Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1942
Hei.

Jeg har et lite spørsmål før jeg går til innkjøp av ny data.

Går det med 8 gb ram på dette opsettet? Så jeg ikke kjøper det så går det ikke. Jeg har selvfølgelig valgt 64 bit windows.

Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort
Chieftec Super Series 750W PSU
Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156
Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
Gainward GeForce GTX 275 896MB PhysX
Hitachi Deskstar P7K1000 500GB, 7200RPM,
Hitachi Deskstar P7K1000 500GB, 7200RPM,
Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

Takker på forhånd for svar.
Sist endret av kingz; 15. desember 2009 kl. 18:49.
du må hvertfall ha 64-bit os!
Ta heller 4890/5850 da det er bedre skjermkort til en billig penge. Hva skal den brukes til?
Trådstarter
54 1
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Ta heller 4890/5850 da det er bedre skjermkort til en billig penge. Hva skal den brukes til?
Vis hele sitatet...
Tenkte å bruke den til gaming.

Cod4, MW2, GTA4, FarCry2 osv.
Skal du bare bruke den til gaming? Ikke redigering osv?


Nytt oppsett med AMD:
HK: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2500466
CPU: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2599164
RAM: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2603023 (x2?)
GPU: http://www.datakjeden.no/PartDetail....586838;c:36132
Sist endret av SemiColon; 15. desember 2009 kl. 18:54.
Æææææ.. CL9 Se om du finner noe lavere?
Trådstarter
54 1
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Skal du bare bruke den til gaming? Ikke redigering osv?
Vis hele sitatet...
Noe photoshop og videoredigering også. Men i hovedsak gaming. Men går det med 8 gig på det oppsettet der?

Sitat av Verdaling Vis innlegg
Æææææ.. CL9 Se om du finner noe lavere?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med lavere?
Du må nok kjøpe ATI-skjermkort hvis du skal game. Som SemiColon nevner. Vurder også AMD-prosessor, da det synes å være ørlite bedre til gaming; og det er i tillegg rimeligere. Win - win.

Har flere oppsett liggende om du sier hva budsjettet ditt er.

EDIT: Og selvsagt går det med 8GB ram, men du vil ikke merke forskjell på spillytelsen hvis du velger 4GB.
Sist endret av httpwhat; 15. desember 2009 kl. 18:54.
Trådstarter
54 1
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Du må nok kjøpe ATI-skjermkort hvis du skal game. Som SemiColon nevner. Vurder også AMD-prosessor, da det synes å være ørlite bedre til gaming; og det er i tillegg rimeligere. Win - win.

Har flere oppsett liggende om du sier hva budsjettet ditt er.
Vis hele sitatet...
Budsjettet er på 12-13 lapper. Men jeg har planer om å kjøpe dette opsettet da det kan kjøre de spillene jeg nevnte på høy grafikk. Jeg er personlig mer fan av geforce kort. Så blir ikke noe ati. Og jeg liker intel bedre.
Sist endret av kingz; 15. desember 2009 kl. 18:55.
Sitat av kingz Vis innlegg
Budsjettet er på 12-13 lapper. Men jeg har planer om å kjøpe dette opsettet da det kan kjøre de spillene jeg nevnte på høy grafikk. Jeg er personlig mer fan av geforce kort. Så blir ikke noe ati. Og jeg liker intel bedre.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at det er idioter som er fan av nVida, vurder oppsettet mitt. Evt. to 4890 så ligger du på ytelse likt med verdens beste single GPU kort altså 5870. Skal du gå for det beste så går du selvfølgelig for det da du får DX11 og sinnsyk ytelse.
Sitat av kingz Vis innlegg
Budsjettet er på 12-13 lapper. Men jeg har planer om å kjøpe dette opsettet da det kan kjøre de spillene jeg nevnte på høy grafikk. Jeg er personlig mer fan av geforce kort. Så blir ikke noe ati. Og jeg liker intel bedre.
Vis hele sitatet...
Ja... Men noen logiske grunner? ATI er bedre enn NVidia til gaming - end of story. Billigere og bedre.

Prosessoren du har valgt er bra, ikke store forskjellen ift. AMDs toppmodell, så der er valget av liten betydning.
Sitat av kingz Vis innlegg
Hva mener du med lavere?
Vis hele sitatet...

CL8, CL7 f.eks. Selvfølgelig..
Trådstarter
54 1
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Ja... Men noen logiske grunner? ATI er bedre enn NVidia til gaming - end of story. Billigere og bedre.

Prosessoren du har valgt er bra, ikke store forskjellen ift. AMDs toppmodell, så der er valget av liten betydning.
Vis hele sitatet...
Jeg går nok for det oppsettet. For det funker mer enn nok til gta4, cod4, mw2, farcry2 osv. på full grafikk

Sitat av Verdaling Vis innlegg
CL8, CL7 f.eks. Selvfølgelig..
Vis hele sitatet...
Det er jo bedre jo høyere det er da... Med tanke på ytelse!
Sitat av kingz Vis innlegg
Jeg går nok for det oppsettet. For det funker mer enn nok til gta4, cod4, mw2, farcry2 osv. på full grafikk



Det er jo bedre jo høyere det er da... Med tanke på ytelse!
Vis hele sitatet...

Niks, ikke når det gjelder CAS.
Trådstarter
54 1
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Niks, ikke når det gjelder CAS.
Vis hele sitatet...
Så hvilken anbefaler du?

EDIT: Grunnen til at jeg valgte det, er jo 1600MHz
Sist endret av kingz; 15. desember 2009 kl. 19:03.
Sitat av kingz Vis innlegg
Jeg går nok for det oppsettet. For det funker mer enn nok til gta4, cod4, mw2, farcry2 osv. på full grafikk
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig ditt valg. Men hvorfor ikke velge noe som er åpenbart bedre til samme/lavere pris?

Og hvilken nettbutikk kjøper du fra?
Nei du, her har jeg bomma litt. Du kjører jo DDR3, da er det ikke mulig å få CAS spesielt mye lavere. Jeg kjører DDR2 og har CL5

Prøv prisguide.hardware.no for priser
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Nei du, her har jeg bomma litt. Du kjører jo DDR3, da er det ikke mulig å få CAS spesielt mye lavere. Jeg kjører DDR2 og har CL5

Prøv prisguide.hardware.no for priser
Vis hele sitatet...
om du har valget mellom 1060 MHz CL7 og 1600 MHz CL9 er valget ganske enkelt
CL-verdien går på antall klokkesykluser, 9 klokkesykluser ved 1600 MHz tar kortere tid enn 7 klokkesykluser ved 1060 MHz (lower is better)

Sist endret av VivaLatrina; 15. desember 2009 kl. 19:13. Grunn: bommet på mHZ
Ser du på oppsettet mitt så har du CL8 minne, du merker ikke forskjell på CL8 og CL7, det er ihvertfall ikke merkbart for oss dødelige. Vil anbefale deg å kjøpe det jeg fant, men det er ditt valg.

Sitat av kingz Vis innlegg
Jeg går nok for det oppsettet. For det funker mer enn nok til gta4, cod4, mw2, farcry2 osv. på full grafikk
Vis hele sitatet...
Det der var vel dagens, du trenger hjelp. Så når vi kommer med hjelp så kommer du nok en gang med idiotiske kommentarer slik som det der. PCen min som er 2 år gammel, E8400 dual core 3ghz og et Ati 3870X2 kjører COD4, MW2 og Far Cry 2 på full grafikk lett. GTA IV sliter den litt mer med fordi det er rett og slett buggy og utnytter HWen i PCen minimalt.
Sist endret av SemiColon; 15. desember 2009 kl. 19:27.
Trådstarter
54 1
Da var det bestillt, og jeg trenger ikke hjelp! For det er dette opsettet jeg skulle ha. Eneste spørsmålet jeg hadde var om det ville oppstå problemer ved bruk av 8 gig. For jeg har hørt om kompiser som har slitt med innstallering av 8 gig selv om de har hatt 64 bit os som støtter mer enn 8 gig.
Sitat av kingz Vis innlegg
Da var det bestillt, og jeg trenger ikke hjelp! For det er dette opsettet jeg skulle ha. Eneste spørsmålet jeg hadde var om det ville oppstå problemer ved bruk av 8 gig. For jeg har hørt om kompiser som har slitt med innstallering av 8 gig selv om de har hatt 64 bit os som støtter mer enn 8 gig.
Vis hele sitatet...
Installerte selv 4x2GB da jeg bygget maskin for litt siden... Ikke noe problem det altså.

Men sånn ellers, lykke til med ny pc Vi mener bare godt når vi gir deg anbefalinger altså.
Sitat av kingz Vis innlegg
Da var det bestillt, og jeg trenger ikke hjelp! For det er dette opsettet jeg skulle ha. Eneste spørsmålet jeg hadde var om det ville oppstå problemer ved bruk av 8 gig. For jeg har hørt om kompiser som har slitt med innstallering av 8 gig selv om de har hatt 64 bit os som støtter mer enn 8 gig.
Vis hele sitatet...
Hva kjøpte du? Det er ikke alt som klarer 8GB.
Trådstarter
54 1
Dette kjøpte jeg

Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort
Chieftec Super Series 750W PSU
ASUS P7P55D PRO, P55, Socket-1156
Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
XFX GeForce GTX 275 640M 896MB PhysX
Hitachi Deskstar P7K1000 500GB, 7200RPM,
Hitachi Deskstar P7K1000 500GB, 7200RPM,
Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5240S

EDIT:

Kjøpte 2xCorsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Også har jeg win7 HP 64bit fra før!

Sitat av SemiColon Vis innlegg
Hva kjøpte du? Det er ikke alt som klarer 8GB.
Vis hele sitatet...
Tror nok det skal gå rimlig bra med 8 gig på det oppsettet der...
Sist endret av kingz; 16. desember 2009 kl. 18:19.
Sitat av kingz Vis innlegg
Dette kjøpte jeg

Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort
Chieftec Super Series 750W PSU
ASUS P7P55D PRO, P55, Socket-1156
Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
XFX GeForce GTX 275 640M 896MB PhysX
Hitachi Deskstar P7K1000 500GB, 7200RPM,
Hitachi Deskstar P7K1000 500GB, 7200RPM,
Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5240S

EDIT:

Kjøpte 2xCorsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Også har jeg win7 HP 64bit fra før!



Tror nok det skal gå rimlig bra med 8 gig på det oppsettet der...
Vis hele sitatet...
Jepp, går bra med 8GB der ja. Men får jeg spørre deg hvorfor du ikke kjøpte AMD/Ati og sparte noen kroner og fikk en bedre ytelse under spilling?
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Jepp, går bra med 8GB der ja. Men får jeg spørre deg hvorfor du ikke kjøpte AMD/Ati og sparte noen kroner og fikk en bedre ytelse under spilling?
Vis hele sitatet...
Fordi fanboyer er fanatiske mott sitt merke
Trådstarter
54 1
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Jepp, går bra med 8GB der ja. Men får jeg spørre deg hvorfor du ikke kjøpte AMD/Ati og sparte noen kroner og fikk en bedre ytelse under spilling?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg ville ha geforce og intel. Det er de jeg er mest vandt til, og mest fornøyd med. Har hatt en AMD maskin tidligere. Var ikke akkuratt imponert da service pack 3 kom til xp, og hele maskinen restarta hver gang man skrudde på.
Sitat av kingz Vis innlegg
Fordi jeg ville ha geforce og intel. Det er de jeg er mest vandt til, og mest fornøyd med. Har hatt en AMD maskin tidligere. Var ikke akkuratt imponert da service pack 3 kom til xp, og hele maskinen restarta hver gang man skrudde på.
Vis hele sitatet...
Og du tror det var en hardware relatert ting? Selv om Norton Antivirus var bra for 7 år siden så betyr det ikke at det er bra nå. Tror du at utviklingen har fortsatt på samme nivå som den gjorde rundt 2004?
Trådstarter
54 1
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Og du tror det var en hardware relatert ting? Selv om Norton Antivirus var bra for 7 år siden så betyr det ikke at det er bra nå. Tror du at utviklingen har fortsatt på samme nivå som den gjorde rundt 2004?
Vis hele sitatet...
Service pack 3 kom ikke i 2004, og ja jeg vil ikke prøve de på nytt. Er fornøyd som det er. Det er det samme med alle de som kjøpte mercedes vito som rusta som F. Tror ikke akkuratt de går å kjøper seg en ny en i dag fordi "utviklinga har fortsatt". Men men, bra ikke alle liker det samme!
Sitat av kingz Vis innlegg
Service pack 3 kom ikke i 2004, og ja jeg vil ikke prøve de på nytt. Er fornøyd som det er. Det er det samme med alle de som kjøpte mercedes vito som rusta som F. Tror ikke akkuratt de går å kjøper seg en ny en i dag fordi "utviklinga har fortsatt". Men men, bra ikke alle liker det samme!
Vis hele sitatet...
Er ikke snakk om en jævla skjermkort modell, prosessor modell eller bil modell da, er snakk om en produsent. Men du får bare være trangsynt og sta, men jeg skjønner faen meg ikke hvorfor du lager en post her og spør om hjelp, så når vi kommer med forslag så gidder du ikke å høre på oss. Vi sa at CL9 minne ikke er å anbefale, selv om brikkene er 1600mhz. Du finner da både CL7 og CL8 brikker av 1600mhz.
Trådstarter
54 1
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Er ikke snakk om en jævla skjermkort modell, prosessor modell eller bil modell da, er snakk om en produsent. Men du får bare være trangsynt og sta, men jeg skjønner faen meg ikke hvorfor du lager en post her og spør om hjelp, så når vi kommer med forslag så gidder du ikke å høre på oss. Vi sa at CL9 minne ikke er å anbefale, selv om brikkene er 1600mhz. Du finner da både CL7 og CL8 brikker av 1600mhz.
Vis hele sitatet...
Jeg ba jo om 1 enkelt ting; FUNKER 8 GIG?

Så ikke kom her å si jeg ikke hører på dere.. For hadde jeg vært usikker på valg av komponenter, så ja da hadde jeg hørt på dere. Men jeg mener dette passer best for meg.

Men takk for tipsene da