langt-nick.. Du er en morsom mann.
Synes lavalderen passer utmerket der den er, og som sagt. Vil man ha sex så gir man godt faen i lovboka.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Ja, og hvis en treåring sier "ja" når du spør om hun vil ha kuk, så har barnet valgt det da.
Vis hele sitatet...
Genialt sagt! Du har av og til noen gullkorn der jeg må vri meg. Passer dårlig når dette skjer på skolen som i dette tilfellet da. FY! hehe
norske regler er litt tejte...

lovelig har vi lov til å bli foreldre som 16åringer...
alkohol og bil\mc får vi kjøre loveig når vi er 18...
Brennevin kan vi kjøpe lovelig på vinmonopolet som 21 år...

dette er litt feil synes nå vell jeg..

vi har lov til å ta ansvaret for nye menesker som 16 åringer å ikke røyke\drikke før vi er 18..
Opprinnelig postet av FEARme
norske regler er litt tejte...

lovelig har vi lov til å bli foreldre som 16åringer...
alkohol og bil\mc får vi kjøre loveig når vi er 18...
Brennevin kan vi kjøpe lovelig på vinmonopolet som 21 år...

dette er litt feil synes nå vell jeg..

vi har lov til å ta ansvaret for nye menesker som 16 åringer å ikke røyke\drikke før vi er 18..
Vis hele sitatet...
for det første; teite, dumme, tåpelige men ikke "tejte" ..

og for det andre, man kan da virkelig kjøpe så mye brennevin på vinmonopolet man bare vil når man er 20 år gammel
Opprinnelig postet av joachimnh
Vil man ha sex så gir man godt faen i lovboka.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Mye oppstyr. Hvem er det egentlig som sier de skal senke denne alderen egentlig?
huff...har selv ei søster på 13 år og jeg kunne ikke tenke meg at hun skulle ha seg en hyrde stund med en gammal gris.

Og for meg selv så orker jeg ikke tenke på å ligge med noen som er yngre enn meg selv.

Øk seksuelle lavalderen til 18 år.
hvor gammel er du, r33l?
Jeg synes det heller burde være en grense på differansen. At en 40 år gammel mann kan ha sex med ei 16 år gammel jente synes jeg ikke passer. Men det at en 17 år gammel gutt kan ha sex med ei 14 år gammel jente går jo an. Er det noen flere som er enige eller?
Mer aktuell den ja....
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Uansett hvordan ting ligger ann med den seksualle lavalder så er det alltid noen som vil føle seg diskriminert, sånn er det bare. Loven er til for å beskytte de mindreårige fra overgrep, og siden religionen vår har gjort sex til tabu så er vel loven omtrent det eneste vi kan gjøre for å beskytte våre små, foruten å slå hardere ned på alkoholdistrubisjon til mindreårige.

De fleste som begynner å komme litt opp i årene ser at småjenter og gutter faktisk ikke er noe å satse på, men det fins jo selvsagt unntak både på modenheten til de under 16 og modenheten / preferansen til de over 16. At noen på 17 år har seks med noen rett under 16 år ser ikke jeg på noe problem, og som oftest så ser ikke statsmakten eller de rundt deg heller på dette som et problem - så sant det er firvillig. Aller helst burde vi ikke hatt lover på dette i det hele tatt, de fleste SER når de de puler på er for små, men nå er den engang her, tilsynelatende til flertallets beste, og dermed syns jeg ikke vi skal ødelegge noe som allerede funker.

Just my $0,2.
Opprinnelig postet av Gryxor
Jeg synes det heller burde være en grense på differansen. At en 40 år gammel mann kan ha sex med ei 16 år gammel jente synes jeg ikke passer. Men det at en 17 år gammel gutt kan ha sex med ei 14 år gammel jente går jo an. Er det noen flere som er enige eller?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke enig med at den 17 år gammel gutt kan ha sex med ei
på 14.
Syns 14 er for ungt. Når man er i så ung alder som 17 mener jeg at
differansen kan være på 2 år max.
Syns den seksuelle lavalderen skulle blitt hevet til 18. Er man over 18
kan man godt være sammen med en 30+ åring.
Da er man mer klar over hva man vil ha, og tar det.
Men jeg mener også at unge på 15-16 år skal få utforske
litt med kjæresten sin osv.
Det som irriterer meg litt her er at dere bare snakker om eldre jenter og yngre gutter. Et annet problem er hvis det er en yngre gutt og en eldre jente, for jeg tror det er veldig mye vanskeligere for en gutt å si nei en en jente. Og det er også vanskeligere å komme ut med.

Kjenner til flere slike situasjoner som av ovenfornevnte grunner ikke er på statestikken.

Btw, 3-åring som vil ha kuk? YAY! :P
Sven O er jo sammen med en dame som er halvparten hans alder og tre år eldre enn datteren.
Bare syntes det er rimeleig komisk.
Går det utover +/- 7 år så er det perverst!

Tor Erling Staff er vel en av landets pedofile?
Eller tar jeg helt feil?

I USA er vel den seksuelle lavalder 18 år?

Mens i Hellas eksisterer den vel ikke, har snakket med ei jente på 13 som fortalteat det var helt normalt at kjæresten på 45 drakk sammen med foreldra hennes.
Jeg støtter sånnsett ikke lovforslaget, men jeg kan se verdien (til en viss grad).

Gutt 18 er sammen med jente 14. De elsker hverandre. De har jevnlig samleie, og begge gjør det frivillig og nyter det. Slike fordold virker vanlige.

Så skjer en an disse tingene:
1. Alt går bra - good.
2. Jenta flipper plutselig og anmelder for voldtekt, av ulike grunner, selv om det i utgangspunktet aldri var snakk om noen voldtekt - bad.
3. Foreldrene til jenta liker ikke dette her, og anmelder - bad.

Jeg kan stort sett ikke fordra slike forhold, og støtter ikke loven. Men å se den fra denne siden gir den forsåvidt en viss hensikt.
Sist endret av Nichotin; 23. januar 2005 kl. 15:12.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Ja, og hvis en treåring sier "ja" når du spør om hun vil ha kuk, så har barnet valgt det da.
Vis hele sitatet...
Det er ingen i norge som får lov til å ta et eneste valg av en slik karakter før de er 18 år, ihvertfall ikke som de kan stilles til rette for, så at den seksuelle lavalder er 16 år, er også galskap.
er det ikke på tide å enten: konkludere noe, eller starte en poll på dette?
denne tråden blir ikke akkurat offtopic, men meningene deres er nesten delt opp i en, to eller tre grupper. samme kommer frem gang på gang på gang.. blir dere ikke "lei" av det ?

edit: no offence .. og jeg er selv 15, men fremdeles imot å senke lavalderen.
Opprinnelig postet av frevev
og jeg er selv 15, men fremdeles imot å senke lavalderen.
Vis hele sitatet...
jeg er så utrolig enig. er mistenkelig nær 15 selv.
så lenge ett par har ett normalt forhold ser jeg ingen grunn til at de ikke skal ha sex, og det finnes faktisk gutter som er unge men også er ute etter forhold. allt henger sammen med hvordan man er som person, men jeg ville vel si at 15-16 år er det mest fornuftige stedet å plassere en lavalder.. den bør bli der den er!
for å være ærlig, så var jeg en jævel som 14, men det varte ca bare fra august til oktober eller noe, ganske kortvarig, men da jeg oppførte meg som det som defineres fjortiss, var jeg ille, men vokste fra det ganske fort.. jeg er nå en fårsåvidt jeg vet en real kar.. litt urolig til tider men ikke ekkel og slikt for det, selv om jeg har mine gullkorn nå og da..

jeg ser etter forhold faktisk, ikke bare kropp og utsende(altså noe å pule på) men de jeg vil prøve å danne forhold til behøver ikke å se ut som snøras for det..
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av robhol
Da er det vel på sin plass å spørre hvorfor du har tatt opp et 3 år gammelt topic, med dialekt som er "forbudt" her, og med en tilsynelatende random rant som bare såvidt er leselig.
Hvorfor har du gjort det?
Vis hele sitatet...
Det er hans første post..
Kvinnekroppen egner seg rent fysisk best for å bli gravid i 16-års alderen.
Kilde: Illustrert Vitenskap

Jeg mener personlig den seksuellelavalderen er OK. sånn den er, ikke nødvendig å verken øke eller senke.
Slenger meg på her, selv om denne tråden er gammel.

Jeg syns den seksuelle lavalder er helt grei, den trenger ikke å endres på, men den må i hvertfall ikke økes. De som har frivillig sex (alt annet er jeg selvfølgelig i mot) har det når de har lyst og føler seg klare, uavhengig av denne loven. Nå må vi også huske på det at det ikke er direkte straffbart å ha sex hvis begge er under 16, det er først hvis den ene er over at det byner å bli straffbart.

Så hvis 2 mennesker er 13 år og veldig glad i hverandre og har lyst til å kose seg litt, så kan de vel få gjøre det, og de kommer til å gjøre det, uansett om loven sier 13, 14, 15, 16 eller 17 år. Loven er ikke her for å hindre de under 16 å ha sex, den er her for å verne barn (ungdom) mot overgrep.
Sist endret av microcefalus; 29. mars 2008 kl. 19:49.
Helt enig med microcefalus over her, men de burde også sette en grense at feks hvis en 14/15åring vil ha sex med en 16/17/18åring så burde det ikke bli en stor sak av det, men det tar sikkert domstolene i Norge også hensyn til. Sålenge domstolene gjør dette så har jeg ingen problemer med at den seksuelle lavalder forblir der den er.

Hvis ikke dette er tilfellet så vil jeg nok senket den til 15år, mange er allerede seksuelt aktiv i den alderen og da hvis en 15åring har sex med en over den seksuelle lavalder (16) og blir dømt på samme måte som en 40åring feks, så er det veldig galt i mine øyne.

Kan nevne at jeg selv er 16 og kan havne i trøbbel hvis en vennine plutselig skulle bli sur, men håper at den eventuelle domstol tar hensyn. Noen som har noe info om hvordan de dømmer om det er få år/måneder mellom den over seksuelle lavalder og under?
Sist endret av Elemental; 29. mars 2008 kl. 20:12.
syns loven er grei som den er.
MEN er fortsatt et helvette når du blir sjekka opp av ei som sier hun er over og som ender opp som mindre.
feks ved en trekant. bare 5 år som minumum....
alt må sees i sammenheng.
en 15 år gammel jente har somregel ikke nok viten til å dømme hva som er rett eller galt for henne senere i livet.
helt personlig syns jeg den burde være 20 år..... det er jo umulig for politiet å finne ut om den 60åring har sex med en 13åring alikevel..... men da blir de hardere straffet hvis det er voldtekt med i bildet...... syns faktisk det er direkte ekkelt når folk over 30 prøver seg på folk under 20..... og så at flere folk her syntes en 20 åring kunne ha sex med en 13åring.... hva faen tenker dere på!! så hvis dattera de på 13 hadde kommet hjem med en 20år gammel gutt og sagt hei pappa dette er kjæresten min, kan du fikse noen kondommer til oss..... da hadde jeg personlig bare finni balltre og jagd ham ut..... men hvis dere syntes det er greit så håper jeg ikke det er normalt å tenke sånn..... kanskje jeg bare er litt puritanistisk av meg, jeg vet ikke jeg....
Sitat av The Novice
helt personlig syns jeg den burde være 20 år..... det er jo umulig for politiet å finne ut om den 60åring har sex med en 13åring alikevel..... men da blir de hardere straffet hvis det er voldtekt med i bildet...... syns faktisk det er direkte ekkelt når folk over 30 prøver seg på folk under 20..... og så at flere folk her syntes en 20 åring kunne ha sex med en 13åring.... hva faen tenker dere på!! så hvis dattera de på 13 hadde kommet hjem med en 20år gammel gutt og sagt hei pappa dette er kjæresten min, kan du fikse noen kondommer til oss..... da hadde jeg personlig bare finni balltre og jagd ham ut..... men hvis dere syntes det er greit så håper jeg ikke det er normalt å tenke sånn..... kanskje jeg bare er litt puritanistisk av meg, jeg vet ikke jeg....
Vis hele sitatet...
Hvilken effekt hadde det hatt dersom "Grensa" hadde vært 20år? Det hadde ikke hatt effekt i det hele tatt.
Ellers er jeg delvis enig med deg
Syntes aldersgrensen bør være som den er, den lar relativt modne ungdommer kunne ha sex med hverandre uten at det er noe ulovlig med det, og den hindrer også misbruk av altfor unge jenter/gutter.
Sitat av Psych|Com
en 15 år gammel jente har somregel ikke nok viten til å dømme hva som er rett eller galt for henne senere i livet.
Vis hele sitatet...
Ja, og dagen de fyller 16 så blir man plutselig mye klokere. Man lever og gjør feil, sånn lærer man, så enkelt er det. Og enhver jente som ikke forstår at en mann på over 20 ikke kan være sammen med en på 15 eller under, er så dum at jeg mener de nesten fortjener det. (Ikke voldekt, men å drite seg ut.)

Sitat av The Novice
helt personlig syns jeg den burde være 20 år..... det er jo umulig for politiet å finne ut om den 60åring har sex med en 13åring alikevel..... men da blir de hardere straffet hvis det er voldtekt med i bildet...... syns faktisk det er direkte ekkelt når folk over 30 prøver seg på folk under 20..... og så at flere folk her syntes en 20 åring kunne ha sex med en 13åring.... hva faen tenker dere på!! så hvis dattera de på 13 hadde kommet hjem med en 20år gammel gutt og sagt hei pappa dette er kjæresten min, kan du fikse noen kondommer til oss..... da hadde jeg personlig bare finni balltre og jagd ham ut..... men hvis dere syntes det er greit så håper jeg ikke det er normalt å tenke sånn..... kanskje jeg bare er litt puritanistisk av meg, jeg vet ikke jeg....
Vis hele sitatet...
Dine kunnskaper står til navnet. Det er MANGE måter å finne ut om de to har hatt sex. Kan godt ramse dem opp når jeg er mindre trøtt.

Men jeg er enig. En 13 år gammel jente kan ikke være med en 20 år gammel mann. Eller, hun kan, men vi skjønner alle den der. Personlig hadde ikke balltre holdt for meg i den sammenhengen
Syns den sexsuellealdersgrensen er ok som den er per dags dato.
Er litt andre aldersgrenser som er dobbelt moralske.

Du må være 20år for å kjøpe sprit, men du kan kjøre bil og dra til krig når du er 18år.
Sist endret av Xeon; 30. mars 2008 kl. 01:16.
Sitat av The Novice
helt personlig syns jeg den burde være 20 år..... det er jo umulig for politiet å finne ut om den 60åring har sex med en 13åring alikevel..... men da blir de hardere straffet hvis det er voldtekt med i bildet...... syns faktisk det er direkte ekkelt når folk over 30 prøver seg på folk under 20..... og så at flere folk her syntes en 20 åring kunne ha sex med en 13åring.... hva faen tenker dere på!! så hvis dattera de på 13 hadde kommet hjem med en 20år gammel gutt og sagt hei pappa dette er kjæresten min, kan du fikse noen kondommer til oss..... da hadde jeg personlig bare finni balltre og jagd ham ut..... men hvis dere syntes det er greit så håper jeg ikke det er normalt å tenke sånn..... kanskje jeg bare er litt puritanistisk av meg, jeg vet ikke jeg....
Vis hele sitatet...

Mener du at politiet ikke klarer å finne ut om hvem som har hatt sex med hvem? At de ikke har metoder for å bevise slike ting? Og hadde loven sakt 20 år, så hadde ikke dette endret NOE, som jeg sier tidligere i denne tråden, hvis to 13 åringer som er glad i hverandre har lyst til å kose seg litt, så gjør de det uavhengig av loven...

Er vel likevell delvis enig med deg, når det gjelder det med en 20åring og en 13 åring.
Sist endret av microcefalus; 30. mars 2008 kl. 01:29.
Sitat av nidhogg
Syntes aldersgrensen bør være som den er, den lar relativt modne ungdommer kunne ha sex med hverandre uten at det er noe ulovlig med det, og den hindrer også misbruk av altfor unge jenter/gutter.
Vis hele sitatet...
Må si meg helt enig med nidhogg
Sitat av Sibben
Må si meg helt enig med nidhogg
Vis hele sitatet...
Mange gode (og mange ikke fullt så gode) argumenter har kommet frem i debatten til nu. Om den seksuelle lavalder er 15 eller 16, gjør neppe noen særlig stor forskjell, mener jeg. Når det kommer til dette med å være 15 og ha en kjæreste som er 18, synes jeg egentlig at aldersforskjellen kan virke litt stor. Men hvis det er en moden 15-åring og en kanskje ikke fullt så moden 18-åring, burde det heller ikke spille noen stor rolle.
Er jo også derfor denne grensen ikke er så strikt, og grensen er mer en veiledning. Og måles som oftest etter mental alder.. Selvom en jente på 15, og en gutt på 17 har sex, og det blir annmeldt. Er det ikke sikket gutten får straffeskyld. Nettopp pga dette med mental alder.

Dog, hvorvidt grensen er 15 eller 16 har ingen/liten betydning.
Jeg tror ikke dommeren tar hensyn till mental alder.
Men jeg håper at de tar hensyn hvis det er liten forskjell på alder.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Vindheim
Jeg tror ikke dommeren tar hensyn till mental alder.
Vis hele sitatet...
Det skal dei gjere etter norsk lov. Dei skal ta hensyn til modning.
Jeg mener at de tar hensyn til om personene er jevnbyrdige. Slik jeg har blitt forklart, vil dét si at en person som er 15 kan godt ha sex med en som er 16, men en som er 14 bør ikke ha sex med en som er 17.
Sitat av Vindheim
Jeg mener at de tar hensyn til om personene er jevnbyrdige. Slik jeg har blitt forklart, vil dét si at en person som er 15 kan godt ha sex med en som er 16, men en som er 14 bør ikke ha sex med en som er 17.
Vis hele sitatet...
Hvordan regner dem ut hvilke alder som regnes som jevnbyrdig?
Mental alder.

Noen har en mye høyere mental alder, enn sin opprinnelige alder. Mange har lavere.

Afaik så skal dommeren ta hennsyn til dette.
Sist endret av Restyle; 30. mars 2008 kl. 21:51.
La oss ikke avspore debatten nå, men jeg lurer veldig på hvordan den enkelte dommer skulle avgjøre noen mentale alder. Gjennom en IQ-test, kanskje?
Sitat av Vindheim
La oss ikke avspore debatten nå, men jeg lurer veldig på hvordan den enkelte dommer skulle avgjøre noen mentale alder. Gjennom en IQ-test, kanskje?
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke helt å se for meg en rettsak med IQ-test, men hvem vet...
Loven er helt grei som den er, men det er ingen som skades av at den heves.

Formålet med loven er nemlig å forhindre misbruk av barn fra eldre menn. Hvis en 17-årig gutt har sex med sin 15 år gamle kjæreste, og hun deretter kaller det voldtekt, kan hun neppe vinne en sak på det. Hvis derimot en 40 år gammel mann har sex med henne, er det overgrep. Hvis dere ser på tidligere dommer i slike saker, ser dere at denne lovens formål er å beskytte yngre mot overgrep fra eldre.