Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2752
nå beveger jeg meg inn på et område mange ikke vil snakke om, kansje litt tabu, spesielt etter at det ble forbudt. men bør det være forbudt?

det er jo noen som har et behov for litt kontakt, og kansje ikke kan få det på den "normale" måten.
så hva mener dere?
holdt dette saklig og ikke bare at det er syke voldtektsmenn som kjøper sex, for det er tull. post dine meninger men hold det særiøst.

kjør debatt.
Jeg synes ikke det skal være forbudt så lenge den prostituerte gjør det frivillig. Men så er det kanskje ikke så lett å kontrollere om det er det.
Mener det burde åpne opp statlige bordeller i Norge, der jenter og gutter kan selge tjenestene sine under kontrollerte forhold, og betale skatt for det de tjener.

Der det er fri tilgang på kondomer, og at en vakt bare et et knappetrykk unna.
Alle jentene må også være fri for sykdommer, og må testes en gang i uken minst, helst oftere.
Sist endret av Blackkoz; 7. mai 2011 kl. 14:40.
Trådstarter
det har jo på en måte fått et "dårlig rykte pga bakmenn.
Hele forbudet mot prostitusjon lukter av moralisering. Den offisielle begrunnelsen var at man skulle redusere menneskehandel, men et slikt forbud som ble innført ville virkelig ikke være nødvendig da det allerede foreligger lover som forbyr menneskehandel.

Forbudet har forøvrig vist seg å ikke fungere som tenkt, prostitusjonen har ikke forsvunnet.

La oss se litt nøyere på hele forbudet.

Det blir ofte snakket om at kvinner blir gjort skam på, og utnyttet, når menn kjøper kroppen deres. Dette var et gjennomgående tema i diskusjonen om forbudet. Men hvem er egentlig disse ottar damene til å dømme andre og deres valg. Det finnes mange jobber som er ubehagelige, og mange hater unektelig jobben sin. Det betyr ikke at disse yrkene skal forbys, da mennesker er villige til å nedverdige seg for å tjene penger de trenger. For mange vil yrket prostitusjon kunne tilby penger lettere enn mange andre yrker, og dermed være et attraktivt alternativ for dem som ikke ønsker å ta en høyere utdannelse etc.

Feministenes kamp for en ulovliggjøring av betaling for sex er litt paradoksal. Deres kamp har hele tiden handlet om kvinners rettigheter, men her ønsker de å nekte kvinner å ta et eget valg, da de tydeligvis mener at kvinner selv ikke skjønner hvor skadet de blir av det. Selv om disse menneskene mener at kvinnes kropp er et ukrenkelig er det slett ikke sikkert at alle kvinner selv ser på det slik. Mange har nok et forhold til sex som er mer pragmatisk, og som ikke involverer like mye følelser. Om disse kvinnen da vil tillate menn å betale for å putte tissen sin inn i tissen deres, ja hvorfor skal det være ulovlig.

Dersom prostitusjon skal være ulovlig, ja da er jo dette forbudt:
http://www.fitnessmarketingmuscle.com/wp-content/uploads/2010/05/money-fatguy-hotgirl.jpg
Men hvis man filmer det derimot
Bare for å spesifisere litt: Prostitusjon er ikke ulovlig i Norge, det er kjøp av sex som er ulovlig.

Når det er sagt mener jeg at det burde vært opp til hver enkelt hva de vil gjøre med kroppen sin. Alle som arbeider selger seg selv på en eller annen måte, og jeg mener det burde være opp til meg hvilken del av kroppen min jeg skal tjene penger på.

Problemet med dette oppstår når veldig mange av de som selger sex ikke gjør det av egen fri vilje, og myndighetene ikke har mulighet til å kontrollere hvem dette gjelder. I stedet for å kriminalisere det de anser for å være den svake part velger man å ta kjøperen. Greit nok, men det har vel vist seg å ikke fungere, og det kommer det nok heller aldri til å gjøre.

Prostitusjon kommer nok aldri til å forsvinne, men jeg kan iallfall anbefale de som går til prostituerte å benytte de som åpenbart gjør dette av fri vilje!
Bare for å spesifisere litt: Prostitusjon er ikke ulovlig i Norge, det er kjøp av sex som er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Jeg mener å huske at salg av sex også er blitt ulovlig ,
enten i 2009 eller 2010.
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Jeg mener å huske at salg av sex også er blitt ulovlig ,
enten i 2009 eller 2010.
Vis hele sitatet...
Tja. Der er vel ikke korrekt. http://www.prosenteret.no/index.php?...d=28&Itemid=49

Edit: ny link
Sist endret av pappagutt; 7. mai 2011 kl. 16:45.
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Jeg mener å huske at salg av sex også er blitt ulovlig ,
enten i 2009 eller 2010.
Vis hele sitatet...
Spennende at du tror du husker det, men det er fortsatt feil. Salg er lov, kjøp er ikke.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Spennende at du tror du husker det, men det er fortsatt feil. Salg er lov, kjøp er ikke.
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg svarer på en gammel tråd, men tenkte det er bedre enn å starte en ny.

Er det ikke egentlig en dårlig strategi at politiet går ett kjøperne og ikke selgerne. Det er såklart mange færre som selger enn som kjøper (og det vil alltid komme nye kjøpere) så ville ikke politiet lykkes mer hvis de prøvde å stenge "shappa" enn å kaste ut de som handler der?

Noen som vet hvor mye ressurser som er satt inn i det å ta sexkjøpere i akten? Og hvordan gjør politiet det egentlig, driver de og spaner i områder de vet sexkjøp foregår eller hvordan er det?
Sitat av hippopotamus Vis innlegg
Er det ikke egentlig en dårlig strategi at politiet går ett kjøperne og ikke selgerne.
Vis hele sitatet...
Staten har valgt å ikke kriminalisere salg slik at kvinner som må risikere livet og helsen for å tjene det skarve de sitter igjen med etter halliken har tatt sitt ikke blir lovbrytere. Kjøp er verre fordi det er de som i utgangspunktet skaper problemene. Om du fjerner kjøperne, kommer selgerne til å forsvinne etter hvert.
Sitat av Darkerface Vis innlegg
Staten har valgt å ikke kriminalisere salg slik at kvinner som må risikere livet og helsen for å tjene det skarve de sitter igjen med etter halliken har tatt sitt ikke blir lovbrytere. Kjøp er verre fordi det er de som i utgangspunktet skaper problemene. Om du fjerner kjøperne, kommer selgerne til å forsvinne etter hvert.
Vis hele sitatet...
Tingen er at så lenge det finnes mennesker, vil det alltid finnes noen som er interessert i å kjøpe sex. Drivet for sex er så dypt implementert i genene våre (logisk nok) at å forby noe sånt er intet annet enn dumskap. Det ville vært naturlig å gjennomføre dette på best mulig måte; Statlig kontrollerte bordeller. Butnoes, vi har et politisk ekkelt moralpoliti blant oss som skaper nettopp problemene med menneskehandel og bakmenn. Det er jo milliardbedrift å ha noen hundretalls jenter å jobbe for seg.
Er veldig enig i at en statlig kontroll er den eneste måten å bli kvitt problemene rundt prostitusjon.
Så lenge etterspørselen er der. vil det alltid finnes noen som skaffer produktet. uansett om det blir aldri så ulovelig.

Slik som vi mennesker er laget vil det altid være et marked for kjøp og salg av seksuelle tjenester.
Dette er ikke noe som kommer til å endre seg.

Hele denne sex-kjøps loven er noe jeg personlig ser på som frihetsberøvelse.

Hvorfor skal jeg gå på byen i flere timer på jakt etter noe jeg enkelt kan få ved en telefon samtale?
Tenk litt på d...

Hvor mange har vel ikke spandert drikke å andre ting i håp om at vedkommende skal besuddle deg på det groveste?

Jeg tørr ikke tenke på hvor mye penger jeg har kastet bort på alle de fordømte luremusene som vrikker seg på utesteder rundt om i dette ganske land...:P

Er vel på sin plass å nevne at jeg er singel. er ikke ute etter noe forhold. orker ikke stresse med å finne den "rette" akkurat nå.
Sitat av IpN Vis innlegg
Men så er det kanskje ikke så lett å kontrollere om det er det.
Vis hele sitatet...
enda en grunn til at det burde være lovlig - enklere å kontrollere at ting går ordentlig for seg og at ikke folk utnyttes på det groveste.