Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6265
Hei, jeg røyker som regel pure (bare weed) når jeg mekker joints, men har hørt fra noen at tobakk forsterker THCen, er dette sant eller bare tull? Jeg synes tobakk smaker dritt så foretrekker uten egentlig.
Det er bare tull.
Sist endret av caperno; 2. april 2014 kl. 12:32.
Har hørt det samme selv, men er nok bare tull. Har aldri merket noe sterkere rus med tobakk i mekket.
Sikkert bare en myte som har oppstått av folk som ikke røyker tobakk til vanelig som forveksler nikotinsjokk med rus.
Shoot me if i'm wrong, men er den eneste logiske forklaringen jeg kan tenke meg.
Hmm, eneste jeg kan tenkte meg som kan gi utslag er at både cannabis og nikotin har beroligende/anti-stress effekt, så det kan føre til at du blir mer avslappet.

Men de balanserer også opp hverandre på ulike andre punkter som kognisjon (bekjentskap, erfaring, innsikt, kjennskap, forståelse) der nikotin har økende kognisjon mens cannabis minsker kognisjonen.
Samme gjelder matlyst/apetitt der cannabis øker matlyst og nikotin senker matlysten.

Rykte som svirrer rundt om at THC blir forsterket av nikotin er det ingen som har klart å bevise enn så lenge, så tviler sterkt på at det ligger noe i det.
Stemmer jo bra det om du får et nikotinsjokk.. Ellers er det svada.
Det jeg har hørt og trodd hele tiden var at nikotin går kjappere inn i systemet, med det mener jeg at man kjenner nikotin fortere enn weeden. Så hvis du blander det går THC sammen med nikotinen inn i systemet, ergo; du blir fortere/mer intenst stein. Ingen anelse om det er sant, men jeg liker værtfall best med tobakk. Syntes ikke pure er så digg
Jeg tror ikke det stemmer. Hvis du foretrekker å røyke uten tobakk så fortsett med det.
Kan vel være at du waster litt mere weed mellom trekka? Men tror ikke det har så mye å si.
For å si det slik så merker jeg også en sterkere rus dersom jeg har for mye tobakk i mekket. Denne "rusen" er imidlertid det som kalles for ett nikotinsjokk, og er ikke akkurat behagelig. De eneste grunnene til at jeg bruker litt tobakk i mekket er for å gjøre det mildere for halsen, i tillegg til at at det gjør at jointen brenner jevnere.
fisk
Loffenius's Avatar
Trådstarter
Takk for mange svar :P tror jeg forsetter med pure.
Sitat av caperno Vis innlegg
De eneste grunnene til at jeg bruker litt tobakk i mekket er for å gjøre det mildere for halsen
Vis hele sitatet...
Bytt dealer!

Hurtig tørka weed som ikke er curet er det værste som finnes!
Mulig jeg er på bærtur, men har hørt flere opp gjennom årene som mener rusen utvides og/eller forsterkes av å ta seg en sigarett etter inntak av THC, uavhengig om man har brukt tobakk i mekket.

Noen renser tilogmed tobakken før de blander den, tar ut harde pinner osv. Utgjør det noen forskjell?
Sitat av CH0KE Vis innlegg

Noen renser tilogmed tobakken før de blander den, tar ut harde pinner osv. Utgjør det noen forskjell?
Vis hele sitatet...
Jeg og mine kompiser gjør dette, det er vel for å fjerne mest mulig parfymert tobakk, mulig jeg tar feil men det har egentlig bare blitt en vane og rense den.
Sitat av CH0KE Vis innlegg
Noen renser tilogmed tobakken før de blander den, tar ut harde pinner osv. Utgjør det noen forskjell?
Vis hele sitatet...
Det er vel stort sett bare for å få en finere blanding som gir bra trekk tror jeg?
Store pinner/flak plukket jeg ut av vanlig rullings og når jeg i ungdomsåra røyket det.

Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Sikkert bare en myte som har oppstått av folk som ikke røyker tobakk til vanelig som forveksler nikotinsjokk med rus.
Shoot me if i'm wrong, men er den eneste logiske forklaringen jeg kan tenke meg.
Vis hele sitatet...
Nikotin er jo et rusmiddel, så nikotinsjokk (overdose av nikotin) må jo kunne klassifiseres som en rus?
Sist endret av Bombasa; 2. april 2014 kl. 19:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Bytt dealer!

Hurtig tørka weed som ikke er curet er det værste som finnes!
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg bytte dealer? Halsen min begynner å klø og blir sår uansett om jeg kjøper det av en dealer, dyrker (og curer) det selv eller røyker det Amsterdam har å by på. Det er nok halsen min som er problemet.
Altså, om du hadde vært kjent med tobakksvarer hadde du visst at de fleste former for tobakk som blir solgt inneholder nikotin. Om du hitter weed og tobakk så kan du føle noe som kan virke som en "instant hit", men da er det bare nikotin rus du føler, den varer ikke lenge, men varer til weeden tar effekt. Og dermed har folk lurt seg selv til å tro at weed+tobakk virker raskere (ikke bedre) enn pure weed.

Men det stemmer da altså ikke.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det er vel stort sett bare for å få en finere blanding som gir bra trekk tror jeg?
Store pinner/flak plukket jeg ut av vanlig rullings og når jeg i ungdomsåra røyket det.



Nikotin er jo et rusmiddel, så nikotinsjokk (overdose av nikotin) må jo kunne klassifiseres som en rus?
Vis hele sitatet...
Vil ikke kalle nikotinsjokk en rus, men meg om det.
Regnet nesten med at det var forstått at jeg mente at de som ikke røyker tobakk kan se på det som en boost, aka nikotinsjokk.

Vet også at tobakk er et rusmiddel, men skjønner seriøst ikke hvorfor det er klasifisert som det, jeg får null rus av tobakk hvertfall. Og niktinsjokk er jo bare ubehagelig.
Kombinasjonen av weed og tobakk vil jo gi en annen rusopplevelse, men det er vel ikke sånn at det skjer noe «magisk», som at stoffene reagerer med hverandre og THC-rusen blir annerledes.

Ellers er det litt interessant dette med nikotin«rus». Folk som er avhengige av sigaretter, fjerner vel stort sett bare «abstinensene» når de tar seg en sigg, mens de som ikke røyker til vanlig får nikotinsjokk (overdose). Når det er sagt, leste jeg et sted at mayaene – som etter det vi vet var de første i verden som røkte tobakk – røkte så sterk tobakk at de hallusinerte.

Så det er vel i bunn og grunn en rus, om enn ganske bortkastet. Og det er jo ikke sunt, så fortsett å røke rent, TS. :-)
Sist endret av tartaruga; 3. april 2014 kl. 19:25.
jeg har røyka mye "weed" oppigjennom årene, og jeg får en bedre funk når jeg bruker tobakk i mekket. har spekulert på dette lenge og har testet med mange forskjellige typer weed/hasj. og for meg så får jeg faktisk bedre og lengre rus når jeg bruker tobakk. aner ikke hvorfor men.. kansje det er bare meg?
Den som bare er der
Sitat av 240turbovo Vis innlegg
jeg har røyka mye "weed" oppigjennom årene, og jeg får en bedre funk når jeg bruker tobakk i mekket. har spekulert på dette lenge og har testet med mange forskjellige typer weed/hasj. og for meg så får jeg faktisk bedre og lengre rus når jeg bruker tobakk. aner ikke hvorfor men.. kansje det er bare meg?
Vis hele sitatet...
Kanskje det bare er placebo?
Sitat av RavnX Vis innlegg
Kanskje det bare er placebo?
Vis hele sitatet...

kansje kansje. men sålenge det er placebo som fungerer så er jeg villig til og fortsette med tobakk i mekket skal sies at jeg røyker (vanlig tobakk) til vanlig og da vet ikke om det har noe betydnig men vil tro det
Når rusen begynner å avta, så mener jeg man får et boost om man tar en sigg, og rusen blir litt sterkere. Hørt flere har sagt det samme. Har røyka i 7år, og røyker sigg til vanlig. Flere som opplever det likens?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det dere kjenner er den synergiske effekten mellom nikotin og de psykoaktive stoffene i cannabis/hasj, som får det til å føles som en "forsterket" rus, enkelt og greit.
Stoffene fungerer uavhengig av hverandre men den sammenlagte effekten på nervesystemet gir en viss type rus, det er ikke slik at nikotinet gjør noe med THC slik at det blir kraftigere på noen måte.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Synergy#Drug_synergy
Lurer på om jeg har hørt det samme, men tror det er mer eller mindre bs.
Røyka som regel med tobakk i jointen så weeden ikke ble så sterk og så det ikke ble mye som ble "kastet bort" pga. nye i en "J". Men, har ikke merket noe stor forskjell med / uten tobakk blandet sammen med weeden. Bare at "J'en" blir sterkere uten tobakk.
(Jeg er nikotinavhengi, så kanskje derfor?)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er idiotisk å blande tobakk med cannabis. Synes også det er helt forferdelig å røyke det med tobakk, forstår meg ikke på folk som gjør det. Cannabis hjelper faktisk mot kreft, tobakk gir kreft. Burde være god nok grunn til å ikke blande det. Om du vil ha bedre effekt av å bli high av marijuana så bør du kanskje heller ta deg en mushroom eller truffle. La cannabisen være i fred!

Du kan, om du ikke har prøvd allerede, prøve å spise weed i stedet, du kan lage det med mat, da vil du få en sterkere opplevelse som varer lenger enn når du røyker. Når du spiser weed varer det lenger og det tar også lenger tid før du merker at du blir "high". Mens når du røyker merkes det med en gang nesten, men det varer ikke like lenge som om du hadde spist marijuana.
Sist endret av Plethora; 15. april 2014 kl. 04:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Plethora Vis innlegg
Cannabis hjelper faktisk mot kreft, tobakk gir kreft. Burde være god nok grunn til å ikke blande det.
Vis hele sitatet...
Tobakk gir kreft? KANSJE ja, men det er individuelt. Har ofte mye med genene og gjør.

Og de fleste blander med tobakk for at det skal brenne bedre, viss du har prima grønning er det ytterst få som blander med tobakk, men med hasj og dårlig grønt så er det greit med litt tobakk. De fleste "roaster" tobakken først også.
fisk
Loffenius's Avatar
Trådstarter
Har kjøpt meg arizer solo vaporizer nå, så nå blir det grønt only uansett Tenkte jeg skulle prøve å lage noen sånne kapsler også ( http://freak.no/forum/showthread.php?t=261151 )
Er nok noen fjortisser som skal påpeke sin kunnskap om stoff og forveksler det med nikotiksjokk. Bare tull.