Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 560
Hei.

Jeg har nettopp bygd opp en ny pc, men har et lite problem.

Når jeg spiller gta, så blir skyggen under broer, biler, fra trær osv. veldig rar.

Jeg har lest litt rundt, og det virker som mange har dette problemet, men det er ingen som har svaret på løsningen. Så jeg lurer derfor på om det er noen andre her inne som vet løsningen, eller har samme problem.

PC-en er ingen problem ihvertfall, den kjører gta med allt på maks uten lagg.

Takker på forhånd for svar!

- kingz

Sånn ser det ut!

http://img135.imageshack.us/img135/6811/63008243pf9.th.jpg

http://img135.imageshack.us/img135/6811/63008243pf9.jpg
Hvilket skjermkort har du?
Trådstarter
54 1
Har ATI Radeon 5850 1gb
Jeg har delvis samme problem med mitt ATI-kort. Er det like ille overalt? Jeg får det langt fra så ille som det der.
Trådstarter
54 1
Det er like ille over alt ja. Men biler og allt er helt bra. Bare skyggen som er rar. Jeg har prøvd å kjære det på low og high settings. Ingen forksjell, annet en grafikken på biler, bygninger osv.
Har også ATI kort på bærbaren. Samme problemet. Men når jeg spiller på stasjonæren med nvidia kort har jeg ikke det problemet.. kan ligge noe der.
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Har også ATI kort på bærbaren. Samme problemet. Men når jeg spiller på stasjonæren med nvidia kort har jeg ikke det problemet.. kan ligge noe der.
Vis hele sitatet...
Har også samme problemet, har nvidias GTX 280. Nå har jeg aldri trodd at det var et problem egentlig. Bryr meg heller ikke så mye, så lenge alt annet ser bra ut og går fint så er jeg bare ute etter å spille, ikke hvor fint det ser ut.
Rimelig sikker på at det er GTA og ikke din data. Jeg kjenner mange som har spillet og alle har like dårlige skyggeoverganger.
Trådstarter
54 1
Ja, sikkert mange som har problemet. Men jeg er rimelig sikker på at de ikke lagde spillet så det skulle se sånn ut. På PS3 er det helt annerledes. Det må vel være en fix på det etellerannet sted. Har lagd inn nyeste drivere for grafikkort og allt, men det funka dårlig.
Jeg aner ikke om det hjelper, men det står noe om en patch til GTA 4 her.
Sitat av kingz Vis innlegg
Ja, sikkert mange som har problemet. Men jeg er rimelig sikker på at de ikke lagde spillet så det skulle se sånn ut. På PS3 er det helt annerledes. Det må vel være en fix på det etellerannet sted. Har lagd inn nyeste drivere for grafikkort og allt, men det funka dårlig.
Vis hele sitatet...
De har vært litt sløve når de konverterte spillet fra konsoll til pc. Du ser f.eks Xbox ikoner i options hvis du ikke har nyeste patch.