Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 3484
I dag ble reglenne endret, homofile har når lov til og være prester.
Mange Kristne mener at dette er feil pga at homofili er en synd.

Min mening er at *alle* en eller anna gang har begåt en synd, inkluder *alle* prester.
Derfor mener jeg dete burde være lov.

Hva mener du?

Homofile prester i partnerskap kan nå få jobbe i vigslede stillinger, etter vedtaket på Kirkemøtet i Øyer i ettermiddag. Landsforeningen for lesbisk og homofil frigjøring kaller det er en gledens dag.
Vis hele sitatet...
saken: http://www.nrk.no/nyheter/1.4064742
Sist endret av Evelen2; 17. november 2007 kl. 19:54.
Kan en homofil prest vie et homofilt ektepar?
Jeg synes det er helt greit. Alle lever jo i synd på en eller annen måte.

Men jeg synes også at prester selv bør få velge om de skal vie homofile par. Hvem vil vel bli via av en person som ikke støtter ekteskapet som skal inngås?
Tror nok homofile prester gjør enn like bra jobb som hetrofile prester, kansje bedre om de klarer å holde fingrene av småguttene.

Men alvorligtalt hvorfor skal ikke homofile få lov til å være prester som alle andre? Kristne må slutte å være så forbanna trangsynt på alt!
I og med at kristendommen i all hovedsak tilsynelatende består av fiktivitet, er det da ingen grunn til at denne fiksjonen ikke skal kunne endres til også å inkludere homofile, og la disse være med på indoktrineringen.
Skill nå for Herrens skyld mellom homofili og homoseksualitet! Homoseksualitet er synd, homofili er ikke. Jeg mener prester som har et seksuelt forhold til menn ikke bør få ha prestetittelen, rett og slett fordi bibelen er så klar på at det ikke er godtatt.
Sitat av Crustydemon
Tror nok homofile prester gjør enn like bra jobb som hetrofile prester, kansje bedre om de klarer å holde fingrene av småguttene.
Vis hele sitatet...
Er du blant de fjolsa som tror at homofili og pedofili er det samme, eller var dette er forsøk på sånn derre humor som du sikkert har lest om?

nikita: Mener du det samme om kvinner som snakker i forsamlinger? Eller om kristne som spiser grisekjøtt?
Sist endret av DonTomaso; 17. november 2007 kl. 19:57.
Jeg mener at det ikke er noen grunn til at homofile ikke skal være prester, og jeg har heller ikke noe imot at homofile prester kan vie homofile eller hetrofile par. Det å være homofil er noe som man ikke kan noe for (vitenskapelig dokumentert), jeg mener det også blir feil å si at det er en synn. Det er etter min mening ikke noe mere galt i å være homofile enn hetrofil.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Klart homofile bør få være prester! De bør få akkurat den samme behandlingen og rettigheter som andre mennesker, og bare det at det i hele tatt må diskuteres vitner om noe forferdelig galt med samfunnet vårt. Hvorfor lærer ingen av historien!? Hvor jævla vanskelig er det å trekke paraleller mellom homofiles behandling, og behandlingen av mørkhudede eller jøder for en håndfull år siden? Jeez
Sitat av Tias
Klart homofile bør få være prester! De bør få akkurat den samme behandlingen og rettigheter som andre mennesker, og bare det at det i hele tatt må diskuteres vitner om noe forferdelig galt med samfunnet vårt. Hvorfor lærer ingen av historien!? Hvor jævla vanskelig er det å trekke paraleller mellom homofiles behandling, og behandlingen av mørkhudede eller jøder for en håndfull år siden? Jeez
Vis hele sitatet...
Støttes! KP...
Sitat av DonTomaso
Er du blant de fjolsa som tror at homofili og pedofili er det samme, eller var dette er forsøk på sånn derre humor som du sikkert har lest om?

nikita: Mener du det samme om kvinner som snakker i forsamlinger? Eller om kristne som spiser grisekjøtt?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er for en åpen kirke med plass til alle, men jeg mener preste embetet bør være besatt av folk som i størst mulig grad prøver å leve så nært til bibelen som mulig, slik at de kan være forbilder for oss andre.

Jeg er for homofile prester, men ikke prester som har seksuell kontakt med menn.
Sitat av Crustydemon
Tror nok homofile prester gjør enn like bra jobb som hetrofile prester, kansje bedre om de klarer å holde fingrene av småguttene.
Vis hele sitatet...
Sitat av DonTomaso
Er du blant de fjolsa som tror at homofili og pedofili er det samme, eller var dette er forsøk på sånn derre humor som du sikkert har lest om?
Vis hele sitatet...
Tror ikke han mente noe vondt om homofile, men at "heterofile" prester (som hittil har vært de eneste prestene) har vært kjent for å ikke greie å holde fingrene fra alterguttfatet.
Sitat av nikita
Nei, jeg er for en åpen kirke med plass til alle, men jeg mener preste embetet bør være besatt av folk som i størst mulig grad prøver å leve så nært til bibelen som mulig, slik at de kan være forbilder for oss andre.
Vis hele sitatet...
Hvorfor har vi ikke da prester som lever i sølibat???
Sitat av nikita
Jeg er for homofile prester, men ikke prester som har seksuell kontakt med menn.
Vis hele sitatet...
??? Du mener at kun skaphomser skal få være prester, eller?
Sist endret av Gjøk; 17. november 2007 kl. 20:21.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg mener stort sett at homofile eller bifile av begge kjønn skal ha like stor rett til å spre bullshit.
Jeg syns det og velge sin egen legning er en menneskerett, så hvorfor skal ikke prester ikke få være prester? jeg er totalt for at prester skal få være homofile. Jeg er heller ikke kristen, så jeg er muligens ikke den rette til og utale meg om emnet, men det er bare min personlige mening.
Sitat av Ancoil
Jeg syns det og velge sin egen legning er en menneskerett.
Vis hele sitatet...
Den lo jeg godt av Håper ikke det var seriøst skrevet...
Sitat av nikita
Nei, jeg er for en åpen kirke med plass til alle, men jeg mener preste embetet bør være besatt av folk som i størst mulig grad prøver å leve så nært til bibelen som mulig, slik at de kan være forbilder for oss andre.

Jeg er for homofile prester, men ikke prester som har seksuell kontakt med menn.
Vis hele sitatet...
ok..?
Mener du at en prest som har seksuell kontakt med et annet kjønn skal være prest?
før eller etter ekteskap...
Jo faktisk. Ikke veit jeg hva som er så morsomt med det, men jeg får se på det i morgen når jeg ikke er påvirket av litt av vært.

Det jeg mente, var det at jeg ikke syns kirken, andre religioner, landets styre etc, skal få bestemme at for eksempel homofili er ulovlig.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ancoil: Hva om en ovelegen del av majoriteten i et demokrati er mot homofili? Burde da noen overstemme demokratiet og si at det skal være lov uansett?
Hvem skal bestemme?
Sist endret av z0p; 17. november 2007 kl. 20:41.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Zop; eg liker betre den situasjonen du kjem i dersom fleirtalet vil avskaffe demokratiet

Det eg slit med å forstå er kvifor folk som er homofile på død og liv meiner at ein organisasjon som historisk sett har motarbeida homofili er rett arbeidsgjevar for dei.
Sitat av z0p
Ancoil: Hva om en ovelegen del av majoriteten i et demokrati er mot homofili? Burde da noen overstemme demokratiet og si at det skal være lov uansett?
Hvem skal bestemme?
Vis hele sitatet...


Jeg mener man selv skal bestemme hva man liker av kjønn eller ikke. Jeg har fortsatt ikke skjønt hvorfor folk i Norske skal være så himla imot homofili. Jeg kjenner en god del homofile, noen er meget feminine, noen er kanskje litt gale, og noen er helt normale. Jeg blir oppgitt over folk som går rundt og kaller folk for "Homse" og lignende ord. Hvorfor bruke det som ett skjellsord?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg mener at homofile også bør få være prester og ha mulighet for å inngå ekteskap i vår kirke. Om dette ikke skulle være overkommelig for de kristne vil jeg synes at tiden for at staten og kirken skal skilles er kommet.

Ancoil: Jeg mener at legning ikke er et valg, men det er en annen diskusjon.
Ble veldig enig i det Mullah skrev ovenfor. Syns du har et godt poeng ang å skille stat og kirke hvis kristne ikke kan ha homofile prester.
Sitat av z0p
Ancoil: Hva om en ovelegen del av majoriteten i et demokrati er mot homofili? Burde da noen overstemme demokratiet og si at det skal være lov uansett?
Hvem skal bestemme?
Vis hele sitatet...
flertallet vil gi dem lov til og være prester.
Det var avseminng
Sitat av nikita
Jeg er for homofile prester, men ikke prester som har seksuell kontakt med menn.
Vis hele sitatet...
Så du er for homofile prester som er skaphomser eller hva? Men hvis de homofile kommer ut av skapet, så er det ikke lov å være prest mer, eller? Og hva med lesbiske? De har jo gjerne ikke seksuell kontakt med menn, er det liksom bedre med lesbiske prester, enn med mannelige homofile prester?
fetegnelsen "homo" bukes kan også brukes på jenter
Sitat av Evelen2
fetegnelsen "homo" bukes kan også brukes på jenter
Vis hele sitatet...
Det er jeg klar over, men jeg regner med at homofile jenter ikke har seksuell kontakt med menn.
@Ancoil: Det jeg reagerte på var at du sa det var en menneskerett å velge sin egen legning. Men i realiteten så har jo ingen det valget.
Sitat av microcefalus
Det er jeg klar over, men jeg regner med at homofile jenter ikke har seksuell kontakt med menn.
Vis hele sitatet...
mest sansynlig har dem nokk ikke det.
Sitat av vidarlo
Det eg slit med å forstå er kvifor folk som er homofile på død og liv meiner at ein organisasjon som historisk sett har motarbeida homofili er rett arbeidsgjevar for dei.
Vis hele sitatet...
Kan være at det viktigste for de homofile som vil bli prester er å videreføre "Guds budskap". Og for å nå ut må de de bli prester i kirka, noe de ikke får lov til. Det er ikke kirka som organisasjon og lederne dens de vil jobbe for, men kirka som ledd i Guds...eh, vei(?). Vanskelig for meg som ikke er kristen å sette ord på det.
Sist endret av Gjøk; 17. november 2007 kl. 21:44.
Sitat av Crustydemon
Tror nok homofile prester gjør enn like bra jobb som hetrofile prester, kansje bedre om de klarer å holde fingrene av småguttene.

Men alvorligtalt hvorfor skal ikke homofile få lov til å være prester som alle andre? Kristne må slutte å være så forbanna trangsynt på alt!
Vis hele sitatet...
Ellers er jeg enig, men må bare påpeke at det tross alt er stor forskjell på HOMOfil og PEDOfil. Sånn rent statistisk så går jeg ut fra at du er heterofil, og siden du er her på forumet, at du er gutt, men det vil da ikke automatisk si at du liker å klå på småjenter for det, så hvorfor skulle en homse ha lyst til å klå på smågutter?

edit: var egentlig ikke spesielt mot deg, og ikke så alvorlig, bare litt mer generelt. Virker som det er mange som tror at homo=pedo, og ville bare påpeke det. Tror heller det er mange pedoer som ikke tar så tungt på om det er smågutter eller småjenter, så lenge det er smått.
Sist endret av atomet; 17. november 2007 kl. 21:57.
Sitat av atomet
Ellers er jeg enig, men må bare påpeke at det tross alt er stor forskjell på HOMOfil og PEDOfil. Sånn rent statistisk så går jeg ut fra at du er heterofil, og siden du er her på forumet, at du er gutt, men det vil da ikke automatisk si at du liker å klå på småjenter for det, så hvorfor skulle en homse ha lyst til å klå på smågutter?
Vis hele sitatet...
Igjen: jeg tror ikke han mente noe vondt om homofile, men det var nok en spøk fra hans side om prester som ikke klarer å holde fingrene fra alterguttfatet. Han sammenlignet ikke homofile med pedofile, men spøkte bare litt med noen presters vaner.
Ble kanskje litt mange poster av meg nå...
Neida, den var ikke ment så alvorlig, skal slenge på en etter der jeg
Fritt fram for homseprester = framskritt, de ti bud er ikke alt, og de fleste mennesker, selv dem som er veldig "troende" bryter dem ofte.
Sitat av microcefalus
Så du er for homofile prester som er skaphomser eller hva? Men hvis de homofile kommer ut av skapet, så er det ikke lov å være prest mer, eller? Og hva med lesbiske? De har jo gjerne ikke seksuell kontakt med menn, er det liksom bedre med lesbiske prester, enn med mannelige homofile prester?
Vis hele sitatet...
Det er da ingen sammenheng mellom å komme ut av skapet, og å ha sex? Det er da ingen større automatikk i at en homo automatisk får seg type/e.l., enn at en straight fyr får seg dame? Vet om en fyr (ok han er litt spesiell) som har gått i ÅREVIS uten å få seg noe. Streit som en linjal, han har bare ikke draget.

Men for min del - hvis kirken vil ha støtte fra staten, så får de finne seg i å kjøre samme regler som resten av samfunnet lever etter. Hvis de ikke lenger får statsstøtte, så er det litt værre, da tror jeg ikke vi kan tvinge dem, men siden kristendommen tross alt er relativt pop her i landet fremdeles, så er det også rent statistisk ganske mange kristne homser, og dermed tror jeg nok det fremdeles ville være naturlig med en og annen prest som var homo eller lesbisk.

Og tross alt - kristendommen gjør vel krav på å være kjærlighetens religion, så det er jo litt bak mål å fordømme noen pga kjærligheten deres.
Gud elsker alle uansett, så hvorfor ikke
Sitat av atomet
Men for min del - hvis kirken vil ha støtte fra staten, så får de finne seg i å kjøre samme regler som resten av samfunnet lever etter. Hvis de ikke lenger får statsstøtte, så er det litt værre, da tror jeg ikke vi kan tvinge dem, men siden kristendommen tross alt er relativt pop her i landet fremdeles, så er det også rent statistisk ganske mange kristne homser, og dermed tror jeg nok det fremdeles ville være naturlig med en og annen prest som var homo eller lesbisk.
Vis hele sitatet...
Vi kan forsåvidt tvinge dem, ettersom det helt klart er diskrimminering det de driver på med. Men religion får jo alltid stå utenfor loven av en eller annen grunn.
Men det spørs jo om ikke de "tvinger" seg selv uansett. Vi lever jo ikke lengre i en verden hvor homofile har en sykdom. De blir nok tvingt til å følge med på samfunnsutviklinga fra både innad og utad kirka.
Jeg mener at hvis kristendomen sier det er galt, skal en kristen prøve og vike fra den handlingen.

Dette er vell noe av det mest grunnleggende i alle religioner.

Det finnes vel mer liberale kristne og mer ekstremkristenfudamentalister.
Der jeg tipper sistnevnte er de som er mest mot homoseksuelle som prester.

Jeg bryr meg egentlig midt i røvo om homofile er prester eller ikke.

Men jeg kan ikke helt fatte hvorfor homofile vil bli prester, det ville i mine øyne vere som om en jøde ville bli SS-General.
Jeg synes pedofile, nekrofile og "dyresexofile" (hva er det riktige "fili-begrepet"?) også bør få være prester uten å skjule sin legning. Som det ble nevnt lenger opp i tråden, er det ingen som velger sin legning. Sexuell legning er noe som er medfødt.

Argumentet mot pedofili er vel at barna ikke deltar av fri vilje, men så lenge den pedofile ikke praktiserer, er det ingen fare...

Innenfor nekrofili og "dyresexofili" ( ) er det derimot ingen ofre. De etterlatte vil kanskje ikke sette pris på at den avdøde blir ridd inn i dødsriket av en sprengkåt gubbe iført lærkostyme og pisk, men såpass må vi vel egentlig bare unne den nekrofile, som tross alt er et medmenneske og ikke kan lastes for sin medfødte litt spesielle legning.

Jeg leste her en dag at dyresex skulle forbys i norge. Hvor jævla vanskelig er det å trekke paraleller mellom dyresexofiles behandling, og behandlingen av mørkhudede eller jøder for en håndfull år siden? Jeez! Dyresex har i likhet med nekrofili ingen skadelidende part. Så lenge man ikke prøver å penetrere en gullfisk eller lignende da. Kanskje det bør innføres en minimumsstørrelse på dyret. Jeg foreslår at dyr på med en mankehøyde på over 40 cm bør være "fritt vilt".

Nei folkens, aksepter at det finnes forskjellige mennesker med forskjellige lyster, så skal dere se at verden blir et bedre sted å leve.

edit:bæææ
Sist endret av ManBearPig; 17. november 2007 kl. 23:03.
Nitti prosent av en gjennomsnittlig norsk kristen persons handlinger i løpet av en vanlig dag, er ting en kristen ville blitt sendt til Helvete for tvert bare for ca 100 år siden. Det ville det vært bred enighet om blant kristne for hundre år siden. Men de liberale, de "ikke ta det så nøye-kristne" har fått bestemme kirkas utvikling i Norge veldig mye, så alt mulig er tilsynelatende blitt lov.. Men tenk om de har tatt feil om hva Gud mener hele tida, og de totalt bokstavtroe har hatt rett? Da fyker flesteparten av kristenfolket rett til Helvete forlengst uansett, og en søknad fra eller til har vel ikke mye å si, hehe. Jeg er bokstavtro og heelt sikker på at minst 98 prosent av dagens kristne nok kan se frem til evige pinsler og tenners gnissel i Helvete. Amen.
Sitat av Hardcore
Men jeg kan ikke helt fatte hvorfor homofile vil bli prester, det ville i mine øyne vere som om en jøde ville bli SS-General.
Vis hele sitatet...
Fordi de selv mener at de er rettferdige i Guds øyne. Det blir heller som om en jøde skulle ønske å bli sett på som et menneske under nazismen i Deutschland.
Sitat av ManBearPig
Jeg synes pedofile, nekrofile og "dyresexofile" (hva er det riktige "fili-begrepet"?) også bør få være prester uten å skjule sin legning. Som det ble nevnt lenger opp i tråden, er det ingen som velger sin legning. Sexuell legning er noe som er medfødt.

Argumentet mot pedofili er vel at barna ikke deltar av fri vilje, men så lenge den pedofile ikke praktiserer, er det ingen fare...

Innenfor nekrofili og "dyresexofili" ( ) er det derimot ingen ofre. De etterlatte vil kanskje ikke sette pris på at den avdøde blir ridd inn i dødsriket av en sprengkåt gubbe iført lærkostyme og pisk, men såpass må vi vel egentlig bare unne den nekrofile, som tross alt er et medmenneske og ikke kan lastes for sin medfødte litt spesielle legning.

Jeg leste her en dag at dyresex skulle forbys i norge. Hvor jævla vanskelig er det å trekke paraleller mellom dyresexofiles behandling, og behandlingen av mørkhudede eller jøder for en håndfull år siden? Jeez! Dyresex har i likhet med nekrofili ingen skadelidende part. Så lenge man ikke prøver å penetrere en gullfisk eller lignende da. Kanskje det bør innføres en minimumsstørrelse på dyret. Jeg foreslår at dyr på med en mankehøyde på over 40 cm bør være "fritt vilt".

Nei folkens, aksepter at det finnes forskjellige mennesker med forskjellige lyster, så skal dere se at verden blir et bedre sted å leve.

edit:bæææ
Vis hele sitatet...
Zoofili heter det. Og det skader noen, nemlig den ufrivllige parten; dyret. Det burde vært ulovlig, ettersom det er dyremishandling. Og når det gjelder nekrofili, så vel, det er ulovlig ettersom det er likskjending. Men når jeg ser dine synspunkter på det...Kanskje jeg burde ha sex med mora di når hun er død...
Sitat av GordonFreeman
Vi kan forsåvidt tvinge dem, ettersom det helt klart er diskrimminering det de driver på med. Men religion får jo alltid stå utenfor loven av en eller annen grunn.
Men det spørs jo om ikke de "tvinger" seg selv uansett. Vi lever jo ikke lengre i en verden hvor homofile har en sykdom. De blir nok tvingt til å følge med på samfunnsutviklinga fra både innad og utad kirka.
Vis hele sitatet...
Tja. Hvis de ikke lenger får statsstøtte, så spørs det nok om det ikke blir endel værre å kreve det. Jeg kan f.ex. godt stifte en klubb der bare gutter får være medlemmer, så lenge det er 100% privat.

Men, nå ser det jo ut til at det problemet er løst samme hva, siden de har tatt til vettet.
Sitat av atomet
Tja. Hvis de ikke lenger får statsstøtte, så spørs det nok om det ikke blir endel værre å kreve det. Jeg kan f.ex. godt stifte en klubb der bare gutter får være medlemmer, så lenge det er 100% privat.
Vis hele sitatet...
Men et privat firma kan ikke la være å gi noen en lønnet jobb pga. at de er homo. Uansett, dette ble litt OT.
Sitat av atomet
Tja. Hvis de ikke lenger får statsstøtte, så spørs det nok om det ikke blir endel værre å kreve det. Jeg kan f.ex. godt stifte en klubb der bare gutter får være medlemmer, så lenge det er 100% privat.

Men, nå ser det jo ut til at det problemet er løst samme hva, siden de har tatt til vettet.
Vis hele sitatet...
Kirken er ikke Privat, statseid
[quote=GordonFreeman]Zoofili heter det. Og det skader noen, nemlig den ufrivllige parten; dyret. Det burde vært ulovlig, ettersom det er dyremishandling./QUOTE]

Hvordan tar f.eks en gris skade av å pule ei kjærring, eller bli pult av en mann? Dessuten er det ikke alltid det finnes noen ufrivillig part. Jeg har sett en hund knulle ei dame, det så ut som den likte det...
Sist endret av ManBearPig; 17. november 2007 kl. 23:44.
Sitat av ManBearPig
Hvordan tar f.eks en gris skade av å pule ei kjærring, eller bli pult av en mann? Dessuten er det ikke alltid det finnes noen ufrivillig part. Jeg har sett en hund knulle ei dame, det så ut som den likte det...
Vis hele sitatet...
Man burde kanskje spørre dyret om det var ufrivillig da. Eller kanskje man kan tenke logisk ettersom omtrent all zoofili er utført av menn, og dyret dermed ikke trenger å samtykke...
Sitat av GordonFreeman
Man burde kanskje spørre dyret om det var ufrivillig da. Eller kanskje man kan tenke logisk ettersom omtrent all zoofili er utført av menn, og dyret dermed ikke trenger å samtykke...
Vis hele sitatet...
har du noen staestikk på det?
Sitat av Evelen2
har du noen staestikk på det?
Vis hele sitatet...
Nei, men enkel logikk tilsier at det er vanskeligere for en kvinne å pule et dyr, ettersom de som kjent ikke har penis. Noe som betyr at dyret må samtykke og være kåt på kvinnen/ha ereksjon. I tillegg må penis være riktig størrelse, noe som utelukker en hel del dyr. Si ifra om dette blir for detaljert.

Edit:
Sitat av wikipedia
An internet survey of sexuality run by the internet survey site survey.net obtained 76,500 responses between October 2000 and December 2006. Responses to the non-specifically worded question "What sexual aspects are you into?" with options "curious/mild/heavy" included: Bestiality-curious 8671 (11.3%); Bestiality-mild 4582 (6.0%); Bestiality-heavy 3133 (4.1%). The respondents by age and gender were 67% male / 31% female
Vis hele sitatet...
Kanskje kvinner burde fortsatt ha lov til å ha sex med dyr, siden dyret for så vidt må samtykke. Men jeg mener det burde være ulovlig for en bonde å voldta en sau.
Sist endret av Gjøk; 18. november 2007 kl. 00:24.
der ser vi dokumentasjon ja
Hviss ikke jeg husker feil er 10.000 eller 15.000 av Norges befolkning Zoofile

MEEEEN, til Topic
Sist endret av Evelen2; 18. november 2007 kl. 00:26.
Jeg er ikke kristen. Bare sånn at det er sagt.

Men hør nå her.. de kristene er jo bare en gruppe mennesker, ikke sant? Skiller vi kirke og stat (slik vi burde gjort for lenge siden) er kristendommen i norge bare en organisasjon. Denne organisasjonen må jo da kunne ha et demokratisk valg innad som bestemmer om de skal ha homofile prester eller ikke. Det er da ikke noe alle og en hvermann skal få kunne bestemme. Om lover innad i organisasjonen (bibelen) sier at homofili = synd = ikke prest så må vel det være greit?

Si en organisasjon som vigrid (lovlig i norge, ikke sant? ytringsfrihet og alt det der), de har jo ikke noe krav om at svarte mennesker skal få lov å være medlemmer. Eller være ledere i organisasjonen for den del. Blir ikke det den samme røra? Jeg mener.. om kirka ikke hadde vært knytta til staten da.
Jeg syns det generelt er ironisk, ikke noe annet.