Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1114
Hei
For ca en uke siden var det en fyr fra tele2 (isp) som ordna noe med modemet mitt (problemer med ip telefon). Etter dette har Utorrent sluttet å virke/virket dårlig. Det virker som om porten ikke er åpen. Jeg er koblet: modem->telefonmodem->router (tråløs)->meg. Jeg tror ikke det er noe med telefonmodemet, for jeg har prøvd å slå det av og koble modem->router, mendet hjalp ikke. Hva kan jeg gjøre? Jeg vil gjerne ikke ringe til tele2 å si at Utorrent sluttet å virke etter at de skulle fikse noe Porten jeg bruker i Utorrent er: 14311.

Tusen takk for hjelp
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hvorfor kan du ikke ringe Tele2 angående at torrenter ikke fungerer?
Finnes da mye lovlig som er ute på torrents.

www.portforward.com <-- For å åppne port hvis du ikke vet hvordan.
alternativ løsning;
Ringe til Tele2 og si du skal laste ned linux gjennom utorrent(noe som er lovelig) men du har et intrykk av at portene er stengt.

Hadde du problem med skurring på telefonen noe de kanskje mente skyldtes trafikk? da kan de ha sperret noen porter.
Sitat av Sceptic
Hvorfor kan du ikke ringe Tele2 angående at torrenter ikke fungerer?
Finnes da mye lovlig som er ute på torrents.
Vis hele sitatet...
Veit at det er mye lovelig torrents, men jeg kan bare innrømme at jeg ikke bare har lastet ned lovelige torrenter. Men er det sansynelig at de skjekker logger osv hvis jeg sier at jeg laster ned torrent?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Nei, de vil ikke sjekke hva du har lastet det, ettersom det er brudd på personvern.
De kan uansett se hele tida at du bruker torrentprogram. Aner du hvor mange ip'er du kontakter under en torrentsesjon?
Tele2 gir seg sikkert fullstendig faen i at du laster ned ulovlige ting. Det er jo veldig sannsynlig at den personen du ringer gjør akkurat det samme selv.
Det er unormalt at hva du bruker nettet ditt blir logget uansett. For det meste bare når du mottar/fornyer ip og hvor mye total trafikk på et gitt tidspunkt.
Takk for hjelpen jeg har fått så lagnt, nå klarer jeg å laste ned, når jeg kjører uTorrent sin "Speed Guide" så får jeg melding om at porten er stengt, men jeg synes at dette er litt rart siden jeg kan laste ned, er det mulig at porten kan være "stengt for opplasting" eller noe sånt? Jeg kan ikke seede, trenger hjelp!
Når du får den meldingen betyr det at du ikke får koblet til andre peers med samme problemet, kun andre peers som har porten åpen/riktig forwardet. Logisk nok blir det da færre peers å koble til, som igjen ofte fører til lavere hastighet.
Stemmer, jeg har hatt veldig lav hastighet i det siste...

Sitat av Sceptic
www.portforward.com <-- For å åppne port hvis du ikke vet hvordan.
Vis hele sitatet...
Finnes det ikke noen sånn guide på norsk?