Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2465
Hei,

kom hjem fra skolen nettopp og skrudde på Pc-en.
Gikk inn i Steam fordi det var noe jeg skulle kjøpe. Etter jeg hadde tastet inn kortnummer osv, kom det fram et cmd vindu opp, og forsvant instantly. Har den lest av kort eller noe slikt?

Eller er jeg bare paranoid? Aldri skjedd før, veldig mistenkelig.

Takker for alle svar!
Har selv opplevd at Steam plutselig smeller opp et cmd vindu uten at jeg har fått noen problemer i ettertid.
Men du kan jo sjekke åssen prosesser maskinen kjører om det plutselig har startet noen merkelige greier.
Ta å last ned Malwarebytes å ta full scan på pcen. Hvis du fant noe så quarantine det.

Det meg CMD vinuet høres rart ut, det har aldri skjedd med meg med de 10 åra jeg har brukt steam. Men hvis Haxxor mener det så kan det hende at det er harmløst

Men ta å kjør virus scan på pcen din.
Sist endret av GoingCrazy; 16. desember 2014 kl. 18:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fikk også plutselig opp et random cmd vindu i dag som forsvant instantly. Jeg satt bare å skrev notater til eksamen. Startet en full virus scan just in case.
Sist endret av Loffenius; 16. desember 2014 kl. 18:27.
Popper opp CMD vindure som forsvinner av seg selv veldig ofte på min Windows 8 maskin.
Er det noe å være redd for?
Sist endret av øyvind95; 16. desember 2014 kl. 20:57.
Har sett at f.eks Nvidia oppdaterings programmet gjør dette ved sjekk om nye oppdateringer..
Bytta fra amd til nividia i dag å merka selv at detta plutselig kom. Kom på denne tråden her da
Kan jo og følge med på kontoutskrifter, hjelper fint lite med MBAM vist den er FUD, og malware kan lett gjemme seg fra prosesslisten.

Men har mine tvil, med tanke på at det er såpass amatørmessig som et cmd vindu.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mest sannsynlig: Nei, i 2014 er virusteknologi såpass avansert at man vil ikke at brukeren skal legge merke til noe som helst.

CMD vindu kan ofte poppe opp i forbindelse med oppdateringer og installeringer, det er en måte å konfigurere ting på, og er ikke noe å bekymre seg for. Hacking er ikke slik som på TV der vinduer spretter opp og tekst fyker forbi: De fleste som har en hacket pc er totalt uvitende om det.
Det er nok av amatørmessige virusmakere og. Men som de fleste sier er det sannsynligvis ingen fare.