Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 684
Da er tiden kommet til at jeg trenger en oppdatering på mobilfornten. Min gamle Nokia 6033 holder ikke lenger.

Følgende kriterier SKAL oppfylles:

- Nokia (Ikkediskuterbart tema.)
- 3G.
- Helst klassisk utseende.
- Til nød skyvefunksjon.
- En habil mp3-spiller.
- Gjerne WiFi.
- Greit kamera.
- God holdbarhet mtp støvete forhold (Lommer, etc.)


Noen som har noe kontroll på hva som er greit innen nokia i dag? Kom med tips.
(Prisområde: 0-5000)
Tok en tur på prisguide og søkte.
Fikk opp DETTE av kravene dine.
Av mobiler med klassisk stil ser det ut som det bare er Nokia N82.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Nokia N95. Nyeste Nokia, kjempe bra.
Sikker på at N95 er den siste? Jeg var sikker på at N82 kom etter.

Ontopic: Selv har jeg N82, som oppflyller alle kravene dine. Eneste negative med den er at batteriet ikke holder så lenge. Jeg må lade den 1 til 2 ganger i uken.
N95 8GB er vel den beste nokia på markedet nå. (Har den selv, er knallfornøyd.) Men, etter dine kriterier ville jeg tatt en kikk på E65 eller N82, gode telefoner som oppfyller samtlige av dine krav, inkludert prisklasse (noe N95 8GB ikke gjør).

erfaringer med e65: Både søs og typen har hatt den i noen måneder nå, og begge er strålende fornøyde med alle aspekter av telefonen.
Sist endret av Hedges; 2. april 2008 kl. 00:29.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Sitat av kristoffer2200
Tok en tur på prisguide og søkte.
Fikk opp DETTE av kravene dine.
Av mobiler med klassisk stil ser det ut som det bare er Nokia N82.
Vis hele sitatet...
Det gikk gjerne ikke klart nok frem av posten, men jeg vil ha erfaringer. Søke på prisguide er jeg ganske habil til helt av meg selv.
N95 8gb.
Bra skjerm, enkle menyer, dårlig batterikapasitet.
Litt tungvint meny på noen områder fordi man må avslutte hvert enkelt program, ellers bruker de strøm. Lisensbasert gps del med mindre man bruker Nokia maps(litt skrall versjon imho). WIFI, skyvetelefon med enkel og god tilgang til musikkspiller
Veldig godt kamera, men ikke fullt like godt som på n82.
God lagringskapasitet. 8gb versjon har bedre skjerm en N95 med mindre lagrings kapasitet.

N82
Ligner egentlig veldig på N95 på de fleste punktene, men i en mye mere praktisk innpakning.
Ikke direkte tilgang til musikkspiller i front som på N95, noe som gjør telefonen mindre mottakelig for støv i.o.m. det ikke er noen bevegelige deler.
Denne blir jo også litt mindre en N95...
Litt dårlig batterikapasitet på denne også, men sånn blir det om du skal være sta og velge nokia
Ellers har man også samme fuksjoner som gps,wifi,musikkspiler og heftig kamera.
Egentlig tror jeg utifra det du forteller at dette er telefonen for deg.

Begge telefonene har selvfølgelig 3g, samt kamera i front om det er videosamtale du skal bruke den til(regner egentlig med det er til surfing...men men.. )

Håper det var en nyttig tilbakemelding.
Ser på tv atm, så blir ikke like detaljert som det kunne ha blitt :-)
Sist endret av YTM; 2. april 2008 kl. 00:57. Grunn: Fylle på litt stash
Sitat av Stickyshift
Nokia N95. Nyeste Nokia, kjempe bra.
Vis hele sitatet...

Jeg vil påpeke det du sier der, det er helt feil. Det har kommet opp til flere telefoner fra nokia etter den.
Og ja, n82 er nyere. men pluss til deg, for Nokia n95 er en god og solid mobil. men ville nå ventet til nye nokia N96 kommer.
Nokia N95! Strålende mobil om du har nyeste firmware.