Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 13439
Hvor lenge er det mulig å holde seg våken(med hjelp av dop)?
Hvordan dop er det som "funker best" til å holde seg våken?
Må vel bli meth om jeg ikke tar feil?
Sist endret av tomiz; 22. mars 2006 kl. 00:11.
Jeg har gjennomsnittlig ca 5 timer søvn hver natt. Jeg bruker ginseng i flytende form og rosenrot. Er ikke å annbefale, siden jeg utpå uka føler meg totalt utbrent.

På lan satt jeg 2 1/2døgn ved datamaskinen, og etter det slokna jeg og sov i 2 timer. Da var alt normalt.. snodige greier det derre ved søvn!
Mahognygolfer
koop's Avatar
90 0
Egentlig så skal det ikke være mulig å holde seg våken mer enn 72 timer.
Da skrur kroppen bare av, og det er ikke mulig å holde seg våken med koffein osv lengre, et par timer give or take gjelder seff, men rundt 72 timer, der går grensa.
Stapper du i deg amfetamin eller annet, så kan du holde deg våken, men det er absolutt ikke bra for kroppen.
Jeg holdt meg en gang våken i fem og et halvt døgn, uten kunstig stimuli (vel, litt coca-cola, så litt koffein ble det vel, men jeg liker ikke cola så godt så det ble nok mere solo og slikt). Dette var under TG '94, sto opp klokka 6 mandag morgen og var i seng lørdag kveld klokka 22. Da var jeg ganske rar i hodet for å si det sånn.

edit: må legge til at jeg var 15 da og i en helt annen form enn i dag.. Nå er 24 timer pes, og jeg nærmest kollapser etter 36..

På speed har jeg vel vært oppe i 4-5 døgn, da begynner det å bli så gøy at man helst spiser en neve valium og går i bakken.
Sist endret av xtapolapocetl; 22. mars 2006 kl. 01:50.
kommer litt ann på om man er a eller b menneske vil jeg si.. hva slags kroppsform og hva du er vant til.. Men med speed eller meth som er en slags "superkaffe" for å holde seg våken kan du holde max en uke vil jeg tro.. jeg holdt på fra jeg sto opp torsdag ca kl.12 til søndag morra klokka 8 eller no.. de 2 siste timene var kroppen så grusomt sliten at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre fra meg. å speede en uke i strekk er farlig for både kropp og sjel.. Næring og andre viktige ting som kroppen daglig trenger er ikke fristende å få i seg når man "speeder" fordi det rett og slett smaker dritt og man tenker heller på andre ting under rusen..
Re-member
Drix's Avatar
Var det ikke en tråd om dette for ikke så altfor lenge siden? Føler det er noe med den 72 timers grensa ja.. Andre døgnet kan være moro, tredje er ganske rart og til tider tungt, og etter det er det bare vondt. En time eller to med søvn derimot og man kan være i full gang igjen. Men man må ha noe å syselsette seg med. På festival for eksempel er det ikke uvanlig at jeg tøyer grensene på mitt søvnbehov.
Mahognygolfer
koop's Avatar
90 0
Yes, jeg har gjort det flere ganger under TG f.eks, holdt meg våken dritlenge.
Men etter en stund så glemmer man å drikke, spise og andre essensielle ting, så kroppen blir relativt fucka.
Jeg har inge personlig erfaring med "speeding", men kan godt tenke meg at kroppen blir skikkelig ødelagt av å være igang i en uke.
Jeg har faktisk vært vitne til denna grensa der kroppen bare slårs seg av. En på LAN gikk bare vanlig foran meg og plutselig falt han "død om". Når jeg prøvde å få liv i han visste det seg av han var en eller annen plass mellom å sove og å være bevisstløs. Ikke noe farlig, bare at kroppen slo seg av på en måte.
Mahognygolfer
koop's Avatar
90 0
Yes, jeg har opplevd det selv, men jeg datt ikke sammen. Det er fryktelig skummelt å våkne, stående i midtgangen på TG, og ikke vite hvor faen du er, for å så huske at du skulle gå til rommet og sove.
Jeg våknet senere 20m lenger bort, og så 20m lengre bort igjen, osv.
Jeg vet ikke hvor lang tid jeg sto der og sov, men det ble en laaaang tur til motellet :P
Den beste mulige måten å holde seg våken på er meg. Jeg sover nesten aldri. Er jeg heldig så sover jeg 3-4 timer om natta annhver dag. Har vært sånn i en lengre periode å det begynner å bli ganske slitsomt. Har vært hos legen å men det hjalp ikke. Prøver nå alt jeg kan å trene litt sånn i 10-11 tia hver kveld, å da trener jeg hardt så svettespruten står og gå i dusjen etterpå å ta en kald dusj å legge meg nedpå. Sovner før jeg treffer puta! Har prøvd dette nå i 2 dager å jeg begynner å sove bedre. Til alle da som sliter med å sove, prøv dette! Det hjalp meg til å få sove bedre, humøret blir mye bedre å du føler deg virkelig bra når du våkner om morran å er uthvilt å full av energi til å gå foreldrene dine på nervene:P
ganske off topic her nå, men en kjapp joggetur før du legger deg, hjelper noe sykt men det var jo det motsatte du lurte på
selv har jeg aldri vært borte i dop, men har ganske mange venner som driver\drev på med dette, og de mener at 5dager er en sånn vanlig grense på speed\amf.
Sitat av koop
Egentlig så skal det ikke være mulig å holde seg våken mer enn 72 timer.
Da skrur kroppen bare av, og det er ikke mulig å holde seg våken med koffein osv lengre, et par timer give or take gjelder seff, men rundt 72 timer, der går grensa.
Stapper du i deg amfetamin eller annet, så kan du holde deg våken, men det er absolutt ikke bra for kroppen.
Vis hele sitatet...




tull, et menneske tåler 75 døgn i våken tilstand, dette ytret iallefall en lege på tv ang denne fotballspillern som ikke sov på 11 døgn. ( men man må vel være skadd eller noe spes for å orke å være våken noe særlig lengere enn to tre døgn...)
Jeg har vært våken i 2 uker på speed, ikke å anbefale!
sover 0-4 t hver natt jeg.... og nei- hjelper ikke å jogge rett før jeg skal legge meg
På speed kan du vel sånn i teorien holde deg våken til du dør av utmattelse... Men lurt vil jeg nok ikke påstå at det er. Har hørt skrekkhistorier om 3 uker i strekk...
Man hører jo et par ganger i året om en eller annen asiatisk RPGer som har daua etter 2 døgn i strekk foran pcen. Om dette kommer av næringsmangel eller blodpropp eller whatnot aner jeg ikke, men mange har også overlevd et par uker på kraftige stimulanter, så de individuelle forskjellene her er tydeligvis store.
Kan sikkert ansees som et interessant eksperiment å utsette seg for, men kanskje ikke verdt risken når det kommer til stykket. Dette har bokstavelig talt blitt gjort til døde.
Etter 50-60 timer anbefaler jeg på det sterkeste at man får seg 6 timers søvn eller noe slikt, kanskje mer om man har brukt kraftige stimulanter som jo tapper kroppen ytterligere for krefter. Men, som aisLos skrev, selv etter et par døgn kan så lite som 2 timers søvn gjøre underverker.
Sover også LITE 0-3 timer i døgnet, men føler at formen å alt fortsatt er fin. Hender seg inni mellom at jeg sover lenger, men som regel blir det lange netter.
Mener å ha lest en plass at man ikke kan ta igjen søvn. så om man er våken i 48 t feks så er det ikke mulig å ta igjen den søvnen du mista.
Ikke noe problem å holde kroppen oppe i en uke eller så med kunsti stimuli, men du sliter litt når du skal lande.
Sitat av The_WEB_KILLER
.
Ikke noe problem å holde kroppen oppe i en uke eller så med kunsti stimuli, men du sliter litt når du skal lande.
Vis hele sitatet...
Au, ja.. Var møkksjuk i 2 dager med feber, kaldsvetting, halvnoia, vondt i hodet og diverse faenskap etter en 2-dagers jeg... No fun.. Har ikke prøvd igjen siden den gangen. Og skal faen meg ikke putte det i meg igjen.. (amf)
før sov jeg 4 timer daglig ca, var drittrøtt om morgenen. men jeg greide å snu det om til 10-12 tia til halv 7. mye deiligere å stå opp prøv å ikke sov en natt også sover du neste, legger deg i 10 tia.. evt 2 dager, du kan vel umulig sove 4 timer da?
Det lengste jeg har hørt om var et colahue som holdt seg våken i 8 dager, nesten uten mat, men masse cola. Landa den 8 dagen ved at kroppen kollapsa totalt. Ble sendt på sykehus og det som værre var.

Han ble i fin form etter et par mnd, å i dag så spillern fotball i 2.divisjon...

Disse asiatene som sitter for lenge foran PCen får som regel en stopp i funksjonen av muskler og blodomløp. Hvis du holder deg i bevegelse er det ikke noe stort problem å holde seg uten søvn noen dager. Har klart det selv mange ganger, +/- 48 timer er sjelden noe problem. Men du sover lenge etterpå.

Du kan ikke ta igjen søvn. Men overskuddet og hvilen kan du "hente inn".
Sist endret av Thedeeq; 22. mars 2006 kl. 14:49.
Overlevelseskurs med påfølgende escape øvelse i tiden før forsvaret ble "soft" er 7 døgn med minimalt med søvn, mens du lærer å overleve på naturen. Dette påfulgt av 5 døgn med ingen søvn mens noen jager deg, påfulgt med 2 døgn avhør av noen som prøver å holde deg våken og pumpe deg for info. Slik søvn deprivasjon får hodet til å gjøre mye rart. Du sovner mens du går, mens du spiser, du blander søvnverdenen med den våkne verdenen og du stiller ingen spørsmål ved det.
Har også vært som observatør på slik øvelse senere, og sett en person stå i en halvtime å sove forran et tre, når han ble spurt hvorfor, svarte han at han ventet på pølse i brød, har også mottatt rapport i fullt alvor om nakne damer på hvite hester som har ridd forbi vaktposter etc.
etter et par dager en gang uten noe søvn (uten noen stimulanter) så jeg bort på fjernkontrollen og tv'en skrudde seg på av seg selv... ikke helt sundt, selv uten stimulanter
Beste måten å få sove på er vel å ta seg en blodrunk vel
har selv vært våken i rundt en måned, ja jeg vet det høres mye ut, men det var MYE speed inne i bildet og. Mulig hjernen skrudde seg av noen timer men jeg kan isåfall ikke huske det.
Det føltes som det egentlig ikke gikk så lang tid, men jeg var hos en kamerat i ca en måned og sov ikke før jeg kom hjem, og jeg vil også tro det går ann mye lengre enn dette.
På den annen side så er det vel lite jeg fraråder folk like sterkt til som dette, skal ikke mange dagene til før hodet fungerer på en så annerledes måte at hverken du eller andre kjenner deg igjen (både fysisk og psykisk, hehe).
Jeg ville aldri prøvd å være våken så lenge en gang til, nå for tiden takler jeg såvidt ètt døgn jeg, og speed har jeg fått i halsen for lengst..!
Har vært våken i 15 dager i strekk med god amfetamin. Personlig synes jeg amf blir bedre og bedre jo lenger man er våken, når du sovner er det som å begynne på nytt igjen.. Etter ei uke kommer hallisene for fullt, og hvis du takler dem og vet selv at det kun er halliser begynner ting å bli gøy

Noen mener dette er galskap, men fy faen å gøy det er
Problem, officer?
thomasf's Avatar
har foreløpig rekord på 78 timer da.. uten noe rusmiddel i det hele tatt. bare kaffe
Personlig rekord er 3 døgn ved hjelp av speed. Sovnet i heisen på ett hotell på Tenerife, ble dradd inn i sengen hvor jeg senere gikk i søvne og pisset utover hele golvet.

DET ER VIKTIG MED SØVN OG STUEPIKER.
Jeg gikk over en månede våken, gikk på skolen hver dag osv hehe, Amf er digg det, problemet er nervene som gjerne kommer med.. angsten for å gå ut... men med nok sobril å mixe i peppern din så blir det jo ikke noe problem !
▼ ... noen måneder senere ... ▼
var våken ca 9 dager en gang, på amfetamin. Ikke heldig for kroppen, men utrolig morsommt til tider.
tror jeg var våken i to uker på speed. men deter viktig å av og til presse i seg en banan eller noe annet lettspist , selv om det ikke er mye godt. Da holder hodet lengre.
det lengste jeg har gått våken i
ett strekk er vel 7 døgn... og det var på speed
men det anbefales så ABSOLUTT ikke...
Så en gang et tv-program om en radio mann. som hold seg våken i 8 dager uten noe stoff. I ettertid hadde han store psykiske problemer. Var vel på 30 tallet eller noe i den duren. gikk på discovery channel.
Vel. Øh, Man har jo en sykdom (eller syndrom) som kalles insomnia, som på godt Norsk betyr søvnløshet. Da har folk seriøse problemer med å få sove, og de som lider av det kan vel (uten noe valg) holde seg våken i ganske lange tider.
Hei Ny her jeg (jaja, ny og ny, har ikke postet før, bare lest), men erfaringer med det ene å alt det andre har jeg nok av, da jeg var uheldig å vokse opp i et område der det var mange nysgjerrige ungdommer å distriktets dårligste ungdomsskole.. catch my drift?
Da jeg flyttet for meg selv, ut ifra foreldres klør å regler, var jeg allerede godt i gang med eksprimenteringen med diverse rusmidler. Men da jeg havnet i eget ansvar å arbeidsledig som jeg var.. tok det hele litt vel av.. Hadde en samboer som passet på.. Hun er borte nå da jeg er en så og si; straight person nå. En trip i ny og ne skader da ikke, men e og alt det der, kan jeg si meg ferdig med, har lekt nok

Uansett..
Kjørte alltid samme ritual i alle perioder.. kjørte fast linje med metamf og krydret tilværelsen i ettertid med amf,koka,krystaller (mdma), e, og diverse beroligene innimellom.
Det meste jeg har gått våken er 13 dager - altså rett over 300 timer.. Jeg hadde vært "tweaker" da i noen år. Men jeg var vanvittig flink å alltid passe på å spise og drikke, vitaminene jeg tar daglig husket jeg også alltid.

Perioden endte hvertfall slik som det ofte kan gjøre.. rett i bakken, fikk en liten advarsel.. par sekunders blackout. Jeg ble bevisst - eller en type drøm. Jeg visste jeg kollapset, men så det for meg at det var en helt annen plass å med andre folk (folk som helst ikke skulle seg meg slik) enn de som var tilstede Da jeg kom til meg selv igjen, med hjelp. Ser jeg en ring med ansikter som stod over meg.. Ja,folka som var hos meg, i min leilighet. Jeg gikk ganske brutalt i bakken å folk fikk seg en støkk - som nevnt.. jeg var midt oppe i dagligdags syssel da jeg kun fikk en liten advarsel av en liten blackout før kroppen trosset tyngdekraften mens jeg stod oppreist. Har hatt noen besvimelser før men alltid som et resultat av forandring fra å sitte og stå.

Jeg spurte kontant hvor lenge jeg var borte å fikk et kontat svar.. halvt minutt, gjerne litt mer.
Hadde en ekkel følelse inni meg at det av en eller annen grunn var mer, gjerne mye mer.. en fryktfølelse jeg aldri har kjent før å forstår ikke hvorfor jeg kjente den. Så den sliter jeg med å sette ord på.

Jeg sov en god stund etter litt mat å noe beroligende.

Personlig så synes jeg at i forhold, til amf er metamf mye mer hissig å forstyrrende i ånderett, hjerteslag å puls noe som fort kan bli veldig ubehagelig spesielt ved blanding med f.eks e eller rett å slett ved å brutal overjustering.

Det anbefales DEFINITIVT ikke å utsette kroppen for så store søvntap. Til alle dere som bare eksprimenterer; husk at det kan gå forterte galt enn det du gjerne tror, hvis du tenker noe over konsekvensene i det hele da

Håper på noen intressante diskusjoner og meninger her i forumet i fremtiden.. Har vært mye bra lesestoff i denne seksjonen av forumet Jeg er også kjent med GHB,GBL.
Jeg har klart og vært oppe i 4 dager uten og såve. Det som skjedde i slutten var at alt gikk rundt og rundt og jeg følte meg jævli dårlig. Noen kammerater måtte gå tur med meg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Holdt meg våken i 67 timer uten noe som helst form for koffein elr speed..... vis man bruker noe som helst form for "fart" så vet jeg om folk som holdt seg våken i over 2 uker men dette er folk som er vant til f eks amfetamin bruk over lengre perioder og dem spiser får i seg veske som normalt.... er ikke til å anbefale :P
Har gått våken i mellom 18 og 20 dager på speed. Endte opp som en psykotisk potetsekk kan du vel si. Ikke til å anbefale...
Søvnberøvelse ble jo faktisk brukt som torturmetode. Man får schizofrenilignende symptomer og kan til og med dø av det etter en viss periode.
se på national geographic chanel, der sier dem at uten stimulanter eller noe dør man vanligvis etter 12 dager uten søvn
satt å hørte på "testemonials" fra crystal-meth avhengige i USA. han ene sa han hadde vært våken 32døgn i strekk. dette høres kansje overdrevent mye ut. men med tanke på hvordan kroppen blir på vanlig amf å så gange dette med 10? 100? +++

har selv pers på 6døgn (speed-piller) sov 26deeeilige timer etter det=)
hvor fant du de testemonialsene?
Det er vitenskapelig bevist at hvis man er våken i mer enn 24 timer uten søvn, øker sjansen for at livsviktige organer (feks hjerte) skal slutte å fungere, med 200%...
Sitat av Haraldlem
hvor fant du de testemonialsene?
Vis hele sitatet...
Husker ikke hva nettsida het. men det var iallefall en Amerikansk side som skulle skremme ungdommer fra å bruke stoffet... legger ut link hvis jeg finner den

Edit: fant den http://www.montanameth.org/stories_.aspx

er sånn auto lyd på sida... er den andre eller tredje historien (har ikke sett noen "next" knapp)
Sist endret av naiSt; 27. september 2006 kl. 02:21.
Fra VG:

"- Hvor lenge er det mulig å være søvnløs?

- Det spørsmålet kan egentlig ikke besvares. Men rotter dør etter cirka 18 døgn. Tilsvarende med mennesker er rundt 65 døgn. Men ingen klarer å være våken lenge nok til at man dør av det, forsikrer Bjorvatn, som også er leder for Nasjonalt kompetansesenter for søvnsykdommer."
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vel, det lengste jeg har vært oppe sammenhengende, var da jeg var på et LAN fra fredag til mandag.. Sto opp klokken 7 på fredag og var på skolen, også sov jeg ingenting før jeg nærmest kollapset mandag ettermiddag... Det blir vel da ca. 78 timer Må også sies at jeg drakk kaffe konstant og røyka hash en gang, men uansett, da jeg først sovna, sov jeg i over 24 timer..
mine rekorder:

på amf: 7 dager
kun kaffe: 4 dager
uten stimuli: ca 56 timer

sover jæævlig godt etter 7 dager på amf... så den helga sov jeg